Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

    Wat een scheve redenering is dat nu weer.
    Dat zijn allemaal mensen die met recente wagens rijden uitgerust met cruise control en beter nog instelbare snelheidsbegrenzer.
    Zet die begrenzer op de max. toegelaten snelheid (voor mijn part +10km/u) en je wordt toch niet geflitst?
    Eens een bord missen kan iedereen overkomen, maar als je op die manier gebruik maakt van de instelbare limiter worden boetes voor overdreven snelheid een curiosum.
    Het is een kwestie van een gewoonte aan te kweken tijdens het rijden, niks moeilijk aan, tenminste als men geconcentreerd rijdt i.p.v. te bellen (of erger) met de gsm, zelfs handsfree.
    Kwestie van gewoonte aan te kweken begint bij het willen ervan. En die motivatie is ver te zoeken op de baan.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten


      mijn dochter vind het ook niet nodig de begrenzer in te stellen,resultaat? nr 4 is binnen dit jaar!
      iedereen kan verrast worden,maar 4 keer op 8 maanden?(max 1000km per maand)
      wie heeft dat kind leren rijden ? :-)

      Comment


      • Nu nog 120k per jaar, komende van 150k. Half december 2017 één gehad op de Antwerpse ring. 93 waar om de één of andere reden maar 70 mocht. Twee matrixborden gepasseerd nadat we de ring waren opgereden. Pats!
        Altijd Cc op enkele luttele km’s boven de max limiet. Rijdt het rustigst, is stressloos voor mij.
        Tot in april dit jaar, 3 boeten op 2 weken tijd.
        149 met de RS juist voor de viaduct van Vilvoorde. Wist ik, bewust hard gereden. Pech gehad want echt duizenden wagens rijden daar per dag te hard en ze staan daar zo goed als nooit. Toen dus wel.
        107 net voor de Craebeckxtunnel...te laat Cc afgezet (max. 100)
        En dan nog eentje in Willebroek downtown tijdens de nationale “#pikwatgelddag”. Komen het centrum binnengereden iets na 19:00h rijden geen 50, gaan iets eten, komen 1,5h later terug, rijden het dorpsplein af waar je maar 30 mag, ook “pats” tegen 41km/u...
        Waren dus geen leuke momenten om je brievenbus open te maken.

        Voor mij zijn dat dure beroepsfouten, kan dus gebeuren als je veel rijdt.
        Toen we 18jaar geleden een financieel plan moesten opstellen had ik daar €500/jaar voor ingecalculeerd. Over al die jaren heen toch al veel geld uitgespaard.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

          wie heeft dat kind leren rijden ? :-)
          DE RIJSCHOOL

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

            Wat een scheve redenering is dat nu weer.
            Dat zijn allemaal mensen die met recente wagens rijden uitgerust met cruise control en beter nog instelbare snelheidsbegrenzer.
            Zet die begrenzer op de max. toegelaten snelheid (voor mijn part +10km/u) en je wordt toch niet geflitst?
            Eens een bord missen kan iedereen overkomen, maar als je op die manier gebruik maakt van de instelbare limiter worden boetes voor overdreven snelheid een curiosum.
            Het is een kwestie van een gewoonte aan te kweken tijdens het rijden, niks moeilijk aan, tenminste als men geconcentreerd rijdt i.p.v. te bellen (of erger) met de gsm, zelfs handsfree.
            Zo te zien heb je het verstand van een rozijn.

            Hoe meer kilometers je aflegt hoe groter de kans is dat je gepakt kan worden. Als je dergelijk verband niet ziet moet je misschien terug naar het 6e studiejaar.

            Bovendien is cc op de Belgische wegen praktisch onbruikbaar gezien de vele op- en afritten. Stoïcijns op cc blijven rijden zoals je hierboven weergeeft is juist gevaarlijker dan soms eens doorrijden aan 140.

            Comment


            • Ik weet niet waar gij woont, maar uw cc niet kunnen gebruiken wegens de vele op-en afritten. Ik rij overal met cc aan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

                Zo te zien heb je het verstand van een rozijn.

                Hoe meer kilometers je aflegt hoe groter de kans is dat je gepakt kan worden. Als je dergelijk verband niet ziet moet je misschien terug naar het 6e studiejaar.

                Bovendien is cc op de Belgische wegen praktisch onbruikbaar gezien de vele op- en afritten. Stoïcijns op cc blijven rijden zoals je hierboven weergeeft is juist gevaarlijker dan soms eens doorrijden aan 140.
                Ik rij overal en altijd CC. Zelfs in een zone 30.
                Eigenlijk vooral dan. CC op 32 en geen last van pestflitsgedrag. Rij 14 jaar met de wagen, heb al 350.000 tot 375.000 km afgelegd en het is tot hiertoe bij 1 boete van €50 gebleven (7 km/h over de snelheid).

                Ik ga mijn rijstijl echt niet veranderen als ik morgen 100.000 km per jaar doe. Eens je wat meer km’s doet, zou je net moeten inzien dat sneller rijden amper wat oplevert. Buiten boetes dan.

                Het is zeker eens leuk, dat wel. In Duitsland probeer ik altijd wel de topsnelheid eens uit, en aan 170 legaal cruisen is inderdaad wel leuk. Maar het mag hier nu eenmaal niet, en als je er voor kiest dat niet te doen, doe je dat niet.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Klein beetje moraalridder jij...

                  Ik probeer continu de regels te volgen, maar als ze achter elk verkeerslicht en aan elke 3e paal op de autostrade een camera hangen, dan fietst iedereen die meer dan 20.000km per jaar doet zeker en vast een paar boetes bij elkaar.
                  Mijn laatste boete was ... geflitst aan 56, gecorrigeerd naar 51 ipv 50 km/h, en dus 50€ te betalen. Vandaag zou dat 70€ zijn.
                  Ik kom regelmatig voorbij die plaats, en zelfs onbewust rij ik daar af en toe wel met 55-60 op de teller door. Als me dat elke week een boete zou opleveren, en elke 6 maand een intrekking van het rijbewijs, dan zeg ik mijn job op, en ga OCMW trekken.

                  Ik probeer me altijd aan de regels te houden, maar ga nu aub niet zeggen dat je zelf niet eens de 130 aan tikt op de autostrade....
                  Zie vorige post.

                  Neen dus. Te snel rijden, daar kies je echt voor...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Als ge ze ziet is dat goed, maar als ik een boete krijg voor te snel rijden, dan is dat puur omdat ik een limiet gemist heb en de omgeving me niet verteld hoe hard ik daar mag. Soms rijdt ge op een secundaire weg waar ineens de snelheid zakt van 70 naar 50 om ongekende redenen en staat dat bord van 50 ergens achter een boom waardoor ge het net gemist hebt. 9/10 boetes zijn bij mij puur daar door. En altijd in regio's waar ik zelden tot nooit kom.
                    Daarom heb ik Waze. Die vertelt het me wel hoe snel ik mag als ik het gemist heb.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      een leerling die nog niet naar de borden kan kijken (en dat is per definitie zo de eerste 6 tot 8 lessen) rijdt bijna altijd te hard. Dan moet ik continu correcties doorgeven. Dus ja, ik moet zeer alert zijn als het over snelheid gaat.
                      Ik wil even advocaat van de duivel spelen:

                      De doorsnee leerling die de borden in het begin nog niet leest (ik heb het niet over een opgefokt jong gastje die even gaat tonen hoe goed hij wel kan rijden) en die toch te hard gaat rijden, een beetje op gevoel, wijst dat er niet op dat onze snelheidslimieten artificieel en soms belachelijk laag zijn?
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                        Ik wil even advocaat van de duivel spelen:

                        De doorsnee leerling die de borden in het begin nog niet leest (ik heb het niet over een opgefokt jong gastje die even gaat tonen hoe goed hij wel kan rijden) en die toch te hard gaat rijden, een beetje op gevoel, wijst dat er niet op dat onze snelheidslimieten artificieel en soms belachelijk laag zijn?
                        Is het probleem ook soms wat inderdaad. Het moet altijd zo goedkoop mogelijk zijn, dus zet men een bordje met een lagere snelheid,zonder de infrastructuur er op aan te passen. Of men verlaagt de snelheid omdat er eens iemand (ook te snel), in de regen, een ongeval gehad heeft.

                        Een van de basis-principes in het verkeer zou toch gewoon nog altijd moeten zijn : Pas je snelheid/rijstijl aan aan de omstandigheden. Zone 30 aan een school is heel logisch. Maar zorg gewoon dat er altijd een dynamisch bord staat, want snachts om 2h maakt dat echt niet uit. Men haalt altijd maar de maximum-snelheid naar beneden, blindelings. Terwijl men vooral zou moeten kijken naar de omstandigheden. Maar goed, dat is moeilijk te controleren en men kiest altijd voor de makkelijkste oplossing natuurlijk.

                        Comment


                        • het is echt niet laag als je weet dat over je straat contenu kinderen en velo's rijden die je bijna niet ziet int't donker

                          Comment


                          • En het wraakroepende vind ik dat 50 in een zone 30 om 8u40 ‘s ochtends (volop tussen de schoolkinderen) even hard gestraft wordt als 50 in een zone 30 om 3 uur ‘s nachts in de schoolvakantie.

                            De commissaris die de opdracht geeft tot het tweede verdient eigenlijk een pak slaag
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              het is echt niet laag als je weet dat over je straat contenu kinderen en velo's rijden die je bijna niet ziet int't donker
                              Ze overdrijven tegenwoordig op veel plaatsen vind ik, bobo.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • nooit genoeg, timothy

                                Comment


                                • Denk er toch anders over. We kunnen allemaal 5 km/h gaan rijden ook. 99% minder doden. En de auto die geen meerwaarde meer heeft.

                                  De slinger slaat té ver door nu.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

                                    Zo te zien heb je het verstand van een rozijn.

                                    Hoe meer kilometers je aflegt hoe groter de kans is dat je gepakt kan worden. Als je dergelijk verband niet ziet moet je misschien terug naar het 6e studiejaar.
                                    Ik heb dan denk ik ook het verstand van een rozijn. Ik zie het niet hoor. Hou je gewoon aan de regels. 0% meer kans dan.
                                    Voor sommigen geldt waarschijnlijk dan ook "hoe meer vrouwen je ontmoet, hoe groter de kans dat je overspel pleegt".
                                    Ja, als 't in u zit wel ja. Maar als je je vrouw trouw bent gewoon niet, ook 0%. Net zoals met de snelheid, als 't in u zit, ja dan ga je blijven die overtredingen maken. Of je nu 10.000 of 100.000 km per jaar rijdt.
                                    Gedraag je gewoon zoals het hoort, Calimero.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                                      Ik heb dan denk ik ook het verstand van een rozijn. Ik zie het niet hoor. Hou je gewoon aan de regels. 0% meer kans dan.
                                      Voor sommigen geldt waarschijnlijk dan ook "hoe meer vrouwen je ontmoet, hoe groter de kans dat je overspel pleegt".
                                      Ja, als 't in u zit wel ja. Maar als je je vrouw trouw bent gewoon niet, ook 0%. Net zoals met de snelheid, als 't in u zit, ja dan ga je blijven die overtredingen maken. Of je nu 10.000 of 100.000 km per jaar rijdt.
                                      Gedraag je gewoon zoals het hoort, Calimero.
                                      hoera we hebben een heilige op autoforum, geen overspel en geen overtredingen. Ik wist niet dat gij zo een autoliefhebber zijt Jozef De Kesel

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

                                        Zo te zien heb je het verstand van een rozijn.

                                        Hoe meer kilometers je aflegt hoe groter de kans is dat je gepakt kan worden. Als je dergelijk verband niet ziet moet je misschien terug naar het 6e studiejaar.

                                        Bovendien is cc op de Belgische wegen praktisch onbruikbaar gezien de vele op- en afritten. Stoïcijns op cc blijven rijden zoals je hierboven weergeeft is juist gevaarlijker dan soms eens doorrijden aan 140.
                                        Ik kan met mijn rozijnenverstand echt niet snappen waarom dat zo zou zijn.
                                        Ik rijd eigenlijk continu met de snelheidsbegrenzer op. Instellen op 4km/u boven de max toegelaten snelheid en het is ondertussen meer dan 5 jaar geleden dat ik nog een boete mocht ontvangen voor overdreven snelheid.
                                        Heeft niks te maken met veel of weinig kilometers, alleen met de wil of het gebrek aan wil om die begrenzer te gebruiken.
                                        Het enige dat bij kilometervreters eventueel zou kunnen zijn is de mogelijkheid eens een bord te missen, en bij een moderne wagen helpen dingen als verkeersborden herkenning extra om dit te vermijden.
                                        Bovendien moet je eens het verschil opzoeken tussen cruise control en begrenzer, met uw enorme hoeveelheid aan hersencellen kan dat toch geen probleem zijn.

                                        Comment


                                        • Ik volg timothy wel in deze.

                                          Ik interpreteer bijna over al de limieten op mijn manier. Behalve in zone 30’s en scholen hou ik uiterst netjes aan de limieten, of waar er veel kinderen kunnen tevoorschijn komen.

                                          De rest van de banen zijn zo ingesteld dat je zelfs met 4 platte banden de bocht omkunt binnen de snelheidslimieten.

                                          En af en toe zit daar een boete bij, dat neem je er dan maar bij..

                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X