Ik denk dat de klassieke autohandel echt eens de zaken anders moet bekijken.
Dit weekend samen met mijn dochter die wil beginnen te werken gaan kijken voor een nieuwe of recente tweedehands auto.
Zelf rij ik met een firmawagen, en zelfs daarvoor kom ik gewoon niet in de garage. Ik geef mijn config af aan de fleetverantwoordelijke, en die zegt me dan of ik nog wat kan toevoegen of moet gaan cutten. Dus... niet direct ervaring met het ras autoverkoper.
Eerst het positieve: bij Cardoen gaan kijken. Je moet daar natuurlijk wat geluk hebben dat wat er staat je smaak is.
Maar: correcte overnameprijs voor de 10 jaar oude studentenkar, en de prijs die op de auto staat is ook wat je gaat betalen. Na betaling is de auto beschikbaar op 1 week tijd.
Dan naar een Skoda garage gegaan die een demowagen aanbood die binnen haar budget viel en haar aanstond.
Ze had midden in de week al een afspraak gemaakt, maar toch voor we vertrokken nog eens gebeld of die auto er nog stond. "Zeker, kom maar af, koffie staat klaar".
Dus... 40 km gereden, en het eerste wat die verkoper zegt is... sorry, je hebt nog met mijn collega gebeld maar die wist niet dat die auto gisteravond verkocht is.
Ik ga U proberen iets anders aan te bieden.
Nu had mijn dochter al een paar configs gemaakt, maar die kwamen op catalogusprijs van >20k. Haar budget ca 13-14k, en dat vertelde ze ook.
Ze laat dus zo'n config zien. De verkoper... ja we hebben nog een stockwagen die op de kleur na vrijwel hetzelfde is.
En dan de hokus pokus... van 21k gaat het dan met overname (auto is misschien nog echt 1000€ waard) naar 14500€.
Onzin toch... Waarom bestaan er nog catalogusprijzen? Willen de mensen nu echt een korting kopen? Waarom schrikken ze klanten af met catalogusprijzen die toch niemand betaalt?
En dan nog een tweede die een maand later beschikbaar is, die ging van 22k naar 17k omdat ze daarop geen recyclagepremie mogen geven, maar pas een overname kunnen bepalen als ze eerst foto's maken van de oude bak, en die dan doorgeven aan handelaars om een week later een prijs te geven.
Waarom maken ze het de klant toch zo moeilijk om gewoon een stuk auto te kopen...
Nog eens gevraagd naar een nieuwe op bestelling... Leveringstermijn: 5 maand. En dan beweren dat de autosector op zijn gat ligt.
Nu wou mijn dochter sowieso daar niet meer kopen omdat ze ons tot daar lieten komen voor niks, maar anders. WTF
Ik ga nog liever een tapijt kopen in de soeks dan in België een auto.
Onze laatste auto hebben we ook bij Cardoen gekocht. Auto was perfect wat we zochten, prijs zat 2000€ onder de prijs van de merkgarage, en de overname lag 1000€ hoger. Direct leverbaar en geen gezever.
De merkhandelaars zijn echt hun eigen graf aan het graven op die manier. Ik ga ze echt keihard mijden.
Dit weekend samen met mijn dochter die wil beginnen te werken gaan kijken voor een nieuwe of recente tweedehands auto.
Zelf rij ik met een firmawagen, en zelfs daarvoor kom ik gewoon niet in de garage. Ik geef mijn config af aan de fleetverantwoordelijke, en die zegt me dan of ik nog wat kan toevoegen of moet gaan cutten. Dus... niet direct ervaring met het ras autoverkoper.
Eerst het positieve: bij Cardoen gaan kijken. Je moet daar natuurlijk wat geluk hebben dat wat er staat je smaak is.
Maar: correcte overnameprijs voor de 10 jaar oude studentenkar, en de prijs die op de auto staat is ook wat je gaat betalen. Na betaling is de auto beschikbaar op 1 week tijd.
Dan naar een Skoda garage gegaan die een demowagen aanbood die binnen haar budget viel en haar aanstond.
Ze had midden in de week al een afspraak gemaakt, maar toch voor we vertrokken nog eens gebeld of die auto er nog stond. "Zeker, kom maar af, koffie staat klaar".
Dus... 40 km gereden, en het eerste wat die verkoper zegt is... sorry, je hebt nog met mijn collega gebeld maar die wist niet dat die auto gisteravond verkocht is.
Ik ga U proberen iets anders aan te bieden.
Nu had mijn dochter al een paar configs gemaakt, maar die kwamen op catalogusprijs van >20k. Haar budget ca 13-14k, en dat vertelde ze ook.
Ze laat dus zo'n config zien. De verkoper... ja we hebben nog een stockwagen die op de kleur na vrijwel hetzelfde is.
En dan de hokus pokus... van 21k gaat het dan met overname (auto is misschien nog echt 1000€ waard) naar 14500€.
Onzin toch... Waarom bestaan er nog catalogusprijzen? Willen de mensen nu echt een korting kopen? Waarom schrikken ze klanten af met catalogusprijzen die toch niemand betaalt?
En dan nog een tweede die een maand later beschikbaar is, die ging van 22k naar 17k omdat ze daarop geen recyclagepremie mogen geven, maar pas een overname kunnen bepalen als ze eerst foto's maken van de oude bak, en die dan doorgeven aan handelaars om een week later een prijs te geven.
Waarom maken ze het de klant toch zo moeilijk om gewoon een stuk auto te kopen...
Nog eens gevraagd naar een nieuwe op bestelling... Leveringstermijn: 5 maand. En dan beweren dat de autosector op zijn gat ligt.
Nu wou mijn dochter sowieso daar niet meer kopen omdat ze ons tot daar lieten komen voor niks, maar anders. WTF
Ik ga nog liever een tapijt kopen in de soeks dan in België een auto.
Onze laatste auto hebben we ook bij Cardoen gekocht. Auto was perfect wat we zochten, prijs zat 2000€ onder de prijs van de merkgarage, en de overname lag 1000€ hoger. Direct leverbaar en geen gezever.
De merkhandelaars zijn echt hun eigen graf aan het graven op die manier. Ik ga ze echt keihard mijden.
Comment