die bpm wordt idd deels gerecupereerd bij verkoop, in nl zijn 2dehandswagens flink duurder, en als nl een auto uit het buitenland halen heeft geen zin want daar betaal je wel bpm op
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiscaliteit Belgisch Wagenpark
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
226g is dat hoog, tja... Als je gaat vergelijken met al die hybride spullen en plug-ins misschien wel ja
Maar mijn Boxster uit 2006 had 254gr. co2 en ik heb daar toen bijlange zoveel niet voor betaald.
een boxster is toch geen zuiper, of wel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendie bpm wordt idd deels gerecupereerd bij verkoop, in nl zijn 2dehandswagens flink duurder, en als nl een auto uit het buitenland halen heeft geen zin want daar betaal je wel bpm op
De meesten zitten altijd maar in Duitsland te kijken maar afhankelijk van wat je zoekt zijn er ook in NL soms heel interessante deals te doen. Vooral benzinewagens en hybrides die vroeger bijtelling-vriendelijk waren en waar de markt nu verzadigd van is (bijv. de Outlander en sommige Lexus hybrides zijn 2de hands pakken goedkoper dan hier en keuze zat)MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
zou graag het effectieve verbruiksverschil en co² trouwens wel eens willen weten tss die boxster en die 4x4 ghibli
een boxster is toch geen zuiper, of wel?
Boxster was een 3.4 hé, atmo dus om goed vooruit te gaan moest je daar toeren mee maken, zat toch gemiddeld aan 12,5 liter als ik me goed herinner. Ook wel op 9 liter te krijgen als je die reed als een cabrio en niet als een Porsche
Reëel verbruik van zo'n Ghibli is moeilijk in te schatten, op die journalistentests kun je niet voortgaan want die zitten vol met full power acceleraties en hernemingen en met zo'n Ferrari-blok wordt dat verbruiksmatig zwaar afgestraft...MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
die Ghibli is er nog niet hé, is een aankoop 'in overweging', fiscaal plaatje heeft de goesting wel een deuk gegeven
Boxster was een 3.4 hé, atmo dus om goed vooruit te gaan moest je daar toeren mee maken, zat toch gemiddeld aan 12,5 liter als ik me goed herinner. Ook wel op 9 liter te krijgen als je die reed als een cabrio en niet als een Porsche
Reëel verbruik van zo'n Ghibli is moeilijk in te schatten, op die journalistentests kun je niet voortgaan want die zitten vol met full power acceleraties en hernemingen en met zo'n Ferrari-blok wordt dat verbruiksmatig zwaar afgestraft...
Er staat regelmatig een vervangwagen van de dealer op de oprit, hou daar wel rekening mee want ze zijn allesbehalve betrouwbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenMijn buur heeft er eentje, die zit op 14l.
Er staat regelmatig een vervangwagen van de dealer op de oprit, hou daar wel rekening mee want ze zijn allesbehalve betrouwbaar.
Idee van het bouwjaar? De eerste modeljaren hadden wat problemen maar na de facelift toch niet meer dacht ik?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
Is het een SQ4 (430pk) of de gewone (330of 350)?
Idee van het bouwjaar? De eerste modeljaren hadden wat problemen maar na de facelift toch niet meer dacht ik?
Is een 2018, gezien we op het zelfde tijdstip onze auto's hebben gekocht ben ik daar vrij zeker van.
Comment
-
En dan kom je zoiets tegen...46 euro BIV...
Powercars: verkoop van exclusieve wagens, nieuwe en tweedehandswagens van Duitse automerken en andere luxe topwagens: Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen, Aston Martin, Bentley, Ferrari, Maserati, enz.
Benieuwd hoe hoog die zijn reële uitstoot is als je daar wat mee gaat spelen. Zal niet zo ver uit de buurt zijn van een Ghibli vermoed ik...
Maar hey, t is een hybride hé, dus dat mag.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenEr staat vanachter enkel Q4 op, dus geen idee welk blok. Klinkt alvast zeer luid, geen idee of je daar meer mee weet.
Is een 2018, gezien we op het zelfde tijdstip onze auto's hebben gekocht ben ik daar vrij zeker van.
Koudstart in sport is niet echt 'buurvriendelijk', je kunt die ook normaal startenMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
Q4 is in principe wel de 430pk, de laagste vermogensvarianten zijn RWD
Koudstart in sport is niet echt 'buurvriendelijk', je kunt die ook normaal starten
Overdag maakt mij dat allemaal niet uit, maar het is niet de bedoeling dat mijn dochter van vier uit haar bed springt als hem start.
Maakte daar ook totaal geen problemen van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenKilometerbelasting mag er direct komen. Het meest eerlijke systeem. Komt er sowieso aan voor EV, logisch ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendie bpm wordt idd deels gerecupereerd bij verkoop, in nl zijn 2dehandswagens flink duurder, en als nl een auto uit het buitenland halen heeft geen zin want daar betaal je wel bpm op
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenMaar dan gaan ze de prijs wsl ook weer afhankelijk maken van de euronorm en co2 uitstoot. Dan zijt ge weer gechareld met een ietwat plezante auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenEn dan kom je zoiets tegen...46 euro BIV...
Powercars: verkoop van exclusieve wagens, nieuwe en tweedehandswagens van Duitse automerken en andere luxe topwagens: Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen, Aston Martin, Bentley, Ferrari, Maserati, enz.
Benieuwd hoe hoog die zijn reële uitstoot is als je daar wat mee gaat spelen. Zal niet zo ver uit de buurt zijn van een Ghibli vermoed ik...
Maar hey, t is een hybride hé, dus dat mag.
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenGij zult een politiek correcte wagen rijden of gij zult u blauw betalen aan taksen!
Mijn tip: zoek u iets hybride of elektrisch met hetzelfde vermogen, dan ben je volgens het systeem wel 'goed bezig'...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenEn dan kom je zoiets tegen...46 euro BIV...
Powercars: verkoop van exclusieve wagens, nieuwe en tweedehandswagens van Duitse automerken en andere luxe topwagens: Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen, Aston Martin, Bentley, Ferrari, Maserati, enz.
Benieuwd hoe hoog die zijn reële uitstoot is als je daar wat mee gaat spelen. Zal niet zo ver uit de buurt zijn van een Ghibli vermoed ik...
Maar hey, t is een hybride hé, dus dat mag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
Het gaat om een Ghibli SQ4, 2017, euro6, benzine en 'maar' een 3 liter. De eerdere euro5-versies voor MY16 hadden zelfs 246g.
4400€ en 1000€ VB ik vind dat toch veel ja, is meer dan 10% van de actuele waarde van die auto...
en ze hebben die BIV al eens geïnd bij verkoop hé! Dat vind ik nog het ergste. Als zo'n auto een paar keer 'rond' gaat, dan verdient de Belgische staat er meer aan dan de Nederlanders waar BPM maar eenmalig is. Dacht trouwens dat dit niet mocht van Europa maar ze vegen er hier hun voeten aan.
226g is dat hoog, tja... Als je gaat vergelijken met al die hybride spullen en plug-ins misschien wel ja
Maar mijn Boxster uit 2006 had 254gr. co2 en ik heb daar toen bijlange zoveel niet voor betaald.
Je zou de overheid juist dankbaar moeten zijn dat ze dit ontmoedigen
p.s. BPM in NL op zo’n SQ4 is 36500 euro, bijna zo veel dus dan wat ge er nu aan zou geven...Last edited by sunking; 28/04/2021, 22:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
dus je wil een wagen kopen die onbetrouwbaar is, niet waardevast (want minder dan 44k waard na 4 jaar?), veel zuipt en veel lawaai maakt.
Je zou de overheid juist dankbaar moeten zijn dat ze dit ontmoedigen
p.s. BPM in NL op zo’n SQ4 is 36500 euro, bijna zo veel dus dan wat ge er nu aan zou geven...
Niet iedereen is EV minded of heeft nog geen zin in een overstap. Mezelf inclusief die deze zomer nog iets "zwaar" op benzine gaat kopen voor het onmogelijk begint te worden. Liefhebberij zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenLaat iedereen eens doen, hij wil een Ghibli? Wees dan gewoon blij voor hem.
Niet iedereen is EV minded of heeft nog geen zin in een overstap. Mezelf inclusief die deze zomer nog iets "zwaar" op benzine gaat kopen voor het onmogelijk begint te worden. Liefhebberij zeker?
de taks moet hij er dan wel bijnemen, dat stelsel is bedacht door de overheid die blijkbaar van mening is dat dit meer draagvlak bij de bevolking heeft dan bv. een accijnsverhoging of kilometerheffing (of mijn goede vriend Weyts hiermee de juiste keuze gemaakt heeft, is een ander verhaal..)Last edited by sunking; 29/04/2021, 00:50.
Comment
-
Je "mag" nog altijd kopen wat je wil, alleen moet je (soms diep) in de buidel tasten als je keuze niet strookt met die van de beleidsmakers.
Ik heb voor de 330e geen BIV betaald en VB is 400€ minder dan de Lexus die nochtans ook een hybride was.
Het komt er gewoon op aan om het systeem te gebruiken in je voordeel. If you can't beat them, join them.
Da's ook het motto van de meeste EV-boys (als ze het durven toegeven).2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Idd, je kan er toch niks aan veranderen... en belastingen zijn weggesmeten geld.
Ik rijd nu met een EV als zelfstandige (als werknemer zou sowieso kapot belast worden, veel collega’s zijn ook zelfstandige), maar ook in het pre-stekker tijdperk kochten bedrijven en werknemers liefst fiscaal vriendelijke wagens zoals een golf bluemotion of een bmw efficientdynamics.
De hoge fiscale druk op wagens met ongunstige co2* zorgt ook voor een lagere prijs op de tweedehandsmarkt, op t einde van de rit betaal je dus toch ongeveer even veel. (zoals veel dingen: als de leningen goedkoper worden worden de huizen duurder en omgekeerd).
* het is politiek correcter om “wagen met ongunstige co2” te zeggen dan “vervuilende wagen”
Comment
Comment