Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiscaliteit Belgisch Wagenpark

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    eigenlijk werkt de titel hoe langer hoe meer op mijn systeem. het moet zijn "rotte vlaamse autofiscaliteit". Snel Jambon verbannen naar schurkenstan en terug Di Rupo. Dan hebben we wel een Romaanse homo als regeringsleider maar dat was ten minste een waardige man ipv een media geil varken als dikke jan-hesp.
    Qua niveau kan dit tellen!

Comment

eigenlijk werkt de titel hoe langer hoe meer op mijn systeem. het moet zijn "rotte vlaamse autofiscaliteit". Snel Jambon verbannen naar schurkenstan en terug Di Rupo. Dan hebben we wel een Romaanse homo als regeringsleider maar dat was ten minste een waardige man ipv een media geil varken als dikke jan-hesp.
      Iemand is z’n pilleke vergeten deze ochtend!
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

toen hadden die flaminganten nog niet zo veel te koeken. niks als ellende met die vlamingen.

Vlug verhuizen naar Di Rupostan dus, misschien een tip, verhuis naar Verviers, t'is daar lekker gezellig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten

Vlug verhuizen naar Di Rupostan dus, misschien een tip, verhuis naar Verviers, t'is daar lekker gezellig
          Mss wel een idee. Daar is ten minste ruimte en vrijheid. En ben ik gewoon van die achterbakse ratten af die het conservatief gedachtengoed,het fiere germaan zijn vermengen met racisme en opportunisme.
          Net zoals ik tov de Nazi's staan. Heel veel respect voor veel van hun ideeen,alleen haalde de holocaust en het racisme al hun goede ideeen naar beneden.

En wat betreft Verviers,ontploffen daar ook zoveel granaten dan als in Deweverpolis? Of gaan houden we meer van het mondaine knokke? Lees dan de x-dossiers maar eens...
          Criminaliteit en probleem wijken heb je overal.

Maar goed,legt iemand mij het voordeel van de Vlaamse regering eens uit voor een middenklasse,werkende Belg.
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Qua niveau kan dit tellen!
            je moet over mensen praten op hun niveau. Dit is Francken en Jambon taal.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• is de BIV echt absurd geworden nu? ik zou mijn 91'er golf (1.3) willen inruilen op iets met meer trekkracht. als ik nu mijn lege remork aan de auto heb, gaat dat ding al niet meer vooruit. en die drinkt toch vlotjes 7L (nadat ik er serieus aan heb gesleutel om die zuiniger te krijgen. men oude 88' er golf diesel deed 1400km met 50moter, deze haalt met moeite 700km).

ik was dus aan het uitkijken achter een audi 80 avant van 1992, maar die zijn absurd duur doordat ze belastingsvrij zijn. dus ik dacht: ik koop een 93'er en betaal wel 1jaar tax.
              MAAR...
              BIV 4007€
              jaarlijkse tax 974€ en dit voor een gammele 150pk te hebben. dat is toch echt absurd. vroeger betaalde je 61€ voor een auto ouder dan 10jaar.
              als zo een audi dus een keer of 3-4 verkocht wordt, is dat 20 000€ kassa voor DIV

ik kan die audi ook gewoon stallen tot 2023 en dan inschrijven, maar wie zegt dat ze tegen dan de regeltjes niet opieuw veranderen en bv zeggen dat BIV altijd verschuldigd is en enkel de wegenbelasting forfaitair blijft... want dan heb ik een waardeloze onverkoopbare auto (dat ik dan nog eens 2jaar moeten stallen heb)
              Last edited by andydv; 09/06/2021, 23:36.

Comment

• Youngtimers van na 1992 zijn idd reteduur geworden. Anders had er hier nu een heel mooie E320 w124 in de garage gestaan. Maar dat was er eentje van 93 dus een no go.

Comment

• nu aanschaffen, 2jaar in stalling gooien en dan genieten van je waardevolle oldtimer? zo een E320 zal toch wel wat waard worden dan

Comment

• kans is idd wel daar. Door het verlaten van het oldtimer statuut gaan vele verloren en vermoed ik dat de blijvertjes wel in waarde zullen stijgen.

Comment

• als je later een oldtimer hebt, welke zie je het liefste.
                      een W124 200D, een W124 E200 of een W124 E320...
                      de tax en inschrijving op oldtimers kost evenveel, dan heb ik toch liever de dikke V6 of de 4.2V8 :-D

Comment

• Gaat er ook van afhangen wat je er allemaal nog zal mogen mee doen (en vooral wat niet)

Comment

• Proberen van uiterlijke A1 toestanden weg te blijven ala verkopers Marco500e (maar alle respect voor dat soort verkopers evezogoe)en wrakkig visueel maar technisch tiptop, dan kost zo 124 of gelijkaardig nog geen arm en been

Een kramikkeg uiterlijk voel je niet tijdens rijden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• is ergens wel juist. Vaak kan je een iets slechtere W124 zonder al te grootte ellende weer tip top krijgen. Een wagen laten spuiten bvb hoeft het einde niet te zijn hé.
                            het onze verdomde plicht als generatie om dat type wagens,welk merk en model het ook is,overtedragen aan onze kinderen. Ik ben nu die elektrische nintendo auto's als beu zonder er ik er zelf eentje heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                              als je later een oldtimer hebt, welke zie je het liefste.
                              een W124 200D, een W124 E200 of een W124 E320...
                              de tax en inschrijving op oldtimers kost evenveel, dan heb ik toch liever de dikke V6 of de 4.2V8 :-D
                              Voor mij zou de 320 misschien nog overwogen worden, maar een viercilinder op de baan houden is veel goedkoper wanneer je zelf niet kan sleutelen. Zo een basic diesel met automaat, schuifdak en trekhaak, daar heeft iets voor mij.

Dat is het mooie aan zo een w124, die zag je op een boerenhof staan en voor de villa van meneer doktoor.

In het algemeen heb ik wel iets voor proper onderhouden oldtimers die niks speciaals waren toen ze nieuw waren. Die zijn ook niet in handen gevallen van mensen die goedkoop een dikke bak wilden rijden en het onderhoud achterwege lieten. Zo kan je ook "goedkoop" dikke suv's op lichte vracht vinden met een hoop kosten aan ...
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• er klopt iets niet.
                                vorige week gaf ik een audi 2.6 V6 in van 1994, 220gr CO2/km, 2600CC.
                                ik kreeg toen een berekening met 4007€ BIV en 974€ jaarlijkse tax.

ik heb al verschillende andere autos bekeken en allemaal zijn die taxen heel hoog.
                                ik ben die formule gaan opzoeken hoe ze BIV berekenen om te zien waar de grote boosdoener zit:

BIV= (((CO2 * f + x) / 246)6 * 4500 + c) * LC

CO2 = 220
                                f = 1 (benzine)
                                x = 40.5 (4,5 voor elk jaar tussen 2013 en dag van inschrijving, 9x 4.5 = 40.5
                                c is de luchtcomponent voor oudere wagens, euro1 = 552
                                LC is de leeftijdscategory. nieuw is 100% en vanaf 10jaar oud is het nog 10%.

ik reken dus ((((220 * 1) + 40.5) / 246 )6 *4500 + 552) *10% = 689€ BIV
                                das een pak lager dan die 4007€ dat ik bij de simulatie kreeg.

nu ga ik terug naar de simulatie tool https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie en doe dezelfde berekening

tax 689.79€

ik geraak LANGS GEEN KANTEN meer aan die 4007€. zat er soms een fout in het inschrijvingsprogramma?

Last edited by andydv; 15/06/2021, 13:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                  er klopt iets niet.
                                  vorige week gaf ik een audi 2.6 V6 in van 1994, 220gr CO2/km, 2600CC.
                                  ik kreeg toen een berekening met 4007€ BIV en 974€ jaarlijkse tax.

ik heb al verschillende andere autos bekeken en allemaal zijn die taxen heel hoog.
                                  ik ben die formule gaan opzoeken hoe ze BIV berekenen om te zien waar de grote boosdoener zit:

BIV= (((CO2 * f + x) / 246)6 * 4500 + c) * LC

CO2 = 220
                                  f = 1 (benzine)
                                  x = 40.5 (4,5 voor elk jaar tussen 2013 en dag van inschrijving, 9x 4.5 = 40.5
                                  c is de luchtcomponent voor oudere wagens, euro1 = 552
                                  LC is de leeftijdscategory. nieuw is 100% en vanaf 10jaar oud is het nog 10%.

ik reken dus ((((220 * 1) + 40.5) / 246 )6 *4500 + 552) *10% = 689€ BIV
                                  das een pak lager dan die 4007€ dat ik bij de simulatie kreeg.

nu ga ik terug naar de simulatie tool https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie en doe dezelfde berekening

tax 689.79€

ik geraak LANGS GEEN KANTEN meer aan die 4007€. zat er soms een fout in het inschrijvingsprogramma?
                                  Zal iets fout gezeten hebben, ik dacht dat je tot 3 liter in een "normale auto" ongeveer aan 1000 euro zat. Dat is hoe ik het altijd wat onthoud.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• maxus buske

Comment

• De Waalse minister van mobiliteit Philippe Henry komt met een hervorming van de autofiscaliteit, zoals Macron in Frankrijk (= max € 20000) vorig jaar invoerde en in Nederland (BPM = max € 35000) al +20 jaar bestaat. (idem DK, SE, ...)

Het nieuwe systeem kijkt vooral naar de maximaal toegestane massa, het maximumgewicht in beladen toestand dat voor het voertuig goedgekeurd is.

Hoe zwaarder een auto, hoe groter het verbruik en vervuiling (banden + remmen), heel eenvoudig.

Wallonië, zal hierdoor zowat volledig voldoen aan de Europese klimaat doelstellingen, Vlaanderen voldoet aan bijna geen enkele....

De Belgische autofederatie is niet tevreden...

Comment

• Was te verwachten hé, iedereen in een EV duwen en dan belasten op gewicht, sowieso veel voor een EV.
                                        Betalen gaan we altijd doen!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                          De Waalse minister van mobiliteit Philippe Henry komt met een hervorming van de autofiscaliteit, zoals Macron in Frankrijk (= max € 20000) vorig jaar invoerde en in Nederland (BPM = max € 35000) al +20 jaar bestaat. (idem DK, SE, ...)

Het nieuwe systeem kijkt vooral naar de maximaal toegestane massa, het maximumgewicht in beladen toestand dat voor het voertuig goedgekeurd is.

Hoe zwaarder een auto, hoe groter het verbruik en vervuiling (banden + remmen), heel eenvoudig.

Wallonië, zal hierdoor zowat volledig voldoen aan de Europese klimaat doelstellingen, Vlaanderen voldoet aan bijna geen enkele....

De Belgische autofederatie is niet tevreden...
                                          http://www.autoforum.be/forum/auto-a...genpark/page27
                                          je moet de doelstellingen door de roze bril van tinne - gascentrales stoten geen extra co² uit - bekijken, ik veronderstel dan maar dat fossiele auto's dat ook niet doen

https://palnws.be/2021/12/nollet-eco...-op-eu-niveau/

en vlg ecolo nollet:
                                          "Ce n'est pas grave si nos émissions de CO2 augmentent, car au niveau européen, celles des autres vont diminuer"

Comment

Working...
                                          X