Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fusie Fiat en Renault.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    FRANSE OVERHEID STAAT NOG WEL OPEN VOOR FUSIE

    'ALLIANTIE RENAULT-NISSAN BLIJFT PRIORITEIT'

    Het voorstel van FCA om te fuseren met Renault lijkt nog niet helemaal van tafel, want de Franse minister van Financiën geeft aan nog zeker tijd te willen maken om de nieuwe plannen door te nemen. Er is alleen wel één grote maar.

    De alliantie tussen de Franse autobouwer Renault en zijn Japanse branchegenoot Nissan blijft een topprioriteit. Dat zei de minister van Financiën Bruno Le Maire dinsdag in een commentaar op een mogelijke fusie tussen Renault en Fiat Chrysler Automobiles. De Franse overheid is de grootste aandeelhouder van Renault.

    "Alleen als niemand meer twijfelt aan de sterkte van het bondgenootschap tussen Renault en Nissan is het mogelijk om de gesprekken over een fusie met Fiat voort te zetten", stelde Le Maire. Hij herhaalde daarnaast dat de Franse overheid de tijd zal nemen om een eventueel fusievoorstel te bestuderen.

    Bestuurders van Fiat Chrysler zouden afgelopen weekeinde op bezoek zijn geweest in Parijs. Het Italiaans-Amerikaanse concern en Renault werken volgens ingewijden achter de schermen aan mogelijkheden om nieuw leven te blazen in de mislukte fusie. De eerste poging om te fuseren, klapte eerder deze maand.

    Bron: Autoweek


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42
      ‘DEAL TUSSEN FCA EN RENAULT DEFINITIEF VAN DE TAFEL’

      Renault en het Italiaanse Fiat Chrysler Automobiles (FCA) lieten eerder dit jaar de grondvesten in autoland schudden: de twee giganten zouden gaan samenwerken. Nadat de eerste deal van tafel werd geveegd, sudderden de geruchten nog even door. Tot nu, want Renaults CEO zegt dat de deal volledig achter hem ligt.

      Dat zou topman Thierry Bollore volgens Automotive News Europe op de IAA in Frankfurt hebben gezegd. “FCA en Renault praten niet meer met elkaar over de fusieplannen, dat ligt in zijn geheel achter ons. Het bod lag op tafel, maar doet dat niet langer meer”, zou de Fransman hebben gezegd.

      Hij wilde niet reageren op de vraag of het opstappen van Nissans huidige CEO, Hiroto Saikawa, nog verschil gaat maken in de toekomst. “Het allerbelangrijkste punt voor Renault is het herstel van Nissan. Om een alliantie gezond te hebben, moeten alle partners gezond zijn.”

      Aan het begin van de zomer trok Fiat zijn fusieaanbod van 35 miljard dollar voor Renault in. De ‘besluiteloosheid’ van Renault door input van de regering en partner Nissan deed de mogelijke samenwerking de das om.

      Bron: Autoweek

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #43
        de vraag is maar of we daar rouwig over moeten zijn.
        grootheidswaanzin kan zware gevolgen hebben.

        Comment


        • #44
          Tis idd niet zo dat alles dat Fiat aanraakt, in goud veranderd.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
            de vraag is maar of we daar rouwig over moeten zijn.
            grootheidswaanzin kan zware gevolgen hebben.
            Ik denk niet dat het grootheidswaanzin is, maar kans op overleven.
            Er gaan nog veel consolidaties gebeuren in de auto industrie.
            Sommige gaan via intense samenwerkingsverbanden zijn, maar andere regelrechte overnames of fusies.

            Comment


            • #46
              klein is kleine problemen,
              groot is grote problemen,
              wanneer je ooit een bedrijfssluiting meegemaakt hebt door het groter grootst syndroom denk je er in de toekomst wel anders over.(900 rechtstreekse verloren jobs in be+ontelbare onrechtstreeks)
              samenwerking ok,maar fusie's ,daar vallen meestal klappen na verloop van tijd

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                klein is kleine problemen,
                groot is grote problemen,
                wanneer je ooit een bedrijfssluiting meegemaakt hebt door het groter grootst syndroom denk je er in de toekomst wel anders over.(900 rechtstreekse verloren jobs in be+ontelbare onrechtstreeks)
                samenwerking ok,maar fusie's ,daar vallen meestal klappen na verloop van tijd
                Die sluitingen zijn er vooral door de hoge loonkosten.
                Er gaan nog vele jobs sneuvelen in de auto industrie. We kunnen geen nieuwe auto’s blijven bij kopen. De toekomst gaat meer naar gebruik dan naar bezit.

                Comment


                • #48
                  mijn voorbeeld had niets te zien met de autoindustrie,ook in andere sectoren is 'grootheidswaanzin' soms van toepassing.

                  Comment


                  • #49
                    : jij bekijkt het wel anders dan de bedrijven hé.
                    Jij vind jobverlies slecht, voor hen is dat gewoon deel van het zakendoen.
                    Maar als FCA niet binnen enkele jaren schaalvergroting kan bewerkstelligen, gaat waarschijnlijk het hele bedrijf er aan.
                    Auto's maken - en dan vooral de omschakeling naar elektrische - is zo duur, dat je met voldoende moet zijn om de kosten te dragen.
                    Zelfs het grote VW gaat zijn MEB platform, dat ook gebruikt gaat worden door Seat, Skoda & Audi, delen met Ford.
                    Dat doen ze ook niet uit liefdadigheid met een concurrent!

                    Fiat staat nergens op dat gebied. Heel dat bedrijf steunt op Jeep. Als de SUV rage omslaat, zijn er geen inkomsten meer.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                      mijn voorbeeld had niets te zien met de autoindustrie,ook in andere sectoren is 'grootheidswaanzin' soms van toepassing.

                      Zonder grootheidswaanzin zullen er ook heel veel jobs verdwijnen. Door de fuseren kunnen ze besparen op kosten die er anders voor zouden zorgen dat er bepaalde takken of het hele bedrijf failliet gaat.

                      Comment


                      • #51
                        ...als je weet dat andre €40 betaalt per onderhoud op zijn ev weet je ook dat er bij de arbeidsintensieve garages ook nog enorm veel koppen gaan rollen

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ...als je weet dat andre €40 betaalt per onderhoud op zijn ev weet je ook dat er bij de arbeidsintensieve garages ook nog enorm veel koppen gaan rollen
                          Dat is niet alleen in de auto industrie zo, maar ook in branches waar alles meer en meer geïnformatiseerd wordt.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            tuurlijk, de realiteit hou je toch niet tegen of het houdt gewoon op omdat de concurrent het wel doet

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                              wanneer je ooit een bedrijfssluiting meegemaakt hebt door het groter grootst syndroom denk je er in de toekomst wel anders over.(900 rechtstreekse verloren jobs in be+ontelbare onrechtstreeks)
                              nie zagen !

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                                nie zagen !
                                allee,meneerke vriendelijkheid zelve is ook wakker

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


                                  Zonder grootheidswaanzin zullen er ook heel veel jobs verdwijnen. Door de fuseren kunnen ze besparen op kosten die er anders voor zouden zorgen dat er bepaalde takken of het hele bedrijf failliet gaat.
                                  dat maken ze ons inderdaad graag wijs ja,besparen op kosten om de ceo en zijn direkte companen meer bonussen te kunnen betalen zeker?
                                  en als het dan fout loopt gaat diezelfde groep met weer een massa bonussen buiten,en de rest aan de dop.
                                  sorry,maar mijn geloof en respekt voor dat klubje hebben ze jaren geleden samen begraven met het bedrijf.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                    Dat is niet alleen in de auto industrie zo, maar ook in branches waar alles meer en meer geïnformatiseerd wordt.
                                    die bedragen hebben in dit geval weinig met informatica te maken,maar meer met het feit dat aan een ev nu eenmaal minder onderhoud is.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ...als je weet dat andre €40 betaalt per onderhoud op zijn ev weet je ook dat er bij de arbeidsintensieve garages ook nog enorm veel koppen gaan rollen
                                      da piekt he

                                      Comment


                                      • #59
                                        ik zie het als een goed doel, mensen mogen hun boterham verdienen op mijn kap
                                        net zoals taxen en lasten met alle plezier om de nv belgie en hun personeel mee te sponsoren


                                        nee ik ben ook de eerste om wat te kunnen schrappen, we zijn allemaal zelfde bedje ziek

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                          die bedragen hebben in dit geval weinig met informatica te maken,maar meer met het feit dat aan een ev nu eenmaal minder onderhoud is.
                                          Ik weet het maar ik had het over het feit waar nog overal koppen gingen rollen zoals bobo in zijn quote schreef.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X