Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

    Draai het om: tien keer 135 ipv 120 en de vertegenwoordiger is zijn rijbewijs kwijt terwijl de margi die drie keer 80 ipv 50 rijdt gewoon mag blijven doorkarren. Om nog maar te zwijgen over de pakkans van de vertegenwoordiger tegenover de dorpsgek.
    Toch weeral een reden om de "graad" mee te doen tellen?

    Ik snap echt je punt niet? Of vind je dat de vertegenwoordiger ongestraft te snel zou mogen rijden?

    Comment


    • hoezo moet je meer boetes halen als je 60.000km /jaar doet? Houd toch geen steek, rij 120 ipv 135 en je hebt geen probleem (en rem niet af naar 110 bij elke flitspaal)... Waarom word er altijd gesproken over snelheidsovertredingen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
        hoezo moet je meer boetes halen als je 60.000km /jaar doet? Houd toch geen steek, rij 120 ipv 135 en je hebt geen probleem (en rem niet af naar 110 bij elke flitspaal)... Waarom word er altijd gesproken over snelheidsovertredingen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
        Klein beetje moraalridder jij...

        Ik probeer continu de regels te volgen, maar als ze achter elk verkeerslicht en aan elke 3e paal op de autostrade een camera hangen, dan fietst iedereen die meer dan 20.000km per jaar doet zeker en vast een paar boetes bij elkaar.
        Mijn laatste boete was ... geflitst aan 56, gecorrigeerd naar 51 ipv 50 km/h, en dus 50€ te betalen. Vandaag zou dat 70€ zijn.
        Ik kom regelmatig voorbij die plaats, en zelfs onbewust rij ik daar af en toe wel met 55-60 op de teller door. Als me dat elke week een boete zou opleveren, en elke 6 maand een intrekking van het rijbewijs, dan zeg ik mijn job op, en ga OCMW trekken.

        Ik probeer me altijd aan de regels te houden, maar ga nu aub niet zeggen dat je zelf niet eens de 130 aan tikt op de autostrade....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
          hoezo moet je meer boetes halen als je 60.000km /jaar doet? Houd toch geen steek, rij 120 ipv 135 en je hebt geen probleem (en rem niet af naar 110 bij elke flitspaal)... Waarom word er altijd gesproken over snelheidsovertredingen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
          Dat is ook wel kort door de bocht. Ik doe 45000km/jaar en deed vroeger 60000km/jaar. Het is logisch dat iemand die dat doet, veel meer kans loopt op een boete dan iemand die maar 5000km/jaar doet. Ook is er een verschil tussen de personen die elke dag hetzelfde traject doen, dan iemand die continu op plaatsen zit waar hij nauwelijks tot nooit komt. Zoals in mijn geval.
          De ring van leuven bv kende vroeger 3 snelheden die continu verspringen. Wij weten dat, maar iemand die van Zeebrugge in Leuven moet komen, heeft gegarandeerd prijs. 50-70-90 gaat het daar en dat wisselt continu af. Iemand die elke dag die ring doet, kent dat van buiten, en een ander niet.

          Het is idd zo als ge u aan de regels houdt dat er geen boetes volgen, maar met een wildgroei aan borden (denk dat BE de meeste heeft) dan is het zeer moeilijk om u voor 100% aan de regels te houden, want ge mist wel eens een bord.

          Vroeger had ik 1 en max 2 boetes per jaar. Dan is dat wat erger geworden en sinds de coyote is dat nog max 2 per jaar. Veelal door situaties waarbij de snelheden continu wisselen en ik het ergens gemist heb. Want op autostrade staat de ACC altijd op 130 dat met een afwijking werkelijk 123km/u is, dat altijd na correctie onder de 120km/u zit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            Klein beetje moraalridder jij...

            Ik probeer continu de regels te volgen, maar als ze achter elk verkeerslicht en aan elke 3e paal op de autostrade een camera hangen, dan fietst iedereen die meer dan 20.000km per jaar doet zeker en vast een paar boetes bij elkaar.
            Mijn laatste boete was ... geflitst aan 56, gecorrigeerd naar 51 ipv 50 km/h, en dus 50€ te betalen. Vandaag zou dat 70€ zijn.
            Ik kom regelmatig voorbij die plaats, en zelfs onbewust rij ik daar af en toe wel met 55-60 op de teller door. Als me dat elke week een boete zou opleveren, en elke 6 maand een intrekking van het rijbewijs, dan zeg ik mijn job op, en ga OCMW trekken.

            Ik probeer me altijd aan de regels te houden, maar ga nu aub niet zeggen dat je zelf niet eens de 130 aan tikt op de autostrade....
            Ik ga niet instemmen met drogredenen nee...
            En afgelopen 2 jaar 0.0 boetes aan elkaar gefietst. Zonder coyote, zonder gps die mij de snelheidslimieten verteld. Zuiver en alleen door mijn ogen op de baan te houden en mijn voet stil te kunnen houden (of cruise control op te zetten).

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

              Ik ga niet instemmen met drogredenen nee...
              En afgelopen 2 jaar 0.0 boetes aan elkaar gefietst. Zonder coyote, zonder gps die mij de snelheidslimieten verteld. Zuiver en alleen door mijn ogen op de baan te houden en mijn voet stil te kunnen houden (of cruise control op te zetten).
              Ik heb de afgelopen 2 jaar ook geen boetes gehad, maar het scheelde toch niet veel, en ik rij ook 45k per jaar zonder coyote, maar wel met Waze.
              Ik klasseer dat toch wat onder geluk.
              36 rijden waar je maar 30 mag is echt zo gebeurd, en een inhaalmaneuver op de autostrade aan 130 is dagelijkse kost (zeker als er een BMW in uw gat zit).

              Last edited by Tommie1; 29/08/2019, 18:33.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Dat is ook wel kort door de bocht. Ik doe 45000km/jaar en deed vroeger 60000km/jaar. Het is logisch dat iemand die dat doet, veel meer kans loopt op een boete dan iemand die maar 5000km/jaar doet. Ook is er een verschil tussen de personen die elke dag hetzelfde traject doen, dan iemand die continu op plaatsen zit waar hij nauwelijks tot nooit komt. Zoals in mijn geval.
                De ring van leuven bv kende vroeger 3 snelheden die continu verspringen. Wij weten dat, maar iemand die van Zeebrugge in Leuven moet komen, heeft gegarandeerd prijs. 50-70-90 gaat het daar en dat wisselt continu af. Iemand die elke dag die ring doet, kent dat van buiten, en een ander niet.

                Het is idd zo als ge u aan de regels houdt dat er geen boetes volgen, maar met een wildgroei aan borden (denk dat BE de meeste heeft) dan is het zeer moeilijk om u voor 100% aan de regels te houden, want ge mist wel eens een bord.

                Vroeger had ik 1 en max 2 boetes per jaar. Dan is dat wat erger geworden en sinds de coyote is dat nog max 2 per jaar. Veelal door situaties waarbij de snelheden continu wisselen en ik het ergens gemist heb. Want op autostrade staat de ACC altijd op 130 dat met een afwijking werkelijk 123km/u is, dat altijd na correctie onder de 120km/u zit.
                Ok terecht. Hoe meer je rijd hoe meer kans je hebt om gecontroleerd te worden.
                Eerlijk, hoeveel mensen zie je dagelijks zoeken achter snelheidslimieten? Ik zie er weinig, ik zie er wel veel die er voorbij vlammen zelf als ik rem aan de snelheidslimiet (en dan zijn er zelf sommige die nog kwaad worden!)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                  Ok terecht. Hoe meer je rijd hoe meer kans je hebt om gecontroleerd te worden.
                  Eerlijk, hoeveel mensen zie je dagelijks zoeken achter snelheidslimieten? Ik zie er weinig, ik zie er wel veel die er voorbij vlammen zelf als ik rem aan de snelheidslimiet (en dan zijn er zelf sommige die nog kwaad worden!)
                  Als ge ze ziet is dat goed, maar als ik een boete krijg voor te snel rijden, dan is dat puur omdat ik een limiet gemist heb en de omgeving me niet verteld hoe hard ik daar mag. Soms rijdt ge op een secundaire weg waar ineens de snelheid zakt van 70 naar 50 om ongekende redenen en staat dat bord van 50 ergens achter een boom waardoor ge het net gemist hebt. 9/10 boetes zijn bij mij puur daar door. En altijd in regio's waar ik zelden tot nooit kom.

                  Comment


                  • Neem je beter het zekere voor het onzekere, iedereen blij behalve mss de local achter je


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                      Ik ga niet instemmen met drogredenen nee...
                      En afgelopen 2 jaar 0.0 boetes aan elkaar gefietst. Zonder coyote, zonder gps die mij de snelheidslimieten verteld. Zuiver en alleen door mijn ogen op de baan te houden en mijn voet stil te kunnen houden (of cruise control op te zetten).
                      Zeg er ook ineens bij hoeveel kilometers je per jaar maakt. En dan is er nog een verschil tussen heel Vlaanderen doorkruisen of enkel naar het werk, de winkel en tante Odette rijden.

                      Hier +/- 60.000 km/jaar en twee a max drie flitsboetes. Ook zonder coyote, gewoon op gevoel en met gezond verstand.

                      Comment


                      • 100k per jaar en nooit een boete
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                          Toch weeral een reden om de "graad" mee te doen tellen?

                          Ik snap echt je punt niet? Of vind je dat de vertegenwoordiger ongestraft te snel zou mogen rijden?
                          Ok, dus 130 ipv 120 is één strafpunt en 80 ipv 50 is, laat ons zeggen, drie strafpunten. Zeg mij nu eens wat volgens jou het gevaarlijkste is?

                          De vertegenwoordiger, werfleider, koerier,... zal sneller aan 10 strafpunten komen met jouw systeem dan de échte overtreders.

                          Gewoon houden zoals het nu is maar de tarieven fors opdrijven en een (groot) deel van de snelheidscontroles privatiseren om de pakkans te vergroten en de politie te ontlasten van zo'n passief werk als ergens half verstopt staan te flitsen... . Ik denk wel dat er andere prioriteiten zijn dan dat.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

                            Ok, dus 130 ipv 120 is één strafpunt en 80 ipv 50 is, laat ons zeggen, drie strafpunten. Zeg mij nu eens wat volgens jou het gevaarlijkste is?

                            De vertegenwoordiger, werfleider, koerier,... zal sneller aan 10 strafpunten komen met jouw systeem dan de échte overtreders.

                            Gewoon houden zoals het nu is maar de tarieven fors opdrijven en een (groot) deel van de snelheidscontroles privatiseren om de pakkans te vergroten en de politie te ontlasten van zo'n passief werk als ergens half verstopt staan te flitsen... . Ik denk wel dat er andere prioriteiten zijn dan dat.
                            Nergens waar zo'n systeem met punten gebruikt wordt, telt men snelheidsovertredingen... Dus neen met 130 waar je 120 mag zul je je rijbewijs niet kwijt spelen...

                            Tarieven fors opdrijven zal degenen met hunne dikke bmw/tesla/... niet tegenhouden...

                            Zes op de tien Belgen is tegen een rijbewijs met punten. Dat blijkt uit onderzoek van automobilistenvereniging Touring. Nochtans ligt het voorstel vrij concreet op de onderhandelingstafel van de Zweedse coalitie.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              100k per jaar en nooit een boete
                              100k per jaar naast de leerlingen dan? Dan is het niet moeilijk om geen boetes te rijden he

                              Ik doe er 40.000 per jaar. Mijn laatste boete is toch ook weeral bijna 2 jaar geleden.
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • 80k naast leerlingen 20 k zelf. Maar die 80k zijn mijn km's. Ik ben wettelijk gezien de chauffeur en draag de volledige eindverantwoordelijkheid. En niet moeilijk? Ik rijd liever zelf... dat vraagt een pak minder concentratie.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten


                                  De vertegenwoordiger, werfleider, koerier,... zal sneller aan 10 strafpunten komen met jouw systeem dan de échte overtreders.
                                  Wat een scheve redenering is dat nu weer.
                                  Dat zijn allemaal mensen die met recente wagens rijden uitgerust met cruise control en beter nog instelbare snelheidsbegrenzer.
                                  Zet die begrenzer op de max. toegelaten snelheid (voor mijn part +10km/u) en je wordt toch niet geflitst?
                                  Eens een bord missen kan iedereen overkomen, maar als je op die manier gebruik maakt van de instelbare limiter worden boetes voor overdreven snelheid een curiosum.
                                  Het is een kwestie van een gewoonte aan te kweken tijdens het rijden, niks moeilijk aan, tenminste als men geconcentreerd rijdt i.p.v. te bellen (of erger) met de gsm, zelfs handsfree.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    80k naast leerlingen 20 k zelf. Maar die 80k zijn mijn km's. Ik ben wettelijk gezien de chauffeur en draag de volledige eindverantwoordelijkheid. En niet moeilijk? Ik rijd liever zelf... dat vraagt een pak minder concentratie.
                                    Niet moeilijk in de zin van, een student leerling zal niet snel zijn gaspedaal heel diep induwen
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • een leerling die nog niet naar de borden kan kijken (en dat is per definitie zo de eerste 6 tot 8 lessen) rijdt bijna altijd te hard. Dan moet ik continu correcties doorgeven. Dus ja, ik moet zeer alert zijn als het over snelheid gaat.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                        Wat een scheve redenering is dat nu weer.
                                        Dat zijn allemaal mensen die met recente wagens rijden uitgerust met cruise control en beter nog instelbare snelheidsbegrenzer.
                                        Zet die begrenzer op de max. toegelaten snelheid (voor mijn part +10km/u) en je wordt toch niet geflitst?
                                        Eens een bord missen kan iedereen overkomen, maar als je op die manier gebruik maakt van de instelbare limiter worden boetes voor overdreven snelheid een curiosum.
                                        Het is een kwestie van een gewoonte aan te kweken tijdens het rijden, niks moeilijk aan, tenminste als men geconcentreerd rijdt i.p.v. te bellen (of erger) met de gsm, zelfs handsfree.
                                        awel,ik durfde er zelf al niet meer over beginnen,maar inderdaad,met die snelheidsbegrenzer tegenwoordig zijn boete's in 90% van de gevallen
                                        eigen schuld dikke bult.
                                        mijn dochter vind het ook niet nodig de begrenzer in te stellen,resultaat? nr 4 is binnen dit jaar!
                                        iedereen kan verrast worden,maar 4 keer op 8 maanden?(max 1000km per maand)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

                                          Zeg er ook ineens bij hoeveel kilometers je per jaar maakt. En dan is er nog een verschil tussen heel Vlaanderen doorkruisen of enkel naar het werk, de winkel en tante Odette rijden.

                                          Hier +/- 60.000 km/jaar en twee a max drie flitsboetes. Ook zonder coyote, gewoon op gevoel en met gezond verstand.
                                          +-24.000 km/jaar nu meestal naar dezelfde plek, heb een tijdje her en der gezeten.


                                          Comment

                                          Working...
                                          X