Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiscaliteit Belgisch Wagenpark
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichteneigenlijk werkt de titel hoe langer hoe meer op mijn systeem. het moet zijn "rotte vlaamse autofiscaliteit". Snel Jambon verbannen naar schurkenstan en terug Di Rupo. Dan hebben we wel een Romaanse homo als regeringsleider maar dat was ten minste een waardige man ipv een media geil varken als dikke jan-hesp.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
toen hadden die flaminganten nog niet zo veel te koeken. niks als ellende met die vlamingen.
Vlug verhuizen naar Di Rupostan dus, misschien een tip, verhuis naar Verviers, t'is daar lekker gezellig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
Vlug verhuizen naar Di Rupostan dus, misschien een tip, verhuis naar Verviers, t'is daar lekker gezellig
Net zoals ik tov de Nazi's staan. Heel veel respect voor veel van hun ideeen,alleen haalde de holocaust en het racisme al hun goede ideeen naar beneden.
En wat betreft Verviers,ontploffen daar ook zoveel granaten dan als in Deweverpolis? Of gaan houden we meer van het mondaine knokke? Lees dan de x-dossiers maar eens...
Criminaliteit en probleem wijken heb je overal.
Maar goed,legt iemand mij het voordeel van de Vlaamse regering eens uit voor een middenklasse,werkende Belg.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Qua niveau kan dit tellen!BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
is de BIV echt absurd geworden nu? ik zou mijn 91'er golf (1.3) willen inruilen op iets met meer trekkracht. als ik nu mijn lege remork aan de auto heb, gaat dat ding al niet meer vooruit. en die drinkt toch vlotjes 7L (nadat ik er serieus aan heb gesleutel om die zuiniger te krijgen. men oude 88' er golf diesel deed 1400km met 50moter, deze haalt met moeite 700km).
ik was dus aan het uitkijken achter een audi 80 avant van 1992, maar die zijn absurd duur doordat ze belastingsvrij zijn. dus ik dacht: ik koop een 93'er en betaal wel 1jaar tax.
MAAR...
BIV 4007€
jaarlijkse tax 974€ en dit voor een gammele 150pk te hebben. dat is toch echt absurd. vroeger betaalde je 61€ voor een auto ouder dan 10jaar.
als zo een audi dus een keer of 3-4 verkocht wordt, is dat 20 000€ kassa voor DIV
ik kan die audi ook gewoon stallen tot 2023 en dan inschrijven, maar wie zegt dat ze tegen dan de regeltjes niet opieuw veranderen en bv zeggen dat BIV altijd verschuldigd is en enkel de wegenbelasting forfaitair blijft... want dan heb ik een waardeloze onverkoopbare auto (dat ik dan nog eens 2jaar moeten stallen heb)Last edited by andydv; 09/06/2021, 23:36.
Comment
-
kans is idd wel daar. Door het verlaten van het oldtimer statuut gaan vele verloren en vermoed ik dat de blijvertjes wel in waarde zullen stijgen.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Proberen van uiterlijke A1 toestanden weg te blijven ala verkopers Marco500e (maar alle respect voor dat soort verkopers evezogoe)en wrakkig visueel maar technisch tiptop, dan kost zo 124 of gelijkaardig nog geen arm en been
Een kramikkeg uiterlijk voel je niet tijdens rijden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
is ergens wel juist. Vaak kan je een iets slechtere W124 zonder al te grootte ellende weer tip top krijgen. Een wagen laten spuiten bvb hoeft het einde niet te zijn hé.
het onze verdomde plicht als generatie om dat type wagens,welk merk en model het ook is,overtedragen aan onze kinderen. Ik ben nu die elektrische nintendo auto's als beu zonder er ik er zelf eentje hebBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenals je later een oldtimer hebt, welke zie je het liefste.
een W124 200D, een W124 E200 of een W124 E320...
de tax en inschrijving op oldtimers kost evenveel, dan heb ik toch liever de dikke V6 of de 4.2V8 :-D
Dat is het mooie aan zo een w124, die zag je op een boerenhof staan en voor de villa van meneer doktoor.
In het algemeen heb ik wel iets voor proper onderhouden oldtimers die niks speciaals waren toen ze nieuw waren. Die zijn ook niet in handen gevallen van mensen die goedkoop een dikke bak wilden rijden en het onderhoud achterwege lieten. Zo kan je ook "goedkoop" dikke suv's op lichte vracht vinden met een hoop kosten aan ...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
er klopt iets niet.
vorige week gaf ik een audi 2.6 V6 in van 1994, 220gr CO2/km, 2600CC.
ik kreeg toen een berekening met 4007€ BIV en 974€ jaarlijkse tax.
ik heb al verschillende andere autos bekeken en allemaal zijn die taxen heel hoog.
ik ben die formule gaan opzoeken hoe ze BIV berekenen om te zien waar de grote boosdoener zit:
BIV= (((CO2 * f + x) / 246)6 * 4500 + c) * LC
CO2 = 220
f = 1 (benzine)
x = 40.5 (4,5 voor elk jaar tussen 2013 en dag van inschrijving, 9x 4.5 = 40.5
c is de luchtcomponent voor oudere wagens, euro1 = 552
LC is de leeftijdscategory. nieuw is 100% en vanaf 10jaar oud is het nog 10%.
ik reken dus ((((220 * 1) + 40.5) / 246 )6 *4500 + 552) *10% = 689€ BIV
das een pak lager dan die 4007€ dat ik bij de simulatie kreeg.
nu ga ik terug naar de simulatie tool https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie en doe dezelfde berekening
tax 689.79€
ik geraak LANGS GEEN KANTEN meer aan die 4007€. zat er soms een fout in het inschrijvingsprogramma?
Last edited by andydv; 15/06/2021, 13:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtener klopt iets niet.
vorige week gaf ik een audi 2.6 V6 in van 1994, 220gr CO2/km, 2600CC.
ik kreeg toen een berekening met 4007€ BIV en 974€ jaarlijkse tax.
ik heb al verschillende andere autos bekeken en allemaal zijn die taxen heel hoog.
ik ben die formule gaan opzoeken hoe ze BIV berekenen om te zien waar de grote boosdoener zit:
BIV= (((CO2 * f + x) / 246)6 * 4500 + c) * LC
CO2 = 220
f = 1 (benzine)
x = 40.5 (4,5 voor elk jaar tussen 2013 en dag van inschrijving, 9x 4.5 = 40.5
c is de luchtcomponent voor oudere wagens, euro1 = 552
LC is de leeftijdscategory. nieuw is 100% en vanaf 10jaar oud is het nog 10%.
ik reken dus ((((220 * 1) + 40.5) / 246 )6 *4500 + 552) *10% = 689€ BIV
das een pak lager dan die 4007€ dat ik bij de simulatie kreeg.
nu ga ik terug naar de simulatie tool https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie en doe dezelfde berekening
tax 689.79€
ik geraak LANGS GEEN KANTEN meer aan die 4007€. zat er soms een fout in het inschrijvingsprogramma?
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
De Waalse minister van mobiliteit Philippe Henry komt met een hervorming van de autofiscaliteit, zoals Macron in Frankrijk (= max € 20000) vorig jaar invoerde en in Nederland (BPM = max € 35000) al +20 jaar bestaat. (idem DK, SE, ...)
Het nieuwe systeem kijkt vooral naar de maximaal toegestane massa, het maximumgewicht in beladen toestand dat voor het voertuig goedgekeurd is.
Hoe zwaarder een auto, hoe groter het verbruik en vervuiling (banden + remmen), heel eenvoudig.
Wallonië, zal hierdoor zowat volledig voldoen aan de Europese klimaat doelstellingen, Vlaanderen voldoet aan bijna geen enkele....
De Belgische autofederatie is niet tevreden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenDe Waalse minister van mobiliteit Philippe Henry komt met een hervorming van de autofiscaliteit, zoals Macron in Frankrijk (= max € 20000) vorig jaar invoerde en in Nederland (BPM = max € 35000) al +20 jaar bestaat. (idem DK, SE, ...)
Het nieuwe systeem kijkt vooral naar de maximaal toegestane massa, het maximumgewicht in beladen toestand dat voor het voertuig goedgekeurd is.
Hoe zwaarder een auto, hoe groter het verbruik en vervuiling (banden + remmen), heel eenvoudig.
Wallonië, zal hierdoor zowat volledig voldoen aan de Europese klimaat doelstellingen, Vlaanderen voldoet aan bijna geen enkele....
De Belgische autofederatie is niet tevreden...
http://www.autoforum.be/forum/auto-a...genpark/page27
https://palnws.be/2021/12/nollet-eco...-op-eu-niveau/
en vlg ecolo nollet:
"Ce n'est pas grave si nos émissions de CO2 augmentent, car au niveau européen, celles des autres vont diminuer"
Comment
Comment