Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Los van het financiële, velen die een bedrijfswagen hebben boeit het hun totaal niet of ze in een nieuwe lease rijden of in een 7 jaar oude Astra, de grote 'als het maar rijdt' groep. en die groep wordt groter en groter nu een auto minder en minder een statussymbool is.

    Waarmee ik wil zeggen, velen zouden liever een (eerlijke) looncompensatie hebben op een andere manier dan een bedrijfswagen en dit geld naar eigen goeddunken uitgeven.

    Dus ja schieten op het systeem is ok maar niet op zij die er ( vaak noodgedwongen) gebruik van maken
    Maar dit dreigt hier weer een oeverloze discussie te worden
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      er is gelukkig op co2 vlak goed nieuws

      https://www.hln.be/binnenland/basf-m...rale~a41c7067/

      basf schrapt grote investering in gascentrale

      en ook ineos schrapt de grootste investering in lange tijd in ons land
      https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01...pse-haven-uit/

      alle geluk vallen de jobs in de groene industrie uit de lucht,

      Groene investeringen vallen uit de lucht, op plaatsen waar het investerings “klimaat” geschikt is….

      Ørsted wil grootste Europese waterstoffabriek in Zeeland (Nl) bouwen, net over de grens van Antwerpen….
      Het plan wordt gesteund door Zeeland Refinery in Vlissingen, Dow Chemical in Terneuzen, Yara (kunstmest) in Sluiskil en de Belgische vestiging van staalgigant ArcelorMittal in Gent. https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...ste-ter-wereld

      De nieuwe Belgische gascentrales, ter vervanging van de kerncentrales komen in Tessenderlo (2x) en Dilsen-Stokkem (het Duitse RWE) (1x) in Limburg, (en 1x nabij Luik) ze moeten dicht bij de Duitse grens staan, zo kunnen deze 100% werken, omdat de overtollige elektriciteit naar Duitsland gaat, waar ze hun bruinkoolcentrales kunnen sluiten.
      Duitsland betaald dan aan België, de elektriciteitsprijs + de Co² uitstoot rechten, deze uitstoot rechten zijn véééél lager, dan ze voor hun bruinkoolcentrales van Aken en Keulen moeten betalen
      https://www.tijd.be/ondernemen/milie.../10295515.html
      https://petrochem.nl/tessenderlo-bou...e-gascentrale/

      De hoogspanning kabel met Duisland, ligt er reeds sinds 11-2020 te wachten…
      https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...voor%20Amprion.

      De voorbereiding van deze hoogspanningskabel begon reeds +5 jaar geleden, (EU project) maar dat vertellen sommige Antwerpse politici niet graag...

      Zo willen ze in België de firmawagens betaalbaar houden?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Er is een groot verschil tussen betalen voor zaken die noodzakelijk zijn, om levende wezens gaan, of zorg, dan als het gaat om luxe. Uw vergelijking met dierenasiel or dierenrechten is zelfs aanstootgevend. Ik ben zelf bereid om zaken op te geven als het aankomt op verzorging of levensnoodzakelijke budgetten. Interesseert mij geen hol, al die luxe of meer verdienen.
        Voor mij is dieren in leven houden die niet om op te eten zijn pure luxe. Net als rokers in leven houden en zoveel meer.

        Wij kunnen ons dat als maatschappij permitteren omdat we allemaal bijdragen. Ik weiger vanuit mijn persoonlijke voorkeuren te oordelen wat wel of niet ok is voor anderen.

        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Voor mij is dieren in leven houden die niet om op te eten zijn pure luxe.
          Die beesten die gij opeet, moeten die dan niet dood, of fret gij die levend op? In beide gevallen houdt men ze niet in leven.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Voor mij is dieren in leven houden die niet om op te eten zijn pure luxe. Net als rokers in leven houden en zoveel meer.

            Wij kunnen ons dat als maatschappij permitteren omdat we allemaal bijdragen. Ik weiger vanuit mijn persoonlijke voorkeuren te oordelen wat wel of niet ok is voor anderen.

            Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
            Als je zo denkt kunnen we er zelfs geen gesprek over voeren. Je hebt duidelijk nog geen huisdieren gehad (gelukkig), of geen respect voor de dierenwereld. Maar het is al lang geweten waarom de termen dierenrijk en mensdom gebruikt worden.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Voor mij is dieren in leven houden die niet om op te eten zijn pure luxe. Net als rokers in leven houden en zoveel meer.

              Wij kunnen ons dat als maatschappij permitteren omdat we allemaal bijdragen. Ik weiger vanuit mijn persoonlijke voorkeuren te oordelen wat wel of niet ok is voor anderen.
              Dat is uw mening, en daar is helemaal niets mis mee. Maar... het zou ooit wel eens kunnen zijn dat dingen die je nu niet interesseren, u wel ooit gaan interesseren. Ik heb het dan vooral over zaken die betrekking hebben op gezondheid en welzijn, zowel geestelijk als lichamelijk. Gezondheid en welzijn van u, of van uw naasten.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                Dat is uw mening, en daar is helemaal niets mis mee. Maar... het zou ooit wel eens kunnen zijn dat dingen die je nu niet interesseren, u wel ooit gaan interesseren. Ik heb het dan vooral over zaken die betrekking hebben op gezondheid en welzijn, zowel geestelijk als lichamelijk. Gezondheid en welzijn van u, of van uw naasten.
                Daarom dat ik ook zeg dat ik niet kijk naar wat ik bijdraag als in "dat geef ik aan zaken die mij niet interesseren". Ik draai het om ik bekijk het als dat is wat ik bijdraag aan die zaken die mij aanbelangen. Zo heb ik 2 kinderen en draag ik dan ook graag bij aan alles wat in kwalitatief onderwijs gaat. Het resultaat is hetzelfde, alleen draag ik met plezier bij.

                Het is niet omdat ik geen huisdieren heb, en er ook geen band mee heb sorry order66, dat ik ga roepen dat ik er niet wil aan bijdragen.

                Sommige kunst is in mijn ogen misschien niet goed maar mag het daarom geen subsidie hebben?

                Ik heb ook mijn idee over bepaalde voorrechten en statuten in de publieke sector. Dat is minstens even hard te bediscussiëren dan bedrijfswagens
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • Voila, geef iedereen een gelijk pensioen naar afdragen en we klappen niet meer over gesubsidieerde bedrijswagens


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten


                    Groene investeringen vallen uit de lucht, op plaatsen waar het investerings “klimaat” geschikt is….

                    Groene waanzin is het meest onzinnige ter wereld, ipv greta hadden ze beter wat experten aan het woord gelaten

                    Als wij gascentrales zetten, als India slechts wordt beperkt op uitstoot naargelang hun stijgend bbp en China pas na 2030 instapt en we dus netto meer gaan uitstoten tov nu brengen onze belachelijk hoge investeringen nix op
                    Het doel is het westen in recordtempo te verarmen, nivellering naar beneden, als de davos-club hun plannen op school worden gebrainwasht ipv het narratief van de fake media zouden ze niet de leeftijd om te stemmen in de eu naar 16 brengen


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Last edited by bobo; 07/04/2021, 21:31.

                    Comment


                    • china is in sneltreinvaart aan het 'vergroenen'. die hebben het al begrepen dat ze het op deze manier niet kunnen blijven volhouden. En ze doen er ook nog een hele hoop ervaring mee op die ze daarna duur kunnen verkopen aan europa dat maar blijft twijfelen. Zelfs Biden gaat voluit voor verduurzaming en vergroening.
                      En ieder moet voor zijn eigen duur vegen. Da's nonsens in mijn ogen: zie de anderen doen niets, dus wij ook niet.
                      Er zijn experten genoeg die nu pleiten voor een grote ommezwaai of we zijn een vogel voor de kat.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        Groene waanzin is het meest onzinnige ter wereld, ipv greta hadden ze beter wat experten aan het woord gelaten
                        Als wij gascentrales zetten, als India slechts wordt beperkt op uitstoot naargelang hun stijgend bbp en China pas na 2030 instapt en we dus netto meer gaan uitstoten tov nu brengen onze belachelijk hoge investeringen nix op
                        Het doel is het westen in recordtempo te verarmen, nivellering naar beneden, als de davos-club hun plannen op school worden gebrainwasht ipv het narratief van de fake media zouden ze niet de leeftijd om te stemmen in de eu naar 16 brengen
                        Je gebruikt exact dezelfde argumenten die de Engelse auto-industrie gebruikte in de jaren 1970 tot ze allemaal failliet gingen (behalve de Engelse F1 techniek bedrijven, die wel bleven renoveren…)
                        De gewone auto-industrie dacht ook dat hun autotechniek van de jaren 1950, eeuwig superieur bleef, want ze hadden er de wereldoorlog mee gewonnen…
                        Al die nieuwe technische snufjes waren veel te duur en totaal nutteloos voor een gewone personenauto.
                        Populisten, conservatieven (politiek, religieus, bedrijven) die hun geschiedenis wel kennen, weten reeds + 6000 jaar, dat ze met deze “menselijke reflex”, véél stemmen /aanhangers kunnen winnen.

                        Ps
                        Wie is de grootste bouwer van windmolens, zonnepanelen, waterkrachtcentrales, elektrische auto’s en waterstof vrachtwagens/treinen ter wereld…. China en niet alleen voor export, maar ook voor gebruik in eigen land….
                        India kent er intussen ook iets meer van als België…
                        Zowel China als Indië gebruiken noodgedwongen ook nog veel oude techniek, maar ze kennen ook hun eigen geschiedenis en proberen die niet te herhalen....


                        Comment


                        • china en india zijn ook aan het vergroenen maar ze zijn ook massief aan het groeien, nergens staat in het akkoord dat hun emmissies moeten dalen zoals het westen, alleen dat hun uitstoot gerelateerd met hun gdp moet zakken...dus in totaliteit meer uitstoot

                          hun uitstoot moet 60% naar beneden op 25 jaar maar hun economie groeit 6 a 7 per jaar, doe zelf eens 25*7 kapitaliserend

                          er zijn experten genoeg die andere bellen luiden, maar die worden weggezet als te mijden ontkenner of complotwappie in alle associated fake pers en monddood gemaakt door de steeds steviger cencuurmaffia bij de big tech, en wij hebben weinig of geen belgische alternatieven

                          edit: mooi staaltje vandaag weer https://www.hln.be/binnenland/twitte...omments-anchor


                          en ja we zijn met te veel, en de mensen zijn te rijk dat iedereen overal ter wereld alle natuur platloopt waar vroeger alleen de elite mocht van genieten, door collectiev verarming wordt het weer voor hen exclusief natuurlijk


                          er had vollen bak op kernenergie moeten zijn ingezet, in nl is het debat al terug geopend
                          Last edited by bobo; 09/04/2021, 12:39.

                          Comment


                          • Comment


                            • geef mij 1 rede waarom ik een simpele 730d 85d euro betaal en Hilde Crevits een 745Le met belastingsgeld krijt.
                              geef mij 1 rede waarom een veilige V70 2.4D tweedhands in taks onbetaalbaar is voor minder gegoede en nergens meer binnen mag zodat die mensen zich moeten behelpen met bakfietsen en koekendoosauto's en Lydia Peeters een Volvo met de vision 2020 veiligheidsgeest krijgt van de belastingsbetaler.

                              We schaffen eerst die luxe wagens van de politici af en dan de bedrijfswagens. Wil je luxe,dan ga je er voor werken en betaal je het. Een Dacia Spring mogen onze ministers krijgen als vervoer.
                              Iedereen gelijk voor de wet
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                als wij er in slagen onze uitstoot te halveren, dan zal dat zijn d.m.z. innovatieve technologie, welke ook opmars zal maken in china en india. en aan die innovatieve technologie kunnen we wie weet zelfs nog geld verdienen.

                                misschien is dit een al te optimistische redenering, maar het negatieve plaatje dat je toont klopt ook niet helemaal.

                                Comment


                                • het is natuurlijk een erg simplistische voorstelling, maar het is in realiteit nog erger, india moet geen 60% reductie, maar slechts 35% tov van 2005, gekoppeld aan het bbp

                                  india's groeicijfers


                                  “Under the Nationally Determined Contributions (NDCs), that were adopted five year ago through the Paris Agreement, India committed to reduce the emission intensity of GDP by 33–35 per cent by 2030… We have already achieved 21 per cent,”

                                  Comment


                                  • Het ziet er inderdaad niet goed wat betreft de totale uitstoot.

                                    De klimaatdoelstellingen van de westerse landen zijn wel even goed weinig ambitieus, en dan nog worden die doelstellingen van geen kanten gehaald.

                                    Per capita bekeken, doet india het een pak beter dan australie (en ook china doet het beter).
                                    Komt natuurlijk omdat de indische bevolking gemiddeld gezien geen nagel heeft om aan zijn gat te krabben...

                                    https://nl.qaz.wiki/wiki/List_of_cou...ons_per_capita

                                    Comment


                                    • voor alle duidelijkheid, ik ben kompleet pro natuur en niet tegen groene energie, maar ik ben wél tegen de misleiding en de verarming van het westen...omdat het andere doelen heeft dan het redden van het klimaat

                                      Comment



                                      • Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          geef mij 1 rede waarom ik een simpele 730d 85d euro betaal en Hilde Crevits een 745Le met belastingsgeld krijt.
                                          geef mij 1 rede waarom een veilige V70 2.4D tweedhands in taks onbetaalbaar is voor minder gegoede en nergens meer binnen mag zodat die mensen zich moeten behelpen met bakfietsen en koekendoosauto's en Lydia Peeters een Volvo met de vision 2020 veiligheidsgeest krijgt van de belastingsbetaler.

                                          We schaffen eerst die luxe wagens van de politici af en dan de bedrijfswagens. Wil je luxe,dan ga je er voor werken en betaal je het. Een Dacia Spring mogen onze ministers krijgen als vervoer.
                                          Iedereen gelijk voor de wet
                                          Omdat dat heel hoog geplaatste ambtenaren zijn met veel verantwoordelijkheid en veel dienstverplaatsingen naar belangrijke ontmoetingen en vergaderingen. Dat is nu eenmaal het systeem. En die taksen voor een 2.4D, tja, de gewone mens betaalt altijd het gelag. Dat zal nooit veranderen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X