Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autohandelpraktijken in merkgarages

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Precies. Al zou ik denken/hopen dat je vaker een auto koopt dan een keuken
    Tot vandaag heb ik al 3 keer een keuken gekocht.

Nieuwe auto's die ik zelf betaald heb... : 2 (voor de madam)
    Maar ja, ik rij met een firmawagen, en dat zijn er een stuk of 6 geweest tot vandaag. Ook al zijn er een 3-tal bij geweest die ik overnam van een collega.

Comment

Mijn vader kocht zijn eerste nieuwe wagen in 1982 bij onze dealer. Ik was toen 13 jaar. Die van de garage hadden een zoon van mijn leeftijd en wij werden vrienden. Dat is nu nog zo. Wij hebben bijna altijd onze wagens daar gekocht, dus al 37 jaar. Altijd minimaal 2 wagens in het gezin gehad.
      Dus als ik daar nu ga kijken voor een nieuwe, dan wil ik voor hetzelfde wel wat minder moeten betalen dan iemand die daar voor de eerste keer binnenwandelt, ja. Ik vind dat merkentrouw, en zeker garagetrouw, mag beloond worden.
      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

...ik zeg niet dat het zo is, maar in de praktijk is't in feite slimmer een nieuwe klant wat extra te geven, om die via goeie service ( ) aan uw dealership te binden
        die vaste klanten heb je toch al
        een beetje de praktijken van de telecom-operatoren en de energieleveranciers, waar de nieuw klanten in de watten worden gelegd en de blijvers op hun kin kloppen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
          Mijn vader kocht zijn eerste nieuwe wagen in 1982 bij onze dealer. Ik was toen 13 jaar. Die van de garage hadden een zoon van mijn leeftijd en wij werden vrienden. Dat is nu nog zo. Wij hebben bijna altijd onze wagens daar gekocht, dus al 37 jaar. Altijd minimaal 2 wagens in het gezin gehad.
          Dus als ik daar nu ga kijken voor een nieuwe, dan wil ik voor hetzelfde wel wat minder moeten betalen dan iemand die daar voor de eerste keer binnenwandelt, ja. Ik vind dat merkentrouw, en zeker garagetrouw, mag beloond worden.
          Dat je een betere prijs gaat krijgen durf ik te betwijfelen. Misschien een betere overname.
          En wat misschien nog belangrijker is, ze zullen 2 keer nadenken voor ze je bij een onderhoud bedriegen, en misschien iets beter hun best doen als je met een lastig probleem zit.

Ik heb nu in de buurt een relatief kleine garage gevonden die zowel carosserie, herstellingen en onderhoud doet.
          Ben er de eerste keer binnen gegaan omdat mijn leasemaatschappij me daar stuurde voor een carosserieherstelling.

Daarna met de wagen van de zoon met een raar airco probleem (volgens VW moest de condensor er uit, en ging dat 600€ kosten). Ze hebben dan eerst de condensor goed op lekken getest, en die was niet kapot. Bleek dat er een koppeling begon te lekken als de motor warm was. Met 2 uur werk was mijn zoon er van af.
          En vandaag een distributieriem laten steken en een onderhoud. 470€ daarvoor vind ik ook een héél correcte prijs. 3uur aangerekend voor de distributieriem en 45 min voor het onderhoud.
          Daar ga ik graag terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Eerst mijne zolder + badkamer onder het dak afwerken en daarna badkamer op 1ste verdiep. Daarna de keuken Mijn vrouw heeft maar 2 grote wensen en dat die die nieuwe badkamer en nieuwe keuken.
            Héél interessant. Bedankt voor de info !

't Gaat eens niet over 'uwe baas' :-P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Héél interessant. Bedankt voor de info !

't Gaat eens niet over 'uwe baas' :-P
              Met u moet het nogal plezant zijn om met vrienden op café te gaan. Maar met uw zure reacties twijfel ik eraan dat ze u überhaupt wel mee vragen
              Vraag me af wat ge op een forum kunt doen als toch alles dik tegen uw goesting is wat ge leest?

Get a life!

Comment

Mijn maten dringen zichzelf niet zo op door over hun vrouw haar wensen of hun zolder of hun baas of hun Tiguan te beginnen als het over iets helemaal anders gaat ;-)
                Het is inderdaad tegen mijn goesting om zulke offtopic zever te moeten lezen :-S

Comment

De catalogusprijs dient alleen maar om verschillende types korting te kunnen aanbieden. Heb ik aan de lijve ondervonden bij Peugeot vorige maand.

Ik was we stevig verbaasd van de korting die de leasemaatschappijen hebben kunnen afdingen van de invoerder !!!

De Peugeot 508 SW 1.6 puretech 225 GT versie komt na wat configureren op 52 290 catalogusprijs.
                  na een stevige korting van maar liefst meer dan 35% stond de teller op 36 861 euro netto te betalen door de leasemaatschappij op mijn werk.

Vandaag rij ik naar 2 Peugeot dealers om te zien of na inruil van mijn wagen de 508 haalbaar was om privé te kopen.

Helaas kreeg ik bij de 2 dealers netjes de zelfde droevige korting van 6,5 %

Met andere woorden als particulier moest ik maar liefst 15 000 euro meer betalen om net de zelfde wagen te kunnen ontvangen.

Nieuw kopen is enkel voor inpulskopers , mijn schoonvader is zo iemand die op een blauwe maandag naar de garage kan rijden en daar na 1 uur buitenkomen met een nieuwe wagen zonder enige vergelijking. Na 2 maand klaagt hij dan meestal dat zijn wagen x aantal euro goedkoper staat bij garage X

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                    Na 2 maand klaagt hij dan meestal dat zijn wagen x aantal euro goedkoper staat bij garage X
                    eens gekocht moet je kleppen opzetten en nooit meer gaan checken want bijna alles wordt cheaper daarna
                    behalve energie en belastingen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten

Met andere woorden als particulier moest ik maar liefst 15 000 euro meer betalen om net de zelfde wagen te kunnen ontvangen.
                      Schandalig!!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

Wie zegt dat ik de volle pot betaal?ook zonder bieden.
                        maar het zou veel logischer zijn dat de prijs de prijs is,zonder al dat tijdrovend gezever.
                        en uiteindelijk voor iedereen goedkoper wanneer al dat tijdverlies niet meer ingecalculeerd hoeft te worden
                        of ga je in de colruyt ook bieden op een braadworst mss?
                        Het is zoals het nu is omdat ze er nog altijd hun voordeel uit halen. Voor elke persoon die een uitstekende deal doet zijn er wel voldoende die zich ook laten naaien en quasi niets van de prijs onderhandelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

Het is zoals het nu is omdat ze er nog altijd hun voordeel uit halen. Voor elke persoon die een uitstekende deal doet zijn er wel voldoende die zich ook laten naaien en quasi niets van de prijs onderhandelen.
                          het is zoals het nu is omdat er ooit iemand begonnen is met kortingen geven,
                          na verloop van tijd is iedereen wel moeten volgen,en zijn ze in een systeem geraakt waar ze niet vanaf raken.
                          het huidige systeem van bieden en onderhandelen is naar mijn mening voor niemand goed;
                          het overloos bieden en onderhandelen kost de conssensiehouders ook geld.
                          ik ben een grote voorstander van nettoprijzen,(met eventueel een kleine marge voor promotionele actie's)zoals in bijna alle sectoren.
                          wat ben je met catalogusprijzen als toch niemand ze betaald?
                          hoeveel wordt er bijgeteld om uiteindelijk een korting te geven?
                          verhalen als dat van carman zouden al veel minder voorkomen.

Comment

Da’s toch in heel veel sectoren zo?

- ik boek nooit een hotel of reis zonder korting.
                            als er staat: suite 2.990 euro voor 7 nachten vind ik dat veel geld, als er staat suite 9.990 -70% —> 2.990 dan ben ik blij en boek ik.
                            - Eergisteren stond F1 2019 voor Xbox 1 dag in promo op bol.com. 33 euro, en je kan het anders met moeite voor 55-60 euro vinden. Snel toegehapt!
                            - Als ik hemden ga kopen, is dat bijna altijd nadat ik een online promotie gekregen heb, genre 2 voor 1 of 2e aan halve prijs.
                            - ...

Ik koop zelden (uitzondering is alles van Apple want ik ben een onverbeterlijke fan) iets aan volle prijs. Dat geeft me een slecht gevoel.

Het gevoel een goede deal te doen is als een drug voor mij.

Als iets aan catalogusprijs zou verkopen, ga ik naar de concurrentie, ook al zijn de prijzen onder de streep gelijk. Dus ze doen maar...
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

He timothy ik verkoop een iphone 7 met 50% korting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                dashboardkastlichtje
                                Die moet ik onthouden voor bij scrabble

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  He timothy ik verkoop een iphone 7 met 50% korting
                                  Ik heb nu al een XS Max.

Voor een 11 Pro Max stond ik aan je deur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ik heb nu al een XS Max.

Voor een 11 Pro Max stond ik aan je deur!

ik heb de 7 nog maar een half jaar ma k ga nu naar nen 11, grote vooruitgang denk ik (vooral ook qua batterij)

t moet hier ni altijd over keukens gaan hé

Comment

Ik vind het vooral on topic. Tommie klaagt iets aan wat in sé dagelijkse kost is. Niet alleen bij auto’s, maar overal.

Ik moet ook de eerste klant nog tegenkomen die meteen zijn lening tekent zonder onderhandelen.

Veel plezier met je 11! Fantastisch mooi stuk technologie!

Comment

Als klant heb je dat niet echt in de hand, je speelt het spel mee van de bank / de garage / de tapijtenverkoper want je wéét dat je anders genaaid bent. Maar uiteindelijk moet ge voor u zelf uitmaken of ge het product de prijs waard vindt.
                                        Ik hou zelf ook niet van het spelletje van kortingen en afbieden maar soms ontkom je er niet aan.
                                        Bij nen nieuwen auto, kunde soms een schone korting op papier krijgen maar in feite toch nog altijd te veel betalen . Wat die auto kost om te produceren, zeggen ze u nooit.
                                        En als ge het onderste uit de kan haalt bij uw dealer verdient die er zelf niks aan terwijl de invoerder niet aan zijn marge laat morrelen .
                                        Last edited by sunking; 29/09/2019, 12:13.

Comment

Ik hoor altijd dat als ge een Rolls Royce of Bentley koopt er niet over de prijs gesproken wordt. Zou de upperclass toch niet proberen te pingelen? Ze zijn toch ook niet rijk geworden door niet te onderhandelen.

Comment

Working...
                                          X