Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een waarheid als een koe Jakkel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      geef mij 1 rede waarom ik een simpele 730d 85d euro betaal en Hilde Crevits een 745Le met belastingsgeld krijt.
      geef mij 1 rede waarom een veilige V70 2.4D tweedhands in taks onbetaalbaar is voor minder gegoede en nergens meer binnen mag zodat die mensen zich moeten behelpen met bakfietsen en koekendoosauto's en Lydia Peeters een Volvo met de vision 2020 veiligheidsgeest krijgt van de belastingsbetaler.

We schaffen eerst die luxe wagens van de politici af en dan de bedrijfswagens. Wil je luxe,dan ga je er voor werken en betaal je het. Een Dacia Spring mogen onze ministers krijgen als vervoer.
      Iedereen gelijk voor de wet
      Reden: je moet de juiste mensen aantrekken voor de juiste job.

Dat is van alle tijden en alle systemen die dat proberen om te keren hebben tot nu toe gefaald. Zelfs de communistische bewegingen hebben een hiërarchie en voorrechten voor de voortrekkers.

Je bewoordingen zijn ook fout, die mensen mogen gedurende de periode dat ze die uitzonderlijke verantwoordelijkheid opnemen gebruik maken van die voertuigen. Dat is geen krijgen.

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Er zijn politiekers die bewust met een veel bescheidener wagen rijden. En dat gaat ook perfect. Je kan met een Skoda Octavia even goed verplaatsingen doen dan met een 745e bvb. Wetten doordrukken die voor de bevolking een ommekeer betekenen, en die hen pijn doet in de portemonnee? Geef het voorbeeld zoals het een politieker betaamt.
        Maar dat het postjespakken is, ons kent ons, en zoveel mogelijk graaien terwijl het kan, weten we al langer.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• ze kunnen mss ook nog tijdens hun legislatuur symbolisch in de woonblokken van de luchtbal of molenbeek gaan wonen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ze kunnen mss ook nog tijdens hun legislatuur symbolisch in de woonblokken van de luchtbal of molenbeek gaan wonen

De luchtbal... nog in de kleuterklas gezeten daar, in de Columbiastraat. Schone tijd, was wel in de jaren '70.

Comment

ze kunnen mss ook nog tijdens hun legislatuur symbolisch in de woonblokken van de luchtbal of molenbeek gaan wonen
              Dat ware voor veel van die bobo’s eens geen slecht idee a touch of reality
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

De luchtbal... nog in de kleuterklas gezeten daar, in de Columbiastraat. Schone tijd, was wel in de jaren '70.
                ook school gelopen, dat was in feite nog een gezellige wijk met die pleintjes, dat groen en mooie voortuintjes ...beetje brits aandoend

Comment

ook school gelopen, dat was in feite nog een gezellige wijk met die pleintjes, dat groen en mooie voortuintjes ...beetje brits aandoend
                  Dan zaten we misschien nog samen in de klas, ben jij van '71?

Comment

• 72, maar ik heb er de laatste 2 jaar van de humaniora gelopen ipv het begin carriere

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      geef mij 1 rede waarom ik een simpele 730d 85d euro betaal en Hilde Crevits een 745Le met belastingsgeld krijt.
                      geef mij 1 rede waarom een veilige V70 2.4D tweedhands in taks onbetaalbaar is voor minder gegoede en nergens meer binnen mag zodat die mensen zich moeten behelpen met bakfietsen en koekendoosauto's en Lydia Peeters een Volvo met de vision 2020 veiligheidsgeest krijgt van de belastingsbetaler.

We schaffen eerst die luxe wagens van de politici af en dan de bedrijfswagens. Wil je luxe,dan ga je er voor werken en betaal je het. Een Dacia Spring mogen onze ministers krijgen als vervoer.
                      Iedereen gelijk voor de wet
                      Het is toch zeer verwonderlijk dat een overgrote meerderheid blijkbaar weinig of geen problemen heeft met een, vergeef me de overdreven typering, ongeletterde oelewapper van een zogenaamde topvoetballer die een zeer groot veelvoud als loon krijgt toegestopt dan bijvoorbeeld onze premier ( die krijgt bruto ongeveer 221.000 Eur/jaar ).
                      Ja, De Croo zal nog wel wat extra oprapen bij zijn bedrijfjes, die hij overigens zelf (mede)oprichtte.
                      Maar die omhooggevallen voetballertjes hebben ook nog wel hier en daar wat extra inkomsten ( reclame, merchandising...)

Bovendien hebben die steeds koptelefoondragende pottenstampers ook nog eens een extra gunstig belastingstelsel.
                      Ook las ik onlangs dat spelers van één of andere ploeg een Audi naar keuze kregen toegestopt. Een cadeau die Audi uiteraard ook als onkosten inbrengt.

Naar mijn bescheiden mening verdienen onze politici veel meer respect dan die voetballertjes.

P.S.: Voetbal haal ik enkel als voorbeeld aan.
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 13/04/2021, 10:59.

Comment

• Ja ik heb ook maar weinig vertrouwen in een aantal politici, maar het moet idd gezegd, die zijn daar 24/24 7/7 mee bezig en verdienen minder dan sommigen in de prive.

Dien Ab Osterhaus (de nederlandse marc van ranst), casht efkes 5,5 miljoen met Viroclinics, die hebben goed verdiend aan de mexicaanse griep destijds ( volgens Osterhaus ging hem dat niks opleveren zolang viroclinics niet verkocht werd). Dat zijn de échte criminelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Ja ik heb ook maar weinig vertrouwen in een aantal politici, maar het moet idd gezegd, die zijn daar 24/24 7/7 mee bezig en verdienen minder dan sommigen in de prive.

Dien Ab Osterhaus (de nederlandse marc van ranst), casht efkes 5,5 miljoen met Viroclinics, die hebben goed verdiend aan de mexicaanse griep destijds ( volgens Osterhaus ging hem dat niks opleveren zolang viroclinics niet verkocht werd). Dat zijn de échte criminelen.
                          Blijkbaar is ondernemen en opportunisme nu ook al criminaliteit ?

Comment

• geef je de fles whiskey eens

(hoor trouwens ook de ct-waarde 20...nu draaien ze tot 40)
                            Last edited by bobo; 13/04/2021, 14:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Het is toch zeer verwonderlijk dat een overgrote meerderheid blijkbaar weinig of geen problemen heeft met een, vergeef me de overdreven typering, ongeletterde oelewapper van een zogenaamde topvoetballer die een zeer groot veelvoud als loon krijgt toegestopt dan bijvoorbeeld onze premier ( die krijgt bruto ongeveer 221.000 Eur/jaar ).
                              Ja, De Croo zal nog wel wat extra oprapen bij zijn bedrijfjes, die hij overigens zelf (mede)oprichtte.
                              Maar die omhooggevallen voetballertjes hebben ook nog wel hier en daar wat extra inkomsten ( reclame, merchandising...)

Bovendien hebben die steeds koptelefoondragende pottenstampers ook nog eens een extra gunstig belastingstelsel.
                              Ook las ik onlangs dat spelers van één of andere ploeg een Audi naar keuze kregen toegestopt. Een cadeau die Audi uiteraard ook als onkosten inbrengt.

Naar mijn bescheiden mening verdienen onze politici veel meer respect dan die voetballertjes.

P.S.: Voetbal haal ik enkel als voorbeeld aan.
                              de ene moet tegen een bal shotten de andere tegen schenen... zie het verschil niet eerlijk gezegd
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

Blijkbaar is ondernemen en opportunisme nu ook al criminaliteit ?
                                als (neutrale?) wetenschapper de overheid adviseren en ondertussen miljoenen cashen via de verkoop van vaccins, je denkt er natuurlijk van wat je wil...

Comment

• Het opzetten/instappen in een (commercieel) onderzoekslaboratorium op een moment dat duidelijk wordt dat er een epidemie afkomt waartegen je mogelijks een middel hebt is opportunisme en misschien moreel niet hoogstaand, maar crimineel, dat is mij een serieus aantal stappen te ver.
                                  Ik zie ook geen enkel probleem dat een wetenschapper een overheid adviseert in een domein waarin hij kennis en expertise heeft, ook niet als hij zakelijke belangen heeft, op voorwaarde dat dit voor degene aan wie hij adviseert en die uiteindelijk de knoop moeten doorhakken ook daaromtrent transparant is. Dat is hier ook gebeurd, de commissie wist heel goed wie er in zetelde en welke belangen ze hebben.
                                  Zolang er geen sprake is van corruptie, afpersing, ... om de beslissing naar zijn kant te krijgen, zie ik daar ook weinig crimineels in. En voor zover ik weet is er geen enkele aanduiding van strafbare feiten. En wanneer het middel ook effectief tot een goed resultaat leidt, dan kan je ook van een goede beslissing spreken.

Het cashen is gebeurd in 2017 of 2018, met een waardering die voor een belangrijk deel gebaseerd is op de revenue stream van ontwikkelingsrechten in handen van het labo, voor medicatie die al jarenlang en wereldwijd toegediend worden. Opnieuw, wat is daar crimineel aan ?

Ik ga hier niet de persoon Ab Osterhaus verdedigen, zeker niet, maar als dit als crimineel gedrag moet bestempeld worden, dan is 80% van de wereldbevolking een crimineel of een potentiële crimineel en een groot deel van de huidige ondernemers al helemaal.

Dus ja, ik denk ik er inderdaad het mijne van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

de ene moet tegen een bal shotten de andere tegen schenen... zie het verschil niet eerlijk gezegd
                                    Mijn belangrijkste bedenking is dat de ene een zeer groot veelvoud als salaris krijgt dan de andere en dat men daar blijkbaar geen problemen mee heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                      Het opzetten/instappen in een (commercieel) onderzoekslaboratorium op een moment dat duidelijk wordt dat er een epidemie afkomt waartegen je mogelijks een middel hebt is opportunisme en misschien moreel niet hoogstaand, maar crimineel, dat is mij een serieus aantal stappen te ver.
                                      Ik zie ook geen enkel probleem dat een wetenschapper een overheid adviseert in een domein waarin hij kennis en expertise heeft, ook niet als hij zakelijke belangen heeft, op voorwaarde dat dit voor degene aan wie hij adviseert en die uiteindelijk de knoop moeten doorhakken ook daaromtrent transparant is. Dat is hier ook gebeurd, de commissie wist heel goed wie er in zetelde en welke belangen ze hebben.
                                      Zolang er geen sprake is van corruptie, afpersing, ... om de beslissing naar zijn kant te krijgen, zie ik daar ook weinig crimineels in. En voor zover ik weet is er geen enkele aanduiding van strafbare feiten. En wanneer het middel ook effectief tot een goed resultaat leidt, dan kan je ook van een goede beslissing spreken.

Het cashen is gebeurd in 2017 of 2018, met een waardering die voor een belangrijk deel gebaseerd is op de revenue stream van ontwikkelingsrechten in handen van het labo, voor medicatie die al jarenlang en wereldwijd toegediend worden. Opnieuw, wat is daar crimineel aan ?

Ik ga hier niet de persoon Ab Osterhaus verdedigen, zeker niet, maar als dit als crimineel gedrag moet bestempeld worden, dan is 80% van de wereldbevolking een crimineel of een potentiële crimineel en een groot deel van de huidige ondernemers al helemaal.

Dus ja, ik denk ik er inderdaad het mijne van.
                                      Kom kom, dat noemt niet voor niets big pharma hoor...

Comment

• we kunnen natuurlijk niet zonder hen...en ze weten dat goed genoeg

Comment

we kunnen natuurlijk niet zonder hen...en ze weten dat goed genoeg
                                          Dat geldt voor het gros van de wereldeconomie, big oil, big tech, big chem, ... enz.
                                          If you can name it, you can blame it

Comment

Working...
                                          X