de meerderheid kan ook gewoon mis zijn, nadeel van een democratie.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiscaliteit Belgisch Wagenpark
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Ze zijn democratisch verkozen.
- Likes 1
Comment
-
Van democratie is in vele gevallen geen sprake. Ondanks het feit dat sommige partijen lang geen meerderheid hebben, worden politieke afspraken gemaakt die niet stroken met het stemgedrag van de burger. Gent is er het perfecte voorbeeld van. De Groenen hadden absoluut geen meerderheid, en hadden 12% verloren bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen, maar hebben afspraken gemaakt met ovld dat zijn de burgemeester mogen leveren, op voorwaarde dat groen zijn agendapunten mag doordrukken. De burgemeester is dus eenvoudigweg het handpoppetje van die partij. Het signaal van de burger is dus gewoon genegeerd ten voordele van eigenbelang. Onrechtstreeks heeft dit ook een grote impact op de fiscaliteit en het gebruik van de auto.Last edited by order66; 25/04/2021, 07:58.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenVan democratie is in vele gevallen geen sprake. Ondanks het feit dat sommige partijen lang geen meerderheid hebben, worden politieke afspraken gemaakt die niet stroken met het stemgedrag van de burger. Gent is er het perfecte voorbeeld van.
Als bijvoorbeeld 7 partijen met elk 10% van de stemmen onderling een compromis sluiten om samen te besturen dan vertegenwoordigen zij 70% van de kiezers. Naar mijn weten is dat nog altijd meer dan 30%.
De standpunten van de ”grootste” partij zijn misschien veel moeilijker verenigbaar dan die van de overige 70%?
Niks ondemocratisch aan.Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 25/04/2021, 09:00.
Comment
-
Liever een schijndemocratie als de onze dan een dictatuur waar de oppositie soms letterlijk (mond)dood gemaakt wordt.
Ik geef gewoon mee dat velen stemmen op partijen die dikwijls ook een flink aantal standpunten hebben die tegen hen zijn. Maar dat ze zich door goedkope verkiezingsslogans toch hebben laten verleiden om op een bepaalde partij te stemmen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenLiever een schijndemocratie als de onze dan een dictatuur waar de oppositie soms letterlijk (mond)dood gemaakt wordt.
Ik geef gewoon mee dat velen stemmen op partijen die dikwijls ook een flink aantal standpunten hebben die tegen hen zijn. Maar dat ze zich door goedkope verkiezingsslogans toch hebben laten verleiden om op een bepaalde partij te stemmen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJa maar in Noord-Korea moet je geen BIV betalen
Comment
-
wij volgen uiteindelijk ook allemaal het onverkozen WEF-model en andere meningen worden door onze mainstream propaganda fake media en big tech monddood gemaakt en geridiculiseerd, censuurmachines draaien op volle toeren alleen moet je het willen zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJa maar in Noord-Korea moet je geen BIV betalen“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Heeft er in Gent dan één partij een meerderheid misschien?
Als bijvoorbeeld 7 partijen met elk 10% van de stemmen onderling een compromis sluiten om samen te besturen dan vertegenwoordigen zij 70% van de kiezers. Naar mijn weten is dat nog altijd meer dan 30%.
De standpunten van de ”grootste” partij zijn misschien veel moeilijker verenigbaar dan die van de overige 70%?
Niks ondemocratisch aan.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwij volgen uiteindelijk ook allemaal het onverkozen WEF-model en andere meningen worden door onze mainstream propaganda fake media en big tech monddood gemaakt en geridiculiseerd, censuurmachines draaien op volle toeren alleen moet je het willen zien
Klaus Schwab: you will own nothing and you will be happy!
Nu wordt daar nog schamper over gedaan maar dat blijft niet duren.
vb. de Vlaamse Bouwmeester wil ons allemaal in woonkazernes steken. Dat wordt leuk bij de volgende lockdown als het volgende 'dodelijke virus' eraan komt...
Ik ben blij dat ik nu geen 18 meer ben en nog aan alles moet beginnen.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Maar daar moet je wel zwijgen en in de pas lopen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Maar daar moet je wel zwijgen en in de pas lopen.
- Likes 1
Comment
-
ah ja? als ik nog maar een beetje rond mij kijk zie ik heel veel mensen niet in de pas lopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenDe auto op mijn BV is deze zomer afgeschreven en ik ga voorlopig geen andere meer kopen op de BV.
In de plaats daarvan in wat nieuw materiaal investeren en auto privé kopen en alle beroepskilometers aan 0,34€/km in kosten brengen.
Zal per saldo mss. niet voordeliger zijn maar ik kan wel kopen wat ik zelf wil en niet moeten kiezen op basis van criteria die de overheid mij oplegt.
Paar jaar de kat uit de boom kijken tot duidelijk is waar het naartoe gaat.
Problem is dat als je zoals ik bijna iedere dag voor dezelfde klant werkt en je bedrijf op je thuisadres staat, je geen kilometer vergoeding mag geven voor je kilometers van en naar die klant, want privé kilometers.
Met het systeem zoals in Nederland, waar je kilometers naar je werkplaats geen privé kilometers zijn en je bijtelling op de dagwaarde van de auto wordt berekend, dan zou ik het wel weten: lekkere youngtimer kopen! Na 2005 is er niet veel interessants meer uitgebracht.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenNeemt niet weg dat het daar een paradijs is voor de autoliefhebbers
- quasi geen privé bezit van wagen ( probeer eerst maar wat rijst op je bord te krijgen)
- onmogelijk om buitenlandse auto te kopen door de sancties (behalve voor de leider natuurlijk)
- binnenlandse productie stelt amper iets voor, paar duizend auto's per jaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
Hier toch ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Kan je dat toelichten want ik zie het niet:
- quasi geen privé bezit van wagen ( probeer eerst maar wat rijst op je bord te krijgen)
- onmogelijk om buitenlandse auto te kopen door de sancties (behalve voor de leider natuurlijk)
- binnenlandse productie stelt amper iets voor, paar duizend auto's per jaar
Er zat een knipoog bij naar onder andere ook de emiraten. Ik heb het sowieso niet zo met die tendens om naar anderen te kijken om te zeggen hoe goed of slecht het hier is. Mensen durven een land waar meer dan de helft van de bevolking in armoede leeft een paradijs voor de autoliefhebbers noemen ...
Wij hebben een gigantische middenklasse en dat is verschrikkelijk saai, maar dat is ook een enorme luxe. Dat geeft ons ook enorm veel tijd om te gaan lopen zeuren blijkbaar ...
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment