Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat was je droomwagen op je 18 jaar en heb je hem ooit gekocht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Effe terug naar de essentie zoals Gixxer aangeeft: wat was je droomwagen bij het halen van je rijbewijs. En heb je hem ooit nog gekocht nadien? Of ga je hem nog kopen?
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Niet meteen op m’n 18, maar toen ik 20 was kocht ik m’n 328i E36. Toen altijd gezworen dat ik ooit een E46 M3 zou hebben.

Nieuwbouw, kinderen en een overslaande liefde voor Italiaanse wagens beslisten er anders over.

Ik zou die M3 nu kunnen betalen en onderhouden, maar betwijfel sterk of ik er meer vreugde uit zou halen dan uit 1 van de Abarths die hier staan.

+ eerlijk gezegd doet het me zoveel niet meer, een BMW. Ik draai er m’n hoofd wel nog voor, voor een mooie M of een gewone BMW die mooi staat, maar zeggen dat het kriebelt... neen.

Wat kriebelt er wel nog dat niet Italiaans is...:

- Een US pick-up
      - atmo Honda type R met redline op 8.500
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Al heel vroeg beginnen dromen over auto’s. Op mijn 22 mijn eerste auto gekocht. Keuze ging toen tussen impreza wrx, civic type-r, golf 3 gti 20 jahre editie, saab 9-3 viggen, toen gloednieuwe cooper s, en een maserati ghibli 2.0 (belastingsding). Sommige nieuw, anderen 2dehands, de maserati 5dehands of zoiets. Ben toen voor de shiny cooper s gegaan. Beetje spijt van. Moest ik het moeten overdoen werd het de civic (scalpel) of de saab (heel botte bijl).
        Last edited by cooper s; 19/06/2019, 20:45.

Comment

• In 't buitenland zoals bvb GH Lux zitten er zwaardere motoren in een auto. Een oude legermaat van Oostende bb rijk genoeg had een R 5 turbo en 4 x 4 maar kon zich enkel verzekeren in de UK waar de wagen vandaan kwam. Dus gene van de band.
          Dat ding sprong vooruit als een kat, bb ene van een racecircuit en aangepast voor de baan.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
            In 't buitenland zoals bvb GH Lux zitten er zwaardere motoren in een auto. Een oude legermaat van Oostende bb rijk genoeg had een R 5 turbo en 4 x 4 maar kon zich enkel verzekeren in de UK waar de wagen vandaan kwam. Dus gene van de band.
            Dat ding sprong vooruit als een kat, bb ene van een racecircuit en aangepast voor de baan.
            Mijn beste kameraad van toen had ook een R5 Turbo in de jaren 80. We hebben dat eens getest op de R4. Trok zeer goed op naar 180. Toen ik wat tocht voelde, keek ik links boven en zag een opening van ongeveer 3 centimeter tussen de deur en de kas van de luchtdruk. Doodskist op wielen, die dingen.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Droomwagen toen ik 18-25j was: Ferrari 458 speciale.

Het zal ook bij een droomwagen blijven, zal er hoogstens eens met veel geluk eens mee kunnen rijden maar bezitten niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Aan gedacht wel, maar in de praktijk is dat niet zo simpel.
                Ik heb er 2 die in Leuven gestudeerd hebben, 1 in Brussel, en de jongste zit nog 3 jaar in Antwerpen.
                Een appartement dat een beetje deftig is kost in Leuven makkelijk 250k (2 slpk), en kost daarna ook nog geld. Gegarandeed zit je dan met een paar jaar waar er maar één studend in zit. Dat zijn dure jaren.
                Achteraf is dat makkelijk, maar ze wisten wel ongeveer wat ze wouden studeren, maar niet altijd waar. En dan heb ik misschien onderschat dat ze zo lang gingen studeren (Geneeskunde: 7j, Ing met wat vertraging 6 jaar in Leuven).
                Als ik 250k beleg over die periode, dan haal ik ook 5-6% rendement per jaar. Voor dat geld kan ik dus 2 koten huren, en heb ik geen 10% notariskosten betaald. En morgen heb ik dat geld terug cash op mijn rekening staan. Tuurlijk kan je het daarna verhuren, maar dat is ook een hoop gedoe.

Enfin, ik ben geen stenenbelegger, ik haat het om achter huurders hun gat te lopen voor de huur, of om op zondag telefoon te krijgen dat de afvoer verstopt zit...

Mijn devies was altijd: één hoop stenen (het huis waar ik in woon) is genoeg. Ondetussen ben ik wel al halve naakte eigenaar van nog 2 appartementen in de familie. Maar als ik volle eigenaar wordt, dan verkoop ik dat.

Mijn zoon die afstudeert gaat samen met een vriend een nieuwbouwappartement huren. Ze betalen samen 1100€ per maand, dus dat is goedkoper dan een studio en véél mooier en comfortabeler. Diezelfde appartementen werden verkocht voor 500.000€ (inclusief BTW en notaris). Dat is een huurrendement van amper 2% als je de belastingen en nog wat kosten bij rekent. Dat vind ik gene vette.
                Je hebt natuurlijk wel een punt dat als je meerdere kinderen hebt die in verschillende steden willen gaan studeren dat niet direct een optie meer is. Niettegenstaande blijft vastgoed nog steeds een zeer veilige en goede investering volgens mij , als je rendementen wil halen van 5-6 % op jaarbasis dan is dat al niet meer zonder risico's , vastgoed is op dat vlak zekerder. 8 jaar terug heb ik ook een appartement in Gent gekocht en ik verhuur dat al 8 jaar zonder enig probleem. Binnen een jaar of 6-7 gaat dat appartement in de verkoop om dan terug iets nieuws te kopen normaalgezien. Ik wil bewust iets nieuws verhuren , een oud kot opsmukken om te verhuren is miserie vragen... Momenteel zijn we een tweede project begonnen in die zin dat we een kompacte stadswoning hebben gekocht ( nieuwbouw ) , ze zijn er nog bezig aan de afwerking en in principe is dit ook al verhuurd. Op vandaag is geld lenen ook spotgoedkoop, wij lenen voor ons nieuw project nu quasi het totale bedrag, op 10 jaar vast aan 1.19%...
                Een mix van beleggen en vastgoed is nooit verkeerd denk ik, al mijn spaarcenten in beleggingen steken zou ik nooit doen, alles in vastgoed ook niet... netjes spreiden is mijns inziens nooit verkeerd.
                Mijn kinderen zijn nog 10 jaar af van verder studeren , op vandaag denk ik daar nog niet direct aan, misschien zal het ook niet aan de orde zijn maar als ze verder studeren dan is de kans redelijk klein dat ik iets ga huren...
                Last edited by Audidriver; 20/06/2019, 07:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Een mix van beleggen en vastgoed is nooit verkeerd denk ik, al mijn spaarcenten in beleggingen steken zou ik nooit doen, alles in vastgoed ook niet... netjes spreiden is mijns inziens nooit verkeerd.
                  Mijn gedacht, juiste instelling dit.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Mijn droomwagen op m'n 18de was een SL 55 AMG. Het is bij een droom gebleven maar ik heb er wel mee kunnen rijden. Prachtige ervaring.
                    Andere droomwagens zoals een Ferrari en een Lamborghini heb ik al gehuurd, puur voor de ervaring.
                    Realistisch gezien hoop ik ooit een "droomwagen" te kunnen leasen op langere termijn als derde wagen. Je eigen geld steken in een luxe wagen die enkel daalt in waarde is (nu, altijd met twee woorden spreken) niet voor mij weggelegd. Als we spreken over klassiekers die hun waarde behouden of stijgen in waarde ben ik wel geïnteresseerd.

Momenteel ben ik van mening dat luxe betaalt moet worden met de opbrengsten van investeringen. Daar ben ik nog lang niet, dus het zal nog even bij dromen blijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Je hebt natuurlijk wel een punt dat als je meerdere kinderen hebt die in verschillende steden willen gaan studeren dat niet direct een optie meer is. Niettegenstaande blijft vastgoed nog steeds een zeer veilige en goede investering volgens mij , als je rendementen wil halen van 5-6 % op jaarbasis dan is dat al niet meer zonder risico's , vastgoed is op dat vlak zekerder. 8 jaar terug heb ik ook een appartement in Gent gekocht en ik verhuur dat al 8 jaar zonder enig probleem. Binnen een jaar of 6-7 gaat dat appartement in de verkoop om dan terug iets nieuws te kopen normaalgezien. Ik wil bewust iets nieuws verhuren , een oud kot opsmukken om te verhuren is miserie vragen... Momenteel zijn we een tweede project begonnen in die zin dat we een kompacte stadswoning hebben gekocht ( nieuwbouw ) , ze zijn er nog bezig aan de afwerking en in principe is dit ook al verhuurd. Op vandaag is geld lenen ook spotgoedkoop, wij lenen voor ons nieuw project nu quasi het totale bedrag, op 10 jaar vast aan 1.19%...
                      Mijn kinderen zijn nog 10 jaar af van verder studeren , op vandaag denk ik daar nog niet direct aan, misschien zal het ook niet aan de orde zijn maar als ze verder studeren dan is de kans redelijk klein dat ik iets ga huren...
                      Ik snap het hoor, maar je kan ook op papier in vastgoed investeren. Mijn beste belegging ooit is WDP. Kijk maar eens naar die grafiek, en dan zit daar nog niet in dat je elk jaar 2,5% dividend krijgt of extra aandelen. Van 40 naar 140 in een jaar of 6.
                      Maar je hebt al begrepen dat ik geen stenenbelegger ben. (ben al eigenaar van een afbetaald huis, en heb de naakte eigendom van 2 halve appartementen, dus genoeg stenen) Ik hou wel van wat spanning in mijn portefeuille, en durf ook biotech kopen.
                      De laatste 5 jaar haalde ik zelfs 8% gemiddeld per jaar, maar daar zijn dan ook uitschieters bij.

Het is een kwestie van kiezen en leven met je keuzes. Geen te dikke auto's kopen helpt om iets op te bouwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Dat dacht ik ook

Tot mijn wederhelft afkwam met een appartement, een hond, een kind, een huis, weer een kind, terug een huis en weer een kind op een tijdspanne van 4 jaar

Eind dit jaar word ik 30 en ik vrees dat tegen dan de enigste Porsche op de oprit eentje van matchbox zal worden
                        I feel your pain
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Ter vergelijking : Golf GTI in 1982 was 10k€ all in. Vandaag is de Golf GTI 60k€ all in. Mijn loon is niet in dezelfde lijn gestegen. Verkeerde beroep gekozen?
                          Als ik het vlug even omreken is mijn loon van eind jaren 70 van vorige eeuw tot mijn laatste loon ongeveer evenredig gestegen als de kostprijs van de auto's.
                          Eigenlijk is de auto dus veel goedkoper geworden want je krijgt in verhouding nu ook veel meer auto dan vergeleken met die tijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Weet je ook welke momenteel de meeste voeldoening heeft?
                            Zowel mijn laatste huis als mijn laatste auto. Moet ik niet lang over nadenken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Als je je dromen verwezenlijkt zijn het geen dromen meer.

En twee studerende kinderen, dat kost geld, veel geld. Ik spendeer liever elke maand 700 euro aan iets voor mezelf dan aan twee kleine studentenkoten waar je op termijn niets aan hebt. Als gewoon verdienerke moet je prioriteiten stellen.
                              Als je de juiste prioriteiten stelt (zoals je zelf schrijft) hoeft dat helemaal niet zoveel geld te kosten.
                              Kinderen studeren ook niet beter als ze op een studentenkot zitten ipv thuis. Zo enorm uitgestrekt en/of arm aan scholen is België nu ook weer niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Dat beleggen tegen 5 à 6% wil ik ook wel eens weten eigenlijk? Dan moet je op de beurs al constant geluk hebben imo
                                Nee, gewoon op tijd je winst willen nemen (en niet blijven wachten tot de bomen in de hemel groeien) en af en toe durven je verlies te nemen (in plaats van tegen beter weten in te blijven wachten).
                                Dan kon je, met wat oplettendheid, op langere termijn toch een gemiddelde van 9-10% halen.
                                Maar die stress heb ik ook vaarwel gezegd. Moet er allemaal niet meer van weten. Ben nu meer tevreden met een veilig rendement van 4-5% op middellange termijn. Zo lang het de inflatie weerstaat ben ik al tevreden. Meenemen kan ik ze toch niet en aan uitdelen doe ik niet mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Pensioenspaarfonds heb ik vorige maand verkocht, dat was idd een dikke winst, laat nog een gedeelte staan tot mijn 65e. Maar de winst in mijn geval is vooral gemaakt in de jaren 80 en 90, heb dat maar van 1986 tot 1995 gedaan, net 10 jaar. Was het gespaarde geld X5, beste belegging ooit, niettegenstaande de afhoudingen ook niet van de poes waren.
                                  Iedere jonge mens zou dat tegenwoordig moeten doen.

Mijn vriendin daarentegen is er later mee begonnen en dan nog met het verzekeringssysteem. Slechtste belegging ooit, gelukkig is er het belastingvoordeel nog want opbrengst bijna nihil
                                  Hangt van de timing af. Mijn pensioenverzekering brengt nog altijd 4,75% op. Inmiddels zelfs belastingvrij en het belastingvoordeel van 30% nie teens ingecalculeerd. Zo slecht vind ik dat dus nog niet. Twee jaar geleden nog in bedrijfsobligaties gestapt met een bruto rendement van 4,5%. Je betaalt er wel 30% RV op maar het voordeel is dan weer dat het een zeer liquide belegging is zonder in- of uitstapkosten die nog iets opbrengt (in vergelijking met een spaarboekje).

Terug naar de essentie: auto's behoren al een tijdje niet meer tot de dingen waarvan ik droom.
                                  Het leven zeker? Nu het financieel wel zou kunnen interreseert het mij niet echt meer. Toch niet zo hard om er van te dromen.
                                  Last edited by ivob2; 20/06/2019, 22:22.

Comment

• Ik blijf dromen van auto’s. Een RS 6 wil of een 911 wil ooit nog wel eens in mijn garage. Een originele, niet verklote, Golf GTI 1800 van 1982 mag ook wel. Liefst eentje in mint condition.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Op m'n 18e wou ik een Nissan s14a. Is er jammer genoeg niet van gekomen. Je kon die toen voor 5000 euro kopen. Nu is dat al snel het dubbele.
                                      Toen ik eindelijk een auto kon kopen, is het een e39 530i geworden. Naast mijn oldtimers - die ik een als een aparte categorie beschouw - mijn beste daily ooit. Snel, comfortabel, praktisch,.. alles wat m'n hartje begeerde.
                                      Mijn favoriete oldie? 1968 Dodge Charger - met de ronde lichtjes - in het blauw.
                                      Als ik ooit voldoende geld heb, no doubt:

Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Als je de juiste prioriteiten stelt (zoals je zelf schrijft) hoeft dat helemaal niet zoveel geld te kosten.
                                        Kinderen studeren ook niet beter als ze op een studentenkot zitten ipv thuis. Zo enorm uitgestrekt en/of arm aan scholen is België nu ook weer niet.
                                        Hangt er een beetje van af.
                                        Als je geneeskunde studeert heb je periodes met echt lange lesdagen van 8h tot 18h, en dan nog 2 keer een uur verplaatsing er bij is echt wel veel.
                                        In Leuven geraak je vrij goed met de trein, maar dan naar de campus Heverlee of Gasthuisberg is nog eens dik 30min.

Het zijn keuzes, mijn 4 kinderen hebben allemaal op kot gezeten of zitten er nog. Kost bommen geld, maar ik vind het de beste investering die je maar kan doen.
                                        In elk geval, in vergelijking met andere landen is studeren hier wel een pak goedkoper. NL heeft veel duurdere koten, en inschrijvingsgeld is al bijna 2000€ per jaar. En dan spreken we nog niet over UK of de VS. Daar is het echt héél duur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Nee, gewoon op tijd je winst willen nemen (en niet blijven wachten tot de bomen in de hemel groeien) en af en toe durven je verlies te nemen (in plaats van tegen beter weten in te blijven wachten).
                                          Dan kon je, met wat oplettendheid, op langere termijn toch een gemiddelde van 9-10% halen.
                                          Maar die stress heb ik ook vaarwel gezegd. Moet er allemaal niet meer van weten. Ben nu meer tevreden met een veilig rendement van 4-5% op middellange termijn. Zo lang het de inflatie weerstaat ben ik al tevreden. Meenemen kan ik ze toch niet en aan uitdelen doe ik niet mee.
                                          Klopt.
                                          Goed spreiden, wat risico nemen, en durven je verlies af sluiten. Beetje geluk helpt.
                                          Ik hed vorig jaar 2 aandelen die van de markt gingen door overnames (Ablynx en Tigenix). Daar heb ik mijn geld x5 mee gedaan. Geen fortuinen ingestoken want biotech en high risk, maar toch een auto mee verdiend.
                                          Tegenvallers zijn er ook natuurlijk. (en degenen die beweren dat ze dat niet hebben zijn ofwel leugenaar, ofwel beleggen ze nog maar 3 maand)
                                          Ik heb op de laatste 5 jaar een gemiddelde van 8%.

Comment

Working...
                                          X