Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat was je droomwagen op je 18 jaar en heb je hem ooit gekocht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iedereen maakt dat uiteraard voor zichzelf uit. Nadeel van een appartement kopen voor je studerende kinderen is inderdaad dat ze allemaal in dezelfde stad moeten gaan studeren. Ik heb er twee, dus dat is wel wat makkelijker dan met vier.

Ik heb om verschillende redenen een appartement gekocht. Ik kan haast niets meer inbrengen voor belastingaftrek, dus ben ik een bedrag gaan lenen voor max. aftrek, spaargeld brengt ook niets meer op, en beleggen tegen 5 à 6%, een zekerheid is het niet. Ik heb al rare ervaringen gehad in 't verleden. Bovendien zitten m'n dochters nu in een rustig gelegen vrij ruim appartement met twee slaapkamers en een ondergrondse parkeerplaats. Als je dat vergelijkt met het oud kruipkot waar de oudste nu in zit voor 350 euro/maand met een gemeenschappelijke badkamer, WC en keuken. In stenen investeren lijkt me nog altijd vrij rendabel te zijn, ook al heb ik ook 10% schrijfkosten moeten afleggen. En met de vrij gunstige EPC van 115 en een mobiscore van 8,9 hoop ik dat ik het over een jaar of 10 met (dikke) winst kan verlappen... of verhuren. Maar dat zijn 'zorgen' voor later.

Comment

• Vastgoed brengt altijd redelijk goed op. Tegenwoordig zitten appartementen terug in de markt want iedereen wilt kleiner gaan wonen en dichter bij de stad om met OV te gaan werken.

Met de familie hebben we nog ergens een appartement in Berchem, zijstraat van de Fruithoflaan dat verhuurd wordt aan 1.200€ pm. Geen idee waarom mensen dat persee willen huren (veel kandidaten) want voor die huurprijs kan je al een deftige lening aangaan denk ik dan.

De "slechte" kant van Merksem bv. is ook terug aan het opkomen bij het "witte" ( zonder racistische bedoelingen ) volk. Dicht bij tram 2, 3 en een hele nest bussen.

Daar hebben we al een paar mooie pandjes kunnen kopen en verkopen met mooie winsten.

Maar een echte nieuwbouw zetten is belachelijk duur geworden, daar verschoot ik wel even van . En dan fietsenstallingen voorzien voor fietsen die er niet zijn anders worden de vergunningen geweigerd , enorm dure ventilatiesystemen voor het milieu en ga zo maar door.
      BMW X5 45e

Comment

• Dat beleggen tegen 5 à 6% wil ik ook wel eens weten eigenlijk? Dan moet je op de beurs al constant geluk hebben imo
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

Toen ik 18 was zei ik dat ik voor mijn 30 met een 911 ging rijden...

Dat dacht ik ook

Tot mijn wederhelft afkwam met een appartement, een hond, een kind, een huis, weer een kind, terug een huis en weer een kind op een tijdspanne van 4 jaar

Eind dit jaar word ik 30 en ik vrees dat tegen dan de enigste Porsche op de oprit eentje van matchbox zal worden
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Dat beleggen tegen 5 à 6% wil ik ook wel eens weten eigenlijk? Dan moet je op de beurs al constant geluk hebben imo

Je had bij de IPO van Pinterest moeten kopen, ik zit nu aan 17% rendement
            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Je had bij de IPO van Pinterest moeten kopen, ik zit nu aan 17% rendement
              Ja ok! Ik heb ook al goeie beleggingen gedaan, andersom ook helaas Maar om jaar in jaar uit 6% rendement te hebben is nog iets anders
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ja ok! Ik heb ook al goeie beleggingen gedaan, andersom ook helaas Maar om jaar in jaar uit 6% rendement te hebben is nog iets anders
                True. Ik hou dat meestal niet zo lang bij

Je kan deze kopen:
                Wind voor “A” is een erkende coöperatieve vennootschap die als doel heeft burgers te betrekken bij de transitie naar hernieuwbare energie.

Kan je windmolens (of toch een gedeelte) kopen voor de prachtige stad Antwerpen. Mensen garanderen 6% rendement per jaar.
                BMW X5 45e

Comment

• Wil ook wel weten waar je nu nog6% haalt. Beleggen in Libra binnenkort?
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• In Nederland haal je nog tussen de 5% a 7% in industrieel vastgoed.

Maar dan moet je al serieus wat €€€ meebrengen.
                    BMW X5 45e

Comment

True. Ik hou dat meestal niet zo lang bij

Je kan deze kopen:
                      Wind voor “A” is een erkende coöperatieve vennootschap die als doel heeft burgers te betrekken bij de transitie naar hernieuwbare energie.

Kan je windmolens (of toch een gedeelte) kopen voor de prachtige stad Antwerpen. Mensen garanderen 6% rendement per jaar.
                      Idd! Op de beurs doe ik niks meer, heb dat jaren gedaan + 30 jaar beleggingsclub en er echt geen vetpot aan overgehouden. Werd er tenslotte nerveus van

Buiten nog een Tak21 belegging die ik heb is er niet veel meer te verdienen. Bij ME Direct heb ik wel nog 0.85%. Dat is ook niks maar toch tot 8 keer zoveel als bij de meeste andere banken.

Comment

Idd! Op de beurs doe ik niks meer, heb dat jaren gedaan + 30 jaar beleggingsclub en er echt geen vetpot aan overgehouden. Werd er tenslotte nerveus van

Buiten nog een Tak21 belegging die ik heb is er niet veel meer te verdienen. Bij ME Direct heb ik wel nog 0.85%. Dat is ook niks maar toch tot 8 keer zoveel als bij de meeste andere banken.
                        Omdat wij een nieuwbouw zetten moeten wij van onze bank een bepaald bedrag klaar hebben staan op de rekening. max 70% lenen van de nieuwe woning, en maar X% dat je mag gebruiken als overbrugging van de waarde van het huidige huis. Dat geld staat nu geparkeerd op onze spaarrekening met de beste rente van 0,25%. Dat is goed om eens goed te gaan eten en die rente is ook op
                        BMW X5 45e

Comment

• Kijk eens naar jullie pensioenspaarfondsen, voor diegenen die dat al minimaal 10 jaar hebben?

(niet de verzekeringen).

Ik heb op twee verschillende fondsen rond de 4,5-5% met gespreide instap (per maand), netto. Je moet dat uiteraard lang genoeg kunnen laten staan.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Omdat wij een nieuwbouw zetten moeten wij van onze bank een bepaald bedrag klaar hebben staan op de rekening. max 70% lenen van de nieuwe woning, en maar X% dat je mag gebruiken als overbrugging van de waarde van het huidige huis. Dat geld staat nu geparkeerd op onze spaarrekening met de beste rente van 0,25%. Dat is goed om eens goed te gaan eten en die rente is ook op
                            Ook niet leuk, een spaarrekening die je eigenlijk niet mag gebruiken. Maja, later pluk je er de vruchten van waarschijnlijk

Comment

Ook niet leuk, een spaarrekening die je eigenlijk niet mag gebruiken. Maja, later pluk je er de vruchten van waarschijnlijk

We hopen in november de vruchten te plukken ja en in een nieuw huis te zitten
                              BMW X5 45e

Comment

• Pensioenspaarfonds heb ik vorige maand verkocht, dat was idd een dikke winst, laat nog een gedeelte staan tot mijn 65e. Maar de winst in mijn geval is vooral gemaakt in de jaren 80 en 90, heb dat maar van 1986 tot 1995 gedaan, net 10 jaar. Was het gespaarde geld X5, beste belegging ooit, niettegenstaande de afhoudingen ook niet van de poes waren.
                                Iedere jonge mens zou dat tegenwoordig moeten doen.

Mijn vriendin daarentegen is er later mee begonnen en dan nog met het verzekeringssysteem. Slechtste belegging ooit, gelukkig is er het belastingvoordeel nog want opbrengst bijna nihil

Comment

• We zijn hier weer serieus ontspoord.

Van droomauto’s naar vastgoed en nu beleggingen.

Back to the dream cars please.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Weet je wat bij mij de grootste vreugde was op mijn 18 jaar bij oa de carbu sportwagens. Het feit dat ze ongelooflijk goed naar verbrande benzine roken. Ik weet het... ik ga verketterd worden door de Anuna's van deze wereld. Maar dat blijft me nog steeds bij.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                      We zijn hier weer serieus ontspoord.

Van droomauto’s naar vastgoed en nu beleggingen.

Back to the dream cars please.
                                      Voor dream cars heb je toch geld nodig

Comment

Voor dream cars heb je toch geld nodig en liefst geen kinderen opkweken
                                        Voila se.

Comment

• Als het echt om dreamcars moet gaan.

Als geld geen issue is. Dan een Enzo of 430 scuderia 16M.

Als het relatief betaalbaar moet blijven: een M-model van vroege jaren ‘00 zoals een E39 of E46 of de nieuwe boxster spyder. Alhouwel dat die laatste ook al vlotjes de 100k passeert

BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X