Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Dat is toch het geval?
    Afhankelijk van de ernst, zijnde meer of minder overschrijden van de toegelaten snelheid en de plaats (zone 30, bebouwde kom, autosnelweg...) is de boete navenant.
    Anders moet ge maar eens wat testjes doen als ge twijfelt​​​​​.
    Dat zeggen ze toch.
    Was maar om duidelijk te maken dat mogelijk zwaardere boetes (ipv tax) in proportie zou moeten blijven...

Comment

Hupla. Brussel begint al tol te gaan heffen.

Wat een apenland.

Wie Brussel met de auto binnenrijdt, moet daar straks voor betalen, ook de Vlaamse pendelaars. Het Brussels Gewest voert nog deze legislatuur een variant in op de omstreden kilometerheffing, verklaart Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) vandaag in De Tijd en L’Echo. Maar haar collega in de Brusselse regering, minister van Financiën Sven Gatz (Open Vld), noemt de tol “voorbarig” en fluit Van den Brandt terug.
      BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Hupla. Brussel begint al tol te gaan heffen.

Wat een apenland.

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/b...alen~a4b14116/
        Geweldig toch, volle pot betalen voor Vlaanderen en tol in Brussel. Als Wallonië ook zo slim is voert het ook zo iets in en kan je als je in Vlaanderen woont 4 keer belast worden op een rit naar Wallonië (volle pot tax vlaanderen, tol brussel, tol Wallonië, terug tol brussel als je terugkomt).

Comment

In feite geeft dit toch gewoon weer dat België dood is, ieder zijn eigen.

Comment

Rijdt anders eens naar het buitenland, daar is het niet veel beter. Ik vraag mij af waarom ze hier geen vignet voor buitenlanders invoeren, bestaat in zoveel landen en het zou wat opbrengen want België is het transitland bij uitstek.

Maar neen, ze laten het hier liever allemaal door hun eigen inwoners betalen, schrik voor hun postje en wat buitenlandse kritiek
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Groen

Altijd maar kappen op de regeringspartijen dat er niets werd gedaan aan de belastingen.

Enkele weken aan de macht in Brussel en hup ze smijten er wat taksen tegenaan
              BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Rijdt anders eens naar het buitenland, daar is het niet veel beter. Ik vraag mij af waarom ze hier geen vignet voor buitenlanders invoeren, bestaat in zoveel landen en het zou wat opbrengen want België is het transitland bij uitstek.

Maar neen, ze laten het hier liever allemaal door hun eigen inwoners betalen, schrik voor hun postje en wat buitenlandse kritiek
                Das een veel te makkelijke oplossing voor België.
                BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Geweldig toch, volle pot betalen voor Vlaanderen en tol in Brussel. Als Wallonië ook zo slim is voert het ook zo iets in en kan je als je in Vlaanderen woont 4 keer belast worden op een rit naar Wallonië (volle pot tax vlaanderen, tol brussel, tol Wallonië, terug tol brussel als je terugkomt).
                  Is ook belachelijk he... Als je door Brussel centrum richting Wallonië zou rijden ipv de ring te nemen, dan mag je daar fiscaal ook wel voor afgestraft worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Hogere boetes: helemaal akkoord, al zou ik dat liefst bij serieuze inbreuken zien en niet voor snelheidsovertredingen van 1 km/u. Maar privatiseren is niet altijd een succesverhaal, bij het controleren van parkeren zijn er toch al wantoestanden ontstaan doordat een privé firma dit controleerde.
                    Boetes sterk verhogen heeft geen zin.
                    De hardleerse overtreders betalen die niet, en hebben niks om in beslag te laten nemen. Ook rijbewijzen intrekken is niet efficiënt zo lang er geen deftige databank is. Alleen de half braven betalen hun boetes en leveren dat rijbewijs ook effectief in.

Hoe wil je een 23-jarige arbeider die eens zat rijdt een boete van 1000€ zien betalen.... Doe dat x10, en je duwt die mensen totaal de armoede en de criminaliteit in.
                    Levert de maatschappij niks op, je straft zijn vrouw en kindjes.

en het resultaat is dat rechter nog meer straffen geven "met uitstel".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Hoe wil je een 23-jarige arbeider die eens zat rijdt een boete van 1000€ zien betalen.... Doe dat x10, en je duwt die mensen totaal de armoede en de criminaliteit in.
                      Levert de maatschappij niks op, je straft zijn vrouw en kindjes.
                      En wat met de vrouw en kindjes van iemand die hij zou kunnen doodrijden? Ze mogen van mij gerust de boete aanpassen aan het inkomen maar goedkoop mag zo iemand er toch niet vanaf komen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

wordt je al niet maandelijks genoeg beboet door de belastingen owv een hoger inkomen?

en dan heb je nog de categorie van de hardwerkende zelfstandige, die owv de gekende redenen in belgie zichzelf een minimuminkomen uitkeert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

En wat met de vrouw en kindjes van iemand die hij zou kunnen doodrijden? Ze mogen van mij gerust de boete aanpassen aan het inkomen maar goedkoop mag zo iemand er toch niet vanaf komen.
                          Gaat ook niet werken denk ik. Ik kan mezelf als zelfstandige een loon uitkeren van € 1.000/maand en mezelf als sociaal geval laten catalogiseren. De rest laat ik gewoon in mijn zaak zitten en keer ik later uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

Gaat ook niet werken denk ik. Ik kan mezelf als zelfstandige een loon uitkeren van € 1.000/maand en mezelf als sociaal geval laten catalogiseren. De rest laat ik gewoon in mijn zaak zitten en keer ik later uit...

Ook weer waar natuurlijk.

Iedereen gelijk voor de wet dan maar zeker, want zuipen en rijden gaat echt niet samen. De drama's zijn intussen ontelbaar

Comment

zo zou het moeten,helaas is nog nooit iedereen gelijk geweest voor de wet.

Comment

Voor die gevallen ben ik eigenlijk wel voorstander van een rijbewijs met punten. Zoveel overtredingen van een bepaalde graad, rijbewijs afnemen.

Men is daar over het algemeen zo al te laks in. Tegen 100 door bebouwde kom en er vaak veel te makkelijk van afkomen. Mag men ook iets aan doen.

Ipv pestboetes door de snelheid artificieel te laag te zetten.

Comment

Veel beter als inkomensrelateerd

Snelheid moet omlaag om plaats te maken voor fietsers

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

CCC, Bende van Nijvel, alle twee de zelfde missie en veel heeft dat toch niet opgebracht.
                                    Op het beter bewapenen van de rijkswacht en politie na dan.
                                    dat was de bedoeling van de bende van de Rijkw...euh bedoel Nijvel.
                                    Maar in 1789 hebben we de elite toch een poepje laten ruiken, als het toen kon waarom nu dan niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                      Voor die gevallen ben ik eigenlijk wel voorstander van een rijbewijs met punten. Zoveel overtredingen van een bepaalde graad, rijbewijs afnemen.

Men is daar over het algemeen zo al te laks in. Tegen 100 door bebouwde kom en er vaak veel te makkelijk van afkomen. Mag men ook iets aan doen.

Ipv pestboetes door de snelheid artificieel te laag te zetten.
                                      Ook weer niet geheel eerlijk. Een tokkie die in Borgerhout woont en werkt mag zo vaker de hooligan uithangen dan de vertegenwoordiger die 60.000 km per jaar op de baan zit. De kans dat de vertegenwoordiger meer overtredingen maakt is groter dan de tokkie die enkel door zijn hometown scheurt. Niet zozeer met ernst van de overtreding, wel met hoeveelheid...
                                      Last edited by Fahrenheit; 28/08/2019, 21:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

Ook weer niet geheel eerlijk. Een tokkie die in Borgerhout woont en werkt mag zo vaker de hooligan uithangen dan de vertegenwoordiger die 60.000 km per jaar op de baan zit. De kans dat de vertegenwoordiger meer overtredingen maakt is groter dan de tokkie die enkel door zijn hometown scheurt. Niet zozeer met ernst van de overtreding, wel met hoeveelheid...
                                        Waarom niet eerlijk? Daarvoorddat ik het over de graad van de overtreding heb. Is toch juist in het voordeel van die vertegenwoordiger? Eens 10kmh te snel rijden moet niet perse tot een punt op het rijbewijs leiden.

Of vind je dat een vertegenwoordiger een paar keer tegen 50kmh te snel mag gepakt worden omdat hij meer kms doet? Daar ga ik niet mee akkoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Waarom niet eerlijk? Daarvoorddat ik het over de graad van de overtreding heb. Is toch juist in het voordeel van die vertegenwoordiger? Eens 10kmh te snel rijden moet niet perse tot een punt op het rijbewijs leiden.

Of vind je dat een vertegenwoordiger een paar keer tegen 50kmh te snel mag gepakt worden omdat hij meer kms doet? Daar ga ik niet mee akkoord.
                                          Draai het om: tien keer 135 ipv 120 en de vertegenwoordiger is zijn rijbewijs kwijt terwijl de margi die drie keer 80 ipv 50 rijdt gewoon mag blijven doorkarren. Om nog maar te zwijgen over de pakkans van de vertegenwoordiger tegenover de dorpsgek.

Comment

Working...
                                          X