Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • klopt zeker, verdienmodel nix mis mee

    maar als viroloog elke dag uw vaste uren reclame maken is nog wat anders natuurlijk, en door de uitgekiende angstcampagne stroomt het binnen

    Comment


    • voor die big pharma is zo'n pandemie natuurlijk de grote jackpot, en ze spannen eigenlijk virologen (maar ook dokters) voor hun kar om hun producten verkocht te krijgen (ze geven die virologen misschien geen miljoenen, maar ze zullen wel hun labo wat mee sponsoren, of andere gestes doen). En wiens brood men eet, wiens woord men spreekt...

      die virologen zeiden vorig jaar in januari/februari niet van "we moeten dit virus kost wat kost buiten houden, verkeer uit china platleggen nu!", hun initiële reactie was om niet paniekerig te zijn (want het was niet veel erger dan griep), en daardoor kon het virus zich vrij snel verspreiden in europa en was de enige oplossing die ons uiteindelijk nog rest een vaccin voor de volledige bevolking.

      soit, off topic, sorry

      Comment


      • M'n jongste dochter studeert farmaceutische wetenschappen, want ze weet dat daar veel geld te rapen valt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

          Dat geldt voor het gros van de wereldeconomie, big oil, big tech, big chem, ... enz.
          If you can name it, you can blame it
          Het mooie daaraan vind ik dat er vanuit gegaan wordt dat dat georganiseerd is. Terwijl het net de vrije markt is die daarover waakt. Het is net in een beperkte/gecontroleerde markt dat kartels een gevaar zijn. Sommige zien teveel films of houden van dat soort verhalen denk ik. De argwaan die ik in mijn job ervaar binnen de pharma sector tegenover elkaar die is echt groot. Bij onze klanten in andere sectoren is er ook argwaan, maar daar krijg je toch wel wat samenwerking op gang.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Ligt het trouwens aan mij of werkt die simulatiemodule voor BIV en VB bij jullie ook niet?
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Ligt het trouwens aan mij of werkt die simulatiemodule voor BIV en VB bij jullie ook niet?
              Vorige week,ging het bij mij ook niet, ik kwam op een form waarin ik niets kon aanvullen.
              Nu zie ik onbeschikbaarheid wegens onderhoud

              Comment


              • Business as usual in den Belgiek.

                Comment


                • Simulatie module tijdelijk niet beschikbaar:

                  Is al minstens 2 weken dezelfde mededeling. Hangt er vanaf wat hun definitie van tijdelijk is
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                  Comment


                  • En dan zie ik zoiets.



                    En dan ga ik weer dromen. Tot ik de berekening doe van de biv en vb hier te lande.
                    Verkeersbelasting voertuig € 4.251,65 Belastingen/Heffingen


                    Jaarlijkse verkeersbelasting € 3.380,74 Belasting op inverkeerstelling € 870,91 Aanvullende verkeersbelasting € 0
                    En dan doe ik hetzelfde, maar dan in Duitsland.
                    338 Euro

                    Berechnungsgrundlage:

                    Fahrzeugart: PKW EZ 01.07.2009 bis 31.12.2011 Antriebsart: Otto/Wankel Hubraum: 5461 ccm CO2-Wert: 234 g/km
                    Dus een Duitser die kan voor hetzelfde geld 10j rondbollen in z'n kar ipv 1j voor de belg.




                    Comment


                    • De melkerij zet zich nog steeds verder hoor, maak u geen illusies.


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • het verbaast mij steeds dat er in duitsland niet nog véél meer dikke bakken rondrijden en het gros daar ook maar een normale motorisering is

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          het verbaast mij steeds dat er in duitsland niet nog véél meer dikke bakken rondrijden en het gros daar ook maar een normale motorisering is
                          is dat niet omdat het merendeel van de duitsers deze niet als beroepskosten kunnen inbrengen (i.t.t. Belgie) en aanschaf/onderhoud/verzekering van zo'n ketel ook niet goedkoop is?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            het verbaast mij steeds dat er in duitsland niet nog véél meer dikke bakken rondrijden en het gros daar ook maar een normale motorisering is
                            Omdat hedendaagse normale motoriseringen voldoende snel zijn?

                            Comment


                            • das in feite toch ook eerder mijn besluit eruit jakkel, zij hebben nog ergens - ook steeds minder - de vrije baan om ervan te kunnen genieten

                              Comment


                              • Ervan kunnen genieten?
                                De vorige keren dat ik in Duitsland was, leek ik toch om de 50km serieuze wegenwerken te hebben op de snelweg. Ik vond dat eerder frustrerend.
                                En sorry, maar is +200 op de Autobahn nu echt genieten?
                                Eerste 10 minuten is dat cool en dan is dat net als 120 aan beleving, enkel meer stress omdat er ineens een trage op de linkerstrook komt.
                                Ik geniet meer van lekker bochtige wegentjes in het Zwarte Woud met een lichte wagen, voldoende gemotoriseerd (a la MX-5, GT86, ...) dan een AMG 63.

                                Comment


                                • Deze voormiddag nochtans een goede rit gedaan met mijn kameraad zijn nieuwe RS4 en het volle potentieel meerdere keren kunnen benutten in België. Topsnelheden zijn inderdaad verwaarloosbaar, who cares.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    das in feite toch ook eerder mijn besluit eruit jakkel, zij hebben nog ergens - ook steeds minder - de vrije baan om ervan te kunnen genieten
                                    In België is 't al langer kommer en kwel, de rest volgt wel. 'Normale' motoriseringen van nu zijn immers even snel, of zelfs nog sneller, dan snelle wagens van vroeger. Op alle huidige wegen (buiten de autosnelwegen) zijn die 'normale' motoriseringen van nu eigenlijk al te snel. Het verschil in volacceleratie van een gewone wagen van een seconde of twee naar de honderd (en 100 wordt een rariteit op onze wegen), of een herneming die een fractie beter is in de lagere snelheden tegenover de echte snelle wagens van nu, is een verwaarloosbaar praktisch detail geworden. En meer en meer mensen beginnen dat door te hebben.

                                    Comment


                                    • Ik lees hier een aantal keer "normale motorisering", maar wat is dat "normaal"? Wat de ene persoon verstaat onder "normaal" is immers niet gelijk aan wat de andere hieronder verstaat.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Ik lees hier een aantal keer "normale motorisering", maar wat is dat "normaal"? Wat de ene persoon verstaat onder "normaal" is immers niet gelijk aan wat de andere hieronder verstaat.
                                        Gangbare, veel voorkomende motorisaties. Bijvoorbeeld een 320d (184/190Pk), je komt ze tegen op elke straathoek. Een tweeliter viercilinder dieseltje met een lelijk geluid en hij draait op een brandstof bedoeld om uw huis op te verwarmen. Dat is naar hedendaagse normen een auto met een deftig vrij normaal vermogen voor een wagen van die grootte. In de jaren '80 moest je al haast een M3 hebben om gelijkaardige prestaties neer te zetten. En die kwam je heus niet tegen op elke straathoek. En dat was nog in een tijd dat je ongestoord kon gassen, zonder drempels, amper files, geen TC's, geen mobiele flitsers, enz... Auto's die bedoeld zijn voor dagelijks gebruik en die bulken van de Pk's zijn hier enkel nog nuttig aan de toog of om te gaan patsen langs de terrassen.

                                        Comment


                                        • Ik heb eigenlijk geen idee, maar wat zou het gemiddelde vermogen van ons autopark in België zijn? Ik vermoed ergens eerder iets tussen 100 en 130 pk?
                                          In Nederland zou dat 117 pk zijn...
                                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 17/04/2021, 20:03.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X