Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autohandelpraktijken in merkgarages

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Ja, bij sommige merken kunnen de verkopers er niet aan uit en moet je bij het bestellen als klant aan hen uitleggen hoe hun configurator marcheert :p

Bij sommige optie packs zie ik de logica nog in, maar bij andere waar ze 2 totaal niet aan elkaar gelinkte opties verplicht samen steken...
    Ik heb vooral problemen met die online configurators. De verkopers doen dat meestal wel goed bij mij. Maar bij Mercedes bv als ge dan een bepaalde bekleding neemt, dan komt er ineens een pakket van €5000 bij en dan neemt ge terug die vorige bekleding en gaat er maar €600 terug vanaf. Zo van die dingen.

Comment

Ja, bij sommige merken kunnen de verkopers er niet aan uit en moet je bij het bestellen als klant aan hen uitleggen hoe hun configurator marcheert :p
      Hahaha idd! Kan ik alleen maar beamen, zeker bij Mercedes

Ik heb alles zelf mogen uitzoeken en het weinige wat dan toch vermeld werd was onjuist, bij levering mankeerde ik 2 dingen die er zogezegd opzaten. Ze kennen hun eigen pakketten niet, de idioten

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik heb vooral problemen met die online configurators. De verkopers doen dat meestal wel goed bij mij. Maar bij Mercedes bv als ge dan een bepaalde bekleding neemt, dan komt er ineens een pakket van €5000 bij en dan neemt ge terug die vorige bekleding en gaat er maar €600 terug vanaf. Zo van die dingen.
        Ik zou echt geen Mercedes, BMW of Audi online durven kopen, er zal dan altijd wel iets essentieel ontbreken.
        Bij een A4 moest je zo het lichtpakket nemen om nog maar een dashboardkastlichtje te hebben.
        Dan is een Mazda toch wel wat simpeler te bestellen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Bij mij is het net omgekeerd.
          Als Cardoen of Tesla een prijs toont, en dat is dan ook de prijs die ik betaal, dan voel ik me veel comfortabeler. Ik weet dat het hun policy is, en ik weet dat ik niet bedrogen wordt.

Met een catalogusprijs van 22k, en dan een offerte aan 15k vraag ik me altijd af waarom. En ik vraag me nog meer af of ik in een andere garage niet aan 14k kan kopen.
          Daarenboven, moet ik verzekering betalen voor een waarde van 22k .... WTF

Heb hetzelfde ook meegemaakt met een keuken.
          Je doet je heel verhaal. Meneer de verkoper komt terug met een tekeningske, en een prijs van 30k.
          Je verschiet, en hij doet er 8k af op voorwaarde dat ik direct teken.

Dan schiet ik in een kramp. Ik antwoord dan direct. Tja.... mijn bomma wil mijn keuken mee sponsoren, maar wil eerst wel eens zien wat het wordt, en ik zie die pas volgende zondag na de mis. Dus ik begrijp dat dat dan niet gaat lukken, want als ik volgende week terug komt moet ik 30k betalen, en mijn bomma sponsort geen 8k.
          Dan zie je die mannen wit wegtrekken als ik mijn stoel achteruit schuif en gewoon weg loop. Daar praat ik echt niet meer mee.

Toen ik die keuken elders kocht kregen we direct een correcte prijs, en de verkoper zei ook dat ze geen tapijten verkochten. De prijs is de prijs, en bij ondertekening krijg je er een set pannen bij.

Ben die spellekes meer dan beu.

Hebben wij ook gehad toen wij een keuken gingen kiezen

"ja ik zal jullie even laten, ik kom direct terug."

Ja nee we kiezen nu niet.

"Oke ik ga even naar mijn baas"

komt terug:

"Ik doe er nog een gratis pottenset bij "

Uiteindelijk gewoon een keuken besteld bij een binnenhuisarchitect die zei dat is de prijs en dat is de beste prijs en denkt er maar rustig over na. Veel aangenamer.

BMW X5 45e

Comment

Ons keuken was 25K en nu komt de korting zei hem... den helft er af.. zo maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Ik zou echt geen Mercedes, BMW of Audi online durven kopen, er zal dan altijd wel iets essentieel ontbreken.
              Bij een A4 moest je zo het lichtpakket nemen om nog maar een dashboardkastlichtje te hebben.
              De meeste niet-premiums zijn simpeler te bestellen. Bij de fransen zijt ge ook rap uitgeklikt. Maar zo hebt ge dan bij sommige merken en modellen soms de pech dat ge voor bepaalde opties te kunnen hebben, gewoonweg een versie hoger moet kopen en dat voor die ene optie. Als ge wilt dat uwe Tesla autopark heeft, moet ge direct de optie van €6300 erbij nemen. Anders is die mogelijkheid er niet. Op dat vlak dan liever de uitgebreide lijst bij de duitsers zodat ik wel die ene optie kan nemen.

De eerste keer op de site van Mazda moest ik eerst gaan uitzoeken welke motoren nu diesel of benzine waren. Dus zo simpel was het toen niet. Een kenner van het merk zal het wel weten, maar een leek geraakt er niet aan uit wat nu wat is. Tenzij het tegenwoordig wel goed staat aangeduid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                En dan zeg ik "dank U", en ik loop naar buiten.

Comment

En dan zeg ik "dank U", en ik loop naar buiten.

ooh, wij ook hoor en daarna getekend. Want bij de 4 waar we geweest zijn waren het de zelfde praktijken.
                  Enkel bij deze getekend omwille van de opstelling die mogelijk was en bij de andere niet.

Soit, we dwalen af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Maar hij heeft wel zijn keuken gemaakt alsof het voor hem zelf is hé

Comment

Maar hij heeft wel zijn keuken gemaakt alsof het voor hem zelf is hé
                      Wel, ik heb bij die man gekocht, en de prijs was meteen juist. Geen gefoefel, en geen gezever van "alleen als ge vandaag tekent gaat er nog 5000€ af".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Ja, de "Duitse 3" zijn daar echt erg in...
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Wel, ik heb bij die man gekocht, en de prijs was meteen juist. Geen gefoefel, en geen gezever van "alleen als ge vandaag tekent gaat er nog 5000€ af".
                          En was ze zo gemaakt alsof ze voor hem was?
                          Niets mis mee hé. Vermoed wel dat die goeie keukens maken. Anders zou m niet de grootste zijn.

Comment

En was ze zo gemaakt alsof ze voor hem was?
                            Niets mis mee hé. Vermoed wel dat die goeie keukens maken. Anders zou m niet de grootste zijn.
                            Ja, ik ben daar nog altijd zeer tevreden over. De opvolging van de installatie werd ook perfect uitgevoerd door de filliaalleider/verkoper.
                            Graniet was eerst fout gemeten, maar daar is zelfs geen discussie over geweest, enkel excuses dat we een paar dagen zouden moeten wachten op een nieuw stuk.
                            En de factuur (geen voorschot!) kregen we pas als wij akkoord waren dat alles in orde was.

Comment

Er zitten hier meer keukenliefhebbers dan autofanaten?
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ja, ik ben daar nog altijd zeer tevreden over. De opvolging van de installatie werd ook perfect uitgevoerd door de filliaalleider/verkoper.
                                Graniet was eerst fout gemeten, maar daar is zelfs geen discussie over geweest, enkel excuses dat we een paar dagen zouden moeten wachten op een nieuw stuk.
                                En de factuur (geen voorschot!) kregen we pas als wij akkoord waren dat alles in orde was.
                                Keuken is voor binnen 2 jaar bij ons. Nog geen flauw waar. Collega van mij heeft een paar manden een laten plaatsen door Ixina. Ook heel tevreden over, alhoewel het compleet mis liep. Maar die werken met onderaannemers die het komen plaatsen en die hebben echt heel veel moeite gedaan om het tot een goed einde te brengen. Ik heb een paar mensen die ik eerst sowizo wil vragen, maar dat zijn effectief keukenbouwers en schrijnwerkers en geen ketens.

Comment

Mijn zoon heeft bij Eggo gekocht, en dat liep ook goed.
                                  Ook Dovy werkt met onderaannemers die de plaatsing doen. Daar moet je geluk mee hebben, maar als de verkoper aan jouw kant staat om een perfecte afwerking te eisen, dan zit dat alvast goed.

Ik ben er van overtuigd dat er heel goede schrijnwerkers zijn, maar dan heb je volgens mij een pak meer kans op late levering etc.

Eén tip: betaal geen voorschot, of ten hoogste iets als de kasten in jouw huis staan.
                                  Als je bouwverhalen naleest, dan is het steevast: hoe hoger het voorschot, hoe meer miserie. Als een aannemer een voorschot nodig heeft, dan is dat geen goed teken.
                                  En als ze failliet gaan, dan ben je dat 100% zeker kwijt.

Comment

Mijn zoon heeft bij Eggo gekocht, en dat liep ook goed.
                                    Ook Dovy werkt met onderaannemers die de plaatsing doen. Daar moet je geluk mee hebben, maar als de verkoper aan jouw kant staat om een perfecte afwerking te eisen, dan zit dat alvast goed.

Ik ben er van overtuigd dat er heel goede schrijnwerkers zijn, maar dan heb je volgens mij een pak meer kans op late levering etc.

Eén tip: betaal geen voorschot, of ten hoogste iets als de kasten in jouw huis staan.
                                    Als je bouwverhalen naleest, dan is het steevast: hoe hoger het voorschot, hoe meer miserie. Als een aannemer een voorschot nodig heeft, dan is dat geen goed teken.
                                    En als ze failliet gaan, dan ben je dat 100% zeker kwijt.
                                    Firma's waar ik mee werk check ik heel goed en ken ik meestal al. Ik zit al meer van 20 jaar in den bouw en ken heel wat firma's, of weet wel mensen die ik kan navragen. Voorschotten heb ik geen problemen mee. Wij vragen ook voorschotten bij particulieren. Niet dat we het nodig hebben, maar om de miserie te voorkomen als ze ineens annuleren. Want bij annulatie heeft de aannemer in principe recht op 10% schadevergoeding. Maar begin maar weer. Dus vandaar het voorschot. Alhoewel dat soms wel vergeten wordt en de klanten er zelf achter bellen

Eerst mijne zolder + badkamer onder het dak afwerken en daarna badkamer op 1ste verdiep. Daarna de keuken Mijn vrouw heeft maar 2 grote wensen en dat die die nieuwe badkamer en nieuwe keuken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                      Er zitten hier meer keukenliefhebbers dan autofanaten?
                                      Precies. Al zou ik denken/hopen dat je vaker een auto koopt dan een keuken
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Just eens aant zien op de site van VW wat ne passat kost en vooral de GTE versie. Weet niet wat met die configurator is gebeurt, maar zo gaan ze er toch niet vanaf geraken. Kunt zelfs nog niet deftig een motor kiezen.

Comment

Precies. Al zou ik denken/hopen dat je vaker een auto koopt dan een keuken
                                          als het van de vrouw afhangt ben ik daar niet zo zeker van.....

Comment

Working...
                                          X