Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fusie Fiat en Renault.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Of mekkeren over de toegenomen verkeersdrukte, maar wel bijna wekelijks iets online bestellen. enz... enz... enz... enz...

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Dat klopt volledig. De consument wil alleen maar zo goedkoop mogelijk.
      Zo ook velen die de werkomstandigheden in China en Bangladesh schandalig vinden, maar wel regelmatig in de Primark gaan shoppen. Op het moment dat het over geld gaat, smijten de meesten hun principes overboord. Ik moet daar ook schuld in bekennen.
      Daar is dan misschien een actief beleid van een overheid nodig? Maar dan eentje minstens op de schaal van gans Europa, anders maakt het ook niet veel uit
      KLIK |&| KLAK

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


        Ik werk helemaal niet graag, maar heb idd een goede job en een heel goede band met den baas (maar ben zeker gene bazenpoeper). Ik heb ook keihard gewerkt om te staan waar ik sta, moet ik daar mijn excuses voor aanbieden?
        Dat zijn keuzes die ik gemaakt heb en niet iemand anders. Ik zou liever ook miljoenen willen verdienen, maar die ambitie heb ik niet. En ik klaag daar niet over en ik geef daar de overheid en de maatschappij niet de schuld van. Dat is mijn keuze en ik alleen ben verantwoordelijk voor mijn keuzes.

        Als ons bedrijf er vandaag mee stopt, doe ik 2 telefoontjes en begin op een ander. Dat is eigen aan de sector. Het is 1 van de grootste sectoren in ons land, maar een kleine wereld ivm netwerking. In ons wereldje moet ge wel goed werk leveren om het te maken, anders zult ge alleen maar gekraakt worden. In onze sector zijn er tekorten aan onze profielen en wij zullen ook geen last hebben van ons werk te verliezen als 50+. Jammer genoeg is dat niet in elke sector zo. Maar ook hier, de sector waarin ik werk was mijn keuze. Nu, dat kan in de toekomst ook nog allemaal veranderen.

        Ik heb nog maar 1 x een faillisement meegemaakt, maar 2 dagen voordat ze de boeken neer legden, had ik al ander werk. Maar dat heb ik hier al beschreven hoe dat komt.

        Ik heb in 1996 en 1997 aan den band op Ford gewerkt. Iedereen zei daar toen dat ze binnen 10 jaar wss wel zouden sluiten. Het heeft uiteindelijk nog meer dan 15 jaar geduurt. Dus iedereen wist dat da eraan kwam. Dan kunt ge de koe bij de hoorns pakken en iets anders zoeken, of zoals de meesten, blijven tot de laatste voor die sluitingspremie op te trekken. Jammer genoeg doen de meesten dat laatste. Leuk voor dat fekd, maar daar staat ge dan met 6000 werklozen voor een nieuwe job. Makkelijk wordt dat niet, en dat alleen voor die premie. Ook dit zijn persoonlijke keuzes.

        Zoals gezegd, makkelijker gaat het niet worden, want met onze wisselvallige fiscaliteit, zullen nog veel bedrijven vertrekken of weg blijven. En op termijn zullen er door de automatisatie meer mensen dan jobs zijn. En de mensen gaan moeten kunnen eten en consumeren.

        Begrijp me niet verkeerd. Ik ben geen voorstander van het systeem. Mss zou het allemaal beter gaan zonder aandelen en die zaken. Ik vind persoonlijk ook dat een bedrijf maatschappelijke verantwoordelijkheid moet hebben. Maar jammer genoeg hebben ze dat niet. En daar gaat niemand iets aan kunnen veranderen. Bedrijven plichten opleggen, werkt contraproductief.


        Net wat ik dus zei: je bekijkt het vanuit je persoonlijke ervaringen en vindt dat als jij het kan, iedereen het maar moet kunnen.
        Ik heb zelf hetzelfde geluk gehad als jij om in een branche te werken waar men schreeuwt om goed personeel en heb nooit 1 dag zonder werk gezeten.
        Uiteraard zijn er profiteurs, luierikken, tamzakken en wat nog die het zelf volledig of gedeeltelijk aan zichzelf te wijten hebben.
        Oordeel echter niet te snel, da's al wat ik zeg. En natuurlijk hoef je je niet te excuseren voor je harde werk, dat is enkel maar om fier op te zijn!

        Tot zover de fusie, of beter niet-fusie Renault - Fiat.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          Geen argumenten? Nu kraamt ge opnieuw onzin uit.
          Uit welk hol zijt gij gekropen? Een cursuske economie zou u deugd doen, want ge snapt precies niet goed hoe get werkt.

          Dus ipv dan domme achterlijke uit te hangen en als nen innozalaar wild rond u te slaan, zou ge beter eens wat kennis vergaren hoe de echte wereld in mekaar zit.

          Het zijt net gij die anderen begint te beschimpen omdat hij geen argumenten meer heeft. Onnozelaar.


          ik snap heel goed hoe alles werkt.
          maar dat wil niet zeggen dat je met alles akkoord moet gaan,en als een slaafke achter iemand anders te lopen.
          iemand met een andere mening moet toch moeilijk te verdragen zijn he.
          om de paar dagen moeten jullie iemand de grond kunnen inboren gewoon omdat jullie een andere mening hebben,zieligaards.
          ik beschimp nooit iemand op persoon domme achterlijke debiel,bazenpoeper,grootverdienerjanet. klein kind
          en een onozelaar zijde zeker dat heb je al vaak genoeg bewezen,samen met enkele soortgenoten die er
          blijkbaar leute in vinden om de boel nu en dan eens op stelten te zetten.
          bende loosers en nalopers.
          voila schelden kan ik ook.
          ik hoop dat je nu eindelijk tevreden bent.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            ...ben zeker gene bazenpoeper...
            Nee, zo kennen we je niet
            Er komt niks anders uit

            Je zegt zelfs dat je op je knieën gaat zitten voor je bazeken, ik kan mij dat goed voorstellen, als ik al jouw posts lees

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

              Nee, zo kennen we je niet
              Er komt niks anders uit

              Je zegt zelfs dat je op je knieën gaat zitten voor je bazeken, ik kan mij dat goed voorstellen, als ik al jouw posts lees
              Uhu, waar dat dan? Kunt ge daar wat bewijzen van geven dat dat effectief zo is, of gewoon wat uit uwe nek lullen? Tis niet omdat ge collegiaal met uwe baas om kunt dat ge ne bazenpoeper zijt hé
              Ik ben hier zowat de enige die ook effectief tegen hem in gaat als het nodig is en hij neemt ook heel wat raad van mij aan. Ik heb hier op die 12 jaar tijd, samen met hem het bedrijf naar een hoger niveau gebracht en de omzet bijna kunnen verdubbelen en dat wordt door mijne baas gewaardeerd.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Ik heb hier op die 12 jaar tijd, samen met hem het bedrijf naar een hoger niveau gebracht en de omzet bijna kunnen verdubbelen en dat wordt door mijne baas gewaardeerd.
                En dan toch nog de tijd vinden om hier op het forum de hele dag uwe goeie raad weg te geven
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                  En dan toch nog de tijd vinden om hier op het forum de hele dag uwe goeie raad weg te geven
                  Tja, als ge het bedrijf op niveau hebt en al wat op leeftijd zijt, moogt ge het wat kalmer aan doen zeker
                  Mijn collega's hebben gewoon veel meer tijd nodig om hetzelfde gedaan te krijgen als ik. Puur door de ervaring. Zij moeten alle prijzen nog punt per punt uittellen. Bij mij zitten gewoon alle prijzen in mijn hoofd en vul ik bv een aanbesteding op 10 min in waar zij een halve dag over doen.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Tja, als ge het bedrijf op niveau hebt en al wat op leeftijd zijt, moogt ge het wat kalmer aan doen zeker
                    Mijn collega's hebben gewoon veel meer tijd nodig om hetzelfde gedaan te krijgen als ik. Puur door de ervaring. Zij moeten alle prijzen nog punt per punt uittellen. Bij mij zitten gewoon alle prijzen in mijn hoofd en vul ik bv een aanbesteding op 10 min in waar zij een halve dag over doen.
                    Dan vind ik wel dat zo'n 'bolleboos' minstens een Cayenne of Urus als bedrijfswagen verdient
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                      Dan vind ik wel dat zo'n 'bolleboos' minstens een Cayenne of Urus als bedrijfswagen verdient
                      Moest ik ne bazenpoeper zijn, zou ik ten minste toch ne Q7 krijgen, niet? Nu zit ik maar met een mager uitgeruste Tiguan. Zelfs een R-line kon er niet af.

                      Comment


                      • #91
                        Allemaal goed en wel, dat gepoep op de werkvloer (een geluk dat we in Vlaanderen zitten, "t zou anders nogal een smerige bedoeling zijn)
                        Maar als FIAT niet met Renault samen gaat, met wie dan wel?
                        KLIK |&| KLAK

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                          Allemaal goed en wel, dat gepoep op de werkvloer (een geluk dat we in Vlaanderen zitten, "t zou anders nogal een smerige bedoeling zijn)
                          Maar als FIAT niet met Renault samen gaat, met wie dan wel?
                          Overgenomen worden door Chinezen?
                          KLIK |&| KLAK

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                            Allemaal goed en wel, dat gepoep op de werkvloer (een geluk dat we in Vlaanderen zitten, "t zou anders nogal een smerige bedoeling zijn)
                            Maar als FIAT niet met Renault samen gaat, met wie dan wel?
                            Maar wie overgenomen door wie dan? Moet Fiat overgenomen worden of moet Renault overgenomen worden?

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Maar wie overgenomen door wie dan? Moet Fiat overgenomen worden of moet Renault overgenomen worden?
                              Misschien tijd dat BMW heel die FCA-groep overneemt ?
                              KLIK |&| KLAK

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                Moest ik ne bazenpoeper zijn, zou ik ten minste toch ne Q7 krijgen, niet? Nu zit ik maar met een mager uitgeruste Tiguan. Zelfs een R-line kon er niet af.
                                Niet alleen een bazenpoeper, maar ook nog eens een mislukking daarin. Tjonge, jonge toch.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

                                  Misschien tijd dat BMW heel die FCA-groep overneemt ?
                                  Stel u voor. Weet niet of dat iets voor BMW is. Denk zelfs voor geen enkele groep. Renault-FCA leek mij nog verzoenbaar.

                                  Er zijn soms van die fusies die niet te snappen zijn. Zoals Jeep bij FCA.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                    Niet alleen een bazenpoeper, maar ook nog eens een mislukking daarin. Tjonge, jonge toch.
                                    Erg hé

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Stel u voor. Weet niet of dat iets voor BMW is. Denk zelfs voor geen enkele groep. Renault-FCA leek mij nog verzoenbaar.

                                      Er zijn soms van die fusies die niet te snappen zijn. Zoals Jeep bij FCA.
                                      Dat was heel simpel: Jeep zat al bij Chrysler en Fiat heeft Chrysler tijdens de crisis zeer goedkoop kunnen overnemen.
                                      Dat was echt knap werk van Marchionne. En nodig ook, anders was Fiat allang onder gegaan!

                                      Mercedes met Chrysler, dat was pas raar.

                                      Ik zie Mercedes nog wel wat meer willen doen met Renault, echter geen directe fusie.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X