Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autohandelpraktijken in merkgarages

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• als ik mijn auto wil verkopen voor 5000 e dan vraag ik om te beginnen geen 6000e.
    diegene die komt kijken weet dat de prijs 5000 is en moet niet komen bieden.
    wie het toch probeert krijgt 1 verwittiging,nadien deur onherroepelijk dicht.
    die kinderachtige zeverpraktijken zijn aan mij niet besteed,en daar steek ik dan ook geen tijd in.
    en wees gerust,ik heb al meer verkocht recent nog een fiets,en ja ZONDER BIEDEN.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
      als ik mijn auto wil verkopen voor 5000 e dan vraag ik om te beginnen geen 6000e.
      diegene die komt kijken weet dat de prijs 5000 is en moet niet komen bieden.
      wie het toch probeert krijgt 1 verwittiging,nadien deur onherroepelijk dicht.
      die kinderachtige zeverpraktijken zijn aan mij niet besteed,en daar steek ik dan ook geen tijd in.
      en wees gerust,ik heb al meer verkocht recent nog een fiets,en ja ZONDER BIEDEN.
      Vraag me af of ge met zo een boze instelling wel veel vrienden hebt
      Misschien moet ge eens wat meer genieten van het leven met wat meegaan met de flow ipv u over alles en nog wat op te jagen. Ge zult zien dat da het leven een stuk makkelijker maakt.

Comment

• Op zich wordt dat op praktisch alle plaatsen gedaan, prijsdifferentiatie. Is vrij basic economie eigenlijk.

Men heeft een bepaalde gemiddelde prijs "nodig" om rendabel te zijn. Doordat er een hoge vast kost is in de meeste industrieën. Afhankelijk van het product zijn er verschillende manieren waarop dit gedaan wordt. Bij goedkopere producten, en ook diensten, is dit door bv. studentenkorting ed. Als je naar de film gaat, krijg je korting als student, omdat dit een van de weinige mogelijke manieren is die wettelijk mogelijk is zonder dat men het discriminatie gaat noemen. Als men volledig zelf kon kiezen, dan zou hier nog veel meer differentiatie in komen.

Een andere manier is met bonnen en wekelijkse kortingen. Als je een kg kip gaat kopen, betaal je normaal zo'n 11-12 euro. Bij acties is dit soms 5 euro per kilo. Dit is ook een vorm van prijsdifferentatie. Dat wilt niet zeggen dat je afgezet bent als je anders koopt. Die prijs van 5 euro/kilo is niet rendabel als permanente prijs. Maar zorgt er wel voor dat je ook andere producten gaat kopen in de winkel en zorgt voor een hogere omzet algemeen.

Eigenlijk is dat een soort onderhandeling met een grotere groep mensen tegelijk ipv 1 op 1.

Maar als je bij duurdere producten gaat kijken, dan kun je ook al beginnen "onderhandelen". Als je bv. een deftige tv wilt kopen, zijn er ook verschillende winkels waar je via mail/telefoon een betere prijs kunt vastkrijgen als je die moeite er in steekt. Stel dat men normaal 200 euro verdient op de betreffende tv, maar men kan extra tv's verkopen door deze maar tegen 100 euro winst te verkopen, dan zullen verschillende winkels hier ook op toehappen ipv de verkoop mis te lopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Vraag me af of ge met zo een boze instelling wel veel vrienden hebt
          Misschien moet ge eens wat meer genieten van het leven met wat meegaan met de flow ipv u over alles en nog wat op te jagen. Ge zult zien dat da het leven een stuk makkelijker maakt.
          hetgene wat ik van u al gehoord heb duid niet echt op vriendelijkheid van uwentwege,en ja vrienden heb ik genoeg,ze weten wat ze aan me hebben ,ja is ja,en nee is nee,en waarderen dat ook zo
          duidelijkheid,voor velen een onbekend begrip.

Comment

• Het verbaast me in het echt dus dat er mensen zijn zoals André. Mijn twee Fiats die ik particulier verkocht heb (500 en Tipo sedan), heb ik destijds uitgerekend wat een marktconforme prijs was, er 1000 euro bijgelapt en daar de vraagprijs van gemaakt.

Telkens met de bedoeling wat onderhandeling toe te staan.

Twee keer zijn ze verkocht aan de vraagprijs

Ik koop liever een identieke tweedehandswagen die €6.000 geprijsd staat voor €5.000 dan eentje van €4.700 waar de verkoper geen euro afwijkt van de prijs. Ook al zijn het hypothetisch dezelfde wagens.

Ik koop niet alleen die auto, ik koop ook een goed gevoel.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

hetgene wat ik van u al gehoord heb duid niet echt op vriendelijkheid van uwentwege,en ja vrienden heb ik genoeg,ze weten wat ze aan me hebben ,ja is ja,en nee is nee,en waarderen dat ook zo
              duidelijkheid,voor velen een onbekend begrip.
              Laat u toch gewoon niet opnaaien. Dacht dat ge al lang door had dat ik u alleen wat wilde op stang jagen. Ge moet daar niet meer achter zoek Ik heb helemaal geen kwade bedoelingen, maar ik merk dat ge nogal snel op uw paard zit, en dat vind ik dan leuk op op in te spelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                Twee keer zijn ze verkocht aan de vraagprijs
                Ik heb zelfs destijds mijne Astra verkocht voor hoger dan de toenmalige vraagprijs. Die stond ondertussen voor €2300 te koop, maar blijkbaar had die gast dat op een site gezien die ik vergeten aan te passen was, en dus heeft die mij gewoon €2400 betaald

Mijn vrouw hare C3 ook ooit zonder de vraag om er iets af te doen, verkocht. Leken me ook niet het type mensen om te onderhandelen.

Maar ge ziet in uw geval dat ge in uw leven al €2000 extra hebt gehad door gewoon die tactiek toe te passen.

Comment

• lol, de afbieders... hier ook al dikwijls de revue gepasseerd. Dan bied ik iets aan dat volledig conform de marktprijs is... neen eigenlijk niet. Ik bied het aan volledig proper gemaakt, defecten aan hersteld, maw gewoon een goed product voor een heel correcte prijs. En dan toch nog afpingelen goed wetende dat ge iets koopt dat er gewoon qua kwaliteit boven de rest uitsteekt. Neen, dank u. De prijs is wat het is en daarmee uit. En toch ben ik van al mijne rommel vanaf geraakt aan de gevraagde prijs. Die het ding kopen krijgen er altijd een heel duidelijke uitleg over hoe het te gebruiken (staat ook bij in de advertentie), als ze niet te ver wonen kom ik het zelfs mee helpen installeren (staat ook in de advertentie), wordt netjes uitgelegd hoe ik het onderhouden heb (staat ook nog eens in de advertentie) en die transparantie wordt zeer gewaardeerd (op de occasionele afbieder na).

Toen wij hier voor ons keuken zijn gaan zien, langs welgeteld 1 groothandel geweest. Buiten een 3D tekening te presenteren, kon men niet echt een keuken op 'maat' maken (veel fabrikanten beloven dat, maar doen het niet). Dan maar naar mijn achterbuur gegaan. Die is gewoon langsgeweest, alles opgemeten, uitgerekend op mm papier en zijn prijs gemaakt. Keuken is volledig op maat (niet de standaard kastafmetingen die de rest als 'op maat' beloven). Is nadien nog aantal keer langs geweest om de puntjes op de 'i' te zetten (nameten, kijken waar de mogelijke problemen zijn), iets wat hij deed bij alle klanten trouwens. En dat alles met materialen van zeer hoge kwaliteit en een prijs een heel pak lager van de groothandel welke mdf en andere janetten producten gebruikten. 10 jaar later staat de keuken er ondanks intensief gebruik nog altijd als nieuw bij. De schrijnwerker heeft daarna ook gewoon ons badkamer meubel gemaakt waar ik gewoon blind mijn handtekening op de bestelbon gezet heb. Zijn prijs was niet de reden waarom we die genomen hebben, wel de manier van werken en vooral de passie voor zijn beroep.

Voor de 308 van de vrouw naar mijn vertrouwde garage gegaan en de bestelbon getekend. Over niets onderhandeld. Kon ik het ergens goedkoper krijgen? Waarschijnlijk wel, maar nu moet ik maar bellen en ik mag altijd onmiddellijk komen... ook al staat de agenda vol. Indien nodig krijg ik gratis vervangauto mee en word ik bij de betaling niet in mijn gat genaaid. Als de garage moeite doet voor mij, dan mag daar gerust iets tegenover staan. Ze krijgen van mij dan ook de vervangwagen steeds netjes gewassen terug, gestofzuigd aan de binnenkant en als ik nog tijd over heb, compleet gedetailed ook. En mes snijdt aan twee kanten. Als gij als klant alleen maar probeert te nemen, dan pakken ze u op de één of andere manier toch terug.

Goede afspraken maken goede vrienden.
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Alles heeft een catalogusprijs en iedereen verkoopt toch liefst met zoveel mogelijk winst ?
                    Op een taart bij de bakker van 30 euro kan je ook afbieden, maar niemand doet het want het is maar 30 euro.
                    Een auto kost nu eenmaal meer dus daar loont dat de moeite. Bij aankoop van een huis probeer je dat hopelijk toch ook ?
                    Ik heb een gulden regel, alles boven de 500 euro daar doe ik moeite voor. En geloof me, dat brengt op.
                    En een goede verkoper, die vindt het leuker dat er over een prijs onderhandeld wordt, daarvoor heeft hij (hopelijk) die job gekozen.
                    De klant een goed gevoel geven én hopelijk zoveel mogelijk winst.
                    Voorwaarde is dat je altijd vriendelijk en redelijk blijft vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ik koop niet alleen die auto, ik koop ook een goed gevoel.
                      is inderdaad zeer belangrijk bij kopen/verkopen. Bestaat een zeer bekende term voor : cognitieve dissonantie en dat moet ten allen tijde vermeden worden

Comment

• ik zal het de volgende keer eens proberen bij de huisarts, of de apotheker. Of in de supermarkt als ik vind dat hun wasprodukt te duur staat. Mijn huis heb ik gewoon aan de prijs gekocht dat het stond omdat het gewoon een heel goede prijs al was om mee te beginnen. Omdat de vorige eigenaar en de grootvader van mijn vrouw nog samen 'op 't spoor' hadden gewerkt, heeft hij er voor de vriendelijkheid 1000€ afgedaan. We hebben 2500€ voorschot gegeven en onmiddellijk de sleutel gekregen ook al was het huis niet van ons. Zijn toen zelfs al met de verbouwing begonnen. Opnieuw: goede afspraken maken goede vrienden. Zat ik te persen voor de laatste centiem had ik 3 maanden kunnen wachten en een paar maanden langer moeten huren. Dat had me ook geld gekost.

Als ge iets gaat kopen, dan informeert ge u op voorhand hoeveel zoiets kan en mag kosten. Komt ge als complete noob in een winkel aan zonder voorkennis, tja dan zijt ge blij met elke korting dat ge krijgt, ook al betaalt ge nog veel te veel. En in deze tijden van internet, blijf ik me verbazen over hoe slecht geïnformeerd mensen wel niet kunnen zijn. Die kunt ge dan alles wijsmaken, ook dat ze een goede deal hebben gedaan.
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Wat On_Slow zegt +1
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            ik zal het de volgende keer eens proberen bij de huisarts, of de apotheker. .
                            als uw huisarts toegeeft dan weet je dat er stront aan de knikker is denk ik.
                            Of vraagt je huisarts 500 euro per keer misschien
                            Ik zei het al, een beetje redelijkheid. Een bezoek aan de huisarts of een huis/auto wel een verschil hé. Tja discussies kan je eindeloos rekken natuurlijk

Comment

• mijn huisarts, die ik zelden zie en mij nooit kan onthouden (is het de eerste keer je hier bent) geeft korting aan mensen die het niet breed hebben - gene zever - en ik zie er vlg hem ook niet altijd even breed uit want ook aan mij vraagt hij steeds: gaat het lukken voor je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                mijn huisarts, die ik zelden zie en mij nooit kan onthouden (is het de eerste keer je hier bent) geeft korting aan mensen die het niet breed hebben - gene zever - en ik zie er vlg hem ook niet altijd even breed uit want ook aan mij vraagt hij steeds: gaat het lukken voor je?
                                prima, dan moet je niet afdingen, je gaat toch in op die korting ? Ik zou nog meer korting vragen dan hij me voorstelt
                                want niemand geeft direct zijn bodemprijs, tenzij je tonton tapis noemt

Comment

• neen, da's geen discussie. Maar stel je gaat voor een dure heelkundige ingreep. Daar ga je toch ook niet over discussiëren over de prijs? Het begint bij de consument zelf die niet weet wat het nu eigenlijk moet kosten, buitenstapt met een korting maar zonder zijn weten steeds nog met de glimlach genaaid is. Gewoon om een goed gevoel te geven.

Als ik een TV ga kopen, dan weet ik al alles over dat produkt alsook wat het zou moeten kosten. Als de verkoper zijn praatje wil komen maken weet die na 10 seconden al hoe de vork aan de steel zit. Ik stel gericht vragen over wat nog niet duidelijk was en vooral hoe ze hun service na verkoop zien. Dat mag de verkoper uitleggen en niet hoe de TV werkt. Dat kan ik zelf wel.

Dan ben ik wel tevreden over bijvoorbeeld Selexion (enfin, die hier bij mij in de geburen toch). De vrouw had een croque machien gekocht dat na 1.5 jaar kapot was. Gewoon nieuw gekregen zonder moeilijk te doen en omdat het toestel ondertussen in prijs gezakt was ook nog dat verschil terugbetaald gekregen. En die zaken worden toch zo vaak over het hoofd gezien bij de aankoop van een product. Wat na de aankoop? Dan staat ge daar met uw laagste prijs, maar als de verkoper dan niet meer meewilt...
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Laat u toch gewoon niet opnaaien. Dacht dat ge al lang door had dat ik u alleen wat wilde op stang jagen. Ge moet daar niet meer achter zoek Ik heb helemaal geen kwade bedoelingen, maar ik merk dat ge nogal snel op uw paard zit, en dat vind ik dan leuk op op in te spelen.
                                    wees gerust ik heb dat ook door,en soms speel ik het spel mee,
                                    soms ben ik heel serieus,zoals nu met dat bieden
                                    ik heb daar echt een serieuze hekel aan,t'is gewoon tijdverlies en boerenbedrog ,niet meer niet minder.
                                    denken anders er anders over?das hun goed recht,bij mij vangen ze bot.
                                    ik geef liever 100e aan iemand die niet zaagt,dan 5 euro aan iemand die denkt de intressante uit te moeten hangen.
                                    en daar heb ik dan weer plezier in....
                                    zo zie je maar,ieder zijn leute

Comment

ik zal het de volgende keer eens proberen bij de huisarts, of de apotheker. Of in de supermarkt als ik vind dat hun wasprodukt te duur staat. Mijn huis heb ik gewoon aan de prijs gekocht dat het stond omdat het gewoon een heel goede prijs al was om mee te beginnen. Omdat de vorige eigenaar en de grootvader van mijn vrouw nog samen 'op 't spoor' hadden gewerkt, heeft hij er voor de vriendelijkheid 1000€ afgedaan. We hebben 2500€ voorschot gegeven en onmiddellijk de sleutel gekregen ook al was het huis niet van ons. Zijn toen zelfs al met de verbouwing begonnen. Opnieuw: goede afspraken maken goede vrienden. Zat ik te persen voor de laatste centiem had ik 3 maanden kunnen wachten en een paar maanden langer moeten huren. Dat had me ook geld gekost.

Als ge iets gaat kopen, dan informeert ge u op voorhand hoeveel zoiets kan en mag kosten. Komt ge als complete noob in een winkel aan zonder voorkennis, tja dan zijt ge blij met elke korting dat ge krijgt, ook al betaalt ge nog veel te veel. En in deze tijden van internet, blijf ik me verbazen over hoe slecht geïnformeerd mensen wel niet kunnen zijn. Die kunt ge dan alles wijsmaken, ook dat ze een goede deal hebben gedaan.
                                      voila,moeilijker is het echt niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

als uw huisarts toegeeft dan weet je dat er stront aan de knikker is denk ik.
                                        Of vraagt je huisarts 500 euro per keer misschien
                                        Ik zei het al, een beetje redelijkheid. Een bezoek aan de huisarts of een huis/auto wel een verschil hé. Tja discussies kan je eindeloos rekken natuurlijk
                                        inderdaad,een groot verschil,.........
                                        maar het princiepe is net hetzelfde

Comment

neen, da's geen discussie. Maar stel je gaat voor een dure heelkundige ingreep. Daar ga je toch ook niet over discussiëren over de prijs?
                                          ik wil niet contrair zijn maar doe het toch, ben er 100% zeker van dat doktors, als de financiele toestand van hun patienten kennen, veel vaker met op maat gemaakte prijzen gaan werken dan je denkt, dierenartsen doen dat trouwens ook...daarom niet allemaal maar er zijn genoeg doktors die uit hun compassie en hart gaan werken

ik ben er vast van overtuigd dat de bimbo met de Ferrari mss meer zou kunnen betalen dat de madamme die voor een reconstructie-operatie komt na een borstkanker
                                          moet zich iemand daarom bekocht voelen...absoluut niet, uiteindelijk weet iedereen wat voor type artikel ook uiteindelijk voor hem waard is

Comment

Working...
                                          X