Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte hemelbekleding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zwarte hemelbekleding

Goede middag

Ik vind een zwarte hemelbekleding heel mooi en ben een beetje beugekeken op mijn tankleurige (beige/grijs) bekleding en A-, B- en C-pillars.
    Mijn model bestaat met zwarte bekleding en pillars, maar dat zal wel een duur grapje zijn om dit officieel te laten veranderen.

Daarom vroeg ik mij af ik het niet kan verven? Online vond ik dat veel mensen dit al gedaan hebben met Dupli-Color Vinyl and Fabric (flat black). Ziet er zeer professioneel uit.
    Helaas kan ik dit product NERGENS vinden in Europa of een site vinden die het voor een acceptabel bedrag naar hier stuurt?

Daarom de vraag: kent er iemand een goed product dat hier beschikbaar is, met hetzelfde effect?
    Het zou voor op het stof van de hemelbekleding en de plastic van de pillars moeten kunnen, zoals de Dupli-Color.

Iemand tips? Bedankt alvast!!

zoeken op autoafbraak ?

Comment

Welke auto?
      Hoe ga je uw hemellichtjes spuiten? Dat is bijna ondoenbaar hoor.
      En mijn D stijlen en paneel er tussen was €100 om die te spuiten.

Zoals hierboven zoek een afbraak en haal daar alles uit.
      Polo 6n 1.4

Comment

Dakhemels vind ik nu niet het meest simpele om netjes volledig uit te halen, en dan weer te monteren
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Maar ik geef je gelijk: black is beautiful.
          Ik ben al aan mijn derde auto met zwarte dakhemel en -dakstijlen toe, en ik ga dit altijd speccen, denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            Ik ben al aan mijn derde auto met zwarte dakhemel en -dakstijlen toe, en ik ga dit altijd speccen, denk ik.
            Inderdaad. Ik heb geen enkele wagen zonder zwarte dakhemel en stijlen. Ik kan iets anders niet verdragen.
            Maar als je wil wisselen, koop een OEM of laat je huidige bekleden. Verven is gepruts
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Inderdaad. Ik heb geen enkele wagen zonder zwarte dakhemel en stijlen. Ik kan iets anders niet verdragen.
              Maar als je wil wisselen, koop een OEM of laat je huidige bekleden. Verven is gepruts
              Creato heeft mijn D stijlen gespoten. En als je het niet weet haal je de gespoten exemplaren t.o.v. OEM er niet uit. Kleurmatch 99% zou ik zeggen.
              Maar als het beschikbaar is in afbraak veel makkelijker natuurlijk.

Dakhemels vind ik nu niet het meest simpele om netjes volledig uit te halen, en dan weer te monteren
              Hangt van auto tot auto af vind ik.
              Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

Creato heeft mijn D stijlen gespoten. En als je het niet weet haal je de gespoten exemplaren t.o.v. OEM er niet uit. Kleurmatch 99% zou ik zeggen.
                Maar als het beschikbaar is in afbraak veel makkelijker natuurlijk.

Hangt van auto tot auto af vind ik.
                Tjah... Erwin is een pro he. Geen gepruts thuis, komt niet goed.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

monteren valt wel mee, uithalen zonder kreuken is iets anders ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                    zoeken op autoafbraak ?
                    Bedankt voor de tip, maar ik vrees dat dat moeilijk wordt... Mijn model bestaat sinds 2014, maar bijna iedereen heeft de tan.
                    Enkel de off-roadversie (die je niet altijd 'zomaar' kon bestellen - en waarvan ik er nog maar 2 heb gezien buiten die van een vriend) en een 'luxere' versie (met gewoon meer accenten en stiksels in het interieur, verder geen extra opties, dus ook die koopt niemand, nog maar 2 of 3 keer gezien (waarvan 1 Duitse)) hebben ze, helaas...

Welke auto?
                    Hoe ga je uw hemellichtjes spuiten? Dat is bijna ondoenbaar hoor.
                    Een Dodge Ram. Ik moet wel zeggen dat het enorm vlot gaat bij de mensen online, en er ook echt mooi uit ziet (enorm OEM ook).
                    Hemellichtjes, garagepoortknoppen, schuifdakknoppen, ... hebben allemaal een (tankleurige) plastic rand errond die met clips vastzit en er makkelijk uitklikt. Geen probleem dus, en er zijn ook geen knoppen/draaiknoppen op geen enkel lichtje, dus enkel de randen zijn in beige (niet de knoppen). De lichtjes zelf zijn de knop achteraan ook

Dakhemels vind ik nu niet het meest simpele om netjes volledig uit te halen
                    Dat valt goed mee bij mijn wagen. Een vriend van mij heeft hem zelf losgemaakt om een lightbar te installeren voor offroad. Hangt enorm simpel vast, in feite.
                    Volgens een forum moeten er wel 2 stoelen verwijderd worden, maar ook die zijn echt niet moeilijk eruit te halen.

Ik dacht er toen niet over na (zou het niet gemerkt hebben zelf), maar op foto's enzo stoort het mij dat de onderkant zwart is, en dan de rest beige?... ook iets dat elke auto precies heeft, dus wil het net wat anders.
                    Onze andere auto heeft het wel en ook de off-roadversie van de reeds genoemde vriend, en ik vind het stiekem toch wel heel mooi bij hem.

Verven is gepruts
                    Nja, Dupli-Color maakt wel allerlei soorten producten voor automotive (krassen verwijderen, bedliners, verf voor velgen, ...) en op de video's ziet het er toch steeds héél mooi uit. Ze hebben het voor iets gemaakt, hè :p

Creato heeft mijn D stijlen gespoten.
                    Wat heeft u betaald voor zoiets, als ik dat mag vragen?

​​​

Tjah... Erwin is een pro he. Geen gepruts thuis, komt niet goed.
                    Heb je er even naar gekeken, of?
                    Deze persoon, om nu een voorbeeld te geven, spuit totaal niet volgens de instructies en doet ongeveer 2 lagen (in tegenstelling tot de aangeraden minimum van 3 lagen). Resultaat is toch wel echt mooi? (skip maar meteen naar minstens 11:40)

Comment

Dupli color kan je op amazon.com verkrijgen. Of is daar ook de shipment cost te hoog ?

Het aanbod op de europese amazon winkels is wel beperkter, dus ik weet niet of je deze vinyl/textiel spray daar ook kan vinden (even de .fr/.co.uk/.de sites van amazon overlopen en je ziet het wel).

Comment

Haal die uit en laat die herbekleden met zwarte stof. Als je alle voorbereidingen zelf doet, dus oude stof eraf en alle lijm verwijderen (heb ik deze week nog zelf gedaan) zal de prijs echt meevallen. Een benzinetankje of 2 van een ram

Comment

Ik vind een zwarte hemel en stijlen ook wel mooier maar soms denk ik dat een zwarte hemel en stjilbekleding vermoeiender is om lang te rijden. Omdat het meer contrast geeft met de (al dan niet grijze) lucht. Met een grijze hemel en stijlen is dat contrast minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                            Dupli color kan je op amazon.com verkrijgen. Of is daar ook de shipment cost te hoog ?
                            Het aanbod op de europese amazon winkels is wel beperkter, dus ik weet niet of je deze vinyl/textiel spray daar ook kan vinden
                            Dat weet ik niet, want ik kan geen enkele uiteindelijk naar hier laten shippen? Er staat telkens "this item does not ship to Belgium", wat wel vaker een probleem is bij .com...
                            Bij .de heb ik Prime, maar daar vind ik het dan niet (alsook bij de andere landen niet). Zelf geen echte 'spray', maar dan nog zou het wel leuk zijn als er één zou zijn die voor auto's ontworpen is.
                            Bedankt voor de tip.

Haal die uit en laat die herbekleden met zwarte stof. Als je alle voorbereidingen zelf doet, dus oude stof eraf en alle lijm verwijderen (heb ik deze week nog zelf gedaan) zal de prijs echt meevallen. Een benzinetankje of 2 van een ram
                            Ma effe serieus, aan wat voor prijs moet ik denken? En hoe veel werk zouden ze daar aan hebben?
                            Het is nu niet dat het mij zo hard stoort ofzo, en als ik het op mijn gemak thuis kon doen met een paar van die bussen, was het het proberen waard.
                            Waar laat je zoiets doen? Heb hier totaal geen ervaring mee / idee van.

​​​​​
                            Ik vind een zwarte hemel en stijlen ook wel mooier maar soms denk ik dat een zwarte hemel en stjilbekleding vermoeiender is om lang te rijden. Omdat het meer contrast geeft met de (al dan niet grijze) lucht. Met een grijze hemel en stijlen is dat contrast minder.
                            Ik moet wel toegeven dat het interieur helder en klaar is met een beige/grijze bekleding, en ergens heb ik ook wat schrik dat het te benauwend en veel kleiner gaat aanvoelen achteraan (mijn generatie had enkel de sunroof, geen moonroof / panormisch dak, dus je hebt dan ook nog zo een 'bult' waar het raam inschuift). Maar het ziet er verder wel heel mooi uit, hè... wie niks waagt...

Comment

‘k kan koppig zijn als ik iets niet vind

voer hier eens je postcode in https://www.motip.be/service/waar-te-koop/

en dan eens checken of ze deze spray hebben of kunnen bestellen
                              Last edited by ; 07/06/2019, 21:44.

Comment

Daar merk ik geen verschil in. In feite zijn het alleen de A-stijlen die je ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jako613 Bekijk Berichten

Dat weet ik niet, want ik kan geen enkele uiteindelijk naar hier laten shippen? Er staat telkens "this item does not ship to Belgium", wat wel vaker een probleem is bij .com...
                                  Bij .de heb ik Prime, maar daar vind ik het dan niet (alsook bij de andere landen niet). Zelf geen echte 'spray', maar dan nog zou het wel leuk zijn als er één zou zijn die voor auto's ontworpen is.
                                  Bedankt voor de tip.
                                  De reden voor "does not ship to Belgium" is dat spuitbussen onder druk niet per vliegtuig mogen verzonden worden. Geen enkel transport firma (UPS, FedEx, DHL etc) wil die aanvaarden.

Comment

Moet dat die verf zijn van Motip?
                                    Er is ook deze: https://www.vhtlak.nl/hittebestendig...-textiel-verf/
                                    Te bestellen in Nederland.
                                    Geen idee hoe goed dat gerief is.

Comment

Totaal geen last van. Wel last van witte of bleke hemel. Geeft een totaal ongezellig gevoel. Ik ben ook zo iemand die altijd met de zonnekleppen naar beneden moet rijden. Ik heb snel last van straffe lucht of straatverlichting in de ogen. Die kleppen moeten dus ook zwart zijn

Comment

Totaal geen last van. Wel last van witte of bleke hemel. Geeft een totaal ongezellig gevoel. Ik ben ook zo iemand die altijd met de zonnekleppen naar beneden moet rijden. Ik heb snel last van straffe lucht of straatverlichting in de ogen. Die kleppen moeten dus ook zwart zijn
                                        bestaan ook zonnebrillen

Comment

Working...
                                        X