Ik vraag me af of iedereen die hier nu afgeeft op die kortingen, of deze mensen op een vakantie in Turkije bij het rondkuieren door de winkelstraatjes, de volle pot betalen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autohandelpraktijken in merkgarages
Collapse
X
-
Ik heb ook een grondige hekel aan dat spelletje met kortingen. Zat bij een relatief kleine merkgarage waar ik zeker was van een juiste prijs en een correcte overname, nu is die onlangs overgenomen door een mastodont. Dus bij aankoop van een nieuwe wagen een aantal garages afgelopen voor een offerte en dan gewoon gezien waar ik de beste voorwaarden kreeg. Was zo beleefd om de andere garages te informeren dat ik niet bij hun ging kopen, kreeg van een van de verkopers volgende mail terug "
Alvast bedankt om me op de hoogte te houden. Ik vind het wel zeer jammer dat je niet eerst tot hier gekomen bent om de prijs even te onderhandelen.
Ook de overname op jouw huidige wagen heb ik ook tijd ingestoken en kon over onderhandeld worden.
Natuurlijk gaat een andere garage telkens onder de prijs van een vorige offerte…
"Heb mij toen zwaar ingehouden om geen mail terug te sturen dat ze maar direct hun beste voorwaarden moesten geven en dat ik hun offerte niet had gebruikt om een betere korting af te dingen...
Comment
-
Ik koop waar ik mij goed voel... Ik spreek niet over de prijs zo lang testritten mij niet overtuigd hebben dat ik dat model moet hebben, en bij het opmaken van een offerte zeg ik meteen aan de verkoper dat ik al elders geweest ben, en dat hij best meteen zijn laagste bod doet...
De goede faam van het atelier heeft voor mij meer belang dan de laagste prijs, want de kostprijs van een wagen moet in zijn geheel bekeken worden
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIk koop waar ik mij goed voel... Ik spreek niet over de prijs zo lang testritten mij niet overtuigd hebben dat ik dat model moet hebben, en bij het opmaken van een offerte zeg ik meteen aan de verkoper dat ik al elders geweest ben, en dat hij best meteen zijn laagste bod doet...
De goede faam van het atelier heeft voor mij meer belang dan de laagste prijs, want de kostprijs van een wagen moet in zijn geheel bekeken wordenden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ik probeer evezogoe toch mondiaal te denken, uiteindelijk ken ik die Brit of fransoos net zo min als de thai, Chinees of bangladesjer, elke vader probeert brood of rijst op de plank te brengen waar ie ook zit
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk BerichtenIk heb ook een grondige hekel aan dat spelletje met kortingen. Zat bij een relatief kleine merkgarage waar ik zeker was van een juiste prijs en een correcte overname, nu is die onlangs overgenomen door een mastodont. Dus bij aankoop van een nieuwe wagen een aantal garages afgelopen voor een offerte en dan gewoon gezien waar ik de beste voorwaarden kreeg. Was zo beleefd om de andere garages te informeren dat ik niet bij hun ging kopen, kreeg van een van de verkopers volgende mail terug "
Alvast bedankt om me op de hoogte te houden. Ik vind het wel zeer jammer dat je niet eerst tot hier gekomen bent om de prijs even te onderhandelen.
Ook de overname op jouw huidige wagen heb ik ook tijd ingestoken en kon over onderhandeld worden.
Natuurlijk gaat een andere garage telkens onder de prijs van een vorige offerte…
"Heb mij toen zwaar ingehouden om geen mail terug te sturen dat ze maar direct hun beste voorwaarden moesten geven en dat ik hun offerte niet had gebruikt om een betere korting af te dingen...
Comment
-
Bij mij zal het wel beroepsmisvorming zijn.
In de algemene bouw waarbij een hoofdaannemer ene project binnen haalt en dan met zoveel mogelijk onderaannemers werkt, is het ook zo een spel. Onderaannemers die steeds voor zulke aannemers werken, tellen automatisch 10% meer. Dat zijn ook vaak onderaannemers die voor al die grote aannemers tellen. Als dan 1 van die hoofdaannemers het binnen heeft, gaat die al zijn kortingen opvragen en dat is in principe zijne (extra) winst of recup van zijn verlies
Als ik een project binnen heb, ga ik ook overal mijn kortingen vragen. Meestal als ge de laagste inschrijver zijt, hebt ge toch wel ergens een foutje gemaakt en die maakt ge dan goed met uw kortingen.
Wij zelf werken nauwelijks voor aannemers omdat da een business apart is en dat is enkel goed om omzet te draaien, want winst moogt ge niet maken bij die mannen. Als ik prijs maak voor een dak, maak ik direct een correcte prijs. Als de mensen mij dan een korting vragen (ja, soms vragen ze zelfs 10% korting), dan zeg ik gewoon "Als ik u nu 10% korting geef, wil dat zeggen dat ik u eerst 10% in het zak heb willen zitten". Vinden de mensen altijd een zeer mooi antwoord. Maar ik weet dan ook heel zeker dat mijn prijzen correct zijn en niet van de pot gerukt.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk BerichtenIk heb ook een grondige hekel aan dat spelletje met kortingen. Zat bij een relatief kleine merkgarage waar ik zeker was van een juiste prijs en een correcte overname, nu is die onlangs overgenomen door een mastodont. Dus bij aankoop van een nieuwe wagen een aantal garages afgelopen voor een offerte en dan gewoon gezien waar ik de beste voorwaarden kreeg. Was zo beleefd om de andere garages te informeren dat ik niet bij hun ging kopen, kreeg van een van de verkopers volgende mail terug "
Alvast bedankt om me op de hoogte te houden. Ik vind het wel zeer jammer dat je niet eerst tot hier gekomen bent om de prijs even te onderhandelen.
Ook de overname op jouw huidige wagen heb ik ook tijd ingestoken en kon over onderhandeld worden.
Natuurlijk gaat een andere garage telkens onder de prijs van een vorige offerte…
"Heb mij toen zwaar ingehouden om geen mail terug te sturen dat ze maar direct hun beste voorwaarden moesten geven en dat ik hun offerte niet had gebruikt om een betere korting af te dingen...
Het prijsverschil tussen beiden Belgische was €3177 na èèn prijsofferte van elk. Ik heb niet meer aangedrongen en heb gelijk de goedkoopste van beiden genomen omdat ik wist dat dit een heel goede prijs was, ook al omdat ik hier gelijk een beter gevoel had en omdat ze veel beter bereikbaar waren voor mij.
Ik heb achteraf de “grote dealer” hiervan op de hoogte gebracht, ook van de buitenlandse offerte waarbij ze zomaar even €5695 duurder waren maar die heeft nooit nog wat van zich laten horen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenal die verhalen die je hier nu leest bewijzen maar 1 ding
hoog tijd dat er iets gedaan wordt aan dat spelleke en die pure oplichting praktijken die eruit voortkomen.
Het principe van de vrije markt gaan we toch niet afschaffen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk hoor altijd dat als ge een Rolls Royce of Bentley koopt er niet over de prijs gesproken wordt. Zou de upperclass toch niet proberen te pingelen? Ze zijn toch ook niet rijk geworden door niet te onderhandelen.
Een Rolls Royce is niet alleen een wagen maar ook een visitekaartje, eentje dat deuren opent, naar exclusieve events waar je de elite kan ontmoeten om zaken te doen en nog meer geld kan verdienen. Zo'n relaties zijn wat geld waard, dan ga je niet lullen over gratis voetmatjes.
In The sky is the limit (VT4) had de worstenmadam haar Rolls Royce gekocht door haar Porsche over te laten en een appel en een ei op te leggen. RR verkoopt amper een twintigtal wagens per jaar in België. Eens ze doorhebben dat je een serieuze potentiële klant bent wordt je aars gelikt van voor tot achter.
Het tegenovergestelde is waar bij de grote merken. Zij verdienen zelf het zout op hun patatten. De kleinere dealers gaan failliet of moeten noodgedwongen fusioneren omdat ze de hoge eisen van de hoofdzetel niet meer aankunnen. (bv verbouwingen, verplichte reclame, verplichte afnames,...). Zij pakken vaak minder dan 1000 euro netto winst op een nieuwe wagen. Als je daar dan nog eens hoog van te toren gaat blazen dan is het logisch dat ze je snel buiten kegelen.
De toekomst is aan de digitale dealers. Een grote groep die kleinere pop-up shops heeft met digitale schermen. Daar kan je dan a la Mcdonalds je wagen samenstellen, testrijden kan in het algemene centrum van de groep of de invoerder, alsook de afhaling en het onderhoud. De tientallen garages die je nu ter lande vindt gaan allemaal verdwijnen.
Bij een serieuze tweedehands handelaar kan je nog goede deals maken en daar ben je geen nummer. Zij pakken tussen de 2000 tot 5000 euro op een wagen. In het luxe segment kan dat nog wat meer zijn. Wel oppassen dat je geen gepolierde rommel koopt uit Spanje waar de Ronny 3 weken aan heeft zitten knutselen om hem 'showroomklaar' te krijgen.
Comment
-
Veel echte rijken optimaliseren op een andere manier:
- Als je via allerlei achterpoortjes je inkomsten serieus kan verhogen, maakt het niet uit of je over voetmatjes in je Rolls gaat onderhandelen (mooi voorbeeld trouwens Rames )
- Ooit gehoord van een klant die korting wou onderhandelen toen hij een dik uitgeruste Porsche Cayenne ging kopen. De verkoper ging daar niet echt in mee, tot die vent zei "en als ik er ineens 2 koop?"
Je hebt natuurlijk ook een hele groep rijken die over alles pingelen en als een vrek leven.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk vind het vooral on topic. Tommie klaagt iets aan wat in sé dagelijkse kost is. Niet alleen bij auto’s, maar overal.
Ik moet ook de eerste klant nog tegenkomen die meteen zijn lening tekent zonder onderhandelen.
Veel plezier met je 11! Fantastisch mooi stuk technologie!
Mijn zoon had een appartement gekocht, en deed het gebruikelijke rondje onderhandelen bij 2-3 banken.
En dan in die periode kwam Keytrade met zijn online aanbod.
Hij dus maar eens ingevuld, en 24h later een aanbod. Recht onder al de klassieke banken, direct een juiste prijs.
Hij belt terug naar de klassieke bank die het laagst zat. Na een telefoon van 15 minuten met rotte argumenten gingen ze toch nog eens met de CEO praten (bij wijze van spreken ...), om met de het beste aanbod dat ze konden geven terug te komen.
Ze kwamen terug, en er ging 0,02% af ten opzichte van het laatste aanbod, en ze zaten nog altijd 0,3% boven Keytrade.
Dus... waar denk je dat hij getekend heeft.
Maar Timothy, ik begrijp dat jij zou teken bij een bank die je eerst 4% aan biedt, en dan na onderhandelen zakt naar 3% ipv bij Keytrade die direct 1,8% aan biedt....
Correcte online prijzen werken wel, het bewijs zie je bij Coolblue, Ikea, Cardoen, Apple, Booking.com, Amazon, Keytrade, TESLA, etc. etc.
Onderhandelen over een auto is zo 1990....
Er zijn gewoon nog te veel mensen die binnengaan, 5% korting krijgen, denken dat ze een superdeal hebben, en direct tekenen.
Ik denk eerder dat de nietszeggende catalogusprijzen er zijn om het waardeverlies in de eerste jaren, en voor ex-lease auto's te camoufleren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk vraag me af of iedereen die hier nu afgeeft op die kortingen, of deze mensen op een vakantie in Turkije bij het rondkuieren door de winkelstraatjes, de volle pot betalen?
Ik heb het in Egypte wel meegemaakt.
Mooie sjaal gezien. Eerste prijs van de verkoper: 900 Pond (45€). Vonden we wat veel, dus we gingen weg.
Bij elke 5 stappen ging er 100Pond af, en de verkoper bleef achter ons lopen.
Bij 200 Pond gooide hij de sjaal op de nek van mijn vrouw. Ik nam die er af, en wou die op de grond laten vallen.
Toen kwam zijn laaste offer: 100 Pond (5€)....
Mijn vrouw zei dat ze die voor dat geld wel wou, dus ik nam een briefje van 100 Pond.
Vroeg die kerel toch wel of het 150 kon zijn "for business".
Ik heb hem scheef in zijn ogen gekeken, en heb mijn 100 pond terug weg gestoken en ben weg gegaan.
Willen we dat terug op onze markten?
Ik kan U garanderen dat ik geen enkele toeristenshop nog bekeken heb. Zodra je je gezicht in de richting draaide kwamen ze af als vliegen naar honing.
En als we flesjes water wouden, dan kocht onze gids dat aan de helft van wat ik normaal betaalde...
Als ik iets belangrijk koop, dan heb ik mijn manier wel om te tonen dat ik een correcte prijs wil. En als de prijs me niet aan staat, dan heb ik ook de "guts" om recht te staan en weg te lopen. En eens ik recht sta, dan ga ik niet meer terug zitten.
Je moet wel je huiswerk op voorhand een beetje maken.
Comment
-
Gij lijkt me vooral ne pretbederver wie doet dat nu niet graag, onderhandelen met die mannen. Dat is gewoon cultuur.
Ik respecteer uw mening.
Voor mij is het part of the game bij veel zaken.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Dat is de juiste vraag. Dat gebeurde heel vroeger hier ook op de markt, nu niet meer denk ik. In elk geval ga ik niet onderhandelen over een krop sla of brood.
Ik heb het in Egypte wel meegemaakt.
Mooie sjaal gezien. Eerste prijs van de verkoper: 900 Pond (45€). Vonden we wat veel, dus we gingen weg.
Bij elke 5 stappen ging er 100Pond af, en de verkoper bleef achter ons lopen.
Bij 200 Pond gooide hij de sjaal op de nek van mijn vrouw. Ik nam die er af, en wou die op de grond laten vallen.
Toen kwam zijn laaste offer: 100 Pond (5€)....
Mijn vrouw zei dat ze die voor dat geld wel wou, dus ik nam een briefje van 100 Pond.
Vroeg die kerel toch wel of het 150 kon zijn "for business".
Ik heb hem scheef in zijn ogen gekeken, en heb mijn 100 pond terug weg gestoken en ben weg gegaan.
Willen we dat terug op onze markten?
Ik kan U garanderen dat ik geen enkele toeristenshop nog bekeken heb. Zodra je je gezicht in de richting draaide kwamen ze af als vliegen naar honing.
En als we flesjes water wouden, dan kocht onze gids dat aan de helft van wat ik normaal betaalde...
Als ik iets belangrijk koop, dan heb ik mijn manier wel om te tonen dat ik een correcte prijs wil. En als de prijs me niet aan staat, dan heb ik ook de "guts" om recht te staan en weg te lopen. En eens ik recht sta, dan ga ik niet meer terug zitten.
Je moet wel je huiswerk op voorhand een beetje maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Dat is de juiste vraag. Dat gebeurde heel vroeger hier ook op de markt, nu niet meer denk ik. In elk geval ga ik niet onderhandelen over een krop sla of brood.
Ik heb het in Egypte wel meegemaakt.
Mooie sjaal gezien. Eerste prijs van de verkoper: 900 Pond (45€). Vonden we wat veel, dus we gingen weg.
Bij elke 5 stappen ging er 100Pond af, en de verkoper bleef achter ons lopen.
Bij 200 Pond gooide hij de sjaal op de nek van mijn vrouw. Ik nam die er af, en wou die op de grond laten vallen.
Toen kwam zijn laaste offer: 100 Pond (5€)....
Mijn vrouw zei dat ze die voor dat geld wel wou, dus ik nam een briefje van 100 Pond.
Vroeg die kerel toch wel of het 150 kon zijn "for business".
Ik heb hem scheef in zijn ogen gekeken, en heb mijn 100 pond terug weg gestoken en ben weg gegaan.
Willen we dat terug op onze markten?
Ik kan U garanderen dat ik geen enkele toeristenshop nog bekeken heb. Zodra je je gezicht in de richting draaide kwamen ze af als vliegen naar honing.
En als we flesjes water wouden, dan kocht onze gids dat aan de helft van wat ik normaal betaalde...
Als ik iets belangrijk koop, dan heb ik mijn manier wel om te tonen dat ik een correcte prijs wil. En als de prijs me niet aan staat, dan heb ik ook de "guts" om recht te staan en weg te lopen. En eens ik recht sta, dan ga ik niet meer terug zitten.
Je moet wel je huiswerk op voorhand een beetje maken.
dat ze maar gaan bieden in timboektoe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
zo zou het moeten,gedaan met al dat gezever.
dat ze maar gaan bieden in timboektoe
Maar dat staat natuurlijk wel los van auto's, omdat daar een zo goed als strikt systeem in zit.
Comment
Comment