Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fusie Fiat en Renault.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk BerichtenSinds er BMW motoren in een Landrover liggen of Opel bij PSA zit, Dodge bij Fiat zit moet ge van niks meer verwonderd zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dat vind ik dan nog allemaal vrij normaal. Maar dat er renaultmotoren in een Mercedes kwamen te liggen, daar viel ik pas van achterover. Dat was nu eens het enige merk waar ik het totaal niet van verwacht had.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dat vind ik dan nog allemaal vrij normaal. Maar dat er renaultmotoren in een Mercedes kwamen te liggen, daar viel ik pas van achterover. Dat was nu eens het enige merk waar ik het totaal niet van verwacht had.
Renault heeft met enige regelmaat af te rekenen met wat (vooral elektronische) probleempjes, net als vele andere merken.
Op vlak van motoren valt het bij Renault echter nogal mee: er zijn merken die nochtans de faam hebben zeer betrouwbaar te zijn, die met veel ernstiger problemen te kampen hebben (of hadden)en bovendien blijk hebben gegeven het met hun klantenservice dan niet zo ernstig te nemen.
Mercedes had een slechtere keuze kunnen maken en ik vraag me af of zij hun goede naam zomaar te grabbel zouden gooien. Moet zijn dat ze toch wel vertrouwen hebben in die Franse zogezegde brol.
Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 03/06/2019, 14:05.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Niks mis mee hoor, integendeel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Vooroordelen zijn dan ook een zeer hardnekkig probleem.
Renault heeft met enige regelmaat af te rekenen met wat (vooral elektronische) probleempjes, net als vele andere merken.
Op vlak van motoren valt het bij Renault echter nogal mee: er zijn merken die nochtans de faam hebben zeer betrouwbaar te zijn, die met veel ernstiger problemen te kampen hebben (of hadden)en bovendien blijk hebben gegeven het met hun klantenservice dan niet zo ernstig te nemen.
Mercedes had een slechtere keuze kunnen maken en ik vraag me af of zij hun goede naam zomaar te grabbel zouden gooien. Moet zijn dat ze toch wel vertrouwen hebben in die Franse zogezegde brol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Thans vorig jaar aangekondigd dat Mercedes zou stoppen met de Renaultmotoren. Weet niet of dat nu ook al effectief zo is en geen idee om welke reden.
Sommigen zullen dit graag uitleggen als ware het omwille van problemen met als ondertoon "ziede wel, 'k hemmet gezegd, daar gaan ze nog spijt van krijgen, een Mercedes met een Renault motor, dat kom niet goe"
De benzine 1.3 gebruiken ze nu toch, tot grote tevredenheid van hun eigenaars
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Thans vorig jaar aangekondigd dat Mercedes zou stoppen met de Renaultmotoren. Weet niet of dat nu ook al effectief zo is en geen idee om welke reden.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dat vind ik dan nog allemaal vrij normaal. Maar dat er renaultmotoren in een Mercedes kwamen te liggen, daar viel ik pas van achterover. Dat was nu eens het enige merk waar ik het totaal niet van verwacht had.
Mercedes-Benz Group AG: Company profile, business summary, shareholders, managers, financial ratings, industry, sector and market information | Xetra: MBG | Xetra
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Daimler is al 9 jaar een aandeelhouder van Renault, Nissan en Geely (China) (en visa versa), toch logisch dat ze dan bij elkaar gaan shoppen…
Maar hedendaags geraakt ge er anders niet meer en zo kunnen veel R&D kosten bespaard worden.
Uw toilet moet nogal vol liggen met allerlei autoboekskes. Ge zijt een wandelende wikipedia
Comment
-
Amen!
Fiat Chrysler trekt aanbod voor fusie met Renault in
De Italiaans-Amerikaanse autobouwer Fiat Chrysler (FCA) heeft het bod van 35 miljard dollar om te fuseren met Renault verrassend ingetrokken. FCA heeft die beslissing zelf bevestigd in een persbericht.
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06...ryName=DM12318Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Daimler is al 9 jaar een aandeelhouder van Renault, Nissan en Geely (China) (en visa versa), toch logisch dat ze dan bij elkaar gaan shoppen…
Of, wat ik eerder logisch vind: eerst besloten om te gaan shoppen en dan enkele aandelen gekocht om toch op zijn minst in de board room te zitten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenAmen!
Fiat Chrysler trekt aanbod voor fusie met Renault in
De Italiaans-Amerikaanse autobouwer Fiat Chrysler (FCA) heeft het bod van 35 miljard dollar om te fuseren met Renault verrassend ingetrokken. FCA heeft die beslissing zelf bevestigd in een persbericht.
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06...ryName=DM12318
FCA zat onder Marchionne al jaren te zeggen dat ze nog een fusie partner zochten. Die zoektocht blijft. En zoveel kandidaten zijn er ook niet he.
Ik denk dat dit eerder een taktisch spelletje is van FCA om de Franse regering duidelijk te maken dat ze niet teveel eisen moeten stellen en talmen, of het is van de baan. Die gesprekken gaan onder tafel rustig verder.
Comment
-
de toekomst zal het inderdaad uitwijzen,of we er rouwig over moeten zijn betwijfel ik.
het zou niet het eerste monsterbedrijf zijn dat kopje ondergaat aan grootheidswaanzin.
voor de oudere generatie onder ons,wie herinnert zich het v&d later vendex concern in nederland met vestigingen in bijna alle europese landen nog....
zoals steeds zijn de werknemers de grootste slachtoffers
Comment
-
NA MISLUKTE FUSIE FIAT-RENAULT
'FRANKRIJK SLAAT MODDERFIGUUR'
De Franse staat ligt van meerdere kanten onder vuur als gevolg van de mislukte fusie tussen autofabrikanten Renault en Fiat Chrysler. Staatsbemoeienis zou ervoor hebben gezorgd dat FCA zijn bod deze week weer introk.
Eind mei werd bekend dat het Italiaanse-Amerikaans Fiat Chrysler in vergaande gesprekken wasover een fusie met Renault. De fusie zou resulteren in de op twee na grootste autofabrikant ter wereld. Samen hebben de bedrijven een marktwaarde van zo'n 32 miljard euro. Deze week trok FCA zich onverwacht terug.
"Ik denk dat Frankrijk een modderfiguur heeft geslagen", zegt de Italiaanse industrieminister Luigi Di Maio. "Staatsbemoeienis is wat de deal deed mislukken en Renault was daar niet blij mee. Het was een transactie die Italië en Italianen had kunnen helpen." De Franse staat heeft een belang van 15 procent in Renault. Parijs zou positief tegenover de fusieplannen staan, maar zou te veel concessies eisen van FCA, schrijft de Financial Times op basis van ingewijden.
De Italiaanse minister is niet de enige die kritiek heeft op de Franse staat. FCA zei donderdag al dat het zijn bod terugtrok omdat "de politieke voorwaarden in Frankrijk om zo'n combinatie mogelijk te maken momenteel niet bestaan". Ook binnen Renault klinkt gemor, meldt Financial Times. "Er zijn nog een hoop onbeantwoorde vragen, waaronder de grootste vraag of de deal echt dood is", aldus een bron tegenover de krant. "Maar er is een duidelijke consensus in Parijs, Turijn en Tokio dat dit de schuld van de Franse overheid is."
De Franse regering schuift op haar beurt de schuld af op Renaults alliantiepartner Nissan, dat zich zou onthouden van een stem over de fusie. Zonder steun van Nissan zou de Franse staat geen groen licht willen geven. Bronnen binnen FCA stellen echter dat de rol van Nissan helemaal niet zo groot was, en dat de Franse overheid is gezwicht voor politieke druk.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenNA MISLUKTE FUSIE FIAT-RENAULT
'FRANKRIJK SLAAT MODDERFIGUUR'
De Franse staat ligt van meerdere kanten onder vuur als gevolg van de mislukte fusie tussen autofabrikanten Renault en Fiat Chrysler. Staatsbemoeienis zou ervoor hebben gezorgd dat FCA zijn bod deze week weer introk.
Eind mei werd bekend dat het Italiaanse-Amerikaans Fiat Chrysler in vergaande gesprekken wasover een fusie met Renault. De fusie zou resulteren in de op twee na grootste autofabrikant ter wereld. Samen hebben de bedrijven een marktwaarde van zo'n 32 miljard euro. Deze week trok FCA zich onverwacht terug.
"Ik denk dat Frankrijk een modderfiguur heeft geslagen", zegt de Italiaanse industrieminister Luigi Di Maio. "Staatsbemoeienis is wat de deal deed mislukken en Renault was daar niet blij mee. Het was een transactie die Italië en Italianen had kunnen helpen." De Franse staat heeft een belang van 15 procent in Renault. Parijs zou positief tegenover de fusieplannen staan, maar zou te veel concessies eisen van FCA, schrijft de Financial Times op basis van ingewijden.
De Italiaanse minister is niet de enige die kritiek heeft op de Franse staat. FCA zei donderdag al dat het zijn bod terugtrok omdat "de politieke voorwaarden in Frankrijk om zo'n combinatie mogelijk te maken momenteel niet bestaan". Ook binnen Renault klinkt gemor, meldt Financial Times. "Er zijn nog een hoop onbeantwoorde vragen, waaronder de grootste vraag of de deal echt dood is", aldus een bron tegenover de krant. "Maar er is een duidelijke consensus in Parijs, Turijn en Tokio dat dit de schuld van de Franse overheid is."
De Franse regering schuift op haar beurt de schuld af op Renaults alliantiepartner Nissan, dat zich zou onthouden van een stem over de fusie. Zonder steun van Nissan zou de Franse staat geen groen licht willen geven. Bronnen binnen FCA stellen echter dat de rol van Nissan helemaal niet zo groot was, en dat de Franse overheid is gezwicht voor politieke druk.
Bron: Autoweek
Comment
-
Soap gaat verder....
Autobouwers Fiat Chrysler en Renault praten achter de schermen over manieren om hun mislukte fusie nieuw leven in te blazen. Voorzitter John Elkann van Fiat Chrysler en zijn evenknie bij Renault, Jean-Dominique Senard, zijn nog in gesprek sinds het afketsen van de fusiedeal vorige week, zo meldt persbureau Reuters op basis van ingewijden.
Comment
Comment