Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

    Kheb wat zoeken in de veronderstelling dat er toch ergens een topic moest zijn waar dit perfect in thuis hoorde. Maar heb het niet direct gevonden. Indien ik er gewoon los overgekeken heb, mag dit ook gerust naar daar verhuizen.

    Als de nieuwe Vlaamse regering de autofiscaliteit aanpast zoals in de startnota van Bart De Wever (N-VA) wordt aangegeven, kan de factuur voor de automobilist fors stijgen. Dat zegt sectorfederatie Febiac, op basis van eigen ramingen. Maar N-VA ontkent dat het zover zal komen. ‘De maatregel zal budgetneutraal zijn.’


    Toch ook weer een, naar mijn mening, achterlijk beleid. Mensen die weinig met de auto rijden worden nog wat extra gestraft (proportioneel gezien). En gaat vooral naar de zakken van degenen die nu reeds een "milieuvriendelijke" wagen zelf hebben kunnen aanschaffen op de tweedehands markt. Oudere/vervuilende wagens zullen vooral waarde verliezen op de tweedehands markt. En andere zullen stijgen in prijs, ten voordele van de huidige eigenaar.

    Is gewoon weeral een belastingsverhoging die vooral zal gevoeld worden bij de minder gegoede mens zonder bedrijfswagen en mogelijkheden tot aankoop van hybride/elektrisch.

  • #2
    Het zat er aan te komen, we gaan richting Nederland hun wagenpark.

    Aan de ene kant de ceo's en welgestelde met een Tesla aan de andere kant de Middenklasse die hun oude wagens gewoon op zullen rijden tot ze uiteen vallen.


    Ik wissel graag van auto's, meestal recente, voor mij is dit ook gedaan en de huidige zal dan wel +5 jaar meegaan ipv 1.5 jaar.


    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Mijn gedacht Ze weten weer waar het te halen Benieuwd hoelang dat systeem nog te financieren gaat zijn?

      'De verhoging van de BIV en rijtaks zal weliswaar enkel voor particulieren en rechtspersonen gelden. De fiscaliteit voor leasingwagens is nog altijd federale materie'
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Het gaat inderdaad helemaal de Nederlandse kant op met voor de particulieren vooral A- en B-segmenters
        In NL hebben ze wel nog het youngtimer statuut, wat hier niet bestaat

        Comment


        • #5
          Volksverlakkerij. Altijd maar de auto viseren voor extra inkomsten.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Volksverlakkerij. Altijd maar de auto viseren voor extra inkomsten.
            Noem het de schuld van degenen die beginnen klagen zijn over het verbruik dat opgegeven is niet klopt met de werkelijkheid.
            Bijna iedereen weet dit toch, en als je even doordenkt waar betaal je tax op juist CO2 / verbruik......hoe lager het op papier is hoe minder je moet betalen.
            Nu strookt het meer met de werkelijkheid terwijl ze de fiscaliteit op de oude normen gebaseerd hebben, onverwachte extra inkomsten lekker meegenomen.

            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #7
              Ze zijn ons al jaren aan het voorbereiden op wat komen gaat.
              Kijk eens naar het weerbericht, als afsluiter heb je meestal: "het is morgen mooi fiets- en wandelweer".

              Dat is datgene wat er uiteindelijk gaat overblijven.

              Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

                Noem het de schuld van degenen die beginnen klagen zijn over het verbruik dat opgegeven is niet klopt met de werkelijkheid.
                Bijna iedereen weet dit toch, en als je even doordenkt waar betaal je tax op juist CO2 / verbruik......hoe lager het op papier is hoe minder je moet betalen.
                Nu strookt het meer met de werkelijkheid terwijl ze de fiscaliteit op de oude normen gebaseerd hebben, onverwachte extra inkomsten lekker meegenomen.
                Op welke manier is dat dan de fout van degenen die het JUIST willen hebben? Amai, flauw ze. Omdat de politici iets uitbuiten is het de fout van de persoon die een onjuistheid aankaart?

                Comment


                • #9
                  mss moeten we toch eens met zen allen wachten met kritiek spuien tot er ook daadwerkelijk een regering is?
                  politieke spellekes spelen daar zijn ze allemaal evengoed in,en daar hebben we ondertussen wel genoeg van gezien zeker.
                  en nee,ik heb geen partijkaart,VAN GEEN ENKELE PARTIJ.

                  Comment


                  • #10
                    hopelijk zijn er steeds meer die de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen dan zal er voor vlaanderen misschien een wedergeboorte van het socialisme inzitten

                    Comment


                    • #11
                      Jij wenst gewoon dat iedereen het moeilijker krijgt ??

                      Comment


                      • #12
                        "ik in de shit, iedereen in de shit!"

                        Comment


                        • #13
                          Dat is de mentaliteit waar we jammer genoeg mee leven ja... bah

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                            Jij wenst gewoon dat iedereen het moeilijker krijgt ??
                            is het niet eerlijker dat iedereen deelt in de klappen dan altijd dezelfden?
                            a nee,want die hebben het zelf gezocht...
                            doordenkertje he...........

                            Comment


                            • #15
                              Ze lopen gewoon achter de feiten aan.

                              Binnen dit en 24 maanden komen er een pak electrische auto's op de markt. Heel veel mensen die hun aankoop kunnen uitstellen doen dat omdat ze gewoon niet weten wat er in de pijp zit aan fiscaliteit, kosten en wat voor nieuwe auto's er komen.
                              Als ik vandaag met een 8-jaar oude privé auto zat, dan zou ik ook niet direct kopen.
                              Binnenkort koop je met 30k toch een electrische VW ID, en die is voor heel veel mensen perfect wat ze nodig hebben. Autonomie van dik 300km, binnenruimte van een Golf Sportsvan/Passat, weinig onderhoud.
                              En als er voor 20k een "electrische Polo" op de markt komt, dan gaat die heel veel succes hebben, ook privé!

                              Ik denk dat we in de komende 2 jaar echt op een tipping point zitten voor electrische auto's. Kijk daarvoor ook maar eens naar NL, je ziet er in elk geval véél meer Zoe's en Leafs rijden.

                              Via professionele contacten hoor ik dat bij Bosch het hele team dat aan Dieseltechnologie werkt aan het decimeren is. Er wordt gewoon NIKS meer in geïnvesteerd. Alle fabrikanten stoppen hun dieselprojecten en investeren het geld in electrische aandrijvingen. Bij Volvo is het nog het meest zichtbaar.

                              En met vandaag een rijtaks van vrijwel niks op electrische auto's, en wegvallende inkomsten uit accijnzen kan je toch voelen met je ellebogen dat er iets moet gebeuren.

                              Comment


                              • #16
                                de belg moet eerst van zijn dieselverslaving af,
                                net als bij roken zit die dieselafhankelijkheid voor de meesten gewoon tussen hun oren.
                                gun ze nog wat afkicktijd en het komt wel goed

                                Comment


                                • #17
                                  Typisch België om achter de feiten te lopen en met dit weeral enorm pijnlijk duidelijk : https://www.hln.be/geld/consument/bi...6a3d/#comments. Een decenia te laat...

                                  Gaan ze eigenlijk iets anders kunnen doen als km-heffing om iets van "accijnzen" op elektrische voertuig te kunnen hebben? Ze kunnen moeilijk op elektriciteit een extra tax zetten?

                                  Comment


                                  • #18
                                    niet kunnen?wacht maar tot ze hun slim speeltje uitgerold hebben,kunnen ze perfect nagaan hoeveel kwh je in je batterij gestopt hebt........(en dat niet alleen).
                                    tot zolang kunnen ze de accijnzen nog altijd verdubbelen he......

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Ze lopen gewoon achter de feiten aan.

                                      Binnen dit en 24 maanden komen er een pak electrische auto's op de markt. Heel veel mensen die hun aankoop kunnen uitstellen doen dat omdat ze gewoon niet weten wat er in de pijp zit aan fiscaliteit, kosten en wat voor nieuwe auto's er komen.
                                      Als ik vandaag met een 8-jaar oude privé auto zat, dan zou ik ook niet direct kopen.
                                      Binnenkort koop je met 30k toch een electrische VW ID, en die is voor heel veel mensen perfect wat ze nodig hebben. Autonomie van dik 300km, binnenruimte van een Golf Sportsvan/Passat, weinig onderhoud.
                                      En als er voor 20k een "electrische Polo" op de markt komt, dan gaat die heel veel succes hebben, ook privé!

                                      Ik denk dat we in de komende 2 jaar echt op een tipping point zitten voor electrische auto's. Kijk daarvoor ook maar eens naar NL, je ziet er in elk geval véél meer Zoe's en Leafs rijden.

                                      Via professionele contacten hoor ik dat bij Bosch het hele team dat aan Dieseltechnologie werkt aan het decimeren is. Er wordt gewoon NIKS meer in geïnvesteerd. Alle fabrikanten stoppen hun dieselprojecten en investeren het geld in electrische aandrijvingen. Bij Volvo is het nog het meest zichtbaar.

                                      En met vandaag een rijtaks van vrijwel niks op electrische auto's, en wegvallende inkomsten uit accijnzen kan je toch voelen met je ellebogen dat er iets moet gebeuren.
                                      Daar ben ik nog niet zo zeker van.

                                      Mercedes komt met een hele resem nieuwe dieselblokken.

                                      bij VAG hebben ze net nog aangekondigd dat diesel voor hen nog altijd een toekomst heeft.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • #20
                                        Neemt niet weg dat het weliswaar klote is om een nieuwe auto te kopen.

                                        Ik heb nu een firmakar dus daar zit ik safe.

                                        Maar mijn wederhelft wilt een nieuwe auto, ik ga er nog ene apart bijkopen. Ik moet nog buske bijkopen in m'n firma.

                                        Dat gaat nog een feest worden
                                        BMW X5 45e

                                        Comment

                                        Working...
                                        X