Beste autoliefhebbers,
Ik heb een vraag waar ik niet aan uit geraak na veelvuldig het internet af te schuimen en ook dit forum.
Ik wil een nieuwe/tweedehands wagen en heb een grote voorkeur voor de BMW X5 M50d. Nieuwprijs full option is zeer hoog maar momenteel staan die zeer goed tweedehands.
Als ik die in men vennootschap wil steken betaal ik een torenhoge Voordeel van Alle Aard (VAA) en ook de aftrekbaarheid is door de CO2 van 173 slechts 50%.
Niet interessant dus!
Plug-in hybrides als alternatief zijn natuurlijk veel interessanter (BMW 530e en 740e) maar helaas is de X540e een FAKE-hybride en wordt dus zwaar afgestraft.
Maw, wil ik een X5M50d dan kost dit me 45000 euro privé en dus niet af te trekken als vennootschap of zelfstandige
Koop ik de nieuwe X5 45e kost die me 90000 euro, maar wel bijna 100% aftrekbaar.
Een slim persoon zegt: 'Aja, pakt de nieuwe, eindtotaal is ongeveer hetzelfde en ge hebt een nieuwe!'
Dit is slechts gedeeltelijk waar. Als we kijken naar de restwaarde over bvb 4 jaar dan zal de M50d van 40000 euro nog zeker 25000 euro waard zijn, max verlies van 15000 euro.
De nieuwe 45e zal helaas van 90000 euro naar 40000 euro gaan, zeker met het vraagstuk fiscaliteit en plug-in hybrides.
Beste keuze is me een 2dehands 320d met 109 CO2, aftrekbaar voor 65%.
Een 530e of 740e zijn ook goedkoop 2dehands en bijna 100% aftrekbaar en dus de beste keuze maar helaas ben ik geen voorstander hiervan gezien ik een grote koffer wil (verhuizen, fietsen etc)(misschien een stomme redenering waar ik vanaf moet).
Iemand die hier zijn opinie wil over geven?
Ik heb een vraag waar ik niet aan uit geraak na veelvuldig het internet af te schuimen en ook dit forum.
Ik wil een nieuwe/tweedehands wagen en heb een grote voorkeur voor de BMW X5 M50d. Nieuwprijs full option is zeer hoog maar momenteel staan die zeer goed tweedehands.
Als ik die in men vennootschap wil steken betaal ik een torenhoge Voordeel van Alle Aard (VAA) en ook de aftrekbaarheid is door de CO2 van 173 slechts 50%.
Niet interessant dus!
Plug-in hybrides als alternatief zijn natuurlijk veel interessanter (BMW 530e en 740e) maar helaas is de X540e een FAKE-hybride en wordt dus zwaar afgestraft.
Maw, wil ik een X5M50d dan kost dit me 45000 euro privé en dus niet af te trekken als vennootschap of zelfstandige
Koop ik de nieuwe X5 45e kost die me 90000 euro, maar wel bijna 100% aftrekbaar.
Een slim persoon zegt: 'Aja, pakt de nieuwe, eindtotaal is ongeveer hetzelfde en ge hebt een nieuwe!'
Dit is slechts gedeeltelijk waar. Als we kijken naar de restwaarde over bvb 4 jaar dan zal de M50d van 40000 euro nog zeker 25000 euro waard zijn, max verlies van 15000 euro.
De nieuwe 45e zal helaas van 90000 euro naar 40000 euro gaan, zeker met het vraagstuk fiscaliteit en plug-in hybrides.
Beste keuze is me een 2dehands 320d met 109 CO2, aftrekbaar voor 65%.
Een 530e of 740e zijn ook goedkoop 2dehands en bijna 100% aftrekbaar en dus de beste keuze maar helaas ben ik geen voorstander hiervan gezien ik een grote koffer wil (verhuizen, fietsen etc)(misschien een stomme redenering waar ik vanaf moet).
Iemand die hier zijn opinie wil over geven?
Comment