Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• NVA is verkozen met de beloften dat ze iets zouden doen voor de Vlaamse middenklasser. Awel,er is geen enkele partij die ooit zo veel in de zakken van de Vlaamse middenklassers gezeten hebben. Ik heb ook ooit voor NVA gestemd,maar zal het nooit meer doen. Di Rupo bestal ons en gaf het toe,de NVA besteelt ons en ontkent het.
    Als redelijk conservatief,redelijk kapitalistisch ingesteld mens zal ik volgende verkiezingen zowieso links stemmen. NVA en OVLD zijn de grootste kiezerbedriegers die er zijn.
    Sinds Vlaanderen bevoegt is voor verkeer zijn de taxen voor al mijn auto's duurder geworden,zijn er meer regels en meer kosten voor mijn vastgoed,is de onderwijskwaliteit voor mijn kinderen naar beneden gegaan....kan iemand mij het voordeel van dat hangbuikzwijn zijn regering vertellen?
    Ja,mss voor El kawakibi,maar niet voor mij. Vlaanderen is precies Noord Korea aan het worden met alle stomme groene regeltjes.
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Ik heb ooit nog op den NVA gestemd, in 2013 als ik mij niet vergis, omdat ik absoluut de PS uit de regering wou. Maar achteraf gezien, heeft di rupo dat nog niet zo slecht gedaan... en sinds marrakesh heeft de nva voor mij elke geloofwaardigheid verloren . Dan stem ik ook nog liever op de CVP :p

Comment

• dat is mijn gevoel verwoord....

Het is een beetje cru te zeggen,Di Rupo is een Romaanse homo en ik een Germaanse hetero,we verschillen in alles. Maar ik kan hem respecteren als mens.
        Met BDW verschil ik veel minder,maar ik kan hem echt niet respecteren omwille van zijn leugens en zijn ruzie retoriek die ons vooruitgang en geld kost.
        Letterlijk: In 2005 koste een 4.6 V8 een pak minder aan BIV dan een 3.0 6L nu. Terwijl een M3 minder uitstoot dan een Rover 75 V8....Maarja,dat zijn toch auto's voor in de garage te zetten want ik wil en kan al die taxen niet betalen
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          Als redelijk conservatief,redelijk kapitalistisch ingesteld mens zal ik volgende verkiezingen zowieso links stemmen........................................... ...............................................
          Ja,mss voor El kawakibi,maar niet voor mij. Vlaanderen is precies Noord Korea aan het worden met alle stomme groene regeltjes.

Groen = links
          Noord-Korea = extreem-links

Dus, Vooruit...

Comment

• ik heb wel nva gestemd en ben er zoals elke werkende vlaming wel vooruit op gegaan (dat autotaksen vergroenen past in de tijdsgeest - alleen helpen de inspanningen van het westen en zelfs bij uitbreiding van het hele klimaatakkoord het klimaat geen fluit vooruit), ze hadden mi groot gelijk tegen het marrakesh-pact te zijn...alleen is het een verkeerde gok geweest de regering op te blazen en hopen op blauw terug in de volgende regering te stappen

de nva blinkt absoluut niet uit deze legislatuur - krijgen jullie volmondig gelijk in, en dat was natuurlijk ook de bedoeling van de anti-vlaamse vivaldi-clan...en ook gaan zij mee in het wef-verhaal dus zij zullen het voor mij ook niet meer worden...zolang er in be of vlaanderen geen beweging opstaat die openlijk tegen die totalitaire bende is zal ik protest-stemmen

waarom wallonie andere taxatieregels oplegt, zij het op autogebied of andere...is gemakkelijk te verklaren omdat zij nooit streven naar een begroting in evenwicht...er is altijd een gedwongen partner/landsdeel dat voor hen finacieel bijspringt en ze kunnen zieltjes blijven winnen en misleiden met hun sinterklaaspolitiek
            Last edited by bobo; 25/04/2021, 22:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ah ja? als ik nog maar een beetje rond mij kijk zie ik heel veel mensen niet in de pas lopen
              Sorry hoor, maar een overheid die een avondklok oplegt (al maanden) ? Een verbod op niet-essentiële verplaatsingen (deze periode vorig jaar)? Die zegt wie ik wel en niet mag bezoeken en met wie en waar ik naar de winkel mag? En zo kan ik nog meer voorbeelden geven....

Kan goed zijn dat de indoctrinatie zodanig ver gevorderd is dat velen dat normaal vinden. Maar ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Laat me niet lachen. Hier hokken ze elke dag samen op de stranden, Scheldekaaien, enz... En de flikken staan erbij en kijken ernaar. Dat moet je in Noord-Korea niet doen hoor.
                Als vorm van protest tegen wat ik hierboven allemaal benoem is dat gewoon extreem braaf. We zijn een bende makke schapen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ize hadden mi groot gelijk tegen het marrakesh-pact te zijn...alleen is het een verkeerde gok geweest de regering op te blazen en hopen op blauw terug in de volgende regering te stappen
                  Marrakech was 2 jaar geen enkel probleem en dan was het ineens de stok om de hond mee te slaan. N-VA wou vervroegde verkiezingen afdwingen in de hoop er sterker uit te komen. Was me dat even een misrekening zeg!

Trouwens meer dan 2 jaar later heeft gans dat pact geen fluit impact. Is juridisch niet afdwingbaar (staat er ook letterlijk in) en er heeft er zich nog geen enkele rechter op beroept.
                  Maar goed dit doet allemaal niet ter zake.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ze zijn democratisch verkozen.
                    Nog steeds een dooddoener die uitspraak. Nu nog meer dan in het verleden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• onze fake pers is trouwens duidelijk een 'defund the police' naar democratisch vs-voorbeeld aan't campagne voeren

das duidelijk oproepen tot...geweld he

Comment

• Ging dat hier niet over de fiscaliteit van het Belgisch wagenpark?
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• 3 liter benzine, euro 6 , januari 2017 en 226g co2
                          1000€ VB, zou ik nog kunnen mee leven
                          maar 4400€ BIV
                          jawadde!
                          Zijn niet zo'n extreme specs toch?
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• toch wel wat veel CO2 zenne. k zou u nen driecilinder aanraden...

Comment

• Gij zult een politiek correcte wagen rijden of gij zult u blauw betalen aan taksen!

Mijn tip: zoek u iets hybride of elektrisch met hetzelfde vermogen, dan ben je volgens het systeem wel 'goed bezig'...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                toch wel wat veel CO2 zenne. k zou u nen driecilinder aanraden...
                                Er komt maar veel CO2 als je veel gaat rijden he
                                Mijn 3.0 heeft 183 co, is 800€ per jaar, dikke cava
                                BIV weet ik al niet meer, is 6 jaar geleden
                                Last edited by order66; 26/04/2021, 21:23.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• als jij je 3.0 vandaag verkoopt (of zelf opnieuw inschrijft op nieuwe plaat), zit de koper met verhoogde nieuwe tax, voor reeds ingeschreven modellen bleef die hangen op oud niveau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Er komt maar veel CO2 als je veel gaat rijden he
                                    Mijn 3.0 heeft 183 co, is 800€ per jaar, dikke cava
                                    BIV weet ik al niet meer, is 6 jaar geleden
                                    kilometerbelasting dan maar? want er zijn er natuurlijk ook die wél veel rijden met nen 3.0, en ook lichte wagens die enkel gebruikt worden om rond de kerktoren te rijden.
                                    Maar daar was dan ook geen draagvlak voor.

Ivm die 4400 euro BIV, da's niet weinig idd, maar 226g CO2 vind ik al wel vrij extreem, toch effe mogen zoeken om een auto te vinden met zo'n hoge uitstoot... nen audi S6 zit rond de 170, ge moet al naar de RS modellen gaan om boven de 200 te komen.

Dus kwam ik in mijn zoektocht op autoweek.nl uit op een RS5 (wel nieuw model, 209 g uitstoot), en daar kleeft een BPM prijskaartje aan van 29.000 euro.
                                    https://www.autoweek.nl/auto/100128/...-tfsi-quattro/

Dan denk ik dat het nog wel meevalt hier met onzen BIV relatief gezien, want die wagens zelf kosten ook rond de 100.000 euro.
                                    Last edited by sunking; 27/04/2021, 09:57.

Comment

• Tja, dat is imo het perverse van Europa. De Nederlanders betalen zich blauw aan belastingen, wij iets minder zolang de co2 uitstoot niet te hoog is en de Duitsers betalen quasi niks. Niet vreemd dat die met dikkere auto's rijden dan onze noorderburen. Ergens klopt dit toch niet in een verenigd Europa.

Comment

• Kilometerbelasting mag er direct komen. Het meest eerlijke systeem. Komt er sowieso aan voor EV, logisch ook.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Ivm die 4400 euro BIV, da's niet weinig idd, maar 226g CO2 vind ik al wel vrij extreem, toch effe mogen zoeken om een auto te vinden met zo'n hoge uitstoot... nen audi S6 zit rond de 170, ge moet al naar de RS modellen gaan om boven de 200 te komen.
                                          Het gaat om een Ghibli SQ4, 2017, euro6, benzine en 'maar' een 3 liter. De eerdere euro5-versies voor MY16 hadden zelfs 246g.

4400€ en 1000€ VB ik vind dat toch veel ja, is meer dan 10% van de actuele waarde van die auto...
                                          en ze hebben die BIV al eens geïnd bij verkoop hé! Dat vind ik nog het ergste. Als zo'n auto een paar keer 'rond' gaat, dan verdient de Belgische staat er meer aan dan de Nederlanders waar BPM maar eenmalig is. Dacht trouwens dat dit niet mocht van Europa maar ze vegen er hier hun voeten aan.

226g is dat hoog, tja... Als je gaat vergelijken met al die hybride spullen en plug-ins misschien wel ja
                                          Maar mijn Boxster uit 2006 had 254gr. co2 en ik heb daar toen bijlange zoveel niet voor betaald.
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                          X