Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autohandelpraktijken in merkgarages

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
    k'moet toegeven ,van zulke zaken heb ik geen verstand,
    maar ik zou er ook de geschikte persoon niet voor zijn vrees ik.
    ik heb ooit meer dan eens met mijn baas in de clinch gelegen omdat ik met bepaalde zienswijze niet akkoord ging.
    uiteindelijk doe je als gast wat de baas opdraagt(betaald tenslotte je loon)maar niet ter harte.
    Hetgeen van gisteren was nu een uitzonderlijk geval. Mijn klanten zijn heel uit mekaar liggend. Industrie, ziekenhuizen, particulieren, scholen,... . En ik moet eerlijk zeggen dat nog niet 5% van hen korting vraagt. Bij sommige klanten waar we een raamcontract hebben met verschillende concullega's krijgen we wel bij elk project de vraag voor een BAFO in te dienen (Best and final offer). Daar sta ik dan toch wel versteld van, want vragen kost niets en 'neen' hebt ge.

Enkel wanneer het in de €100000'den loopt, wordt er meestal wel naar korting gevraagd of meerdere partijen tegen mekaar uitgespeeld. Maar heb heb in een andere post ook al gezet, als ze mij korting vragen antwoord ik altijd van: 'Als ik u nu korting kan geven, wil dat zeggen dat ik u in eerste instantie in het zak heb willen zetten'. En dat is een antwoord dat enorm fel gewaardeerd wordt. Maar ik weet dat ik mijn prijzen altijd kloppen. Niet te goedkoop, niet te duur, maar wel waar voor uw geld. Dus niet overal onder de prijs in duiken en dan Roemenen op het dak zetten zoals een aantal concurrenten van ons dat doen.

Comment

• Een tip voor degenen die een Verisure alarm overwegen. Heel lang neen zeggen

Beginnen aan €1900, maar vermits ik de bood af hield, heb ik €900 betaald en 3 maanden gratis abo Ons buren hebben zich laten vangen, en hebben €1600 betaald

Lager dan die €900 wilde hij toch niet gaan en mijn madam wou absoluut alarm op het huis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Hetgeen van gisteren was nu een uitzonderlijk geval. Mijn klanten zijn heel uit mekaar liggend. Industrie, ziekenhuizen, particulieren, scholen,... . En ik moet eerlijk zeggen dat nog niet 5% van hen korting vraagt. Bij sommige klanten waar we een raamcontract hebben met verschillende concullega's krijgen we wel bij elk project de vraag voor een BAFO in te dienen (Best and final offer). Daar sta ik dan toch wel versteld van, want vragen kost niets en 'neen' hebt ge.

Enkel wanneer het in de €100000'den loopt, wordt er meestal wel naar korting gevraagd of meerdere partijen tegen mekaar uitgespeeld. Maar heb heb in een andere post ook al gezet, als ze mij korting vragen antwoord ik altijd van: 'Als ik u nu korting kan geven, wil dat zeggen dat ik u in eerste instantie in het zak heb willen zetten'. En dat is een antwoord dat enorm fel gewaardeerd wordt. Maar ik weet dat ik mijn prijzen altijd kloppen. Niet te goedkoop, niet te duur, maar wel waar voor uw geld. Dus niet overal onder de prijs in duiken en dan Roemenen op het dak zetten zoals een aantal concurrenten van ons dat doen.
        niet te goedkoop ,niet te duur,meer moet dat niet zijn.
        en dan is dat hatelijke en tijdrovende bieden nergens voor nodig.

Comment

Daarnet zelfs iets nieuws tegen gekomen. Vergadering gehad ivm een zeer grote dakrenovatie waar zelfs volk van Zweden bij zat. Die werken met een online platform en als nu straks aan het einde blijkt dat alle offertes vrij kort bij mekaar liggen willen ze niet iedereen laten terug komen daarvoor. Dan openen ze eigenlijk het platform waar alle deelnemers op moeten inloggen en doen ze bv €50000 van de prijs af en laten dat elke minuut met een paar €1000 stijgen. Degene die het eerste afduwt, mag het dan voor die prijs maken
          Als dat niet belachelijk is. Ik heb hen daar ne prijs gegeven waarbij mijn broek al onder de knieën hangt. Nog verder, is het is tot op mijn enkels. Als ik daar nog €1000 vanaf moet doen, dan mag nen andere het project hebben.
          In het verleden heb ik wel al veel online platformen geweten waar ze leveranciers tegen elkaar uitspeelden, maar dan beginnen aan een hogere prijs en ze tegen elkaar laten "op"bieden. Soms ging de prijs echt ver naar beneden op een paar minuten tijd...

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
          Blijkbaar allemaal afhankelijk van cultuur en de sector.
          Ik werk in de reclame sector en daar is pingelen en ruilhandel schering en inslag.
          "Als je dit gratis doet dan zal ik je aanbevelen bij mijn zakenrelaties!" Of nog beter: "dan is er misschien in de toekomst een grote opdracht die ik door jullie laat doen!"
          Het gaat hier niet over eenmanszaken of vzw's he, bedrijven met tientallen, soms honderden werknemers die denken dat je gratis wilt werken om "aan je portfolio te bouwen".
          Dan is het bij mij meteen voorbij.

Onderhandelen over de prijs (of het aanbod) vind ik doodnormaal.
          Dat heb ik al vaker gehoord in marketing. Echt erg.
          Nu ja, in consulting gebeurt dat ook best vaak, dus je bent niet alleen.
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Als er onderhandeld kan worden over de prijs noemt men dat economie. Punt. Zoals ik hierboven al aanhaalde betreffende prijsdifferentatie.

En daarnaast speelt er vraag en aanbod.

Ik begin me echt af te vragen of je nu blind bent, of aan het trollen. Ik verwacht meer van je.
            simpel,er zijn mensen die een hekel hebben aan bedriegerij.
            vinden jullie het leuk?doe maar,maar niet men den deze.
            promo's en bieden zijn 2 heel verschillende zaken,
            promo's gelden voor iedereen,bieden is bedriegen tov diegenen die niet zagen.
            dat is ook economie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              als ge een keuken plots kunt krijgen aan 8k minder omdat ge anders naar de concurrent stapt, dan is de prijs vanaf het begin niet correct. En dat is bedriegerij, net zoals André aangeeft.

Als een product al lang op de markt, de vraag ernaar daalt en de producent daardoor zijn prijs laat zakken op permanente basis, dan hebt ge het spel van vraag en aanbod.
              voila ,eindelijk ene die het begrijpt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

In het verleden heb ik wel al veel online platformen geweten waar ze leveranciers tegen elkaar uitspeelden, maar dan beginnen aan een hogere prijs en ze tegen elkaar laten "op"bieden. Soms ging de prijs echt ver naar beneden op een paar minuten tijd...

Ik weet niet hoe die leveranciers dat dan doen, ofwel doen die gewoon het spelletje mee en geven ze in eerste instantie een pokkehoge prijs, maar dan zit ge in het schuitje van de auto's waarover het hier gaat.

Wij zitten met een bepaalde standaardmarge en daar kan ik iets van af wijken. Maar als ik soms klanten naar korting hoor vragen van 10 à 20%, dan heb ik zo het gevoel dat die mensen denken dat alle aannemers oplichters en poenscheppers zijn. Het gaat hier niet slecht, maar ge zou echt wel verschieten van onze netto winst met onze omzet hoe weinig er aan het eind van de rit over blijft.

Op de meeste projecten heb ik zelfs geen 20% winst, dus dat als korting geven, zou wat dom zijn.

Comment

Ik weet niet hoe die leveranciers dat dan doen, ofwel doen die gewoon het spelletje mee en geven ze in eerste instantie een pokkehoge prijs, maar dan zit ge in het schuitje van de auto's waarover het hier gaat.

Wij zitten met een bepaalde standaardmarge en daar kan ik iets van af wijken. Maar als ik soms klanten naar korting hoor vragen van 10 à 20%, dan heb ik zo het gevoel dat die mensen denken dat alle aannemers oplichters en poenscheppers zijn. Het gaat hier niet slecht, maar ge zou echt wel verschieten van onze netto winst met onze omzet hoe weinig er aan het eind van de rit over blijft.

Op de meeste projecten heb ik zelfs geen 20% winst, dus dat als korting geven, zou wat dom zijn.
                  Het ging sowieso om andere sectoren maar er zaten gegarandeerd leveranciers bij die persé bij die klant binnen wilden geraken en hun hele winstmarge opgaven.

Ik heb in het verleden nog wel bedrijven gezien waarbij bepaalde producten/diensten aan bepaalde klanten jaar na jaar met verlies verkocht worden, soms om strategische redenen, soms zonder dat er daar echt een deftige reden voor is.
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Het ging sowieso om andere sectoren maar er zaten gegarandeerd leveranciers bij die persé bij die klant binnen wilden geraken en hun hele winstmarge opgaven.

Ik heb in het verleden nog wel bedrijven gezien waarbij bepaalde producten/diensten aan bepaalde klanten jaar na jaar met verlies verkocht worden, soms om strategische redenen, soms zonder dat er daar echt een deftige reden voor is.
                    Ik heb vroeger in de algemene bouw gewerkt en daar doet ge meestal zelf de betonwerken en metselwerken en al de rest wordt door onderaannemers uitgevoerd. Veelal onderaannemers die vooral voor hoofdaannemers werken. Het spel is dat ze allemaal prijs maken voor de aanbesteding en de aannemer die het binnen heeft, gaat bij ze allemaal korting vragen en ze uitspelen. Daar gelden wel kortingen van 10 à 15%, maar die zijn er op voorhand wel bijgeteld voor de aanbesteding door die onderaannemer. Dat is het spel.

Dus 'heel' soms maak ik eens een offerte voor zo iemand voor een aanbesteding en ik geef dan ook mijne correcte prijs. Daarna komen ze dan weer voor korting en dat geef ik dan niet. En daar kunnen ze dan niet mee lachen, want ik was blijkbaar de laagste bij inschrijving, maar ze hadden wel korting verwacht. Tja

Om u dan een voorbeeld te geven. De tijdelijke vereniging (ABV Vaessen met Hijmans) heeft destijds op de aanbesteding ingeschreven: kostprijs min 10% om het project binnen te halen en bij de nacalculatie kwamen ze uit op 10% winst. Gewoon door de kortingen op materialen en onderaannemers en het dik doortellen op de meerwerken.

Comment

Ik heb vroeger in de algemene bouw gewerkt en daar doet ge meestal zelf de betonwerken en metselwerken en al de rest wordt door onderaannemers uitgevoerd. Veelal onderaannemers die vooral voor hoofdaannemers werken. Het spel is dat ze allemaal prijs maken voor de aanbesteding en de aannemer die het binnen heeft, gaat bij ze allemaal korting vragen en ze uitspelen. Daar gelden wel kortingen van 10 à 15%, maar die zijn er op voorhand wel bijgeteld voor de aanbesteding door die onderaannemer. Dat is het spel.

Dus 'heel' soms maak ik eens een offerte voor zo iemand voor een aanbesteding en ik geef dan ook mijne correcte prijs. Daarna komen ze dan weer voor korting en dat geef ik dan niet. En daar kunnen ze dan niet mee lachen, want ik was blijkbaar de laagste bij inschrijving, maar ze hadden wel korting verwacht. Tja

Om u dan een voorbeeld te geven. De tijdelijke vereniging (ABV Vaessen met Hijmans) heeft destijds op de aanbesteding ingeschreven: kostprijs min 10% om het project binnen te halen en bij de nacalculatie kwamen ze uit op 10% winst. Gewoon door de kortingen op materialen en onderaannemers en het dik doortellen op de meerwerken.
                      Altijd interessant hoe dat werkt in de bouw

Comment

• Koop woensdag een . » black friday stockwagen » aan 26 % korting bij een dealer.
                        supercontent....want de wagen staat in een garage aan de andere kant van België maar de district-manager is telefonisch akkoord.
                        Tot wanneer ik vandaag te horen krijg dat de garage waar hij staat de auto niet wil vrijgeven.
                        En nu? Ik heb een offerte getekend voor die auto en wil absoluut die. En er zijn geen meer aan die voorwaarden.
                        Neen ik wil geen ander kleur of uitvoering zoals vandaag voorgesteld.
                        Dit is echt klote.
                        Het woord van D-M is niets waard krijg ik als melding.
                        Advies?

Comment

• Briefje laten sturen door je advokaat als je een bestelbon hebt. Ze moeten leveren of een schadevergoeding betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Briefje laten sturen door je advokaat als je een bestelbon hebt. Ze moeten leveren of een schadevergoeding betalen.
                            1 probleem vrees ik...ik heb de offerte meegenomen naar huis en ‘s avonds getekend en doorgemaild waardoor hun handtekening er nog niet op staat.

Comment

• Een jaar of 10 geleden gaven ze bij mijn Audi A6 standaard 10% op catalogusprijs en niks op de opties.
                              BMW 530D 6 jaar geleden was 7,5% op totaalprijs.
                              Kortingen waren vast en dus voor alle klanten hetzelfde, dat vind ik wel goed.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                Een jaar of 10 geleden gaven ze bij mijn Audi A6 standaard 10% op catalogusprijs en niks op de opties.
                                BMW 530D 6 jaar geleden was 7,5% op totaalprijs.
                                Kortingen waren vast en dus voor alle klanten hetzelfde, dat vind ik wel goed.
                                iedereen gelijk,op zich heel mooi,maar,
                                waarom dan niet ineens de katalogusprijs aanpassen?

Comment

Working...
                                X