De echte rijken die ik ken zijn nog bij de ergsten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autohandelpraktijken in merkgarages
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk hoor altijd dat als ge een Rolls Royce of Bentleykoopt er niet over de prijs gesproken wordt. Zou de upperclass toch niet proberen te pingelen? Ze zijn toch ook niet rijk geworden door niet te onderhandelen.
even gaan kijken op YouTube, daar is er een filmpje over een Rolls met honderden diamanten overal in het interieur... dan gaat de koper uiteraard niet beginnen pingelen over een kortingske
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Ik moet ook de eerste klant nog tegenkomen die meteen zijn lening tekent zonder onderhandelen.
Comment
-
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenTja, da's dan wsl de zoveelste arabkitschcar. Als in mijne achtertuin de olie metershoog spuit ga ik ook niet meer achter korting vragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDa’s toch in heel veel sectoren zo?
- ik boek nooit een hotel of reis zonder korting.
als er staat: suite 2.990 euro voor 7 nachten vind ik dat veel geld, als er staat suite 9.990 -70% —> 2.990 dan ben ik blij en boek ik.
- Eergisteren stond F1 2019 voor Xbox 1 dag in promo op bol.com. 33 euro, en je kan het anders met moeite voor 55-60 euro vinden. Snel toegehapt!
- Als ik hemden ga kopen, is dat bijna altijd nadat ik een online promotie gekregen heb, genre 2 voor 1 of 2e aan halve prijs.
- ...
Ik koop zelden (uitzondering is alles van Apple want ik ben een onverbeterlijke fan) iets aan volle prijs. Dat geeft me een slecht gevoel.
Het gevoel een goede deal te doen is als een drug voor mij.
Als iets aan catalogusprijs zou verkopen, ga ik naar de concurrentie, ook al zijn de prijzen onder de streep gelijk. Dus ze doen maar...
ik ga op een ander als iemand mij niet direct de juiste prijs geeft.
discutieren is niet aan mij besteed.
trouwens we kopen met zen allen steeds meer online,wie hou je daar aan het lijntje met bieden?
tijdelijke promo's solden ed. das een ander verhaal he,het gaat hier over onderhandelen.
het systeem van bieden leid alleen maar tot bedrog op grote schaal
kijk maar naar de prijzen van autoonderdelen bv kortingen van 50% zijn daar meer regel dan uitzondering.
maar we hebben toch onze korting gehad he........puur boerenbedrog!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDe echte rijken die ik ken zijn nog bij de ergsten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
hahahaha uitgezonderd apple,dus sommigen mogen u kloten en anderen niet?
Apple was ooit, in een lang verleden, innoverend.
Hun marketingmachine is er in geslaagd hun volgelingen (het heeft veel weg van een sekte) nog steeds te doen geloven dat ze de meest vooruitstrevende toestellen van superieure kwaliteit op de markt brengen. Daarvoor moet uiteraard diep in de beugel worden getast.
Tenslotte dienen de onderdelen die ze aankopen bij hun concurrenten zoals Samsung ook betaald te worden. De ontwikkeling van toestellen die onderling compatibel zijn en zo weinig mogelijk vlot samenwerken met andere merken en systemen vraagt ook veel research, allemaal factoren die de prijs rechtvaardigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Al die dat om korting vragen zijn in feite gewoon armoezaaiers
Ik zelf koop geen kortingen, maar als ik op een product dat ik wil korting kan rijden, dan is het ook goed. Ben vrijwel zeker dat al die kortingen die ik bekomen heb door gewoon te vragen, al de nodige €1000'den heeft opgeleverd. Mijn vrouw is er soms verlegen over, maar ik maak aan de kassa regelmatig grapjes over korting en in meer dan de helft van de gevallen komt er een lachje en doen ze toch wel iets.
Als ge niets vraagt, hebt ge niets. Ge zou verwonderd zijn wat handelaars kunnen.
Een simpel voorbeeld. Als ge iets in de MediaMarkt wilt kopen, en iemand in de winkel om advies vraagt, zegt ge gewoon 'kijk eens in uwe computer wat de minimumprijs is?'. En meestal gaat er dan nog een smak vanaf. Zo heb ik op een droogkast van €500 nog eens extra €100 korting gekregen. Waarom zou ik die €100 extra betalen als ik daarvoor een lekker kan gaan eten met mijn vrouwke? MediaMarkt verdient al genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Maar André toch!
Apple was ooit, in een lang verleden, innoverend.
Hun marketingmachine is er in geslaagd hun volgelingen (het heeft veel weg van een sekte) nog steeds te doen geloven dat ze de meest vooruitstrevende toestellen van superieure kwaliteit op de markt brengen. Daarvoor moet uiteraard diep in de beugel worden getast.
Tenslotte dienen de onderdelen die ze aankopen bij hun concurrenten zoals Samsung ook betaald te worden. De ontwikkeling van toestellen die onderling compatibel zijn en zo weinig mogelijk vlot samenwerken met andere merken en systemen vraagt ook veel research, allemaal factoren die de prijs rechtvaardigen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Sinds wanneer moet men een aankoop gaan verdedigen? Apple is een merk waar ik me goed bij voel, het design is voor mij onovertroffen en ik kan er goed mee werken. Ik neem aan dat het nog nét mijn zaak is waar centen aan uitgeef. Ja, ook aan volle retailprijs.
Ik wou enkel André wat helpen het te begrijpen.Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 30/09/2019, 10:19.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
MediaMarkt verdient al genoeg.
Da's dus uw schuld!
- Likes 2
Comment
-
Er is niets mis met korting vragen, zeker als je weet dat er marge is.
Zoals iemand hieronder zei, het gaat erom een goede deal te willen. De verkoper wil ook een goede deal (zo groot mogelijke marge), dus waarom zou ik ook het recht niet hebben een goede deal na te streven. De ene keer zal het lukken, de andere keer niet. Niets mis mee. In sommige regio's in Vlaanderen hebben ze dat ook begrepen, en geven ze je automatisch al korting zonder het te vragen, zodat dit ook geen schande is, terwijl in andere regio's ze nauwelijks of meestal niet van de volle prijs (dezelfde!) willen wijken, en vaak op de koop toe dan nog eens geen goede service aanbieden nadien..
Voor het overige is het een kwestie van aanvoelen waar je kan aandringen op korting of niet. Er is ook een verschil tussen korting vragen en melken. Als je weet ergens zeer goede service te krijgen bij je aankoop, wat tegenwoordig niet evident is, dan matig je je kortingseisen...
Last edited by Vitus; 30/09/2019, 11:45.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenEr is niets mis met korting vragen, zeker als je weet dat er marge is.
Zoals iemand hieronder zei, het gaat erom een goede deal te willen. De verkoper wil ook een goede deal (zo groot mogelijke marge), dus waarom zou ik ook het recht niet hebben een goede deal na te streven. De ene keer zal het lukken, de andere keer niet. Niets mis mee. In sommige regio's in Vlaanderen hebben ze dat ook begrepen, en geven ze je automatisch al korting zonder het te vragen, zodat dit ook geen schande is, terwijl in andere regio's ze nauwelijks of meestal niet van de volle prijs (dezelfde!) willen wijken, en vaak op de koop toe dan nog eens geen goede service aanbieden nadien..
Voor het overige is het een kwestie van aanvoelen waar je kan aandringen op korting of niet. Er is ook een verschil tussen korting vragen en melken. Als je weet ergens zeer goede service te krijgen bij je aankoop, wat tegenwoordig niet evident is, dan matig je je kortingseisen...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Sinds wanneer moet men een aankoop gaan verdedigen? Apple is een merk waar ik me goed bij voel, het design is voor mij onovertroffen en ik kan er goed mee werken. Ik neem aan dat het nog nét mijn zaak is waar centen aan uitgeef. Ja, ook aan volle retailprijs.
IOS is imo een pak makkelijker/mooier om mee te werken.
Mijn wederhelft heeft nu een android ding gekocht, de keren dat ik het vast had, wil ik het meer tegen de muur smijten dan ermee te werken.
BMW X5 45e
Comment
-
Groot gelijk! Gij moogt kopen wat ge maar wilt en aan de prijs die ge er aan wilt geven!
Ik wou enkel André wat helpen het te begrijpen.
begrijpen is 1 zaak,
maar dat wil nog niet zeggen dat je het goedkeurd.
en dat is nu net wat velen hier op het forum niet begrijpen.
een mening is een heel andere zaak dan een goed of een afkeuren.
ik keur het systeem niet goed,wat anderen ermee doen is hun zaak,zo simpel is het.
Comment
-
de anderen verdienen altijd geld genoeg
Comment
Comment