Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiscaliteit Belgisch Wagenpark
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenYeeehaaa, allemaal aan de stekker.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichtenhttps://www.tijd.be/politiek-economi.../10299347.html
Vanaf 2023 wil federaal minister van Financiën Vincent Van Peteghem de fiscale voordelen voor nieuwe bedrijfswagens afbouwen als ze niet elektrisch zijn. Tegen 2026 moeten die voordelen volledig weg zijn.
Er zijn er hem al velen voor gegaan....
Impact op de Belgische autohandel zou huge zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZe zijn volgens mij al lang aan het broeden op kilometerheffing.
Het zit er aan te komen, alleen nog niet de eerste twee jaren.
Comment
-
ben benieuwd, ik moet in januari 2024 de huidige inleveren...
mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenZe gaan de EV'S in de toekomst ook belasten, wees daar maar zeker van, hetzij op vermogen of op gewicht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenZe gaan de EV'S in de toekomst ook belasten, wees daar maar zeker van, hetzij op vermogen of op gewicht.
Langs de andere kant is vermogen al jaren een doorslaggevende factor en daar gaat die redenering ook voor op ...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenJa lap, ik heb ne keer een plug in besteld die nog geleverd moet worden, ik zou die beter weer annuleren!!!MY 2011 Lexus IS250 Aut.
- Likes 1
Comment
-
De auto op mijn BV is deze zomer afgeschreven en ik ga voorlopig geen andere meer kopen op de BV.
In de plaats daarvan in wat nieuw materiaal investeren en auto privé kopen en alle beroepskilometers aan 0,34€/km in kosten brengen.
Zal per saldo mss. niet voordeliger zijn maar ik kan wel kopen wat ik zelf wil en niet moeten kiezen op basis van criteria die de overheid mij oplegt.
Paar jaar de kat uit de boom kijken tot duidelijk is waar het naartoe gaat.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenHet is ook niet helemaal logisch dat je geen of veel minder belasting zou moeten betalen voor het gebruik van de infrastructuur omdat je uitstoot laag is. Een wagen van 2 ton met electro motor is voor de weginfrastructuur niet anders dan een wagen van 2 ton op diesel.
Langs de andere kant is vermogen al jaren een doorslaggevende factor en daar gaat die redenering ook voor op ...
Ik stel vast in de nieuwe berekening de motorinhoud nog altijd doorslaggevend is.
Je moet zelfs aantal kw/pk niet meer ingeven, enkel brandstof, co2, euronorm en fiscale pk
Dus voor een dikke V8 die 5000km per jaar bolt betaal je je blauw maar een klein opgefokt turbomotortje dat misschien 5 keer zoveel baan aflegt wordt beloond. Ik zie de 'vergroening' hiervan totaal niet inMY 2011 Lexus IS250 Aut.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenDe auto op mijn BV is deze zomer afgeschreven en ik ga voorlopig geen andere meer kopen op de BV.
In de plaats daarvan in wat nieuw materiaal investeren en auto privé kopen en alle beroepskilometers aan 0,34€/km in kosten brengen.
Zal per saldo mss. niet voordeliger zijn maar ik kan wel kopen wat ik zelf wil en niet moeten kiezen op basis van criteria die de overheid mij oplegt.
Paar jaar de kat uit de boom kijken tot duidelijk is waar het naartoe gaat.
Comment
-
Nog een opmerking over de oneerlijke fiscaliteit.
Stel ik koop een M3 nieuw. Dan moet ik 3000eur meer BIV betalen voor de klote van Jambon dan een Waal.
Hoe slecht de Belgische fiscaliteit ook is,de Vlaamse is nog slechterBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenNog een opmerking over de oneerlijke fiscaliteit.
Stel ik koop een M3 nieuw. Dan moet ik 3000eur meer BIV betalen voor de klote van Jambon dan een Waal.
Hoe slecht de Belgische fiscaliteit ook is,de Vlaamse is nog slechter'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
De ‘klote’ van Jambon danken u!
On topic: onze noorderburen hebben op het vlak van autofiscaliteit meer reden tot klagen. Die zijn dan weer jaloers op ons systeem.Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 24/04/2021, 18:43.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenNog een opmerking over de oneerlijke fiscaliteit.
Stel ik koop een M3 nieuw. Dan moet ik 3000eur meer BIV betalen voor de klote van Jambon dan een Waal.
Hoe slecht de Belgische fiscaliteit ook is,de Vlaamse is nog slechter
Comment
Comment