Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Publiek beschikbare laadpaal plaatsen op eigen oprit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Publiek beschikbare laadpaal plaatsen op eigen oprit

    Hey,

    Het is voor een zelfstandige met voldoende oprit.
    Op termijn wil ik zeker elektrisch gaan rijden. Mijn ecologisch schulgevoel zegt liever vroeger dan later. Mijn centen en familiesituatie zeggen om mijn huidige auto gewoon af te rijden (2j)
    Rij ik hem morgen perte totale, dan koop ik direct Tesla Model 3. Toch niets anders op de markt dat me interesseert, allemaal SUVs.

    Ik ben aan het nakijken of het interessant om nu reeds een laadpaal op mijn oprit te zetten.
    Deze zou ik dan ook publiek beschikbaar willen stellen.
    Is dat slim? Kan je daar geld mee verdienen? Hoe doe je dat?
    Waar moet je op letten bij een laadpaal? Welke stekker(s)?
    Wat kost dat? Wie kan dat plaatsen?
    Moet ik nog andere vragen stellen?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Moet ik nog andere vragen stellen?
    "Ben ik gek aan het worden ?"

    Comment


    • #3
      Ecologisch schuldgevoel... Lol! Dan koop je beter geen auto.

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Bij een thuis laadpaal heb je ook al de mogelijkheid om die door de buur of bezoekers te laten gebruiken en meteen de kosten te zien dus zie ik er niet meteen een probleem in.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          Kan je daar geld mee verdienen?
          idd, als verdienmodel, op een bedrijfsterrein
          nog niet zo slecht gedacht

          ik lees hier dat laden aan een publieke paal makkelijk 3x duurder kan zijn als thuis
          Overzicht van alle laadkaarten en -pasjes die voorhanden zijn om je elektrische auto publiek te laden in België

          Comment


          • #6
            Het is niet op een bedrijfsterrein, maar thuis.
            Misschien zou het een lokker kunnen zijn dat men gewoon met bankkaart kan betalen ipv nog een pasje te moeten hebben.
            Ik begin te denken dat dat 1 van de grootste belemmeringen is van een EV: dat je niet met gewone bankkaart kan betalen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Ik begin te denken dat dat 1 van de grootste belemmeringen is van een EV: dat je niet met gewone bankkaart kan betalen.
              Oei! Gaat dat ook al niet? Hoe werkt dat dan?

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                gewoon wat bedenkingen

                meeste ev's zijn (nog) bedrijfswagens, die doen dat mss liever met een pass ipv eigen bankkaart
                wij hebben hier laadpalen op de parking van de firma, een beetje als service voor eigen personeel en bezoekers...er wordt niet echt wat op verdiend, gewoon 28cent per kw/h, je gaat daar mee moeten concurreren, we zijn niet alleen
                ik denk dat je een vrij hoge kw/h lader moet zetten om hoge (verdien)prijs te rechtvaardigen
                als ze gaan werken bij de vreg met capaciteitstarief ipv verbruik, of variabel naargelang netbelasting...kan uw verdienmodel niet meer gaan kloppen, en ik vertrouw ze voor geen haar meer hier in belgie ivm energie

                ik vind het wel een knap en zelfs nobel initiatief om over na te denken

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Hey,

                  Het is voor een zelfstandige met voldoende oprit.
                  Op termijn wil ik zeker elektrisch gaan rijden. Mijn ecologisch schulgevoel zegt liever vroeger dan later. Mijn centen en familiesituatie zeggen om mijn huidige auto gewoon af te rijden (2j)
                  Rij ik hem morgen perte totale, dan koop ik direct Tesla Model 3. Toch niets anders op de markt dat me interesseert, allemaal SUVs.

                  Ik ben aan het nakijken of het interessant om nu reeds een laadpaal op mijn oprit te zetten.
                  Deze zou ik dan ook publiek beschikbaar willen stellen.
                  Is dat slim? Kan je daar geld mee verdienen? Hoe doe je dat?
                  Waar moet je op letten bij een laadpaal? Welke stekker(s)?
                  Wat kost dat? Wie kan dat plaatsen?
                  Moet ik nog andere vragen stellen?
                  neem gewoon contact op met 1 van de providers zoals ev box new motion enz
                  die hebben oplossingen genoeg om iemand die zijn paal wil delen tegen vergoeding te bedienen.
                  de bedenking die bobo uit in verband met met vertrouwen kan ik alleen maar bijtreden.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                    Oei! Gaat dat ook al niet? Hoe werkt dat dan?
                    pasje he
                    er zijn er gratise en met abonnement.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                      idd, als verdienmodel, op een bedrijfsterrein
                      nog niet zo slecht gedacht

                      ik lees hier dat laden aan een publieke paal makkelijk 3x duurder kan zijn als thuis
                      Overzicht van alle laadkaarten en -pasjes die voorhanden zijn om je elektrische auto publiek te laden in België
                      inderdaad,dat klopt,
                      maar die dure snelladers heeft het merendeel van de rijders zelden of nooit nodig.
                      voor een enkele noodsitutie maakt de prijs weinig uit denk ik.
                      dan ben je blij dat het bestaat.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                        pasje he
                        er zijn er gratise en met abonnement.
                        Pasje? Hoe betaal je dat dan? En dan kan je overal laden? Sorry hé, mijn beperkte kennis wordt grappig eigenlijk
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          haha,pasje in de vorm van een betaalkaart is gekoppelt aan een faktuur meestal 1x per maand.
                          pasje tegen de lezer op de paal houden en de rest gebeurt vanzelf.
                          o ja er zijn ook app's maar daar ben ik geen fan van(ouderwets he)https://evcompany.eu/nl/laadpalen-el...ktrische-auto/
                          een voorbeeldje......
                          ik denk dat de meeste ev rijders over 2 pasjes beschikken,werkt het ene niet dan doet het andere het wel.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Ecologisch schuldgevoel... Lol! Dan koop je beter geen auto.

                            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                            Dit. Wat een zever weer, grondstoffen voor productie wagen, en Poolse bruinkoolcentrales. Nuff said
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                              haha,pasje in de vorm van een betaalkaart is gekoppelt aan een faktuur meestal 1x per maand.
                              pasje tegen de lezer op de paal houden en de rest gebeurt vanzelf.
                              o ja er zijn ook app's maar daar ben ik geen fan van(ouderwets he)https://evcompany.eu/nl/laadpalen-el...ktrische-auto/
                              een voorbeeldje......
                              ik denk dat de meeste ev rijders over 2 pasjes beschikken,werkt het ene niet dan doet het andere het wel.
                              Allez, weer wat bijgeleerd. Thx!
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                binnen 3 jaar ben je een echte expert

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  ...
                                  meeste ev's zijn (nog) bedrijfswagens, die doen dat mss liever met een pass ipv eigen bankkaart
                                  wij hebben hier laadpalen op de parking van de firma, een beetje als service voor eigen personeel en bezoekers...er wordt niet echt wat op verdiend, gewoon 28cent per kw/h, je gaat daar mee moeten concurreren, we zijn niet alleen
                                  ik denk dat je een vrij hoge kw/h lader moet zetten om hoge (verdien)prijs te rechtvaardigen
                                  als ze gaan werken bij de vreg met capaciteitstarief ipv verbruik, of variabel naargelang netbelasting...kan uw verdienmodel niet meer gaan kloppen, en ik vertrouw ze voor geen haar meer hier in belgie ivm energie
                                  ...
                                  Daar zit zeker iets in...

                                  Maar de personen die reeds een EV hebben: hebben jullie een laadpaal staan? Dat is dan 'lichte' capaciteit: 11kWh of zo?
                                  Nooit overwogen om een versie te zetten met betaalmogelijkheid om zo kosten te recupereren?
                                  Zijn die dan zoveel duurder of wil je geen vreemden op je oprit of ... ?

                                  Ik neem aan de voor een 50kWh versie waarschijnlijk mijn elektriciteitsinstallatie thuis een serieuze upgrade moet krijgen.
                                  Waardoor het veel duurder uitkomt voor mij met slechts een occassionele 'klant'.


                                  Comment


                                  • #18
                                    Meesten laden in hun garage zeker.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Daar zit zeker iets in...

                                      Maar de personen die reeds een EV hebben: hebben jullie een laadpaal staan? Dat is dan 'lichte' capaciteit: 11kWh of zo?
                                      Nooit overwogen om een versie te zetten met betaalmogelijkheid om zo kosten te recupereren?
                                      Zijn die dan zoveel duurder of wil je geen vreemden op je oprit of ... ?

                                      Ik neem aan de voor een 50kWh versie waarschijnlijk mijn elektriciteitsinstallatie thuis een serieuze upgrade moet krijgen.
                                      Waardoor het veel duurder uitkomt voor mij met slechts een occassionele 'klant'.

                                      ik denk dat er zeer weinig ev rijders zijn die thuis kunnen laden aan 11kw.
                                      ik bezit zelf een paal van 3.7 kw,voor mijn gebruik perfect,ev rijders zijn welkom,maar wie ergens onderweg wil laden is meestal toch meer gebaat met de hogere vermogens van een openbare paal.
                                      om zelf te gaan investeren(als partikulier)in een hoger vermogen dan je zelf nodig hebt,+ de aanpassingen die je dan moet doen aan je elektrische installatie is totaal onhaalbaar.
                                      er staat hier een paal van 11kw op 5 min wandelen,pal in het centrum,dan is de rekening voor mogelijke'klanten' snel gemaakt.
                                      dus het antwoord heb je eigenlijk zelf al gegeven.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X