Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vanaf 2023 wil federaal minister van Financiën Vincent Van Peteghem de fiscale voordelen voor nieuwe bedrijfswagens afbouwen als ze niet elektrisch zijn. Tegen 2026 moeten die voordelen volledig weg zijn.

Comment

• Yeeehaaa, allemaal aan de stekker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Yeeehaaa, allemaal aan de stekker.
        Of betalen.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ja lap, ik heb ne keer een plug in besteld die nog geleverd moet worden, ik zou die beter weer annuleren!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
            https://www.tijd.be/politiek-economi.../10299347.html

Vanaf 2023 wil federaal minister van Financiën Vincent Van Peteghem de fiscale voordelen voor nieuwe bedrijfswagens afbouwen als ze niet elektrisch zijn. Tegen 2026 moeten die voordelen volledig weg zijn.
            Ik moet het nog maar zien gebeuren.
            Er zijn er hem al velen voor gegaan....

Impact op de Belgische autohandel zou huge zijn.

Comment

• Niet alleen de impact op de autohandel zou significant zijn, ook de inkomsten voor vadertje staat. Geen biv en verkeersbelasting die binnenkomt van honderduizenden wagens. Ze zijn volgens mij al lang aan het broeden op kilometerheffing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Ze zijn volgens mij al lang aan het broeden op kilometerheffing.
                Ik volg de fiscaliteit niet van bedrijfswagens maar ze willen oldtimers terug beperken met het aantal kilometers dat ze doen. Daar spraken men ook van over te schakelen op controle via ANPR.

Het zit er aan te komen, alleen nog niet de eerste twee jaren.

Comment

• ben benieuwd, ik moet in januari 2024 de huidige inleveren...

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Ze gaan de EV'S in de toekomst ook belasten, wees daar maar zeker van, hetzij op vermogen of op gewicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                      Ze gaan de EV'S in de toekomst ook belasten, wees daar maar zeker van, hetzij op vermogen of op gewicht.
                      Tuurlijk dat. Als EV's betaalbaar gaan zijn voor de meeste mensen, dan gaan ze die ook gaan belasten.

Comment

• Meer EV's, minder vraag naar brandstoffen = goedkopere brandstoffen? Er breken mooie tijden aan voor petrolheads.

Comment

Ze gaan de EV'S in de toekomst ook belasten, wees daar maar zeker van, hetzij op vermogen of op gewicht.
                          Het is ook niet helemaal logisch dat je geen of veel minder belasting zou moeten betalen voor het gebruik van de infrastructuur omdat je uitstoot laag is. Een wagen van 2 ton met electro motor is voor de weginfrastructuur niet anders dan een wagen van 2 ton op diesel.

Langs de andere kant is vermogen al jaren een doorslaggevende factor en daar gaat die redenering ook voor op ...
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ja lap, ik heb ne keer een plug in besteld die nog geleverd moet worden, ik zou die beter weer annuleren!!!
                            No worries tegen 2026 is die net afgeschreven
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• De auto op mijn BV is deze zomer afgeschreven en ik ga voorlopig geen andere meer kopen op de BV.
                              In de plaats daarvan in wat nieuw materiaal investeren en auto privé kopen en alle beroepskilometers aan 0,34€/km in kosten brengen.
                              Zal per saldo mss. niet voordeliger zijn maar ik kan wel kopen wat ik zelf wil en niet moeten kiezen op basis van criteria die de overheid mij oplegt.
                              Paar jaar de kat uit de boom kijken tot duidelijk is waar het naartoe gaat.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Het is ook niet helemaal logisch dat je geen of veel minder belasting zou moeten betalen voor het gebruik van de infrastructuur omdat je uitstoot laag is. Een wagen van 2 ton met electro motor is voor de weginfrastructuur niet anders dan een wagen van 2 ton op diesel.

Langs de andere kant is vermogen al jaren een doorslaggevende factor en daar gaat die redenering ook voor op ...
                                Het was er 2j. geleden bijna door dat rekeningrijden maar Weyts heeft het afgeschoten wegens 'geen draagvlak' bij de bevolking. Als je moet wachten op 'draagvlak' ga je lang kunnen wachten in een land als België

Ik stel vast in de nieuwe berekening de motorinhoud nog altijd doorslaggevend is.
                                Je moet zelfs aantal kw/pk niet meer ingeven, enkel brandstof, co2, euronorm en fiscale pk

Dus voor een dikke V8 die 5000km per jaar bolt betaal je je blauw maar een klein opgefokt turbomotortje dat misschien 5 keer zoveel baan aflegt wordt beloond. Ik zie de 'vergroening' hiervan totaal niet in
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  De auto op mijn BV is deze zomer afgeschreven en ik ga voorlopig geen andere meer kopen op de BV.
                                  In de plaats daarvan in wat nieuw materiaal investeren en auto privé kopen en alle beroepskilometers aan 0,34€/km in kosten brengen.
                                  Zal per saldo mss. niet voordeliger zijn maar ik kan wel kopen wat ik zelf wil en niet moeten kiezen op basis van criteria die de overheid mij oplegt.
                                  Paar jaar de kat uit de boom kijken tot duidelijk is waar het naartoe gaat.
                                  Geen verkeerd plan. Over een aantal jaar zal het een en ander op belasting voor verkeer toch duidelijker moeten zijn.

Comment

• Nog een opmerking over de oneerlijke fiscaliteit.
                                    Stel ik koop een M3 nieuw. Dan moet ik 3000eur meer BIV betalen voor de klote van Jambon dan een Waal.
                                    Hoe slecht de Belgische fiscaliteit ook is,de Vlaamse is nog slechter
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      Nog een opmerking over de oneerlijke fiscaliteit.
                                      Stel ik koop een M3 nieuw. Dan moet ik 3000eur meer BIV betalen voor de klote van Jambon dan een Waal.
                                      De ‘klote’ van Jambon danken u!
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

De ‘klote’ van Jambon danken u!
                                        Het perfecte onderhoud van Jambon zijn ”klote” is dan ook geen goedkope aangelegenheid. Maar als ’t dan toch moet dan nog liever die van Jan Hesp dan die van Di Rupo.

On topic: onze noorderburen hebben op het vlak van autofiscaliteit meer reden tot klagen. Die zijn dan weer jaloers op ons systeem.
                                        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 24/04/2021, 18:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          Nog een opmerking over de oneerlijke fiscaliteit.
                                          Ze zijn democratisch verkozen.

Comment

Working...
                                          X