Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autohandelpraktijken in merkgarages

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• uiteindelijk is een verkoop iets prive tss 2 partijen, niemand wordt verplicht en niemand heeft uiteindelijk zaken wat een ander wordt aangerekend

iets anders als verkoop ons buurbedrijf heeft trouwens geen looncategorieen, iedereen die gaat solliciteren wordt aangeworven zonder barema's, niemand weet er van elkaar wat ze verdienen...ik vind dat vreemd en daarom niet echt bevorderlijk voor de sfeer maar wie ie een ander die zich in andermans interne keuken gaat moeien

...en dat ik catalogusprijzen een lachertje zijn, zal de laatste zijn om dat te erkennen

Comment

• Iedereen doet wat ie wil natuurlijk, gezond verstand lijkt mij hierbij toch noodzakelijk te zijn...alhoewel...als de aankoper van het goed een gevoel heeft een deal gemaakt te hebben...so what.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        Dan ben ik wel tevreden over bijvoorbeeld Selexion (enfin, die hier bij mij in de geburen toch). De vrouw had een croque machien gekocht dat na 1.5 jaar kapot was. Gewoon nieuw gekregen zonder moeilijk te doen en omdat het toestel ondertussen in prijs gezakt was ook nog dat verschil terugbetaald gekregen..
        dus die verkoper vervangt een kapot toestel en geeft je nog geld toe ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

ik wil niet contrair zijn maar doe het toch, ben er 100% zeker van dat doktors, als de financiele toestand van hun patienten kennen, veel vaker met op maat gemaakte prijzen gaan werken dan je denkt, dierenartsen doen dat trouwens ook...daarom niet allemaal maar er zijn genoeg doktors die uit hun compassie en hart gaan werken

ik ben er vast van overtuigd dat de bimbo met de Ferrari mss meer zou kunnen betalen dat de madamme die voor een reconstructie-operatie komt na een borstkanker
          moet zich iemand daarom bekocht voelen...absoluut niet, uiteindelijk weet iedereen wat voor type artikel ook uiteindelijk voor hem waard is
          dat doet de dokter nu al. Als je in een moeilijke situatie zit moet je enkel het remgeld betalen en regelen zij het rechtstreeks met de ziekenkas... of hoe het voor iedereen zou moeten zijn
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

dus die verkoper vervangt een kapot toestel en geeft je nog geld toe ?
            euhm ja

't was niet selexion, maar vandenborre. Zij hanteren de laagste prijsgarantie en vermits het toestel nog in garantie was hebben we dus 'teveel' betaald wat zij correct hebben teruggegeven. Was maar 2€ of zo, maar maakt niets uit.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
              Iedereen doet wat ie wil natuurlijk, gezond verstand lijkt mij hierbij toch noodzakelijk te zijn...alhoewel...als de aankoper van het goed een gevoel heeft een deal gemaakt te hebben...so what.
              da's wat de verkoper wilt: u een goed gevoel geven. Gij denkt de deal van uw leven te hebben gedaan en stapt gelukkig, weliswaar genaaid, de deur buiten.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

wees gerust ik heb dat ook door,en soms speel ik het spel mee,
                soms ben ik heel serieus,zoals nu met dat bieden
                ik heb daar echt een serieuze hekel aan,t'is gewoon tijdverlies en boerenbedrog ,niet meer niet minder.
                denken anders er anders over?das hun goed recht,bij mij vangen ze bot.
                ik geef liever 100e aan iemand die niet zaagt,dan 5 euro aan iemand die denkt de intressante uit te moeten hangen.
                en daar heb ik dan weer plezier in....
                zo zie je maar,ieder zijn leute
                Daarnet zelfs iets nieuws tegen gekomen. Vergadering gehad ivm een zeer grote dakrenovatie waar zelfs volk van Zweden bij zat. Die werken met een online platform en als nu straks aan het einde blijkt dat alle offertes vrij kort bij mekaar liggen willen ze niet iedereen laten terug komen daarvoor. Dan openen ze eigenlijk het platform waar alle deelnemers op moeten inloggen en doen ze bv €50000 van de prijs af en laten dat elke minuut met een paar €1000 stijgen. Degene die het eerste afduwt, mag het dan voor die prijs maken
                Als dat niet belachelijk is. Ik heb hen daar ne prijs gegeven waarbij mijn broek al onder de knieën hangt. Nog verder, is het is tot op mijn enkels. Als ik daar nog €1000 vanaf moet doen, dan mag nen andere het project hebben.

Comment

da's wat de verkoper wilt: u een goed gevoel geven. Gij denkt de deal van uw leven te hebben gedaan en stapt gelukkig, weliswaar genaaid, de deur buiten.
                  Naïevelingen zijn van alle strekkingen en tijden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Daarnet zelfs iets nieuws tegen gekomen. Vergadering gehad ivm een zeer grote dakrenovatie waar zelfs volk van Zweden bij zat. Die werken met een online platform en als nu straks aan het einde blijkt dat alle offertes vrij kort bij mekaar liggen willen ze niet iedereen laten terug komen daarvoor. Dan openen ze eigenlijk het platform waar alle deelnemers op moeten inloggen en doen ze bv €50000 van de prijs af en laten dat elke minuut met een paar €1000 stijgen. Degene die het eerste afduwt, mag het dan voor die prijs maken
                    Als dat niet belachelijk is. Ik heb hen daar ne prijs gegeven waarbij mijn broek al onder de knieën hangt. Nog verder, is het is tot op mijn enkels. Als ik daar nog €1000 vanaf moet doen, dan mag nen andere het project hebben.
                    Dat is dan NOG iets anders.

Ik zeg nu soms rechtaf tegen shoppers voor kredieten (heel erg beleefd): aan die prijs en voorwaarden zijn wij niet geïnteresseerd om mee te stappen in uw project. U hebt een goede deal uit de brand kunnen slepen bij bank x/y/z. Proficiat.

Hun gezicht dan is soms goud waard...
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

juist daarom dat ge altijd op de prijs moet hameren als ge iets koopt. Maar sommigen vinden dat niet nodig. Voor mij geen probleem, houden ze meer speelruimte voor mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

je bepaalt zelf nog altijd in hoevere je in zulke klucht meegaat he

Comment

je bepaalt zelf nog altijd in hoevere je in zulke klucht meegaat he
                          In dit geval niet. Het gaat hier over 1 project dat over 1/8ste van onze omzet gaat. Hier heb ik met 12 mensen 2 tot 2,5 maand werk aan. Er zijn bij ons wel veel arbeiders die erop rekenen dat er altijd voldoende werk is. Dus ik kan niet zomaar zeggen van ik ga hier niet in mee. Want niet geschoten, is 'altijd' mis. Ik moet hier dus in zekere zin in mee gaan, tot waar ik kan. In dit geval kan ik niet meer veel Maar aangezien het gesprek daarstraks toch kunnen afleiden dat mijn offerte er mooi bovenuit stak en dat ze een zeer goed gevoel bij ons hebben. Maar wss is het toch iemand die in het buitenland zit en geen feeling met de realiteit heeft, erover moet beslissen. En dan kijken ze niet naar gevoelens, maar naar cijfers.

Comment

• k'moet toegeven ,van zulke zaken heb ik geen verstand,
                            maar ik zou er ook de geschikte persoon niet voor zijn vrees ik.
                            ik heb ooit meer dan eens met mijn baas in de clinch gelegen omdat ik met bepaalde zienswijze niet akkoord ging.
                            uiteindelijk doe je als gast wat de baas opdraagt(betaald tenslotte je loon)maar niet ter harte.

Comment

• Blijkbaar allemaal afhankelijk van cultuur en de sector.
                              Ik werk in de reclame sector en daar is pingelen en ruilhandel schering en inslag.
                              "Als je dit gratis doet dan zal ik je aanbevelen bij mijn zakenrelaties!" Of nog beter: "dan is er misschien in de toekomst een grote opdracht die ik door jullie laat doen!"
                              Het gaat hier niet over eenmanszaken of vzw's he, bedrijven met tientallen, soms honderden werknemers die denken dat je gratis wilt werken om "aan je portfolio te bouwen".
                              Dan is het bij mij meteen voorbij.

Onderhandelen over de prijs (of het aanbod) vind ik doodnormaal.

Comment

• wanneer er onderhandeld kan worden over de prijs,wil dit alleen maar zeggen dat de originele prijs bewust te hoog gezet is
                                pure bedriegerij dus.
                                vooral in sommige sectoren moet er dringend eens grote kuis gehouden worden.
                                er wordt over 1000den euro's gesproken net of we nog in bef werken.
                                en dan wordt er verwacht van de kleine man dat hij eerlijk en correct is.............
                                doordenkertje........

Comment

wanneer er onderhandeld kan worden over de prijs,wil dit alleen maar zeggen dat de originele prijs bewust te hoog gezet is
                                  pure bedriegerij dus.
                                  vooral in sommige sectoren moet er dringend eens grote kuis gehouden worden.
                                  er wordt over 1000den euro's gesproken net of we nog in bef werken.
                                  en dan wordt er verwacht van de kleine man dat hij eerlijk en correct is.............
                                  doordenkertje........
                                  Als er onderhandeld kan worden over de prijs noemt men dat economie. Punt. Zoals ik hierboven al aanhaalde betreffende prijsdifferentatie.

En daarnaast speelt er vraag en aanbod.

Ik begin me echt af te vragen of je nu blind bent, of aan het trollen. Ik verwacht meer van je.

Comment

• als ge een keuken plots kunt krijgen aan 8k minder omdat ge anders naar de concurrent stapt, dan is de prijs vanaf het begin niet correct. En dat is bedriegerij, net zoals André aangeeft.

Als een product al lang op de markt, de vraag ernaar daalt en de producent daardoor zijn prijs laat zakken op permanente basis, dan hebt ge het spel van vraag en aanbod.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Dat is prijsdifferentatie.

Kijk naar het oorspronkelijke voorbeeld van wagens. Daar krijgt men soms bonussen als men X aantal wagens verkoopt. Natuurlijk zal men dit eerst aan de "gewone" prijs proberen, maar als dat niet lijkt te lukken zal men plots meer van de prijs afdoen, om toch die doelstelling te bereiken. Op welke manier is dat op oplichting? Men probeert gewoon zo goed mogelijk te verkopen tegen een zo hoog mogelijke prijs?

Zeker de voorbeelden van de 2de hands automarkt of huizen zijn gewoon ronduit belachelijk. Deze producten hebben totaal geen "faire"/"vast"/... prijs. Dat is gewoon een verwachting wat je denkt er voor te kunnen krijgen. Wat je denkt dat de markt er voor zal geven. Natuurlijk is daar ook marge op om te onderhandelen. Als je de huis/auto na dag 1 al verkocht is, dan was te prijs te laag voor de markt, en dan had je beter een hogere prijs gezet. Als hij langer te koop staat, dan mss te hoog voor de markt, en dan laat je meer onderhandeling toe. Is heel simpel toch?

Bij veel bedrijven zal dit ook gelijkaardig zijn. Als jij als installateur van verwarming bv. zoveel vraag krijgt dat je het niet gevolgd krijgt, doe je beter je prijs omhoog. Tot je net genoeg vraag krijgt waar je aan kunt voldoen. Zo worden er soms zelfs belachelijke bedragen gehanteerd in drukke periodes. Zelfstandigen die gewoon hun prijs maal 2 doen, omdat ze het heel druk hebben. Als je dan toch toehapt, goed voor hun.

Comment

• Met een beetje onderhandelen heb ik geen fundamenteel probleem.
                                        Een voorbeeld is een 2dehands auto die als perfect wordt geafficheerd aan bv 10k.
                                        Je gaat dan ter plaatse kijken, en ziet dat banden helemaal op zijn, en dat er binnen 500km een distributieriem moet gestoken worden.
                                        Dan zou ik dat inderdaad bespreken, en proberen om er wat af te krijgen, zeker als die auto niet bij de goedkoopste van de markt zit.

Dat je bij een keuken van een offerte van 20k probeert het "stof" er af the handelen om te tekenen is ook nog OK.
                                        Maar eerst af komen met 25k, en dan hokus pokus: 12k, alleen vandaag geldig en nu tekenen aub, dan krijg ik overal broebelkes. Dan betekent die 25k gewoon niks meer.

Als je in B2B spreekt over een contract van een paar 100k, dan dan is het normaal om dat te bespreken. Meestal kan je dan de diensten of wat er geleverd wordt nog wat aanpassen, en de condities er rond.
                                        Als een klant bij ons een prijsverlaging wil, dan proberen wij het contract (meestal continue levering van onderdelen) te verlengen, of een groter marktaandeel te krijgen.

Maar we starten dan ook niet met een catalogusprijs van 300k, om dan 60% korting te geven....

Comment

• Nee, dat snap ik voor een deel ook.

Aan de andere kant, normaal weet je ook wel heel snel bij welke producten de catalogusprijs echt iets zegt en waar niet. Is bij een GSM toch ook zo? Mijn broer zijn gsm had een adviesprijs van 750 en heeft deze bij een retailer voor 500 op de kop kunnen tikken (terwijl deze wel op veel plaatsen nog aan catalogusprijs werd verkocht). Dat is toch ook 33% "korting" zogezegd.

Comment

Working...
                                          X