Volgens mij gaat er in de nabije toekomst niks gebeuren. Beetje stemmingmakerij door onze (rode en nu blijkbaar ook groene) nationale zender.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiscaliteit Belgisch Wagenpark
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVolgens mij gaat er in de nabije toekomst niks gebeuren. Beetje stemmingmakerij door onze (rode en nu blijkbaar ook groene) nationale zender.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
De NVA zegt er iets over, en dan is het stemmingmakerij door een nationale zender die dan ook nog eens een bepaalde kleur zou hebben (anders dan de NVA)? Dat moet je mij eens uitleggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenBeetje stemmingmakerij door onze (rode en nu blijkbaar ook groene) nationale zender.
Moet je kunnen met als voorzitter van de raad van bestuur een notoir flamingant...
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk BerichtenDat is uiteraard ingegeven door de "agenda" van de publieke omroep. Daar twijfelt toch niemand meer aan?
Ben nieuwsgierig.Last edited by N-D-D-V-D-B; 20/01/2020, 09:30.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
Quote was natuurlijk van Vlaams Minister voor Mobilitiet (die NVA is, maar even goed VLD of CD&V kon zijn) en was natuurlijk wel reactie op rapportage in het nieuws op de VRT die het nodig vond om dit als hoofdpunt nummer 1 op al hun nieuwskanalen te brengen een ganse dag. Dat is uiteraard ingegeven door de "agenda" van de publieke omroep. Daar twijfelt toch niemand meer aan?
Indien niet, kon je in Vlaanderen evengoed de partij website van …. lezen….
VRT doet gewoon aan journalistiek, ze merken dat dit onderwerp in heel Noord West-Europa al eens het hoofdpunt was in hun parlementen..(fiscale hervorming auto's, suv, lichte vracht)
In Vlaanderen stelde men dit als enige 1 jaar uit...(en de vorige "neutrale" hervorming van enkele jaren geleden, min € 10000 voor grote Auto's en + € 100/200 voor de kleine auto's, was ook het tegenovergestelde van de rest van Europa...)
Ze vragen de verantwoordelijke partij gewoon om uitleg…die de VRT maar wat graag wil muilkorven, zoals haar Europese zuster partijen in Polen en Hongarije al lukte...Last edited by quovadis; 20/01/2020, 10:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichtendie de VRT maar wat graag wil muilkorven, zoals haar Europese zuster partijen in Polen en Hongarije al lukte...
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
En nu is elke LV ineens een RAM geworden en zijn we er allemaal weer tegen?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenEn nu is elke LV ineens een RAM geworden en zijn we er allemaal weer tegen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Wie zegt dat?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Ze spreken in de media en op sociale media toch enkel over dat als ze een voorbeeld aanhalen.
Dat is toch gewoon omdat DAT het probleem is? Er zijn weinig klachten over een camionette als LV. Het probleem met LV is juist die pick-ups en andere zeer vervuilende wagens, die plots stukken minder belasting moeten betalen dan gewone wagens. En waarom eigenlijk? DAT is het probleem. Natuurlijk dat het daar over gaat?
Als LV enkel voor professionelen is, voor camionetten, dan is het een heel ander verhaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Ben je serieus?
Dat is toch gewoon omdat DAT het probleem is? Er zijn weinig klachten over een camionette als LV. Het probleem met LV is juist die pick-ups en andere zeer vervuilende wagens, die plots stukken minder belasting moeten betalen dan gewone wagens. En waarom eigenlijk? DAT is het probleem. Natuurlijk dat het daar over gaat?
Als LV enkel voor professionelen is, voor camionetten, dan is het een heel ander verhaal.
Daarom dat ik vroeg of elke lv nu een ram is want met wat ik lees precies wel.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ik vind het ergens ook niet heel fair. Zo'n pick-up weegt dubbel zoveel en verbruikt driemaal zoveel als mijn euro5 diesel met roetfilter. Ik moet bijna 500 euro aan jaarlijkse taks neerleggen terwijl die pick-ups maar 147 euro/jaar moeten betalen. Pas op, ik gun de pick-up eigenaars dat voordeel hé. Maar in deze tijden waar er over niets anders dan milieu gezeverd wordt en dieselrijders de kop van jut in alles zijn, is het niet echt correct te noemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
De NVA zegt er iets over, en dan is het stemmingmakerij door een nationale zender die dan ook nog eens een bepaalde kleur zou hebben (anders dan de NVA)? Dat moet je mij eens uitleggen.
En wat betreft de politieke kleur van de VRT, tja da's mijn persoonlijke mening na 40j gekeken te hebben naar hun journaals en duidingprogramma's.
Comment
-
Hier de enige Europese tv-nieuws zenders, waar het woord klimaat, niet ter sprake komt (letterlijk…)
Na oficjalnej stronie Telewizji Polskiej (tvp.pl) obejrzysz wiele programów, znajdziesz istotne informacje, program tv, dowiesz się więcej o audycjach i gwiazdach telewizji publicznej.
Zelfs op de Russische TV heeft men het weleens over klimaat….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichtenik gun de pick-up eigenaars dat voordeel hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Waarom ?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk vind het ergens ook niet heel fair. Zo'n pick-up weegt dubbel zoveel en verbruikt driemaal zoveel als mijn euro5 diesel met roetfilter. Ik moet bijna 500 euro aan jaarlijkse taks neerleggen terwijl die pick-ups maar 147 euro/jaar moeten betalen. Pas op, ik gun de pick-up eigenaars dat voordeel hé. Maar in deze tijden waar er over niets anders dan milieu gezeverd wordt en dieselrijders de kop van jut in alles zijn, is het niet echt correct te noemen.
De grote frustratie op dit vlak komt van import en ombouw, 2 zaken die je volgens mij perfect aan banden kan leggen. Er zijn nu al best wat merken die daar niet meer aan mee werken. Een AMG lichte vracht doet MB al niet meer aan mee.
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Amarok bestaat al een paar jaar niet meer in 2 liter tdi enkel nog 3l v6 maar ik snap je punt.
Je krijgt het gewoon maatschappelijk niet meer verkocht dat iemand een Cayenne V8 turbo op lichte vracht kan zetten en daar 150 euro per jaar taks voor betaalt terwijl een modale C-segmenter al snel aan het driedubbele zit. Dat is gewoon absurd.
Ik vind het systeem van grijs kenteken in NL dan veel beter: enkel voor BTW-plichtigen in het kader van de zaak. Daarmee ga je 95% van de misbruiken al elimineren.
Comment
Comment