Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fusie Fiat en Renault.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
    Alleen GM, Ford, Toyota, VW, BMW zijn nog +/- zelfstandig....
    Naar mijn weten is Honda ook nog zelfstandig.
    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
    Audi S3 '02 sold => topic
    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

    Comment


    • #22
      Sinds er BMW motoren in een Landrover liggen of Opel bij PSA zit, Dodge bij Fiat zit moet ge van niks meer verwonderd zijn.
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
        Sinds er BMW motoren in een Landrover liggen of Opel bij PSA zit, Dodge bij Fiat zit moet ge van niks meer verwonderd zijn.
        Dat vind ik dan nog allemaal vrij normaal. Maar dat er renaultmotoren in een Mercedes kwamen te liggen, daar viel ik pas van achterover. Dat was nu eens het enige merk waar ik het totaal niet van verwacht had.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          Dat vind ik dan nog allemaal vrij normaal. Maar dat er renaultmotoren in een Mercedes kwamen te liggen, daar viel ik pas van achterover. Dat was nu eens het enige merk waar ik het totaal niet van verwacht had.
          Niks mis mee hoor, integendeel!
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Dat vind ik dan nog allemaal vrij normaal. Maar dat er renaultmotoren in een Mercedes kwamen te liggen, daar viel ik pas van achterover. Dat was nu eens het enige merk waar ik het totaal niet van verwacht had.
            Vooroordelen zijn dan ook een zeer hardnekkig probleem.
            Renault heeft met enige regelmaat af te rekenen met wat (vooral elektronische) probleempjes, net als vele andere merken.
            Op vlak van motoren valt het bij Renault echter nogal mee: er zijn merken die nochtans de faam hebben zeer betrouwbaar te zijn, die met veel ernstiger problemen te kampen hebben (of hadden)en bovendien blijk hebben gegeven het met hun klantenservice dan niet zo ernstig te nemen.

            Mercedes had een slechtere keuze kunnen maken en ik vraag me af of zij hun goede naam zomaar te grabbel zouden gooien. Moet zijn dat ze toch wel vertrouwen hebben in die Franse zogezegde brol.
            Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 03/06/2019, 14:05.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

              Niks mis mee hoor, integendeel!
              Ik zeg niet dat daar iets mis mee is, maar van Mercedes had ik dat gewoonweg niet verwacht van dat merk. Zeker omdat er daarna ook heel wat fans zijn afgehaakt bij het merk omdat ze het gedaan hadden. Maar voor Mercedes maakte het niet uit, want voor elke fan dat er weg liep, kwamen er 10 nieuwe klanten.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                Vooroordelen zijn dan ook een zeer hardnekkig probleem.
                Renault heeft met enige regelmaat af te rekenen met wat (vooral elektronische) probleempjes, net als vele andere merken.
                Op vlak van motoren valt het bij Renault echter nogal mee: er zijn merken die nochtans de faam hebben zeer betrouwbaar te zijn, die met veel ernstiger problemen te kampen hebben (of hadden)en bovendien blijk hebben gegeven het met hun klantenservice dan niet zo ernstig te nemen.

                Mercedes had een slechtere keuze kunnen maken en ik vraag me af of zij hun goede naam zomaar te grabbel zouden gooien. Moet zijn dat ze toch wel vertrouwen hebben in die Franse zogezegde brol.
                Thans vorig jaar aangekondigd dat Mercedes zou stoppen met de Renaultmotoren. Weet niet of dat nu ook al effectief zo is en geen idee om welke reden.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Thans vorig jaar aangekondigd dat Mercedes zou stoppen met de Renaultmotoren. Weet niet of dat nu ook al effectief zo is en geen idee om welke reden.
                  Ik dacht dat de 1.6 DCI nu vervangen wordt door een door Mercedes zelf ontwikkelde 1.6 diesel, en ik vermoed dat het om milieuredenen zal zijn, want ook bij Renault wordt deze vervangen door een 1.7.
                  Sommigen zullen dit graag uitleggen als ware het omwille van problemen met als ondertoon "ziede wel, 'k hemmet gezegd, daar gaan ze nog spijt van krijgen, een Mercedes met een Renault motor, dat kom niet goe"
                  De benzine 1.3 gebruiken ze nu toch, tot grote tevredenheid van hun eigenaars

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Thans vorig jaar aangekondigd dat Mercedes zou stoppen met de Renaultmotoren. Weet niet of dat nu ook al effectief zo is en geen idee om welke reden.
                    Ze worden nu door de 3 merken samen ontwikkeld, Renault, Mercedes en Nissan. Zoals de benzine met cilinderuitschakeling 1,3 uit de A en B-klasse, zit verder ook in verschillende Renaults, Nissan Qashqai, Dacia Duster. Super motor!
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      Dat vind ik dan nog allemaal vrij normaal. Maar dat er renaultmotoren in een Mercedes kwamen te liggen, daar viel ik pas van achterover. Dat was nu eens het enige merk waar ik het totaal niet van verwacht had.
                      Daimler is al 9 jaar een aandeelhouder van Renault, Nissan en Geely (China) (en visa versa), toch logisch dat ze dan bij elkaar gaan shoppen…

                      Mercedes-Benz Group AG: Company profile, business summary, shareholders, managers, financial ratings, industry, sector and market information | Xetra: MBG | Xetra

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                        Daimler is al 9 jaar een aandeelhouder van Renault, Nissan en Geely (China) (en visa versa), toch logisch dat ze dan bij elkaar gaan shoppen…

                        Mercedes-Benz Group AG: Company profile, business summary, shareholders, managers, financial ratings, industry, sector and market information | Xetra: MBG | Xetra
                        Ik vind dat niet abnormaal, maar ook niet logisch
                        Maar hedendaags geraakt ge er anders niet meer en zo kunnen veel R&D kosten bespaard worden.

                        Uw toilet moet nogal vol liggen met allerlei autoboekskes. Ge zijt een wandelende wikipedia

                        Comment


                        • #32
                          Amen!



                          Fiat Chrysler trekt aanbod voor fusie met Renault in

                          De Italiaans-Amerikaanse autobouwer Fiat Chrysler (FCA) heeft het bod van 35 miljard dollar om te fuseren met Renault verrassend ingetrokken. FCA heeft die beslissing zelf bevestigd in een persbericht.

                          Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06...ryName=DM12318
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                            Daimler is al 9 jaar een aandeelhouder van Renault, Nissan en Geely (China) (en visa versa), toch logisch dat ze dan bij elkaar gaan shoppen…

                            Mercedes-Benz Group AG: Company profile, business summary, shareholders, managers, financial ratings, industry, sector and market information | Xetra: MBG | Xetra
                            Wat was er het eerst: aandelen gekocht, dan gaan shoppen?
                            Of, wat ik eerder logisch vind: eerst besloten om te gaan shoppen en dan enkele aandelen gekocht om toch op zijn minst in de board room te zitten?

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Amen!



                              Fiat Chrysler trekt aanbod voor fusie met Renault in


                              De Italiaans-Amerikaanse autobouwer Fiat Chrysler (FCA) heeft het bod van 35 miljard dollar om te fuseren met Renault verrassend ingetrokken. FCA heeft die beslissing zelf bevestigd in een persbericht.

                              Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06...ryName=DM12318
                              Ik denk dat dit nog lang niet voorbij is.
                              FCA zat onder Marchionne al jaren te zeggen dat ze nog een fusie partner zochten. Die zoektocht blijft. En zoveel kandidaten zijn er ook niet he.

                              Ik denk dat dit eerder een taktisch spelletje is van FCA om de Franse regering duidelijk te maken dat ze niet teveel eisen moeten stellen en talmen, of het is van de baan. Die gesprekken gaan onder tafel rustig verder.

                              Comment


                              • #35
                                de toekomst zal het inderdaad uitwijzen,of we er rouwig over moeten zijn betwijfel ik.
                                het zou niet het eerste monsterbedrijf zijn dat kopje ondergaat aan grootheidswaanzin.
                                voor de oudere generatie onder ons,wie herinnert zich het v&d later vendex concern in nederland met vestigingen in bijna alle europese landen nog....
                                zoals steeds zijn de werknemers de grootste slachtoffers

                                Comment


                                • #36
                                  NA MISLUKTE FUSIE FIAT-RENAULT

                                  'FRANKRIJK SLAAT MODDERFIGUUR'

                                  De Franse staat ligt van meerdere kanten onder vuur als gevolg van de mislukte fusie tussen autofabrikanten Renault en Fiat Chrysler. Staatsbemoeienis zou ervoor hebben gezorgd dat FCA zijn bod deze week weer introk.

                                  Eind mei werd bekend dat het Italiaanse-Amerikaans Fiat Chrysler in vergaande gesprekken wasover een fusie met Renault. De fusie zou resulteren in de op twee na grootste autofabrikant ter wereld. Samen hebben de bedrijven een marktwaarde van zo'n 32 miljard euro. Deze week trok FCA zich onverwacht terug.

                                  "Ik denk dat Frankrijk een modderfiguur heeft geslagen", zegt de Italiaanse industrieminister Luigi Di Maio. "Staatsbemoeienis is wat de deal deed mislukken en Renault was daar niet blij mee. Het was een transactie die Italië en Italianen had kunnen helpen." De Franse staat heeft een belang van 15 procent in Renault. Parijs zou positief tegenover de fusieplannen staan, maar zou te veel concessies eisen van FCA, schrijft de Financial Times op basis van ingewijden.

                                  De Italiaanse minister is niet de enige die kritiek heeft op de Franse staat. FCA zei donderdag al dat het zijn bod terugtrok omdat "de politieke voorwaarden in Frankrijk om zo'n combinatie mogelijk te maken momenteel niet bestaan". Ook binnen Renault klinkt gemor, meldt Financial Times. "Er zijn nog een hoop onbeantwoorde vragen, waaronder de grootste vraag of de deal echt dood is", aldus een bron tegenover de krant. "Maar er is een duidelijke consensus in Parijs, Turijn en Tokio dat dit de schuld van de Franse overheid is."

                                  De Franse regering schuift op haar beurt de schuld af op Renaults alliantiepartner Nissan, dat zich zou onthouden van een stem over de fusie. Zonder steun van Nissan zou de Franse staat geen groen licht willen geven. Bronnen binnen FCA stellen echter dat de rol van Nissan helemaal niet zo groot was, en dat de Franse overheid is gezwicht voor politieke druk.

                                  Bron: Autoweek

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    NA MISLUKTE FUSIE FIAT-RENAULT

                                    'FRANKRIJK SLAAT MODDERFIGUUR'

                                    De Franse staat ligt van meerdere kanten onder vuur als gevolg van de mislukte fusie tussen autofabrikanten Renault en Fiat Chrysler. Staatsbemoeienis zou ervoor hebben gezorgd dat FCA zijn bod deze week weer introk.

                                    Eind mei werd bekend dat het Italiaanse-Amerikaans Fiat Chrysler in vergaande gesprekken wasover een fusie met Renault. De fusie zou resulteren in de op twee na grootste autofabrikant ter wereld. Samen hebben de bedrijven een marktwaarde van zo'n 32 miljard euro. Deze week trok FCA zich onverwacht terug.

                                    "Ik denk dat Frankrijk een modderfiguur heeft geslagen", zegt de Italiaanse industrieminister Luigi Di Maio. "Staatsbemoeienis is wat de deal deed mislukken en Renault was daar niet blij mee. Het was een transactie die Italië en Italianen had kunnen helpen." De Franse staat heeft een belang van 15 procent in Renault. Parijs zou positief tegenover de fusieplannen staan, maar zou te veel concessies eisen van FCA, schrijft de Financial Times op basis van ingewijden.

                                    De Italiaanse minister is niet de enige die kritiek heeft op de Franse staat. FCA zei donderdag al dat het zijn bod terugtrok omdat "de politieke voorwaarden in Frankrijk om zo'n combinatie mogelijk te maken momenteel niet bestaan". Ook binnen Renault klinkt gemor, meldt Financial Times. "Er zijn nog een hoop onbeantwoorde vragen, waaronder de grootste vraag of de deal echt dood is", aldus een bron tegenover de krant. "Maar er is een duidelijke consensus in Parijs, Turijn en Tokio dat dit de schuld van de Franse overheid is."

                                    De Franse regering schuift op haar beurt de schuld af op Renaults alliantiepartner Nissan, dat zich zou onthouden van een stem over de fusie. Zonder steun van Nissan zou de Franse staat geen groen licht willen geven. Bronnen binnen FCA stellen echter dat de rol van Nissan helemaal niet zo groot was, en dat de Franse overheid is gezwicht voor politieke druk.

                                    Bron: Autoweek
                                    Klinkt aannemelijk. Staatsbemoeienis is zelden goed.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Soap gaat verder....

                                      Autobouwers Fiat Chrysler en Renault praten achter de schermen over manieren om hun mislukte fusie nieuw leven in te blazen. Voorzitter John Elkann van Fiat Chrysler en zijn evenknie bij Renault, Jean-Dominique Senard, zijn nog in gesprek sinds het afketsen van de fusiedeal vorige week, zo meldt persbureau Reuters op basis van ingewijden.


                                      Comment


                                      • #39
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • #40
                                          edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X