Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
de gemiddelde Duitser, met een dikke auto, woont in een duur (huur) huis of huurappartement, wat de meeste Belgen in hun tuin hebben staan….(idem met Scandinavië)
Duitsers zijn zelf jaloers op de grote Nederlandse sociale rijhuizen….
De jaarlijkse automatische aanpassing van de standaarduitstoot in de berekeningsformule van het belastbaar voordeel van firmawagens (VAA) zorgt ervoor dat deze in 2021, na een daling van twee jaar, opnieuw de hoogte in gaat.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Bron: Nieuwsblad Vlaamse verkeersbelastingen met 15 procent gestegen in 5 jaar tijd: “Waanzin”
De Vlaamse verkeersbelastingen zijn de afgelopen vijf jaar met 196 miljoen euro gestegen, of een stijging met 15 procent. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams parlementslid Maurits Vande Reyde (Open Vld) heeft opgevraagd. In totaal wordt er jaarlijks 1,5 miljard euro aan verkeersbelastingen betaald.
De belasting op inverkeersstelling of BIV kent de grootste stijging. Dat bedrag betaal je eenmalig bij de inschrijving van een nieuw of tweedehands voertuig. De inkomsten uit de BIV zijn sinds 2015 met de helft gestegen.
De jaarlijks terugkerende verkeersbelasting is in die periode met acht procent gestegen. Ook het aantal belastingplichtige wagens steeg, maar in veel mindere mate.
Voor wagens ingeschreven vanaf 1 januari 2016 is een nieuwe berekening van de verkeersbelasting van kracht. Die zou voor een daling van de verkeersbelastingen moeten zorgen naarmate het wagenpark groener wordt. Maar in die nieuwe berekening zit ook een jaarlijkse indexering.
Uit de totale cijfers blijkt nu volgens Vlaams parlementslid Maurits Vande Reyde dat de daling door het vergroeningseffect uitblijft en dat de inkomsten stijgen. De Open Vld’er heeft daar bedenkingen bij. “Dit is een goede zaak voor de Vlaamse begroting, maar tevreden kunnen we daar niet mee zijn. Verkeersbelastingen zouden gebruikt moeten worden voor een betere mobiliteit, zoals minder files”, zegt Vande Reyde.
“Eigen tolmuur”
“Nu trekken steden zoals Antwerpen en Brussel hun eigen tolmuren op. Als je in de toekomst van Brussel naar Antwerpen rijdt, betaal je maar liefst voor drie verschillende fiscale regimes. Brusselse tol, Vlaamse verkeersbelasting en opnieuw een tol op de Antwerpse Ring. Dat is waanzin. Vlaanderen moet het voortouw nemen met een slimme fiscaliteit”, besluit Vande Reyde.
Typische analyse van populistische "Trump" politici.
De verkeersbelasting is immers helemaal niet gestegen (buiten de indexaanpassing, maar de lonen en de belastingvrije som van de PB, kregen die ook, enz…)
Deze stijging, is 100% de keuze van de consument.
Die koopt steeds meer SUV’s, die altijd meer Co² en NOX uitstoten, als een normale auto …waardoor de BIV en VB automatisch hoger is, de vervuiler betaald immers.
Bij volledige toepassing van de WLTP-normen zal die trouwens, nog iets sterker stijgen voor diesels, als voor benzine
(NEDC en NEDC-2 was immers extreem voordelig voor diesels….)
Conclusie eigenlijk is de "vergroening" van de verkeersbelasting, totaal onvoldoende, de consument trekt er zich niets van aan...
(in tegenstelling tot Nederland, Frankrijk, Duitsland, Scandinavië, maar die kennen dan ook andere tarieven voor Suv's of zware SUV hybrides)
SUV (Sports Utility Vehicle) boven, dat is een conclusie van het Internationaal Energie-agentschap dat in een rapport kijkt naar de gevolgen van de autoverkoop. Elektrische wagens winnen terrein, maar terreinwagens blijken toch koning. In 2020 daalde de verkoop van SUV's met 3 miljoen stuks, zowat 3 procent van het totaal tegenover vorig jaar, in absolute...
Die koopt steeds meer SUV’s, die altijd meer Co² en NOX uitstoten, als een normale auto …waardoor de BIV en VB automatisch hoger is, de vervuiler betaald immers.
Bij volledige toepassing van de WLTP-normen zal die trouwens, nog iets sterker stijgen voor diesels, als voor benzine
(NEDC en NEDC-2 was immers extreem voordelig voor diesels….)
Inderdaad, een SUV heeft een hogere CO2 uitstoot dan een normale auto en de BIV en VB zal in de toekomst nog sterker stijgen voor diesels dan voor benzinewagens.
Gelukkig is de prijs van het onderhoud van een SUV ongeveer even hoog als voor een vergelijkbare normale auto, dat geluk hebben die eigenaren dan toch al.
alle geluk vallen de jobs in de groene industrie uit de lucht, net als in de us waar het alle hens aan dek is om miljoenen immigranten zonder tests binnen te laten omdat ze geen werkvolk vinden om de groene omslag te maken
Afschaffen van bedrijfswagens en autofiscaliteit is het enige eerlijke....wil je een bepaalde auto,dan koop je die. Zo simpel kan het zijn. Nu is het erg onrechtvaardig dat de ene zo een auto krijgt voor peanuts bij zijn job en de andere niet.
Maar wees maar gerust,net als met die onrechtvaardige corona en vaccinatie aanpak zal er ooit wel een revolutie komen en liggen die laffe politici met het gezicht naar beneden in de goot
De vervuiler betaalt is wel niet van toepassing. Ik betaal 1100€ voor de M3, op een jaar 1200km gereden...
de CEO van de multinational,de politieker en de steuntrekkker krijgen alles en de middenklasser,werknemer en middenstander betaald alles.
er is niemand die opkomt voor mensen die mooi hun job doen,of hard werk in hun zaak steken.
Afschaffen van bedrijfswagens en autofiscaliteit is het enige eerlijke....wil je een bepaalde auto,dan koop je die. Zo simpel kan het zijn. Nu is het erg onrechtvaardig dat de ene zo een auto krijgt voor peanuts bij zijn job en de andere niet.
Maar wees maar gerust,net als met die onrechtvaardige corona en vaccinatie aanpak zal er ooit wel een revolutie komen en liggen die laffe politici met het gezicht naar beneden in de goot
Afschaffen van bedrijfswagens en autofiscaliteit is het enige eerlijke....wil je een bepaalde auto,dan koop je die. Zo simpel kan het zijn. Nu is het erg onrechtvaardig dat de ene zo een auto krijgt voor peanuts bij zijn job en de andere niet.
Maar wees maar gerust,net als met die onrechtvaardige corona en vaccinatie aanpak zal er ooit wel een revolutie komen en liggen die laffe politici met het gezicht naar beneden in de goot
Afschaffen sociale voordelen en belastingschijven dan ook maar? Want dat is ook "onrechtvaardig"...
Niets tegen bedrijfswagens, maar ik wil er niet voor meebetalen. Mijn eigen wagen kopen en onderhouden kost al genoeg
We dragen toch allemaal bij aan zaken die ons persoonlijk niets voordeel brengen of interesseren?
Voor mij kan alle steun aan dierenrechten organisaties en asielen direct opgezegd worden. Maar het is onderdeel van de gemeenschap waar ik deel vanuit maak, dus ik "betaal" daar voor. (Eigenlijk betaal ik voor die dingen waar ik voordeel van heb en die andere dingen betalen andere mensen voor, zo zie ik dat)
Ik ben ook voorstander van een eenvoudigere manier om loonlasten te verlagen. Ik heb deze week nog maar eens aangekaart bij mijn baas om al die zever te stoppen van maaltijdcheques en bedrijfswagen en zo, gewoon deftig loon betalen en mij laten doen met mijn inkomen wat ik wil. Maar als puntje bij paaltje komt gaat uit die simulatie weer uitkomen dat ik dan gewoon een pak inkomen verlies vrees ik ...
Diegene die geen bedrijfswagen hebben beseffen te weinig dat dat geen gratis feestje is denk ik. Een bedrijfswagen is ook niks anders dan een maaltijdcheque, loon waar minder lasten op zitten.
Er is een groot verschil tussen betalen voor zaken die noodzakelijk zijn, om levende wezens gaan, of zorg, dan als het gaat om luxe. Uw vergelijking met dierenasiel or dierenrechten is zelfs aanstootgevend. Ik ben zelf bereid om zaken op te geven als het aankomt op verzorging of levensnoodzakelijke budgetten. Interesseert mij geen hol, al die luxe of meer verdienen.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment