Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

    Ik kan met mijn rozijnenverstand echt niet snappen waarom dat zo zou zijn.
    Ik rijd eigenlijk continu met de snelheidsbegrenzer op. Instellen op 4km/u boven de max toegelaten snelheid en het is ondertussen meer dan 5 jaar geleden dat ik nog een boete mocht ontvangen voor overdreven snelheid.
    Heeft niks te maken met veel of weinig kilometers, alleen met de wil of het gebrek aan wil om die begrenzer te gebruiken.
    Het enige dat bij kilometervreters eventueel zou kunnen zijn is de mogelijkheid eens een bord te missen, en bij een moderne wagen helpen dingen als verkeersborden herkenning extra om dit te vermijden.
    Bovendien moet je eens het verschil opzoeken tussen cruise control en begrenzer, met uw enorme hoeveelheid aan hersencellen kan dat toch geen probleem zijn.
    Je maakt echt wel foute interpretaties.

    Ik heb het over pakkans. Hoe meer kilometers je aflegt, hoe groter de pakkans.

    Maar goed, het is vrij zinloos om met een gepensioneerde socialist hierover een gesprek te voeren. Volg mij een dagje. Ik ben elke dag van 6u00 tot 20u00 aan het werk en ben vrij veel op de baan. Het zijn van die dwazen zoals jij die halsstarrig vasthouden aan hun '4km/u boven de limiet' die het gevaarlijk maken op de baan. Je bent dan waarschijnlijk ook een middenvaksrijder of linksrijder want ahja, ik rijd al 4km/u boven de limiet.



    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

      Ik heb dan denk ik ook het verstand van een rozijn. Ik zie het niet hoor. Hou je gewoon aan de regels. 0% meer kans dan.
      Voor sommigen geldt waarschijnlijk dan ook "hoe meer vrouwen je ontmoet, hoe groter de kans dat je overspel pleegt".
      Ja, als 't in u zit wel ja. Maar als je je vrouw trouw bent gewoon niet, ook 0%. Net zoals met de snelheid, als 't in u zit, ja dan ga je blijven die overtredingen maken. Of je nu 10.000 of 100.000 km per jaar rijdt.
      Gedraag je gewoon zoals het hoort, Calimero.
      Pakkans is dus wél groter bij 100.000 dan bij 10.000 km/jaar.

      Jij maakt een verband tussen pakkans en wegpiraat. Dat is dus niet aan de orde. Lezen wat er staat.

      Comment


      • MAAR de veel grotere factor blijft nog altijd, hoe je je zelf gedraagt op de weg. Dat is wat men je duidelijk probeert te maken. Ik denk niet dat er iemand zal beweren dat de pakkans kleiner is als je meer de de baan bent. Al zou je kunnen zeggen dat als je meer op de baan bent, je ook een meer ervaren bestuurder bent die de situaties beter kent en beter kan inschatten. Maar dan kom je eigenlijk opnieuw terug bij : De chauffeur zelf is de meest bepalende factor.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

          Je maakt echt wel foute interpretaties.

          Ik heb het over pakkans. Hoe meer kilometers je aflegt, hoe groter de pakkans.

          Maar goed, het is vrij zinloos om met een gepensioneerde socialist hierover een gesprek te voeren. Volg mij een dagje. Ik ben elke dag van 6u00 tot 20u00 aan het werk en ben vrij veel op de baan. Het zijn van die dwazen zoals jij die halsstarrig vasthouden aan hun '4km/u boven de limiet' die het gevaarlijk maken op de baan. Je bent dan waarschijnlijk ook een middenvaksrijder of linksrijder want ahja, ik rijd al 4km/u boven de limiet.


          Sorry, maar je maakt een extreem debiele opmerking.
          Ah ja, meneer de harde werkmens, moet zoveel tijd winnen omdat hij veel op de baan is.

          Ik ben ook een harde werkmens. Werk 7/7 en twee weken per maand 6/7. Dat geeft me echt niet het recht harder te rijden.

          Ik zet de cruise op 2 km/h boven de wettelijke max snelheid. Staat het je niet aan, ga me dan over.
          Verder leef ik het rechts rijden extreem na. Meer dan 99% van de bevolking.

          En waag het niet me een socialist te noemen.

          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

            Pakkans is dus wél groter bij 100.000 dan bij 10.000 km/jaar.

            Jij maakt een verband tussen pakkans en wegpiraat. Dat is dus niet aan de orde. Lezen wat er staat.
            Jij hebt denk ik niet eens die rozijn waar je naar verwijst.

            De pakkans op pedofilie voor iemand die dagelijks met kleine kinderen werkt is volgens jou ook groter dan voor iemand die nooit met kinderen werkt?
            Neen dus, want als je geen pedofiele zaken uitsteekt, is de pakkans 0.

            Als je niet te hard gaat rijden, is de pakkans ook 0.

            Als experts zich uitdrukken over pakkans, dan drukken ze zich uit in aantal controles per 1000 (of 10.000) gereden kilometers. Niet per dag.

            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              MAAR de veel grotere factor blijft nog altijd, hoe je je zelf gedraagt op de weg. Dat is wat men je duidelijk probeert te maken. Ik denk niet dat er iemand zal beweren dat de pakkans kleiner is als je meer de de baan bent. Al zou je kunnen zeggen dat als je meer op de baan bent, je ook een meer ervaren bestuurder bent die de situaties beter kent en beter kan inschatten. Maar dan kom je eigenlijk opnieuw terug bij : De chauffeur zelf is de meest bepalende factor.
              Absoluut. En ik volg Kefkie hierin: als je beslist van af en toe wat te hard te rijden, neem je de kans dat je af en toe een boete krijgt. Met gebruik van een Coyote, je eigen ogen en inschattingsvermogen is de pakkans vrij laag.
              Ik ben absoluut niet tegen te hard rijden, de snelheidslimieten zijn vaak absurd. Maar ik doe het niet, omdat het geen tijdswinst oplevert, maar wel af en toe een boete, en ik wens die niet te betalen. Ik vertik het.
              Je moet maar een ding doen vind ik: respecteer chauffeurs die de snelheid wensen aan te houden.

              Meer dan 10 km/h te traag en alles is toegestaan
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                Absoluut. En ik volg Kefkie hierin: als je beslist van af en toe wat te hard te rijden, neem je de kans dat je af en toe een boete krijgt. Met gebruik van een Coyote, je eigen ogen en inschattingsvermogen is de pakkans vrij laag.
                Ik ben absoluut niet tegen te hard rijden, de snelheidslimieten zijn vaak absurd. Maar ik doe het niet, omdat het geen tijdswinst oplevert, maar wel af en toe een boete, en ik wens die niet te betalen. Ik vertik het.
                Je moet maar een ding doen vind ik: respecteer chauffeurs die de snelheid wensen aan te houden.

                Meer dan 10 km/h te traag en alles is toegestaan
                Akkoord. Ik ben zelf iemand die ook niet (of toch zelden) te hard rijdt. Ik heb er an sich ook geen probleem mee als iemand anders harder wilt rijden, en zorg daarmee ook dat ik ook altijd zoveel mogelijk rechts rij, zonder gekke dingen te doen. (Ik ga me niet in een klein gat tussen twee vrachtwagens gooien en daarom volledig moeten afremmen tot 90 omdat er iemand achter mij persé snel door wilt.) En betreffende hardrijders, wel onder voorwaarde dat het veilig is natuurlijk.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                  Jij hebt denk ik niet eens die rozijn waar je naar verwijst.

                  De pakkans op pedofilie voor iemand die dagelijks met kleine kinderen werkt is volgens jou ook groter dan voor iemand die nooit met kinderen werkt?
                  Neen dus, want als je geen pedofiele zaken uitsteekt, is de pakkans 0.

                  Als je niet te hard gaat rijden, is de pakkans ook 0.

                  Als experts zich uitdrukken over pakkans, dan drukken ze zich uit in aantal controles per 1000 (of 10.000) gereden kilometers. Niet per dag.
                  Hier zeg je toch juist hetzelfde dan wat ik hierboven uitleg?

                  En je kan een nature-nurture-debat niet gaan betrekken bij dit gesprek.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

                    Je maakt echt wel foute interpretaties.

                    Ik heb het over pakkans. Hoe meer kilometers je aflegt, hoe groter de pakkans.

                    Maar goed, het is vrij zinloos om met een gepensioneerde socialist hierover een gesprek te voeren. Volg mij een dagje. Ik ben elke dag van 6u00 tot 20u00 aan het werk en ben vrij veel op de baan. Het zijn van die dwazen zoals jij die halsstarrig vasthouden aan hun '4km/u boven de limiet' die het gevaarlijk maken op de baan. Je bent dan waarschijnlijk ook een middenvaksrijder of linksrijder want ahja, ik rijd al 4km/u boven de limiet.



                    Hoe meer kilometers je aflegt terwijl je je aan de snelheidsbeperkingen houdt, hoe kleiner de pakkans.

                    Wie interpreteert hier wie verkeerd?
                    Leg me eens uit waaruit jij kan besluiten dat ik gepensioneerd ben, socialist, middenvak- en linker baanvakrijder?
                    En welk gevaar zou ik vormen door me aan de snelheidsbeperking te houden? Omdat klojo's zoals jij een manoeuvre moeten uitvoeren om in te halen misschien? Da's wel de omgekeerde wereld he slimmeke. Ik begin een vermoeden te krijgen dat uw rozijn volledig is uitgedroogd.
                    Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 21/09/2019, 14:29.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

                      En je kan een nature-nurture-debat niet gaan betrekken bij dit gesprek.
                      Je moet 'geleerde' woorden gebruiken in de juiste context. Waar heeft Timothy het over de invloed van opvoeding m.b.t. pedofilie?
                      Ik zie er in zijn reactie geen enkele verwijzing naar, enkel een misschien wat ongelukkig gekozen vergelijking.
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 21/09/2019, 15:25.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                        Ik wil even advocaat van de duivel spelen:

                        De doorsnee leerling die de borden in het begin nog niet leest (ik heb het niet over een opgefokt jong gastje die even gaat tonen hoe goed hij wel kan rijden) en die toch te hard gaat rijden, een beetje op gevoel, wijst dat er niet op dat onze snelheidslimieten artificieel en soms belachelijk laag zijn?
                        neen

                        auto's zijn te stil geworden waardoor je geen gevoel meer hebt hoe snel je eigenlijk aan het rijden bent. Neem daarbij het compleet gebrek aan inzicht en je moet al geen slimme zijn om te begrijpen dat ze te rap rijden. Dat komt nog het beste tot uiting bij het nemen van een kruispunt. Als ik dan niet van naadje tot draadje hen begeleid in wat ze moeten doen, rijdt 90% bij de eerste lessen volle bak de bocht door.

                        En ja, er zijn genoeg plekken waar ik de wenkbrauwen frons, dat maakt geen fuck uit. Er zijn er genoeg die zich er wel aan houden en fie geheel terecht bij het nemen van een bepaalde beslissing er van mogen uitgaan dat de rest daar ook die snelheid rijdt. Ik kan kapot gaan van die assholes die vinden dat zij de beste chauffeurs zijn en dat iedereen maar op hun manier moet rijden. Wie het dan niet doet rijdt per definitie in de weg.

                        Die regeltjes zijn er niet om uw persoonlijke vrijheden te beperken, wel net om ervoor te zorgen dat het verkeer gestructureerd kan verlopen.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Ik frustreer mij al jaren aan de chauffeurs voor mij. Die rijden altijd in de weg. Enkel die achter mij doen het goed.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • en onnozele praat verkopen is ook een kunst
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              en onnozele praat verkopen is ook een kunst
                              Bedankt makker!
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • denk dat de meeste discussies toch welles/nietes worden en iedereen bij zijn gedacht blijft, kan je er maar beter wat domme praat tussensmijten, hebben we op z'n minst nog eens gelachen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten

                                  Pakkans is dus wél groter bij 100.000 dan bij 10.000 km/jaar.

                                  Jij maakt een verband tussen pakkans en wegpiraat. Dat is dus niet aan de orde. Lezen wat er staat.

                                  Ik heb nog eens gelezen wat er staat. Zoveel interessante dingen staan er niet. En ook niks dat ik verkeerd interpreteer. Misschien moet jij lezen wat ik zeg. Ik zeg toch niks over wegpiraten ?

                                  Het is gewoon echt niet wat jij zegt.
                                  Of je nu 1 of 1 miljoen km per jaar rijdt aan de toegestane snelheid, dan is de pakkans sowieso 0%. Nul. Hou je aan de regels en je hoeft niks te vrezen.
                                  Nog eens : Calimero's !

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Ik frustreer mij al jaren aan de chauffeurs voor mij. Die rijden altijd in de weg. Enkel die achter mij doen het goed.
                                    Het zelfde met die irritante bumperklevers.

                                    Deze ochtend reed er weer ene voor mij!
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                                      neen

                                      auto's zijn te stil geworden waardoor je geen gevoel meer hebt hoe snel je eigenlijk aan het rijden bent. Neem daarbij het compleet gebrek aan inzicht en je moet al geen slimme zijn om te begrijpen dat ze te rap rijden. Dat komt nog het beste tot uiting bij het nemen van een kruispunt. Als ik dan niet van naadje tot draadje hen begeleid in wat ze moeten doen, rijdt 90% bij de eerste lessen volle bak de bocht door.

                                      En ja, er zijn genoeg plekken waar ik de wenkbrauwen frons, dat maakt geen fuck uit. Er zijn er genoeg die zich er wel aan houden en fie geheel terecht bij het nemen van een bepaalde beslissing er van mogen uitgaan dat de rest daar ook die snelheid rijdt. Ik kan kapot gaan van die assholes die vinden dat zij de beste chauffeurs zijn en dat iedereen maar op hun manier moet rijden. Wie het dan niet doet rijdt per definitie in de weg.

                                      Die regeltjes zijn er niet om uw persoonlijke vrijheden te beperken, wel net om ervoor te zorgen dat het verkeer gestructureerd kan verlopen.
                                      Mja.

                                      Als ik op een baan rij waar 50 mag, en 6 jaar geleden mocht je er 90 (!), en er is NIKS veranderd aan de omgeving behalve dat er nu zelfs vangrails staan in de bochten, dan voel ik mij als automobilist in de kont genaaid door een met schuurpapier omgeven object.

                                      Dat terwijl auto’s altijd maar veiliger worden.

                                      Oh, en uiteraard een volle witte lijn, zodat je niet mag inhalen als Danny de metser of Sjef de boer met zijn aftandse camion of tractor omhoog tuft tegen 15 km/h te traag.

                                      Maak er anders 30 van, da’s nog veiliger!

                                      Sorry aan iedereen die daar op gevoel wil rijden (ik zou er ook liever 90 of 80 rijden), maar bij deze gaat de CC op 52. Onze blauwe vrienden Flikkie en Flitsie staan er namelijk om de 1 à 2 maanden eens om een rondhaling te doen voor hun nieuwe camionettes - ik bedoel voor onze verkeersveiligheid.
                                      Last edited by timothy; 21/09/2019, 18:21.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                        Daarom heb ik Waze. Die vertelt het me wel hoe snel ik mag als ik het gemist heb.
                                        Mijne Coyote ook, maar ik ga ook niet iedere keer daarop kijken. Gisteren eens met Waze naar Dessel gereden, maar die hatelijke stem kan ik echt niet aan wennen

                                        Comment


                                        • Ik zet dat zonder geluid op. Apple CarPlay. Op een of andere manier mis ik zeer zelden een melding, ik zie in mijn ooghoek als er een melding komt (file, flitser,...) en lijk dan gewoon even.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X