Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb eerder dit jaar de Euro 5 diesel overgenomen van mijn pa (A6 Avant BiTurbo) terwijl ik ook eerst iets totaal anders in gedachten had voor dat budget (nieuwe benzine C-segmenter).
    Maar de gelegenheid deed zich voor en wegens de overdracht vader-zoon ook geen BIV betaald.
    Was dat toekomstgericht een slimme keuze? Bijlange niet, want ik heb alles samen toch iets meer dan 20k betaald en als die binnen 5 jaar 'niets' meer waard is, dan is dat toch best nog een hoge afschrijving.
    Ik heb het toch gedaan omdat het naar mijn aanvoelen een unieke en misschien wel laatste kans was om een fantastisch rijdende dikke dieselkar te bezitten waarvan ik historiek etc. kende en toch niet de hoofdprijs moest betalen.
    Dus ik denk (vrees) dat de volgende iets totaal anders zal zijn... Ben wel van plan om met deze zolang het mag te blijven rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
      Was dat toekomstgericht een slimme keuze? Bijlange niet, want ik heb alles samen toch iets meer dan 20k betaald en als die binnen 5 jaar 'niets' meer waard is, dan is dat toch best nog een hoge afschrijving.
      t is nu niet dat die biturbo helemaal niets meer waard gaat zijn binnen 5 jaar hé.
      Er is plaats genoeg buiten de LEZ zones en er zijn genoeg mensen die daar nooit komen.

Er worden ook nog dagelijks Euro4 diesels 2de hands verkocht, die gaan ook niet gratis weg. Grootste prijsdaling is imho al achter de rug

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten

t is nu niet dat die biturbo helemaal niets meer waard gaat zijn binnen 5 jaar hé.
        Er is plaats genoeg buiten de LEZ zones en er zijn genoeg mensen die daar nooit komen.

Er worden ook nog dagelijks Euro4 diesels 2de hands verkocht, die gaan ook niet gratis weg. Grootste prijsdaling is imho al achter de rug

Denk er net zo over.
        Euro 5 (2025) en Euro 6 (2027) scheelt ook maar 2 jaar hé
        De huidige bangmakerij is deels ook een verkooptruc om je een nieuwe benzine of hybride aan te smeren en tegelijk een manier om de lage inruilwaarde voor je Euro 5 diesel te verantwoorden.
        Ik zou daar mooi blijven mee rijen als die technisch nog goed is.
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Er zal veel afhangen van wat onze nieuwe federale regering zal beslissen. Verassingen zijn niet uitgesloten. Dat hebben we intussen al geleerd.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Er zal veel afhangen van wat onze nieuwe federale regering zal beslissen. Verassingen zijn niet uitgesloten. Dat hebben we intussen al geleerd.
            Voor de moment is het idd koffie dik kijken.
            Ne maat van mij wilt heel graag die nieuwe Q5 plug-in hybride. Was van plan om te gaan laten configureren en dan te bestellen, maar in de garage konden ze hem niet 100% garanderen dat die 100% aftrekbaar gaat zijn met die WLTP normen. En nu staat het on hold, want volgens hem als die buiten de boot valt, gaat het hybride verhaal enkel een mooie gadget zijn en had hij beter voor een diesel gekozen.

Comment

• Als autorijden vooral plezant moet blijven ga je de keuze voor een nieuw voertuig toch niet laten afhangen van een of andere regeringsmaatregel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                Als autorijden vooral plezant moet blijven ga je de keuze voor een nieuw voertuig toch niet laten afhangen van een of andere regeringsmaatregel?
                wel als je op de limiet van je financiële mogelijkheden zit...
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Als ze bijvoorbeeld de LV regel afschaffen, hoeveel zware SUV zullen er particulier nog gekocht worden? Als ze de subsidie op CNG voertuigen laten vallen (wegenbelasting vrij tot 2020) of andere maatregelen uitvaardigen, zal dat zeker de verkoop doen kantelen. En ook de keuze van een nieuwe wagen, voor het merendeel onder de Belgische bevolking, zal daar naar gericht worden.
                  De enkelingen die zich nu van BIV en taksen niets aantrekken, zullen dan ook bij dezelfde vrijheid van keuze blijven. De bedrijfswagens zullen afhangen van de subsidies die er aan vasthangen. CNG is ook pas gaan boomen nadat deze voldoende aantrekkelijk waren op fiscaal vlak.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Als autorijden vooral plezant moet blijven ga je de keuze voor een nieuw voertuig toch niet laten afhangen van een of andere regeringsmaatregel?

Bij bedrijfswagens is dit sowieso wel het geval
                    En veruit de meeste particulieren houden er ook rekening mee

Comment

De enkelingen die zich nu van BIV en taksen niets aantrekken, zullen dan ook bij dezelfde vrijheid van keuze blijven.
                      Zolang je betaalt "mag" je alles
                      Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

wel als je op de limiet van je financiële mogelijkheden zit...
                        Koop je dan een PHEV Q5?

Comment

Koop je dan een PHEV Q5?
                          Staat toch chique op de oprit hé.

Er zijn genoeg mensen met een knappe audi/bmw en een mooi huis die verder leven met de broeksriem aangespannen..
                          BMW X5 45e

Comment

• Als ik het hier zo allemaal lees, dan merk ik telkens weer (buiten de uitzondering die op een autoforum de regel bevestigt) dat iedereen toch zeer fiscaal geoptimaliseerd zijn keuze maakt. Ik begrijp dat maar toch treft het mij dat er eigenlijk zo goed als niemand zijn keuze maakt vooral omwille van het milieu. Een EV of hybride wordt slechts gekocht indien het financieel beter uitkomt. Milieu, klimaat, dat speelt hoogstens eens mee maar is bij bijna niemand een primaire keuze. Ik blijf dat toch een beetje wrang vinden.
                            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Ooit zal ik aan een EV of waterstof wagen moeten. Maar tot die tijd blijf ik verknocht aan de geur van benzine.

Comment

Koop je dan een PHEV Q5?
                                er zijn er veel met een dikke voiture op den oprit en die nog veel maand over hebben op't eind van de portemonnee
                                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ooit zal ik aan een EV of waterstof wagen moeten. Maar tot die tijd blijf ik verknocht aan de geur van benzine.
                                  Ik hoop dat ik dat moment nog een jaar of 20 kan uitstellen en dan stop ik met rijden .

Comment

• Als het EV gebeuren op punt staat, wil ik misschien ooit wel overstappen. Maar mijn hobbywagens zullen altijd benzine ‘s blijven.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Als het een EV moet zijn, dan komt deze in aanmerking: https://www.byton.com/products/visualizer

Comment

Als het een EV moet zijn, dan komt deze in aanmerking: https://www.byton.com/products/visualizer
                                        Is dat niet weer zo’n suv geval? Gigantisch ding lijkt me
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                          Als ik het hier zo allemaal lees, dan merk ik telkens weer (buiten de uitzondering die op een autoforum de regel bevestigt) dat iedereen toch zeer fiscaal geoptimaliseerd zijn keuze maakt. Ik begrijp dat maar toch treft het mij dat er eigenlijk zo goed als niemand zijn keuze maakt vooral omwille van het milieu. Een EV of hybride wordt slechts gekocht indien het financieel beter uitkomt. Milieu, klimaat, dat speelt hoogstens eens mee maar is bij bijna niemand een primaire keuze. Ik blijf dat toch een beetje wrang vinden.
                                          Klopt, en het is aan onze beleidsmakers om met hun beleid de milieuvriendelijke keuzes naar boven te duwen.
                                          Nieuwe technologie is altijd duur.

Je moet je ook realiseren dat principes geld kosten.
                                          Ik kan voor mijn vrouw ook een TESLA kopen, maar dan neem ik een voorschot op mijn pensioen, dus het is een Polo geworden. Ik kan het aan mezelf niet verantwoorden om voor minder dan 10k per jaar een auto van 60k te kopen.
                                          Het zijn persoonlijke keuzes.
                                          Als ik ipv een benzine polo van 18k een electrische had kunnen kopen voor pakweg 23-25k, dan was de keuze veel moeilijker geweest.

Hoe meer geld je hebt, hoe makkelijker het is om klimaatneutraal te gaan leven.
                                          Alhoewel, je moet dan ook blijven wonen in een modale, maar zeer goed geïsoleerde woning, en niet in de verleiding komen om daar airco en een verwarmd zwembad naast te leggen, en als hobby sportvliegen te gaan beoefenen.

Comment

Working...
                                          X