Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiscaliteit Belgisch Wagenpark
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten... en zo is de cirkel weer rond .
mss moeten ze jaarlijks de boordcomputer van uw PHEV uitlezen om te zien of ge niet te veel op benzine gereden hebt
maar da's weeral te ingewikkeld hier, ze kunnen nog niet controleren of ge uw roetfilter verwijderd hebt...
Ik haal trouwens gemiddeld 1600km uit een tank van 80l dus daar zitten veel EV kilometers in hé
- Likes 1
Comment
-
Wat is 1000€ euro per jaar, als je het vergelijkt met mensen die bvb 4000€ uitgeven aan 14 dagen op reis gaan (x hoeveel keer per jaar?). Daar kan je dan 4 jaar plezier mee beleven aan een heerlijke wagen, die je kan uithalen op momenten die er toe doen. Op heerlijke baantjes, niet in de spits, genieten, jij en je wagen. Daar gaat niets boven imo. Take my money. Maar ik begrijp bvb de mensen die voor het reizen kiezen ook. Het is allemaal voorkeur. De vele anderen mogen zeker anders kiezen, liefst zelfs, dan kom ik ze op die mooie baantjes niet tegen!Last edited by order66; 30/04/2021, 15:50.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
Je gaat het misschien niet geloven maar het fiscale was nooit een doorslaggevende factor om die wagen te kopen. Is ook maar een 2 liter dus ook zonder PHEV ging taks nooit echt hoog zijn.
Ik haal trouwens gemiddeld 1600km uit een tank van 80l dus daar zitten veel EV kilometers in hé“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ja een PHEV kan heel zuinig zijn... ALS je het juiste gebruiksprofiel hebt. Mensen die hun hybride porsche 100% aftrekken van de zaak en nooit de pries insteken, daar heb ik het wat moeilijker mee... maar de wetgever maakt het mogelijk. (het kan zijn dat dit ondertussen al aangepast is in de wetgeving)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenWat is 1000€ euro per jaar, als je het vergelijkt met mensen die bvb 4000€ uitgeven aan 14 dagen op reis gaan (x hoeveel keer per jaar?). Daar kan je dan 4 jaar plezier mee beleven aan een heerlijke wagen, die je kan uithalen op momenten die er toe doen. Op heerlijke baantjes, niet in de spits, genieten, jij en je wagen. Daar gaat niets boven imo. Take my money. Maar ik begrijp bvb de mensen die voor het reizen kiezen ook. Het is allemaal voorkeur. De vele anderen mogen zeker anders kiezen, liefst zelfs, dan kom ik ze op die mooie baantjes niet tegen!
Voor alle duidelijkheid, niks mis mee natuurlijk maar ik zou dan toch een top-versie genomen hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenJa een PHEV kan heel zuinig zijn... ALS je het juiste gebruiksprofiel hebt. Mensen die hun hybride porsche 100% aftrekken van de zaak en nooit de pries insteken, daar heb ik het wat moeilijker mee... maar de wetgever maakt het mogelijk. (het kan zijn dat dit ondertussen al aangepast is in de wetgeving)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Ik ken er die echt héél veel reizen, de ganse wereld rond en een erg leuke auto hebben, een F-type...wel in 2L versie...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Ik ken er die echt héél veel reizen, de ganse wereld rond en een erg leuke auto hebben, een F-type...wel in 2L versie...
Voor alle duidelijkheid, niks mis mee natuurlijk maar ik zou dan toch een top-versie genomen hebben.
Enfin, iedereen doet wat ie wilt. Het is een zuiver persoonlijke keuze. Ik heb hier ook een moto staan, puur voor de fun, op zes jaar tijd heb ik daar 21.000 km mee gereden. Dat zijn gemiddeld 3.500 km's per jaar. Vroeger reed ik tegen de 10.000 km per jaar met de moto. Tja, ook motorrijden is niet meer wat het vroeger was. Ik denk dikwijls, waarom heb ik dat ding nog? Maar hé, die moto kost me 60 euro taks per jaar en een dikke 300 euro aan verzekering. Daar kan ik nog best mee leven. Als ze er morgen 1.000 euro taks per jaar van maken, dan gaat die buiten. Dat bedrag vind ik persoonlijk niet opwegen tegen de fun die ik er nog mee kan beleven. Dat heeft niets met krenterig ofzo te maken, dat is meer een soort van kosten-batenanalyse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
dus je wil een wagen kopen die onbetrouwbaar is, niet waardevast (want minder dan 44k waard na 4 jaar?), veel zuipt en veel lawaai maakt.
Je zou de overheid juist dankbaar moeten zijn dat ze dit ontmoedigen
p.s. BPM in NL op zo’n SQ4 is 36500 euro, bijna zo veel dus dan wat ge er nu aan zou geven...
-niet waardevast: super! Dan heeft een andere idioot al de eerste en grootste afschrijving in mijn plaats betaald!
-veel zuipt: boeit me niet want ik doe maar 10k/jaar
-veel lawaai: joepie, Ferrari-engine, bring it on!
MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
ik zie en hoor toch al die stekkerhybrides trots en relatief traag hun batterij ten volle benutten, ze lijken er toch grotendeels allemaal plezier aan te beleven...er zullen er wel in appartementsblokken wonen en niet kunnen laden, maar hier zie je overal kabels op de opritten verschijnen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
-niet waardevast: super! Dan heeft een andere idioot al de eerste en grootste afschrijving in mijn plaats betaald!
Comment
-
Beperking aftrek voor stekkerwagens op regeringstafel
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
In nederland zijn ze al lang de fiscale voordelen van stekkerwagens aan het beperken.
Op een PHEV heb je al jaren geen voordeel meer tov een ICE.
Bijtellingsvoordeel voor EV was in 2020 reeds beperkt tot 50000 euro (dit veroorzaakte een rush op de model 3 van 60000 eind 2019), en in 2021 nog verder verlaagd tot 40000 euro.
Het voordeel van hun aanpak is dat je wel op voorhand weet waar je aan toe bent (het wordt reeds jaren op voorhand aangekondigd) en dat de regels altijd gelden voor de volledige duur van uw lease contract.
Comment
-
Jaren op voorhand aangekondigd? Ik dacht het niet. Als ze zien dat ze een te groot tekort gaan hebben op de begroting passen ze daar ook snel de regels aan. (we praten dan wel over maanden, niet weken/dagen zoals hier in België) Daarom dat die boten vol Mitsu Outlanders of Tesla's vol gas naar Rotterdam vaarden.
Comment
-
eigenlijk werkt de titel hoe langer hoe meer op mijn systeem. het moet zijn "rotte vlaamse autofiscaliteit". Snel Jambon verbannen naar schurkenstan en terug Di Rupo. Dan hebben we wel een Romaanse homo als regeringsleider maar dat was ten minste een waardige man ipv een media geil varken als dikke jan-hesp.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenSnel Jambon verbannen naar schurkenstan en terug Di Rupo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Was DiRupo dan de voormalige Vlaams minister-president?BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
Comment