Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto brand

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto brand

Volvo roept dit jaar al voor de 2e keer 519000 2.0 D Volvo’s terug naar de garage wegens een probleem met de diesel brandstofleidingen, nadat het in januari 2019 reeds 219.000 2.0 D Volvo’s, terugriep.

Gisteren passeerde ik bij de autobrand op de E313 snelweg (kleine bestelwagen, maar wel heel grote vuur…)

Merk je dat niet enkele dagen eerder op, dat er een vreemd /ander geurtje rond uw auto hangt?

Vermoedelijk door een technisch defect is zondag rond 18u brand ontstaan in het motorcompartiment van een lichte bestelwagen. De bestuurder reed op dat ogenblik in Oevel (Westerlo) op de E313 in de richting van Hasselt. De man merkte dat de auto begon te vertragen en parkeerde op de pechstrook. Wat later vatte de auto vuur. De bestuurder kon alleen nog wat materiaal redden. De wagen is rijp voor de schroothoop.

De Zweedse autobouwer Volvo roept wereldwijd 219.000 wagens terug wegens een mogelijk probleem met een brandstofleiding. Die is in enkele gevallen gescheurd, met lekkage tot gevolg. Dat zegt woordvoerder Johan Larsson aan het financiële persagentschap Bloomberg.

De Zweedse autofabrikant Volvo haalt over de hele wereld ruim 500.000 auto’s terug naar de garage. In ons land alleen al gaat het om zo'n 40.000 wagens. Een kunststof motoronderdeel kan smelten, wat in het ergste geval kan leiden tot brand in de motor.

Een autobrand kan ook tijdens een testritje, van Top Gear…

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
    Merk je dat niet enkele dagen eerder op, dat er een vreemd /ander geurtje rond uw auto hangt?

heb tijdje geleden in een auto een ander boite gestoken en daarbij, door het kantelen van de motor, een benzineaansluiting beschadigd met als resultaat een klein brandstoflek (gewoon leiding die vochtig staat en brandstof 'trekt' daar rond) Maar binnen ruik je daar niks van. Motorcompartiment hoort goed afgesloten te zijn van binnenruimte. Maar als je boven de motorkap hangt ruik je dat wel een beetje. Denk dat het bij diesel nog minder opvalt

Comment

denkelijk voor velen spijtig dat het niet over een brandende electrische wagen gaat.......................................
      diesel of benzine die brand is nu eenmaal minder sensatie

Comment

goh, mijn A-klasse had na vele kilometers en bijna evenveel jaren dienst ook een geurtje: de brandstofleidingen werden poreus. Als je er naast stond, rook die auto echt naar benzine.
        Leidingen vervangen, en die kon er weer tegen. Dat was ook een gekend probleempje, blijkbaar
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Een wagen moet naar verbrande benzine stinken. Ik kan op Francorchamps of Zolder daar mateloos van genieten.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Op het circuit misschien wel, maar op mijn dagelijkse pendel heb ik toch liever geen brand of brandstof geurtje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
              Motorcompartiment hoort goed afgesloten te zijn van binnenruimte. Maar als je boven de motorkap hangt ruik je dat wel een beetje. Denk dat het bij diesel nog minder opvalt
              zowel bij een kapotte turbopakking (diesel-uitlaatgas) bij een mini als lekkende dieselinjectoren bij een jeep cdi, kun je binnen toch ruiken...vind ik
              beide zijn evenwel geen leidingen, maar de kachel of ventilatie trekt blijkbaar toch ergens de geur naar binnen

Comment

Bij een diesel die regelmatig eens zijn roetfilter moet regenereren, zou ik dat niet ruiken denk ik. En als je vooral in de open lucht parkeert, valt dat misschien ook niet zo op ivp in een garage?
                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Op het circuit misschien wel, maar op mijn dagelijkse pendel heb ik toch liever geen brand of brandstof geurtje.
                  Na een ritje met de GTI hier ruikt hij toch ook naar benzine. Tikken en benzinedamp.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Na een ritje met de GTI hier ruikt hij toch ook naar benzine. Tikken en benzinedamp.
                    ‘k zou eens dringend naar de garage gaan, voor dat geurtje….of hebben ze nu ook al sjoemelsoftware in hun benzine versie zitten....

Comment

Rijker laten afstellen dan?

Comment

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Last edited by Metaxa; 23/07/2019, 21:19.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Ik ben al enkele dagen aan het rijden met mijn 27-jarige MX-5 in het Zwarte Woud, en al serieus afgetrapt, maar geen enkele benzinedamp.
                          Remmen, dat is iets anders!

Comment

Working...
                          X