Oorspronkelijk geplaatst door timothy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiscaliteit Belgisch Wagenpark
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
Idem, de stem van de gps, geluid van meldingen, etc. Is het eerste wat ik afzet, krijg het ervan op m'n zenuwen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk zet dat zonder geluid op. Apple CarPlay. Op een of andere manier mis ik zeer zelden een melding, ik zie in mijn ooghoek als er een melding komt (file, flitser,...) en lijk dan gewoon even.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
u vrouw mag nooit meerijden dan?
2012 Abarth 500 'esseesse'
- Likes 1
Comment
-
Idem, de stem van de gps, geluid van meldingen, etc. Is het eerste wat ik afzet, krijg het ervan op m'n zenuwen.
Btw, voor al wat hierboven al geschreven is, als je 1 of 1miljoen km’s rijdt aan gewettigde snelheid is de pakkans inderdaad 0%. Toch één nuance bij 1 miljoen km is het wel iets moeilijker om zo lang geconcentreerd rond te rijden. De meesten kunnen nog geen 100km het hoofd erbij te houden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
- Likes 1
Comment
-
Jawel, want die heeft geen irritant eentonig Hollands accent.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Het zelfde met die irritante bumperklevers.
Deze ochtend reed er weer ene voor mij!
Comment
-
En wat heeft al dat geklaag over gps en andere applicaties te maken met fiscaliteit?
Ontopic aub!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Mja.
Als ik op een baan rij waar 50 mag, en 6 jaar geleden mocht je er 90 (!), en er is NIKS veranderd aan de omgeving behalve dat er nu zelfs vangrails staan in de bochten, dan voel ik mij als automobilist in de kont genaaid door een met schuurpapier omgeven object.
Dat terwijl auto’s altijd maar veiliger worden.
Oh, en uiteraard een volle witte lijn, zodat je niet mag inhalen als Danny de metser of Sjef de boer met zijn aftandse camion of tractor omhoog tuft tegen 15 km/h te traag.
Maak er anders 30 van, da’s nog veiliger!
Sorry aan iedereen die daar op gevoel wil rijden (ik zou er ook liever 90 of 80 rijden), maar bij deze gaat de CC op 52. Onze blauwe vrienden Flikkie en Flitsie staan er namelijk om de 1 à 2 maanden eens om een rondhaling te doen voor hun nieuwe camionettes - ik bedoel voor onze verkeersveiligheid.
Ik kan u nochtans voorbeelden genoeg geven van volle lijnen die wel degelijk zinvol zijn en waar toch over wordt gereden met alle gevolgen van dien. Ik zie regelmatig tegenliggers zwaar in de remmen gaat omdat één of andere pipo het nodig vindt in een bocht een fietser of zelfs auto in te halen... ondanks de witte doorlopende lijn. Al meermaals getuige geweest dat een fietser is moeten springen voor zijn leven omdat een auto moest inhalen en bij een tegenligger dan maar zonder boe of bah terug naar rechts komt. Reden genoeg waarom je net op die plek niet mag inhalen. Haal ik dan nooit in over een doorlopende witte lijn... eigenlijk heeeeeeeeeel zelden. Enkel op een weg die ik ken en waar ik kan doorkijken.
Snelheid dan: de straat waar ik woon, was vroeger 90 km/h, dan 70 km/h en nu bebouwde kom. Er staat een bord dat aangeeft hoe snel je rijdt en dat stopt bij 120km/h en krijg je 3 streepjes te zien... en dat gebeurt meermaals per dag. Vrachtwagens met aanhangwagens vol met grond die hier op volle snelheid door de straat komen denderen. En dat moeten de mensen hier maar normaal vinden? Ik heb het geluk dat ik een achteruitgang heb zodat de kinderen via die poort in een rustige straat kunnen komen en zo achterom naar school kunnen fietsen, want geen haar op mijn kop dat er aan denkt om die via de normale weg te laten fietsen. Vooral de kantoorsletten die hier elke morgen en avond doorknallen laten zich daar van hun beste kant zien.
Ik heb er een totaal andere kijk op dan gij en dat komt helemaal niet door mijn beroep wel door ervaring. 95% van de chauffeurs staat niet stil bij de gevolgen van hun snelheid, erger nog ze beseffen vaak niet eens hoe snel ze nu eigenlijk aan het rijden zijn. Zie je heel makkelijk aan al die gatplakkers op de autosnelweg die in treintje rijden in de hoop daarmee rapper op het werk te zijn. En neen, dat wil helemaal niet zeggen dat we met zijn allen 30km/h moeten gaan rijden. Maar om u toch wat cijfers te geven, bij 30 km/h ligt de remafstand rond de 4.5m, bij 50km/h is dat al 12.5m. Om u maar een idee te geven dat als die van 30km/h stilstaat die van 50km/h nog steeds 32 km/h doet. Boeit u waarschijnlijk allemaal niet... mij vroeger ook niet echt. Fysica is echter een bitch, want hoe gij daar ook over denkt... fysica wint altijd.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenSnelheid dan: de straat waar ik woon, was vroeger 90 km/h, dan 70 km/h en nu bebouwde kom. Er staat een bord dat aangeeft hoe snel je rijdt en dat stopt bij 120km/h en krijg je 3 streepjes te zien... en dat gebeurt meermaals per dag. Vrachtwagens met aanhangwagens vol met grond die hier op volle snelheid door de straat komen denderen. En dat moeten de mensen hier maar normaal vinden? Ik heb het geluk dat ik een achteruitgang heb zodat de kinderen via die poort in een rustige straat kunnen komen en zo achterom naar school kunnen fietsen, want geen haar op mijn kop dat er aan denkt om die via de normale weg te laten fietsen. Vooral de kantoorsletten die hier elke morgen en avond doorknallen laten zich daar van hun beste kant zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Misschien moest ge niet langs ne grote steenweg gaan wonen en nu van iedereen verwachten dat ze allemaal maar trager rijden om u 's nachts toch niet wakker te maken. Maar ja, toen ge die grond gekocht hebt, was die waarschijnlijk toch zo goedkoop ..
Maar vooral niet veranderen. De honderden verkeersongevallen nemen we wel als deel van het leven. Zoals de pest in de middeleeuwen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenWat was nu precies weer de co2 uitstoot van een auto waar geen co2 uitstoot van bekend is met een +2L motor. Was dat geen 299gr?
Comment
-
Misschien moest ge niet langs ne grote steenweg gaan wonen en nu van iedereen verwachten dat ze allemaal maar trager rijden om u 's nachts toch niet wakker te maken. Maar ja, toen ge die grond gekocht hebt, was die waarschijnlijk toch zo goedkoop ..
De dag dat ge eens een positief bericht zet, geeft ge dan ook een vat?
Comment
-
En neen ik heb geen grond gekocht, wel het eerste huis dat daar in die straat gebouwd is geweest. 1953 om exact te zijn, en toen was die weg nog een zandweg.
dus gaat uwe flauwe zever maar op een ander verkopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
Hangt af van euronorm (/ jaar eerste inschrijving als onbekend) https://belastingen.vlaanderen.be/JVKB_vangnet
Comment
-
Franse parlement keurde vorige week, de wet goed om vervuilende SUV (+184 g co²) een taks op te leggen van € 20000 vanaf 01-01-2020…
Onder deze uitstoot, begint de taks vanaf € 50 bij 110 g co² om de gele hesjes te sparen
In de rest van de wereld, tot in de USA, is dit groot nieuws, in België slaapt men verder….
https://www.auto-moto.com/green/malu...al-221030.html
https://www.bloomberg.com/news/artic...sing-penalties
Last edited by quovadis; 24/12/2019, 19:34.
Comment
Comment