Oorspronkelijk geplaatst door David67
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiscaliteit Belgisch Wagenpark
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenEn andere auto's die geen SUV zijn maar wel boven 184g zitten moeten niet betalen dan? Milieumaatregel of jaloezie-maatregel? En wat met (echte) lichte vracht SUV's dan?
Ik denk trouwens dat zo een maatregel er ook voor gaat zorgen dat mensen terug meer voor diesel gaan kiezen, aangezien die minder co2 uitstoten.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik heb eens een paar simulaties gedaan voor BIV en VB op de site van de Vlaamse roverheid voor zogenaamde fake hybrids als de 330e vorig model en Cayenne hybrid vorig model maar zo op het eerste zicht is daar niets veranderd? Nog altijd lage taksen en geen sprake van gelijkstelling met hun benzine-equivalenten
Dit ging toch in 2020 ingaan, of mis ik hier iets?
Comment
-
Je haalt 2 zaken door elkaar.
Nieuwe regeling fake hybrids is enkel van belang voor zelfstandigen voor berekening VAA en aftrekbaarheidspercentage van autokosten in de vennootschap.
Voor particulieren verandert er niets want berekening BIV en VB blijft gelijk (althans zolang ze NEDC ipv WLTP blijven gebruiken)
Comment
-
In alle EU landen worden die WLTP-normen vanaf 01/01/2020 ook toegepast in de auto fiscaliteit…
Behalve in België, (en vooral in Vlaanderen is de oude NEDC norm fiscaal voordelig, voor grote diesel Co² uitstoot ....na de aanpassingen van vorige minister Philippe Muyters...) waar die uitgesteld werden naar 01/01/2021.
Dan weet je meteen hoe machtig de autolobby in België is, alvast machtiger als in Frankrijk en zelfs Duitsland...
https://www.sdworx.be/nl-be/blog/ver...bedrijfswagensLast edited by quovadis; 10/01/2020, 15:31.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichtenalvast machtiger als in Frankrijk en zelfs Duitsland
Nederlands lijkt hier toch zo'n moeilijke taal. Of het moet zijn dat autoliefhebbers allemaal dommeriken zijn
Dan ben ik altijd de trol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
- Likes 1
Comment
-
Toon mij eens 1 belangrijke post in gans dit forum ..
Hier staat niks dan zever, gezever.
Ik steek er gewoon de draak mee, jullie denken dat het belangrijk is, maar dat is het verre van. Dat je dat woord gebruikt alleen al zegt veel. Het woord belangrijk gebruiken over een post in een forum
Comment
-
waarom post ge dan nog? of komt ge hier nog lezen?
dan komt ge hier maar 1 ding doen: trollen, en niets meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenwaarom post ge dan nog?
Ehm.. , dat heb ik net gezegd, toch ?
En ja, de natuur moet zichzelf in evenwicht houden hee. Ene die zichzelf serieus neemt, en ene die dat dan niet serieus neemt.
Is het niet zo dan ? Is dit forum geen grap geworden ?
Ze zouden beter een herstart nemen en het omdopen tot ecoforum
Als ik iets zeg is het van ja bedankt voor uw constructieve bijdrage. Maar hier is niets constructiefs aan gans dit forum. Gewoon u wat amuseren, zeggen wat ge te zeggen hebt, en dat doe ik ook zoals iedereen
Hier valt niets anders te doen als te trollen. Er zijn er hier veel die dat doen hoor, let er eens op, ik doe het alleen wat explicieter
- Likes 1
Comment
-
ge post toch weer?!
rond het milieu kunt ge nu eenmaal niet meer rond, of ge nu autoliefhebber zijt of niet. En dat heeft niets met eco te maken. Een term die ik trouwens ten zeerste verafschuw, net zoals groene jongens of geitenwollensokkengedoe.
Comment
-
Als het stortregent in héél Europa, begint het ook te druppelen bij N-VA…. beter laat dan nooit.
Grote Amerikaanse pick-uptrucks steeds populairder in België, maar horen ze wel thuis op onze wegen?Steeds meer grote Amerikaanse pick-uptrucks verkocht in ons land, maar hebben ze een plaats op onze Belgische wegen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenAls het stortregent in héél Europa, begint het ook te druppelen bij N-VA…. beter laat dan nooit.
Grote Amerikaanse pick-uptrucks steeds populairder in België, maar horen ze wel thuis op onze wegen?Steeds meer grote Amerikaanse pick-uptrucks verkocht in ons land, maar hebben ze een plaats op onze Belgische wegen?
In Nederland daarentegen ....
Comment
-
"De problematiek gaan we daar zeker in meenemen, maar er is in het verleden al een bijsturing geweest en we moeten ook rekening houden met mensen die zulke voertuigen gebruiken voor beroepsdoeleinden. Het kan niet de bedoeling zijn om die mensen meer te laten betalen."
En waarom niet eigenlijk?
Ik ga er mee akkoord dat je moet opletten met het niet met terugwerkende kracht in te voeren, maar mensen die hiervoor kiezen weten goed genoeg wat ze kopen. Voer het in voor alle wagens vanaf nu ingeschreven en over 2 jaar al de rest bv. Dan heeft men nog wat tijd om te zien wat men met hun wagen doet.
Anderen kloot men wel op allerlei manieren, maar iemand die bewust er voor kiest om de patser uit te hangen, die gaat men dan wat beschermen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
is al jaren aan de gang, het milieu wordt steeds belangrijker en de wagens worden immer groter, begrijpe wie kan.
In Nederland daarentegen ....
Comment
-
Ik heb mij in elk geval nog rap een lichte vracht aangeschaft voor ze dat ook afschaffen. Kans is toch heel erg groot dat ze dat niet retroactief gaan maken. Zo heb ik er ten minste toch nog eentje. Mocht het worst case scenario zijn dat ze alle licht vracht voordelen afpakken en dat ook nog retroactief doen dan kan ik hem nog terug ombouwen naar normaal en in Duitsland verkopen. Maar ik ga er van uit dat het zover niet komt. en dat een auto die vandaag een lichte vracht is zal blijven genieten van de fiscale voordelen, in elk geval op zijn minst zolang hij niet van eigenaar verandert.Last edited by Yves_0016; 19/01/2020, 19:26.
Comment
Comment