Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    Ik heb eigenlijk geen idee, maar wat zou het gemiddelde vermogen van ons autopark in België zijn? Ik vermoed ergens eerder iets tussen 100 en 130 pk?
    In Nederland zou dat 117 pk zijn...
    Nederlanders hebben wel meer kleine auto's, types als een Aygo, Swift,... Maar veel zal het niet schelen, denk ik.

    Comment


    • Zie, dat bedoel ik dus, de ene zegt 190 pk, de andere iets tussen de 100 en de 130 pk. Het ene is bijna het dubbele van het andere.
      Wat de ene normaal noemt is dus niet gelijk aan wat de andere normaal noemt.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Bij de zuiderburen is het een heel ander verhaal. In 2017 schaften de Belgen auto’s met een gemiddelde motorinhoud van 1.548 cc en een vermogen van 93 kW (127 pk) aan.

        Comment


        • De zuiderburen, die zitten in Frankrijk, hee ;-)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Zie, dat bedoel ik dus, de ene zegt 190 pk, de andere iets tussen de 100 en de 130 pk. Het ene is bijna het dubbele van het andere.
            Wat de ene normaal noemt is dus niet gelijk aan wat de andere normaal noemt.
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

            Gangbare, veel voorkomende motorisaties. Bijvoorbeeld een 320d (184/190Pk), je komt ze tegen op elke straathoek. Een tweeliter viercilinder dieseltje met een lelijk geluid en hij draait op een brandstof bedoeld om uw huis op te verwarmen. Dat is naar hedendaagse normen een auto met een deftig vrij normaal vermogen voor een wagen van die grootte. In de jaren '80 moest je al haast een M3 hebben om gelijkaardige prestaties neer te zetten. En die kwam je heus niet tegen op elke straathoek. En dat was nog in een tijd dat je ongestoord kon gassen, zonder drempels, amper files, geen TC's, geen mobiele flitsers, enz... Auto's die bedoeld zijn voor dagelijks gebruik en die bulken van de Pk's zijn hier enkel nog nuttig aan de toog of om te gaan patsen langs de terrassen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              Bij de zuiderburen is het een heel ander verhaal. In 2017 schaften de Belgen auto’s met een gemiddelde motorinhoud van 1.548 cc en een vermogen van 93 kW (127 pk) aan.
              Een 1.600 met 127 Pk, dat waren vroeger potente GTI's!

              Comment


              • Das war einmal Jakkel.

                Comment


                • Wees gerust Jakkel , je uitleg is duidelijk, je hoeft dat niet vetgedrukt te zetten.
                  Maar de conclusie na jouw bericht en dat van Dacia Duster Driver naast elkaar te leggen blijft wel dezelfde.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Wees gerust Jakkel , je uitleg is duidelijk, je hoeft dat niet vetgedrukt te zetten.
                    Maar de conclusie na jouw bericht en dat van Dacia Duster Driver naast elkaar te leggen blijft wel dezelfde.
                    Het is u blijkbaar toch nog steeds niet duidelijk...
                    Ik geef mee dat een 320d op elke straathoek te vinden is (=gangbaar, veel voorkomend... kan dus als 'normaal' beschouwd worden) en dat die een vermogen van 190 Pk heeft. Het gemiddelde vermogen van 117 Pk in Nederland is dus... een gemiddelde. Ook de talrijke kleine auto's, waarvan er in NL heel veel rondbollen (...die dus kleiner zijn dan een 3-reeks) zitten daar ook tussen. Ik maak eigenlijk gewoon duidelijk dat auto's gemiddeld een pak krachtiger zijn geworden dan vroeger en dat 'gewone' vermogens van nu vroeger haast enkel weg gelegd waren voor sportieve (dure) wagens.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Deze voormiddag nochtans een goede rit gedaan met mijn kameraad zijn nieuwe RS4 en het volle potentieel meerdere keren kunnen benutten in België. Topsnelheden zijn inderdaad verwaarloosbaar, who cares.
                      fiscaal aftrekbaar? (om het effe on topic te houden)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                        fiscaal aftrekbaar? (om het effe on topic te houden)
                        inderdaad wat een off-topic gezeik hier
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                          Het is toch zeer verwonderlijk dat een overgrote meerderheid blijkbaar weinig of geen problemen heeft met een, vergeef me de overdreven typering, ongeletterde oelewapper van een zogenaamde topvoetballer die een zeer groot veelvoud als loon krijgt toegestopt dan bijvoorbeeld onze premier ( die krijgt bruto ongeveer 221.000 Eur/jaar ).
                          Ja, De Croo zal nog wel wat extra oprapen bij zijn bedrijfjes, die hij overigens zelf (mede)oprichtte.
                          Maar die omhooggevallen voetballertjes hebben ook nog wel hier en daar wat extra inkomsten ( reclame, merchandising...)

                          Bovendien hebben die steeds koptelefoondragende pottenstampers ook nog eens een extra gunstig belastingstelsel.
                          Ook las ik onlangs dat spelers van één of andere ploeg een Audi naar keuze kregen toegestopt. Een cadeau die Audi uiteraard ook als onkosten inbrengt.

                          Naar mijn bescheiden mening verdienen onze politici veel meer respect dan die voetballertjes.

                          P.S.: Voetbal haal ik enkel als voorbeeld aan.
                          omdat een voetballer niet over mij oordeelt en mij niet dood taxeert om zijn luxe te betalen.
                          die mensen krijgen dat vrijwillig van sponsors en supporters.

                          de politici,om het voorbeeld van De Croo aan te halen,pikken dat zelfs als onverkozen te zijn en dan geeft zijn partijtje het via die rotzak van een Somers die de middenklasser Mechelaar weggepest heeft aan een schaamteloze slet.
                          hopelijk snel opruimen die corrupte troep! allemaal de goot in tussen de ratten ipv gestolen vastgoed twv 2.5miljoen euro.
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • Dat vind ik echt een topantwoord


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Dat vind ik echt een topantwoord


                              Comment




                              • Last edited by quovadis; 20/04/2021, 13:37.

                                Comment



                                • Last edited by quovadis; 20/04/2021, 13:37.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                                    die mensen krijgen dat vrijwillig van sponsors en supporters.
                                    Dat vrijwillig geld van sponsors vormt zowat 90% van de inkomsten van de voetbalclubs (en alle topsporters en commerciële tv-zenders en sterren…)
                                    Dat “vrijwillig geld”, betaal jij en wij allemaal dus en opnieuw is er niemand die daarover klaagt…net zoals over diegene dit “vrijwillig geld” ontvangt…

                                    Politici zouden zich ook beter laten betalen door “vrijwillig sponsorgeld”…

                                    50% van de Belgen betaald nu al, meer “vrijwillig” sponsorgeld, als belastingen….

                                    Comment


                                    • Een klein citaat (bron De Standaard):

                                      Op alle lonen die in België uitbetaald worden, moeten sociale bijdragen betaald worden. Daarmee worden onder andere ziekte- en invaliditeitsuitkeringen, pensioenen en werkloosheidsuitkeringen bekostigd. Bij een gewone werknemer bedraagt die socialezekerheidsbijdrage 38,07 procent van het brutoloon: de werkgever betaalt 25 procent, de werknemer moet zelf 13,07 procent bijdragen.

                                      Bij sportbeoefenaars worden die sociale lasten berekend op een vast bruto maandloon: 2.281,09 euro, waardoor zij maximum 868 euro per maand moeten betalen. Dit betekent dus ook dat topvoetballers minder bijdragen moeten betalen dan bijvoorbeeld een gemiddelde verpleegster, architect of postbode. Door de hoge lonen in het voetbal – gemiddeld verdient een voetballer in eerste klasse 337.000 euro per jaar – leverde het vorig seizoen een korting op van 70 miljoen euro voor alle eersteklassers samen.


                                      Behalve het sponsorgeld (dat jij en ik onrechtstreeks meebetalen) vinden sommigen dit normaal en hoor je hierover geen protest?
                                      Ik praat corrupte politici absoluut niet goed, maar hier wat kreften over het formaat auto waarin zij zich verplaatsen...


                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        Dat vind ik echt een topantwoord


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Echt bobo? Ben je met die uitleg akkoord of bevalt eerder de stijl van repliek?

                                        Comment


                                        • Ik vind dat topvoetballers en politiekers met een dacia duster moeten rijden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X