Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiscaliteit Belgisch Wagenpark
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichtenaan dingen gelijk ophoging van de kusten ed. voor het stijgende zeewater te gaan. Ipv het geld dat dit ophogen kost, te steken in de PREVENTIE hiervan? Is toch gewoon achterlijk.
Het is maar om te zeggen, wees blij dat ze onze kustlijn nog wat kunnen verhogen maar preventie had in de geschiedenisboekjes moeten staan en die kun je niet terugdraaien.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Niet opgelet tijdens de les geschiedenis en aardrijkskunde ?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
Ja, maar wat wel gedaan wordt voor die preventie wordt natuurlijk wel selectief gekozen... Mijn plug-in met 50 gr CO2 is nu plots een fake plug-in, mijn lichte vracht is niet meer aanvaardbaar, mijn buur zijn diesel van 8 jaar oud mag A'pen niet meer in, ik moet mijn huis extra isoleren, ik mag in de hof geen vuurtje meer maken, ik mag met het vliegtuig niet meer op reis, ik moet dit, moet dat, mag dit niet, mag dat niet, bla, bla, bla,...Allemaal druppels op een hete plaat, somige al wat groter dan andere, akkoord, maar toch, allemaal "rommelen in de marge"...
Ondertussen blijven de mega schepen maar rondvaren, blijven politikers maar rondvliegen, blijft het europees parlement elke maand voor 1 week verhuizen, blijven andere continenten gewoon niets doen, durven we echte taboes niet aanpakken (zoals idd de overbevolking van de aarde die vnl in 3e wereld landen ontstaat, maar dat mag je natuurlijk niet zeggen), enz, enz, enz,...
Veel mensen willen iets doen, alleen heeft iedereen nu het gevoel dat het de werkmens en zelfstandige alhier in West-Europa die de enige is die eervoor opdraait voor wat al bij al nog maar weinig gaat uitmaken, terwijl de vnl linkse kant graag wil dat we daar bovenop ook nog eens de problemen van andere landen in armoede ook hier moeten oplossen. Het is gewoon te.
En euh, in china rijden er veel meer elektrische wagens rond dan hier. Dat argumentje van "Europa draait er als enige voor op", klopt niet echt. En ik zou denken dat men hier juist voordelen uit zou kunnen halen als Europa hier op vlak van innovatie nu eens mee voorop zou lopen, dat is misschien wel GOED voor de economie?
Of kijk naar de verenigde staten, waar Trump een "anti-klimaat" discours voert, waar zeer veel staten/bedrijven... WEL vooruit willen, en oproepen om wel strenger te zijn, omdat hier ook zeer veel voordelen in liggen. Economische voordelen.
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Beetje laat niet? Onze kusten ophogen hadden ze 50 jaar geleden al anders moeten aanpakken.
Dat is gelijk zeggen. "Ik had meer moeten sporten toen ik 20 was." Ja ok, goed, wellicht waar, maar wilt dan niet zeggen dat het niets meer afdoet als je 30 bent.Last edited by Phate; 23/01/2020, 13:45.
Comment
-
heb de indruk dat Europa nu wel in het wild rondslaat, als ze maar de indruk kunnen wekken dat ze bezorgd zijn om het milieu.
Vooral de brave burger eerst bij de kl.... nemen.
Waarom moeten er nog wagens a la Bugatti (ik had hier ook een ander merk en type kunnen zetten) ontwikkeld en op de weg gebracht worden ? Omdat dat goed is voor de ontwikkeling van technieken op zich ? Dat zou men toch stante pede moeten verbieden ???????
Maar wij worden wel verplicht van dubbel glas te steken ? Laat me niet lachen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat men niks moet dien maar de grootste en belangrijkste zaken eerst aanpakken dat durft men niet !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtenheb de indruk dat Europa nu wel in het wild rondslaat, als ze maar de indruk kunnen wekken dat ze bezorgd zijn om het milieu.
Vooral de brave burger eerst bij de kl.... nemen.
Waarom moeten er nog wagens a la Bugatti (ik had hier ook een ander merk en type kunnen zetten) ontwikkeld en op de weg gebracht worden ? Omdat dat goed is voor de ontwikkeling van technieken op zich ? Dat zou men toch stante pede moeten verbieden ???????
Maar wij worden wel verplicht van dubbel glas te steken ? Laat me niet lachen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat men niks moet dien maar de grootste en belangrijkste zaken eerst aanpakken dat durft men niet !
Dat is een non-event op klimaatgebied. En daarenboven, die auto's zijn zo zwaar belast (denk maar aan de BTW op 3mio€), dat die eigenaars wel mee betalen. Als de VW groep dat nodig heeft voor marketing, laat ze doen. Dat is een niche in een niche.
Ik weet niet hoe ze U bij uw kloten nemen, maar voorlopig heb ik alleen maar geld verdiend door betere klimaateisen.
Mijn zonnepanelen hebben mijn factuur verlaagd, dubbel glas en muurisolatie besparen me een hoop gas. Mijn auto nu verbruikt minder benzine dan die van 10 jaar geleden etc.
Dat alleen de europeanen gekloot worden is gewoon zever.
China legt veel meer restricties op, en verbiedt bv nu al scooters op benzine.
Ze promoten enorm electrische auto's en bussen.
Raad eens wie nu technologische voorsprong aan het opbouwen is op dat gebied (het is niet Van Hool! )
Als je uw eigen industrie goed uitdaagt, dan komen die via innovatie wel vooruit, en later hebben ze de beste kansen om de rest van de wereld te veroveren.
En ondertussen blijft GM en Ford hun winst uit Pick-ups halen met V8 motoren. Maar hoe lang nog? Deze periode is het kodak moment voor fabrikanten die blijven geloven in dikke motoren met veel cilinders. Die gaan er binnen 10 jaar nog zijn, maar dan 90% minder verkocht worden.
De betaalbare electrische auto komt er aan. Batterijtechnologie gaat vooruit, laden wordt aangepakt etc.
En de volgende stap is de zelfrijdende auto. Een abonnementje, en je wordt gebracht naar waar je wil zijn. Auto's kopen wordt dan overbodig.
Comment
-
china investeert 350 miljard de komende 5 jaar in de verduurzaming van hun economie en energie. Ze zien volop potentieel.
wij zien alleen maar problemen... en hinken hopeloos achterop
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
idd, blijkbaar wordt ie niet echt gehinderd door kennis van zaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
Ja, maar wat wel gedaan wordt voor die preventie wordt natuurlijk wel selectief gekozen... Mijn plug-in met 50 gr CO2 is nu plots een fake plug-in, mijn lichte vracht is niet meer aanvaardbaar, mijn buur zijn diesel van 8 jaar oud mag A'pen niet meer in, ik moet mijn huis extra isoleren, ik mag in de hof geen vuurtje meer maken, ik mag met het vliegtuig niet meer op reis, ik moet dit, moet dat, mag dit niet, mag dat niet, bla, bla, bla,...Allemaal druppels op een hete plaat, somige al wat groter dan andere, akkoord, maar toch, allemaal "rommelen in de marge"...
Ondertussen blijven de mega schepen maar rondvaren, blijven politikers maar rondvliegen, blijft het europees parlement elke maand voor 1 week verhuizen, blijven andere continenten gewoon niets doen, durven we echte taboes niet aanpakken (zoals idd de overbevolking van de aarde die vnl in 3e wereld landen ontstaat, maar dat mag je natuurlijk niet zeggen), enz, enz, enz,...
Veel mensen willen iets doen, alleen heeft iedereen nu het gevoel dat het de werkmens en zelfstandige alhier in West-Europa die de enige is die eervoor opdraait voor wat al bij al nog maar weinig gaat uitmaken, terwijl de vnl linkse kant graag wil dat we daar bovenop ook nog eens de problemen van andere landen in armoede ook hier moeten oplossen. Het is gewoon te.
Ga het geld halen bij al die gangsters die ons door de eeuwen heen geplukt hebben
wie van mijn generatie weet nog het feest dat van den boeynans gaf omdat hij zen eerste miljard belgische franken had bij een vergaard
Die rotte de gucht die op zijn wijn domein in italie alleman uitlacht , zijn voorkennis in de aandelen handel , al de gewonen werk mensjes zijn hun centen kwijt deze rotzak verkocht de zijn nog snel ze hadden zelfs bewijzen en komt er mee weg
de volgende verhofstadt
ik noem er maar een paar maar door de eeuwen heen hebben deze politiekers goed hun zakken gevult en veelal gezetelt in besturen van zeer vervuilende fabrieken nooit ne haan horen kraaien .
ja ik noem politiek omdat dit de grote gangsters zijn
haal het geld waar het zit en niet bij de werkmens die probeert van zijn zuur verdiende centjes een leuk autotje te kopen .of die zijne openhaard is laat branden , of met zijn 10 jaar oud dieseltje naar antwerpen of gent wil komen.
Al die milieu zever is er voor gemaakt om de mensen het geld uit hun zakken te halen . niet meer en ni minderMijn alter ego Willy met ne Toyota
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
Al die milieu zever is er voor gemaakt om de mensen het geld uit hun zakken te halen . niet meer en ni minder
Nieuwe electrische scooter: 600€. Dat is niet enorm, maar voor die man wel 2 maand werken.
Mensen in Gent, Antwerpen of Brussel kunnen nog een oud benzineautootje kopen ipv hun meer dan 10 jaar oude diesel die toch al afgeschreven is en amper 2000€ waard is.
Als ze op tijd gereageerd hadden, dan hadden ze voor hetzelfde geld een andere auto kunnen kopen.
Die wisten dat in principe al 3 jaar, maar als je niks doet in die tijd, dan moet je nu niet klagen.
Ik stel voor dat je ook het geld gaat halen bij de parlementsleden van het VB die de laatste jaren de grootste opstapvergoedingen hebben geïncasseerd. Die zijn zogezegd voor het volk....
Comment
-
Het is je reinste bullshit die lez. Waarom in centrum Gent wel en in andere steden niet? Heb je enig idee hoe weinig impact die lez heeft op het milieu in Gent? En wat met de mensen langs de ring? Die mogen meer slikken. De mensen met een oldtimer binnen de lez, die misschien 4x per jaar hun wagen starten, mogen afdokken. Geen enkele nuance heeft dat bestuur gelegd. Onverdraagzame milieunazi’s zijn het.
Het is de industriezone die voor 95% verantwoordelijk is voor de vervuiling in het Gentse. De rest is gewoon zakkenvullerij.
Last edited by order66; 23/01/2020, 17:40.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
De betaalbare electrische auto komt er aan.
En om een Bugatti te ontwikkelen zijn evenveel middelen nodig als voor de ontwikkeling van eender welke auto. Die zou men beter kunnen gebruiken om zeer lichte auto's te maken die de helft van een Golf verbruiken. Men heeft de technische kennis om wagens van 500kg te ontwerpen. Dus een bugatti ontwerpen kost wel degelijk veel energie en is een immense verspilling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Dat zal nog te zien zijn, als je ziet welke boetes er boven de constructeurs hun hoofd hangt ... die zullen ze wel verrekenen in de EV.
En om een Bugatti te ontwikkelen zijn evenveel middelen nodig als voor de ontwikkeling van eender welke auto. Die zou men beter kunnen gebruiken om zeer lichte auto's te maken die de helft van een Golf verbruiken. Men heeft de technische kennis om wagens van 500kg te ontwerpen. Dus een bugatti ontwerpen kost wel degelijk veel energie en is een immense verspilling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Het lijken misschien allemaal pestmaatregelen die niets opleveren. Maar bv. door de fake hybrid te bestraffen, wordt ook de industrie gedwongen om te stoppen met die halfbakken compliance cars en voluit te investeren in de ontwikkeling van echte milieuvriendelijke wagens (lees: volledig elektrisch, waterstof..), waardoor uiteindelijk ook de prijzen van die voertuigen weer gaan dalen en jan en alleman binnen 10 jaar betaalbaar elektrisch kan rijden. En het is niet enkel afstraffen wat gebeurt, er worden ook dingen aangemoedigd, de 100% aftrekbaarheid van EV's op de firma helpt hier ook weer in. Dankzij de premies op zonnepannelen ligt nu heel vlaanderen vol, etc.. er zullen er altijd zijn die benadeeld worden (die arme stakkers met hun euro 4 diesel bijvoorbeeld), daar zijn blijkbaar veel autoliefhebbers hier bezorgd om, maar wie ligt er wakker van diegenen die niet eens een dak boven hun kop hebben, die zelfs zonder een auto te bezitten de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen, bv. door het enorme tekort aan sociale huurwoningen?
hoewel er weer wel enkele zullen zijn die afkomen met het klassieke"wie niet rondkomt heeft het zelf gezocht.",en liever zanikken over taal en dt fouten op een autoforum.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
Dat zal nog te zien zijn, als je ziet welke boetes er boven de constructeurs hun hoofd hangt ... die zullen ze wel verrekenen in de EV.
En om een Bugatti te ontwikkelen zijn evenveel middelen nodig als voor de ontwikkeling van eender welke auto. Die zou men beter kunnen gebruiken om zeer lichte auto's te maken die de helft van een Golf verbruiken. Men heeft de technische kennis om wagens van 500kg te ontwerpen. Dus een bugatti ontwerpen kost wel degelijk veel energie en is een immense verspilling.
Dus hoe meer BEV, hoe beter.
Waarom denk je dat Tesla zijn uitstoot "verkocht heeft" aan FCA?
FCA zal dat bij elke auto moeten verrekenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtenheb de indruk dat Europa nu wel in het wild rondslaat, als ze maar de indruk kunnen wekken dat ze bezorgd zijn om het milieu.
Vooral de brave burger eerst bij de kl.... nemen.
Ursela, probeerde, die brave burger wakker te schudden, waardoor sommige geagiteerd, uit hun winterslaap komen…
In Scandinavië /Duitsland worden pensioengelden van de kleine burgers (o.a.) geïnvesteerd in klimaat, met (grotere) winst voor de burger, Belgisch pensioenfondsen investeren (noodgedwongen) vooral in de oude Belgische Baronnen economie, zo zal je geen Tesla kunnen kopen…en kan je blijven klagen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Nee, die boetes zullen ze moeten verrekenen met de ICE auto's, want ze willen allemaal minder CO2 uitstoot voor hun vloot.
Dus hoe meer BEV, hoe beter.
Waarom denk je dat Tesla zijn uitstoot "verkocht heeft" aan FCA?
FCA zal dat bij elke auto moeten verrekenen.
https://money.cnn.com/2017/09/29/inv...ion/index.html
Zelfs de Polen dagen VW voor de rechter, in België wou men de (Voka) economie niet schaden....
https://www.reuters.com/article/us-v...-idUSKBN1ZE0X2
Aan die milieuheffingen sterft niemand…Last edited by quovadis; 24/01/2020, 15:28.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Het groot kapitaal investeert al enkele jaren massaal in klimaat:
Of om hun aangezicht te redden.
Comment
-
Vergelijk eens het gewicht van een Audi A2 met een recente VW Golf. Stel je voor dat m'n zijn tijd gestoken had in het ontwikkelen van lichtere voertuigen ipv een diaree aan SUV's.
Investeren in het klimaat lol.....SUV's brachten meer op, zo eenvoudig was het.
Comment
Comment