Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
    Moet je kunnen met als voorzitter van de raad van bestuur een notoir flamingant...

Kan je eens uitweiden wat de "agenda" van de openbare omroep is?
    Ben nieuwsgierig.
    ik quote nu u, om het even naar boven te halen, niet zozeer om de inhoud

ben het debat in het vlaams parlement nu aan het volgen, de ceo wordt met vuur en vlam verdedigd door emotionele spa politica katia segers, du jamais vu

ondanks dat de vrt er mee kop en schouders bovenuit steekt kwa programmering en geniale tv en zou ik het erg vinden dat de omroep kapotbespaard zou worden, vind ik het niet de taak van een overheid om televisie te maken met belastinggeld (al is dat maar €41 per vlaming)

en ja, ik vind de vrt ook nogal rood getint is...omdat het een sociale omroep is en omdat ik het begrijp dat het personeel het hun gvd taak vind inclusief en socialitisch in de ruime zin van't woord te zijn gewoon uit overtuiging, maar ik begrijp ook dat andere partijen hun tenen ervan gaan krullen...mijne ook soms, maar liever een sociale openbare omroep dan een a-sociale

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      vind ik het niet de taak van een overheid om televisie te maken met belastinggeld (al is dat maar €41 per vlaming)
      De meeste landen hebben openbare zenders die met belastinggeld gefinancierd worden... Enkel hier blijkt dat weer maar eens een probleem te zijn.

Ook geen directe reactie op je post, hoor bobo.
      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Ja, alle auto’s met hoge co² uitstoot moeten in Frankrijk die € 20000 betalen (progressief) (het Nederlandse systeem, volgens gewicht geraakte er niet door het parlement)

In Duitsland is de taks op auto’s (nog) niet extreem hoog, maar…. (suv taks in er in behandeling....)
        de gemiddelde Duitser, met een dikke auto, woont in een duur (huur) huis of huurappartement, wat de meeste Belgen in hun tuin hebben staan….(idem met Scandinavië)

Duitsers zijn zelf jaloers op de grote Nederlandse sociale rijhuizen….

Hoe daar wel rekening mee, als je naar Duitsland wil verhuizen, voor de lage auto taks…..
        Idd, en een bedrijfswagen wordt daar een heel pak zwaarder belast dan in België.
        En het persoonlijk leasen van auto's is daar een pak populairder dan hier. De duitsers bezitten veel minder auto's dan gedacht. Taksen op bezit liggen wel lager.

Vergelijk zeker niet met Frankrijk. Rij daar een andere stad dan Parijs binnen, en je ziet echt niet veel auto's groter dan een Megane. Een Pugh 508 is daar al een grote luxebak. Een A6 is zeldzaam. En als ze lange afstanden willen rijden, dan betalen ze zich blauw aan péage.

Het is allemaal nog niet zo slecht in België.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          vind ik het niet de taak van een overheid om televisie te maken met belastinggeld (al is dat maar €41 per vlaming)
          Ik wel hoor. Ik mag er niet aan denken dat M. Coucke, Douwe Egberts, Dash, Apple of BMW de inhoud van mijn nieuwsinfo gaan bepalen...
          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Nieuws en duiding niet he, televisie vertier

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
              Ik mag er niet aan denken dat M. Coucke, Douwe Egberts, Dash, Apple of BMW de inhoud van mijn nieuwsinfo gaan bepalen...
              Inderdaad.
              Kijk bv. eens naar het nieuws op TF1 (en vooral het middagjournaal).
              De groep achter deze commerciële zender was een belangrijke financier van de verkiezingscampagne van Macron, de berichtgeving sindsdien is.... licht gekleurd laat ons zeggen.
              Een groot deel van het journaal bestaat uit wat niet beter kan omschreven worden dan toeristische reportages, buitenlands nieuws komt zeer weinig aan bod (behalve als er een Fransman of een Franse onderneming in het verhaal voorkomt, bv. Ghosn).

Wat de malus in Frankrijk betreft, deze gaat in vanaf maart en bedraagt tot 20.000 euro boven 184g/km co2 (NEDC).
              Last edited by N-D-D-V-D-B; 22/01/2020, 18:50.
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Ik wel hoor. Ik mag er niet aan denken dat M. Coucke, Douwe Egberts, Dash, Apple of BMW de inhoud van mijn nieuwsinfo gaan bepalen...
                Of dat Murdoch het nieuws gaat brengen...

Comment

• CANVAS en VRTnu De enige Vlaamse zender en/of streamdienst waar ik nog naar kijk
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Idd, en een bedrijfswagen wordt daar een heel pak zwaarder belast dan in België.
                    En het persoonlijk leasen van auto's is daar een pak populairder dan hier. De duitsers bezitten veel minder auto's dan gedacht. Taksen op bezit liggen wel lager.
                    Klopt! Personal lease is er heel populair en goedkoper dan hier. Bedrijfswagens, voor zij die ze nodig hebben, zijn er logischerwijze ook overal, maar het Belgisch salariswagen systeem vind je nergens in de wereld
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• er zijn zoveel andere andere dingen niet echt helemaal correct kwa verschillen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

vs

Ik hoop dat je inziet dat we met teveel mensen zijn om de mensen gewoon te laten doen wat ze zelf verantwoord vinden.
                        Want er zijn spijtig genoeg mensen die totaal niet verantwoord zijn en enkel aan zichzelf denken
                        (zoals uwe vriend Donald, als je echt denkt dat hij de dingen doet die hij doet omdat hij aan de arme Amerikaanse boer, arbeider of koolmijner denkt, dan moet je toch eens kritisch leren denken)
                        Daar hadden ze twintig jaar terug iets kunnen aan doen ,
                        Ze hadden half afrika , china india, pakistan , en nog zo wat van die apen landen de mannen moeten castreren en vrouwen sterlizeren hadden we dit probleem niet gehad, want laat ons eerlijk zijn , in belgie wie kwikt er hier als koniijnen of wat komt er naar hier met een bus klein mannen en das niet alleen hier maar overal in de oh zo slechte westerse wereld
                        we hadden met een paar miljard minder geweest toch ?
                        Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                          Ja ik snap het ook niet helemaal, dus als we ne bruinkoolcentrale in inventief zennen hof zetten en alles zijne kant opblazen, dat moet ook kunnen. Want ja, laat mensen toch gewoon doen zelf kiezen wat ze verantwoord vinden. Right? Hoe ik het begrijp heeft hij hier niets op tegen. Toch nen nobele mens eigenlijk he.
                          idd dat zou mogen , net zoals ze overal van die kut windmolens zetten, die heel veel mensen storen , lawaai , onteigening van grond enz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Zelden zoveel lompigheid bij elkaar gezien. Je kan perfect in staat zijn een cayenne LV te betalen en af te trekken van de belastingen, en tegen het systeem zijn dat dat mogelijk maakt. Simpelweg omdat het geen goed systeem is. Als ge alleen pro systemen zijt waar ge zelf van profiteert, zijt ge een dikke egoist, soms is het ook eens nuttig om aan het algemeen belang te denken.
                            Kijk beste ,ofwel at je zojuist paddestoelen die giftig waren , ofwel ben je lid van GROEN
                            Het algemeen belang , dat bestaat niet , ze maken u dat wijs , noem mij 1 POLITICUS die daar aan denkt als hij zijn loon krijgt of postjes cumuleert, of zoals in belgie 3 regeringen ,het enige wat ze de mens laten geloven is dat alles slecht is om nieuwe taxen , belastingen , of boetes te laten betalen en simpele van geest zoals u trappen daar met hun twee pootjes in

zoals je hierboven beschreef , idd ik ben maar ne boer , maar toch probeer ik over dingen die me intresseren te verdiepen .
                            het klimaat dat controleer je niet , dat komt en gaat zoals het zijn eigen past , in de ijstijd hadden ze ook niet verwacht dat het zo koud zou worden .
                            Weet je wat het strafste is , slimme ?? ze bestrijden de opwarming niet door iets gratis te doen he , nee geld moet het kosten en wie is den dupe de gewone werkmens , of de kleine zelfstandig die ne porsche cayenne kan kopen , dan voeren ze snel de vaa in bv
                            Tis zoals in afrika ze hebben honger en dorst , maar ze vragen geen water en brood , daar vragen ze ook geld , ge moet is op een stuk van 2 euro knabbelen dat gaat niet smaken he
                            zo geniet van uwe dag verder , tis hier 15.00 uur en heb 5 jetskys gehuurd ga mij een uur amuzeren , en godverdomme VERKWISTEND gaaaaaaaaaaaaaaas geven
                            want deze egoistische modderfokker :-))))))))))) veegt aan heel de wereld zijn hol doei xxxxxxxxxxx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Vergelijk zeker niet met Frankrijk. Rij daar een andere stad dan Parijs binnen, en je ziet echt niet veel auto's groter dan een Megane. Een Pugh 508 is daar al een grote luxebak. Een A6 is zeldzaam. En als ze lange afstanden willen rijden, dan betalen ze zich blauw aan péage.

Het is allemaal nog niet zo slecht in België.
                              Ik vind persoonlijk het systeem van Frankrijk veel 'eerlijker' eigenlijk, het is eerder het gebruik dat ze belasten dan het eigendom.
                              Ok, nen dikke auto - vooral qua uitstoot - kost dik geld (bij aankoop van een nieuwe wagen), met dank aan het malus systeem sinds ettelijke jaren, en daar komt nog een schepje bovenop in maart als de berekening op WLTP basis ingaat. Hoewel het dan 'pas' vanaf 183g (WLTP) écht begint te pikken, want dan praat ge over een toeslag van 5000€, die veelbesproken 20000€ is voor wagens met een uitstoot van 212g en meer.
                              Een firmawagen is hier ook echt iets wat ge alleen maar 'krijgt' wanneer ge die nodig hebt voor uw werk ipv een verkapte vorm van loon. En denk dan eerder aan een Mégane/308/Berlingo dan een grotere Duitser - bien sûr :-) Als ge trouwens in België alle firmawagens uit het verkeer haalt, dan zit ge plots ook met een veel bescheidener wagenpark hé ;-)
                              Directe jaarlijkse wegentaks kennen we hier niet, dat zit verwerkt in de brandstofprijzen (al vond ik België niet opvallend veel goedkoper om te tanken afgelopen kerstperiode) en niemand verplicht u de péage te pakken hé, er is altijd een gratis alternatief in de vorm van ne nationale of départementale, vaak bijna parallel met de péage, weliswaar met een lagere max snelheid.
                              Op écht langere afstand (pakweg Bordeaux-Parijs) neemt ge wel de péage denk ik, maar dat moet ge -hoop ik toch :-) - niet elke dag doen, kwestie dat het wat vooruitgaat.

In bijlage: kolom 1 is de uitstoot, kolom 2 de malus écologique 2020 op NEDC basis (dus geldig van 01/01/20 tot 29/02/20), kolom 3 de verhoging tov 2019 (ook op NEDC basis) en kolom 4 de tarieven vanaf 01/03/20 op WLTP basis.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                                zo geniet van uwe dag verder , tis hier 15.00 uur en heb 5 jetskys gehuurd ga mij een uur amuzeren , en godverdomme VERKWISTEND gaaaaaaaaaaaaaaas geven
                                want deze egoistische modderfokker :-))))))))))) veegt aan heel de wereld zijn hol doei xxxxxxxxxxx
                                HAAAAHAHA, precies of Jef Hoeyberghs op Autoforum zit :-D

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

Veel blablabla
                                  Gij zijt ook duidelijk nog niet mee he.
                                  Feit : Er is een mensgecreerde opwarming van de aarde.
                                  Feit : We kunnen dit gedeeltelijk nog verhelpen.
                                  Feit : Als we NIETS doen, dan kost het een hoop geld om alle gevolgen hiervan te bestrijden.
                                  Feit : Als we NU iets doen, is de maatschappij veel beter af dan als we NIETS doen.

Het kost ALTIJD geld. Of we NU iets doen of als nu NIETS doen. Het kost ALTIJD geld.

Gij leeft liever in ne smog gelijk in china en terwijl nen hoop geld geven aan dingen gelijk ophoging van de kusten ed. voor het stijgende zeewater te gaan. Ipv het geld dat dit ophogen kost, te steken in de PREVENTIE hiervan? Is toch gewoon achterlijk.

Comment

• Ik vraag me af hoe het komt dat de zeespiegel 100den jaren gestegen is en daarna weer gedaald zonder dat er auto's waren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Gij zijt ook duidelijk nog niet mee he.
                                      Feit : Er is een mensgecreerde opwarming van de aarde.
                                      Feit : We kunnen dit gedeeltelijk nog verhelpen.
                                      Feit : Als we NIETS doen, dan kost het een hoop geld om alle gevolgen hiervan te bestrijden.
                                      Feit : Als we NU iets doen, is de maatschappij veel beter af dan als we NIETS doen.

Het kost ALTIJD geld. Of we NU iets doen of als nu NIETS doen. Het kost ALTIJD geld.

Gij leeft liever in ne smog gelijk in china en terwijl nen hoop geld geven aan dingen gelijk ophoging van de kusten ed. voor het stijgende zeewater te gaan. Ipv het geld dat dit ophogen kost, te steken in de PREVENTIE hiervan? Is toch gewoon achterlijk.
                                      Ja, maar wat wel gedaan wordt voor die preventie wordt natuurlijk wel selectief gekozen... Mijn plug-in met 50 gr CO2 is nu plots een fake plug-in, mijn lichte vracht is niet meer aanvaardbaar, mijn buur zijn diesel van 8 jaar oud mag A'pen niet meer in, ik moet mijn huis extra isoleren, ik mag in de hof geen vuurtje meer maken, ik mag met het vliegtuig niet meer op reis, ik moet dit, moet dat, mag dit niet, mag dat niet, bla, bla, bla,...Allemaal druppels op een hete plaat, somige al wat groter dan andere, akkoord, maar toch, allemaal "rommelen in de marge"...

Ondertussen blijven de mega schepen maar rondvaren, blijven politikers maar rondvliegen, blijft het europees parlement elke maand voor 1 week verhuizen, blijven andere continenten gewoon niets doen, durven we echte taboes niet aanpakken (zoals idd de overbevolking van de aarde die vnl in 3e wereld landen ontstaat, maar dat mag je natuurlijk niet zeggen), enz, enz, enz,...

Veel mensen willen iets doen, alleen heeft iedereen nu het gevoel dat het de werkmens en zelfstandige alhier in West-Europa die de enige is die eervoor opdraait voor wat al bij al nog maar weinig gaat uitmaken, terwijl de vnl linkse kant graag wil dat we daar bovenop ook nog eens de problemen van andere landen in armoede ook hier moeten oplossen. Het is gewoon te.
                                      Last edited by Yves_0016; 23/01/2020, 12:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

Ja, maar wat wel gedaan wordt voor die preventie wordt natuurlijk wel selectief gekozen... Mijn plug-in met 50 gr CO2 is nu plots een fake plug-in, mijn lichte vracht is niet meer aanvaardbaar, mijn buur zijn diesel van 8 jaar oud mag A'pen niet meer in, ik moet mijn huis extra isoleren, ik mag in de hof geen vuurtje meer maken, ik mag met het vliegtuig niet meer op reis, ik moet dit, moet dat, mag dit niet, mag dat niet, bla, bla, bla,...Allemaal druppels op een hete plaat, somige al wat groter dan andere, akkoord, maar toch, allemaal "rommelen in de marge"...

Ondertussen blijven de mega schepen maar rondvaren, blijven politikers maar rondvliegen, blijft het europees parlement elke maand voor 1 week verhuizen, blijven andere continenten gewoon niets doen, durven we echte taboes niet aanpakken (zoals idd de overbevolking van de aarde die vnl in 3e wereld landen ontstaat, maar dat mag je natuurlijk niet zeggen), enz, enz, enz,...

Veel mensen willen iets doen, alleen heeft iedereen nu het gevoel dat het de werkmens en zelfstandige alhier in West-Europa die de enige is die eervoor opdraait voor wat al bij al nog maar weinig gaat uitmaken, terwijl de vnl linkse kant graag wil dat we daar bovenop ook nog eens de problemen van andere landen in armoede ook hier moeten oplossen. Het is gewoon te.
                                        Het lijken misschien allemaal pestmaatregelen die niets opleveren. Maar bv. door de fake hybrid te bestraffen, wordt ook de industrie gedwongen om te stoppen met die halfbakken compliance cars en voluit te investeren in de ontwikkeling van echte milieuvriendelijke wagens (lees: volledig elektrisch, waterstof..), waardoor uiteindelijk ook de prijzen van die voertuigen weer gaan dalen en jan en alleman binnen 10 jaar betaalbaar elektrisch kan rijden. En het is niet enkel afstraffen wat gebeurt, er worden ook dingen aangemoedigd, de 100% aftrekbaarheid van EV's op de firma helpt hier ook weer in. Dankzij de premies op zonnepannelen ligt nu heel vlaanderen vol, etc.. er zullen er altijd zijn die benadeeld worden (die arme stakkers met hun euro 4 diesel bijvoorbeeld), daar zijn blijkbaar veel autoliefhebbers hier bezorgd om, maar wie ligt er wakker van diegenen die niet eens een dak boven hun kop hebben, die zelfs zonder een auto te bezitten de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen, bv. door het enorme tekort aan sociale huurwoningen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Ik vraag me af hoe het komt dat de zeespiegel 100den jaren gestegen is en daarna weer gedaald zonder dat er auto's waren
                                          Niet opgelet tijdens de les geschiedenis en aardrijkskunde ?

Comment

Working...
                                          X