Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

    Zelf merk ik na veel jaren autorijden dat ik steeds in de VAG groep blijf hangen. Een gewoonte die ik thuis kreeg aangekweekt. Na diverse VW Golf, Jetta, Passat, A4, A5, weet ik het effe niet meer. Kia lijkt me een optie met hun nieuwe Telluride, als hij naar Europa komt. Ford, met hun Edge of Explorer zijn ook kanshebbers. Tot de moment daar weer is, en ik automatisch stop bij een VAG merk.....
    Last edited by Utah; 11/10/2019, 15:40.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Zelf merk ik na veel jaren autorijden dat ik steeds in de VAG groep blijf hangen. Een gewoonte die ik thuis kreeg aangekweekt. Na diverse VW Golf, Jetta, Passat, A4, A5, weet ik het effe niet meer. Kia lijkt me een optie met hun nieuwe Telluride, als hij naar Europa komt. Ford, met hun Edge of Explorer zijn ook kanshebbers. Tot de moment daar weer is, en ik automatisch stop bij een VAG merk.....
    Ik zelf rij niet graag 2 x met identiek dezelfde rond. Dus in principe zou er geen tiguan na deze tiguan komen, maar alles hangt in mijn geval af van budget en dergelijke.

    Ik heb doorheen de jaren met vele merken gereden, maar voor mij is de uitrusting en de werking ervan zeer belangrijker dan de looks. En nu ga ik dus zo goed als elk merk vergelijken met mijne Tiguan qua uitrusting en merk ik dat bij andere merken dan zaken zijn die niet even goed werken of niet verkrijgbaar zijn. En dan kom ik weer terug bij VAG Nu, BMW, Mercedes en Volvo zitten natuurlijk nog een trapje hoger als VW.

    Een logische optie in mijn geval zou bv de Passat GTE zijn die ongeveer evenveel kost als ne V60/C-klasse/A4/3-reeks diesel met gelijkaardlige uitrusting. Maar buiten de Tiguan vind ik enkel de Touareg in de VW stal de moeite, en dat is een no-go. Passat en de Tiguan zijn van binnen nagenoeg hetzelfde, behalve dat de Passat zo een mottig analoog klokje heeft

    Ik ben zelfs benieuwd of we na de nieuwe regels en de verhoogde CO2 door WLTP nog wel naar een SUV mogen gaan. Moest dat niet meer mogen, dan hoop ik dat mijn budget hoog genoeg is voor een A4 avant s-line

    Comment


    • #3
      Hier wordt het hopelijk binnen 3 jaar een EV met min 500 km actieradius en max 35/40k €.

      Mercedes is van kindsbeen mijn merk, maar ik vermoed dat het een ander merk gaat worden omdat de van de pot gerukte prijzen, de verwaandheid en de de incompetentie bij hun Belgische dealers de spuigaten uitloopt

      Ik sta voor alle merken open maar denk dat het in de richting van Kia zal gaan omdat ik enkel positieve ervaring met het merk heb en een een goede betrouwbare dealer in mijn achtertuin.

      We zien wel, nog 3 jaar tijd, mijn gedacht kan in die tijd nog vaak veranderen
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        als mijn baas het toelaat, zou ik graag terug een v60 hebben(deze keer wel de V60II) heb vroeger 3x hetzelfde type BMW gereden, was makkelijk: trekhaak dient dan over 3 auto's, idem met andere accessoires(rubberen matten, houder gsm/tomtom etc)
        momenteel is het mijn 2e v60 van hetzelfde model(weer dus trekhaak, wintervelgen, houders matten etc overgezet)
        indien geen Volvo, dan weet ik het nog niet, eventueel een A4 en als de auto mij niet aanstaat, liever een C4
        mijn autootjes:

        Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

        Comment


        • #5
          Ik ben helemaal niet merktrouw: Subaru, Opel, VW, Fiat, Lancia, Seat, Renault, Ford, Volvo, BMW, Dacia... wat het volgende wordt kan niemand zeggen .

          Comment


          • #6
            Ik ben merktrouw, tot ik van merk verander.
            3x honda , maar dat raakte zn sportieve kant kwijt.
            Dan 2x bmw, maar duur en vond ni meer echt mijn goesting in hun gamma.
            nu 1 VW, rijdt goed en best ok voor de prijs.
            De volgende? Waarschijnlijk een elektrische deelwagen. Want ik rijd niet veel en kan hem thuis niet laden maar er zijn wel elektrische deelwagens met bijbehorende laadpaal in de buurt.

            Comment


            • #7
              Ik ben een beetje verkocht aan Italiaanse wagens. Ik kan het heel moeilijk uitleggen waarom, maar het lijkt alsof er meer passie inzit dan in een vergelijkbaar product.

              Ook het feit dat ik verspreid over 7 (5x Fiat, 2x Abarth) wagens nog nooit een panne gehad heb, speelt natuurlijk mee. Er werden toch, over alle wagens geen, makkelijk 350.000 km gereden en toch heb ik geen enkele keer wegenwacht moeten bellen.
              Ja, eens een elektrische storing, die weer weg is als je de wagen herstart.
              Belangrijkste reden is nog dat ik hier in mijn achtertuin een fantastische dealer heb, die ik blindelings vertrouw en waar ik altijd koop.

              De kans is zeer groot dat als 1 van mijn wagens vervangen moet worden, dat het een Fiat/Alfa/Jeep is. Vooral een Alfa kriebelt, dat gaat er toch ooit ook moeten komen
              Verder vind ik het ook fantastisch dat RAM deel uitmaakt van hun merkenportfolio. Ik ben een zware fan van US-pickups en ben blij dat ze dit nu officieel in België invoeren.
              Ooit!

              Verder, van de Duitse merken, ben ik enorm Mercedes-gezind. Ooit was BMW m’n merk, maar ik vind 98% van wat daar buiten komt niet meer m’n ding. Audi vind ik inspiratieloos en saai, idem Volvo, maar alle begrip aan zij die er mee rijden: het zijn perfecte auto’s.

              Verder wel fan van Tesla, Maserati, Porsche, Ferrari, Amerikaanse wagens,..

              Enfin, als autoliefhebber kan ik van quasi alle auto’s genieten. Ik zal ook NOOIT negatief naar een Dacia orzo kijken.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • #8
                op dit moment voel ik nog geen drang om te gaan wisselen, het komt af en toe wel eens op maar 't gaat even snel weer liggen
                ik heb absoluut nog geen idee, maar geef wel toe dat de milieuhetze wel wat bepalend kan gaan zijn op mijn keuze, ik ga ervan uit dat anders voor mij het wel duidelijk zou zijn dat Mercedes mij het beste ligt ivm de rust die ze toch in hun wagens kunnen leggen op gebied van gas en stuurgevoel, ophanging...zowat alles is ontworpen om je geen drang te gaan geven om te gaan vlammen en ik hou daar enorm van

                maar verder schiet het alle richtingen uit, ik zou wel eens het gemak van een cammionette (een vito of v, omdat ik ze gewoon erg mooi vind) willen hebben ivm met de fiets, maar een rek op de trekhaak gaat natuurlijk ook, 2dehands dan want nieuw is mij te duur
                ik zou kunnen gaan leasen, en dan zal het wrs een a-klasse worden omdat die gewoon een topaanbod is op die markt
                een tesla model-s tweedehands met de gratis laadkaart en auto-piloot spreekt mij ook aan, woon dichtbij een supercharger
                een duster automaat, omdat het gewoon lekker cheap rijden is en ik vind het zo'n sympatieke en mooie no-nonsense auto
                een nieuwer model s-klasse 300 bluetec hybrid 2dehands, omdat die auto voor mij het summum van autorijden blijft, maar net als de tesla in okkazie dure auto ivm hoge facturen bij calamiteiten na de garantieperiode
                een nieuwe tesla 3 mss, als ik toch eens veel geld zou uitgeven wit met Aero-wielen en AP

                kan alle kanten uit, ik denk nooit erg lang na over volgende auto, is altijd last minute beslissing...maar ik ga er wel vanuit dat een kapotte huidige auto en dus een te hoge factuur de doorslag gaat geven en het zal dus een stockmodel of een okkazie moeten zijn, een leaser is ook wachten

                er is nog geen noodzaak ivm lez, huidige is euro 6 en 2025 is nog ver goed mogelijk ik nog 5 jaar doorbol
                dacht vroeger nog wel eens aan een oldie erbij, maar die plannen zijn opgeborgen door de lez en het feit dat ik liever geen extra auto's meer heb

                samengevat Mercedes, tesla (omdat ze electrisch imo erg goed zijn + de supercharger vlakbij) en de sympa duster

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Belangrijkste reden is nog dat ik hier in mijn achtertuin een fantastische dealer heb, die ik blindelings vertrouw en waar ik altijd koop.
                  dat is ook erg belangrijk, tesla is niet vlakbij...en een dealer te voet of fiets bereikbaar in eigen dorp is eigenlijk ook een vereiste

                  Comment


                  • #10
                    Vermits Alfa /Fiat geen hatchback met benzine /automaat meer heeft…. binnen 5 jaar, Honda Civic 5 deurs, want origineel, praktisch, goede techniek en goedkoop bij een volledige uitrusting.

                    2e keuze eventueel Ford Focus….

                    De rest is ofwel € 8000 duurder, of geen goede /oude automaat en /of heeft alleen starre achteras…

                    Comment


                    • #11
                      waar je je goed bij voelt daar blijf je bij,
                      wat anderen er ook van zeggen of denken.
                      zolang ik mij niet bedonderd voel zal ik niet snel elders shoppen,
                      maar eens ik het gevoel heb dat ik belazerd wordt zien ze me ook nooit meer terug.
                      en dat geld niet alleen voor auto's

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb wel een voorkeur voor een aantal merken, maar ik koop wat me bevalt en betaalbaar is.

                        Comment


                        • #13
                          Totaal geen idee van, er is zoveel keus tegenwoordig! Zou wel bij iets sportief blijven. Wie weet, de volgende MX-5?
                          Mijn vriendin haar volgende wagen is alvast een Honda, maar zal ook ni voor direct zijn, Peugeot is momenteel 3 jaar oud, kan nog even mee.

                          Comment


                          • #14
                            Voorkeur momenteel naar een Mercedes C63 estate.
                            Heb nu 1 jaar een firmawagen Audi A3 en kom van BMW 430D ,mis enorm de power.
                            Mercedes C63 invoeren uit Duitsland binnen enkele jaren en indien dan nog mogelijk ombouwen naar lichte vracht.

                            Comment


                            • #15
                              Betaalbaar en in verhouding degelijk. Dat is waar ik naar op zoek ben.
                              Begonnen met Ford (van thuisuit) en overgeschakeld naar een Peugeot Partner (de meest praktische auto die ik ooit had/zal hebben). Nu aan onze tweede partner bezig. Super handig om me ete reizen, fietsen in de koffer te gooien, een hele bende kids op te pikken met alle bijhorende rommel,...

                              Of de volgend eweer een ludospace wordt, weet ik nog niet. Ik zou durven overschakelen naar een break. M'n dochters zullen dan ca. 18-20 zijn. Al vindt ik het echt geen straf om met een ludospace rond te rijden.

                              Ik blijf sowieso wel prijs/kwaliteit in de gaten houden en dan vallen veel merken al af.

                              Ik ben ook heel tevreden van m'n garagist (die nu trouwens onafhankelijk geworden is en van Peugeot naar Peugeot, Citroen & BMW overgeschakeld is. Maar een BMW wordt het zeker niet...
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                              Comment


                              • #16
                                In ieder geval vind ik de chase better than the catch

                                Ik vind het zalig om overal te gaan kijken en proefritten te doen. Zo voelt ge direct aan wat fijn is en wat niet. Zelf ben ik niet merkgebonden, maar weet ik wel welke merken ik zeker niet wil.
                                Als firmawagen liggen de kaarten wel anders als privé.
                                Bedrijfswagen moet ik rekening houden met het toegelaten budget, brandstof en co2. Privé hou ik wel rekening met de prijs, maar vooral ook met de herverkoopwaarde. Maar anderzijds zou privé altijd occasie zijn.

                                Comment


                                • #17
                                  Ik ben altijd een gigantische Audi-fan geweest, maar enkel nog maar een A3 gehad. Begonnen met tweedehands Citroën Xantia, zo naar een tweedehands Golf 3 om dan eindelijk mijn eerste Audi te kunnen kopen. Altijd gedacht dat ik bij Audi ging blijven, maar toen ging ik kijken voor een S3 sedan (RS3 sedan was er nog niet) en kwam die na aangeboden kortingen duurder uit dan een Mercedes A45. Daar is de keuze dus op de A45 gevallen. Altijd heel tevreden van geweest, ook van de garage hier in Mechelen. Die is ondertussen ook 5 jaar oud, dus het werd tijd voor de opvolger. Aangezien het op de vennootschap is moeten de puzzelstukjes wat in elkaar vallen fiscaal gezien ook, en er is ondertussen een kindje bij dus liefst iets praktischer. Eerst bij Mercedes gekeken, maar niets interessants gevonden. De keuze is dan gevallen op een Volvo XC60 T8, iets totaal anders dan een A45. Maar door die keuze kan ik de A45 ook bijhouden, dus dat zalft wat.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik ben niet echt merkentrouw. Gezien we privé tot nu toe altijd tweedehands gekocht hebben, is het een beetje 'een goeie deal doen'.
                                    Eerste auto was een Peugeot 205: stond buiten bij de lokale Peugeot-dealer: een jonge gast had die gekregen van zijn ouders, maar was die na twee maanden al weer afgepakt wegens zijn rijgedrag. Tof karretje, zag er goed uit (rood ), bijna nieuw, goeie prijs.
                                    Tweede auto (ik had de Peugeot plat gereden): mama's Jetta in bruikleen
                                    Eerste auto van de vriendin (nu mijn vrouw): een oude Audi 80 van een collega van haar ouders, voor heel weinig. Die hebben we echt 'op' gereden, met mijn schoonbroer als gewillige en goedkope mecanicien. hadden we een tweede auto nodig, en net op dat moment verkocht een vriendin van onze bovenburen haar Fiësta'tje van een goed jaar oud, omdat ze een bedrijfswagen kreeg. Bod gedaan, bod aanvaard.
                                    Toen de Audi echt wel einde latijn begon te geraken, vroegen we aan mijn schoonbroer om eens uit te kijken naar een leuke, betaalbare, okkazie, in de Mercedesgarage waar hij werkte. Een tijd later zette de invoerder daar twee demo's af van de toen net uitgekomen A-klasse. We kregen een goeie prijs, en een uitgebreide waarborg, en de A160 was voor ons.
                                    We hebben daar toch een hele tijd mee gereden, tot de versnellingsbak wel echt héél veel lawaai begon te maken. Een collega wou toen een 5-reeks kopen ipv zijn 3 Touring van twee jaar oud. Ik deed een zot bod (gebaseerd op de richtprijzen in de toenmalige Autowereld of Autogids, maar geen rekening gehouden met de kilometerstand, de vele opties, en het feit dat het een auto van het einde van het jaar was). Hij was blij dat hij een koper had, die kon wachten tot zijn 5 er was, ik had een knappe kar gekocht voor een scherpe prijs.
                                    Toen kreeg ik een eerste bedrijfswagen, en de BMW was mij toch wel goed bevallen, en BMW had heel goeie voorwaarden, dus kwam er 118D in huis. De Fiësta vertrok richting Aalter, de BMW werd nog jaren door mijn echtgenote gebruikt.
                                    Volgende bedrijfswagen: een Volvo V60, wegens 'best deal' bij Alphabet-lease/werkgever. Het was echt een 'offer you can't refuse'. De BMW 320 begon wat kwaaltjes te krijgen, en ik kreeg het fiat de tweedehandswebsites af te schuimen naar een vervanger: groot was niet meer nodig, want we hadden al een gezinswagen, liefst naft, want weinig kilometers, recent, voorzien van een aantal comfortopties (automatische airco, parkeersensoren,...), beetje leuk uitzicht en rijgedrag, auto genoeg om dagelijks een 40 kilometer snelweg te doen... Golf (naftjes allemaal optieloos), BMW 1 (allemaal diesel), Alfa Giuletta (betrouwbaarheid, dealership in de nabijheid), Mercedes A (net nieuw model toen, en bijgevolg pokkeduur), Audi A1 (vonden we niet leuk rijden), of... een MINI.
                                    Ik vond er eentje in een leuke kleurstelling, met de nodige opties, weinig kilometers, stond niet zo ver uit de buurt, maar boven budget. Ik deed een bod van 4.000 euro onder de vraagprijs, en het werd aanvaard.

                                    De Volvo was bijna einde lease, en Mercedes bood mooie voorwaarden op de C-klasse: ik werd dus Mercedes-rijder (na een tevreden tijd met een 3 Gran Turismo als poolwagen). Toen ik als zelfstandige begon, was ik 15 maanden aan het rijden met de C, en die beviel me wel goed, op een paar tekortkomingen na.
                                    Toen ik bij Ghistelinck in Waregem binnenstapte, reden ze net een demo-C binnen, die (op één na) alle vakjes aantikte die ik verbeterd wou zien (betere stereo, Comand ipv Garmin, zwart ipv grijs, 220d ipv 200d). Bovendien zaten er nog een aantal zaken op die wel ook nice to have waren (pano-dak, 9G-automaat, volledige AMG-line, head-up, meedraaiende leds, volledig lederen interieur (inclusief dashboard), parkeer-, opberg- en spiegelpakket, comfortzetels,...) enkel de achteruitrij-camera ontbrak.
                                    Bovendien aanvaarde men een langdurige optie op de wagen (wat nodig was, gezien het project waar ik ging instappen).
                                    De vraagprijs werd nog wat naar beneden aangepast, en het werd mijn tweede C op rij.

                                    Mocht ik nu moeten veranderen, ik zou weer naar Mercedes gaan zien, voor een C of E, maar dan wel in hybride-setup, voor mezelf. Maar ik zou ook wel eens bij Dejonckheere binnenspringen voor een offerte voor een 330e Touring.
                                    Voor de vrouw des huizes, is er ook veel kans dat we weer bij MINI gaan shoppen, of toch een A-klasse ?
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                    Comment


                                    • #19
                                      Heb altijd al een Mercedes willen hebben. Nu het zover is (C estate), zou ik daar niet zo snel van afwijken.
                                      Hij heeft nu bijna 45K km's waardoor ik wel rondkijk voor hetzelfde model met minder km's zodat ik niet teveel geld op deze verlies. (bj 2017). Tips voor plan of action welkom....
                                      Een GLC, E sedan of C estate behoren dan tot de opties. E break vind ik niet zo mooi maar wel een dijk van een wagen natuurlijk.

                                      Vind het ook altijd knap als je 'wagenpark' van hetzelfde merk is. Gezien de firmawagen van de vrouw hebben we daar weinig hand in. Anders zou een C estate en een E sedan een mooie combinatie zijn.

                                      De enige andere wagen die mij nu zou interesseren is een A6 estate, die ik in tegenstelling tot de E estate wel heel knap vind.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik ben relatief merkentrouw, 4x Vw gehad en heb nu een Opel (werkte bij Opel dus mooie korting) maar merk toch dat er iets mis. Volgende wordt zonder twijfel terug een Vw (of toch iets uit de vag stal)
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X