Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zou als daily nog wel graag rondbollen met een panamera ST 4 hybrid. Kan geef straf zijn. Wel redelijk duur. 140k zonder zot te doen in de optielijst

Ik denk dat mijne werkgever dat iets over the top gaat vinden
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      Als het een EV moet zijn, dan komt deze in aanmerking: https://www.byton.com/products/visualizer
      Zijn die hun design door Sangyong gaan laten doen?

Comment

• Je wil het niet man. Wat een kutimago, een ouwelullenbak, een Porsche
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Staat toch chique op de oprit hé.

Er zijn genoeg mensen met een knappe audi/bmw en een mooi huis die verder leven met de broeksriem aangespannen..
          Maar heb je er dan nog plezier aan?
          Ofwel koop je iets voor je plezier (en dan kijk je niet naar het budget, de praktische bruikbaarheid, enz....)
          Ofwel koop je iets uit economische overweging en maak je o.a. een fiscale optimalisering. Maar dan is het gewoon een gebruiksvoorwerp.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

er zijn er veel met een dikke voiture op den oprit en die nog veel maand over hebben op't eind van de portemonnee
            Dat begrijp ik. Maar ik zie niet in wat daar de funfactor van is. Je bedriegt er alleen jezelf mee. En wat is daar lollig aan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Je wil het niet man. Wat een kutimago, een ouwelullenbak, een Porsche

Bwa

Ik heb tussen 2 auto's door een 991 als daily gereden. Ik kon niet klagen

Als vervangwagen ook enkele dagen een 1st gen panamera hybrid gereden. Toen was het systeem nog niet echt optimaal te noemen. Auto voelde ook niet zo snel aan.

BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Als ik ipv een benzine polo van 18k een electrische had kunnen kopen voor pakweg 23-25k, dan was de keuze veel moeilijker geweest.

Hoe meer geld je hebt, hoe makkelijker het is om klimaatneutraal te gaan leven.
                Alhoewel, je moet dan ook blijven wonen in een modale, maar zeer goed geïsoleerde woning, en niet in de verleiding komen om daar airco en een verwarmd zwembad naast te leggen, en als hobby sportvliegen te gaan beoefenen.
                Ik volg je redeneringen wel maar ik begrijp ze niet helemaal.
                1. Het is toch helemaal geen kunst meer om voor 23-25K een BEV te vinden met de omvang van een Polo?
                2. Als je een modale zeer goed geïsoleerde woning hebt is airco totaal overbodig. In zo'n woning wordt het nooit te warm. En dan nog. airco heb je meestal nodig op zonovergote hete dagen. Laat een modale PV installatie juist dan veel te veel energie produceren en bij injectie het net overbelasten. Kan je al net zo goed rechtstreeks de energie thuis verbruiken (in bv. de airco). Louter een theoretische beschouwing (want de gassen in een airco zijn ook niet milieuvriendelijk te produceren). Voor de praktijk zie het begin van dit punt.
                3. Verwarmd zwembad? Dat is iets voor watjes. Het is veel beter voor het milieu en je eigen gezondheid om dagelijks een duik te nemen in onverwarmd water => win-win situatie. Je kan ook nog gaan zweefvliegen.

Comment

Je wil het niet man. Wat een kutimago, een ouwelullenbak, een Porsche
                  Op het einde eindigt iedereen als een "oude lul". Je kan je er dus maar beter al op voorbereiden. En vooral niet stilstaan wat anderen van je denken (skip dat imago dus maar al).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Op het einde eindigt iedereen als een "oude lul". Je kan je er dus maar beter al op voorbereiden. En vooral niet stilstaan wat anderen van je denken (skip dat imago dus maar al).

Ik ben al een oude lul, dus voorbereiding niet nodig

Iedereen heeft wel een imago en is daar op een of andere manier wel mee bezig. Ik heb de laatste tijd wat 911’s zien rijden, altijd met grijs haar en hemdjes achter het stuur. Het is een merk dat meestal net WEL voor het imago en de standing gekocht wordt. Net zoals BMW’s
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik ben al een oude lul, dus voorbereiding niet nodig

Iedereen heeft wel een imago en is daar op een of andere manier wel mee bezig. Ik heb de laatste tijd wat 911’s zien rijden, altijd met grijs haar en hemdjes achter het stuur. Het is een merk dat meestal net WEL voor het imago en de standing gekocht wordt. Net zoals BMW’s
                      Als je ziet hoeveel zo'n 911 kost, is het ergens ook logisch dat het vooral oudere mensen zijn die zich dat kunnen/willen veroorloven

En als gezinswagen is het nu ook niet direct een hele praktische keuze dus voor veel gezinnen valt het alleen al om die reden af.
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• 911 is de typische mid-life auto
                        Iets ouder omdat je er de centen voor moet hebben maar ook niet té oud dat je er nog vlotjes kan in- en uitstappen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Als je ziet hoeveel zo'n 911 kost, is het ergens ook logisch dat het vooral oudere mensen zijn die zich dat kunnen/willen veroorloven

En als gezinswagen is het nu ook niet direct een hele praktische keuze dus voor veel gezinnen valt het alleen al om die reden af.
                          Allemaal correct natuurlijk.

Maar er zijn wagens die even fijn rijden, maar niet het posh imago hebben van P.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                            Als ik het hier zo allemaal lees, dan merk ik telkens weer (buiten de uitzondering die op een autoforum de regel bevestigt) dat iedereen toch zeer fiscaal geoptimaliseerd zijn keuze maakt. Ik begrijp dat maar toch treft het mij dat er eigenlijk zo goed als niemand zijn keuze maakt vooral omwille van het milieu. Een EV of hybride wordt slechts gekocht indien het financieel beter uitkomt. Milieu, klimaat, dat speelt hoogstens eens mee maar is bij bijna niemand een primaire keuze. Ik blijf dat toch een beetje wrang vinden.
                            Wrang zeg je, misschien wel, maar heeft volgens mij vooral te maken met het feit dat er zoveel onzekerheden zijn en niemand (overheden, wetenschap) er in slaagt om een eenduidig antwoord te geven.
                            Enerzijds fiscaal, economisch, financieel, maar ook qua technologie en het klimaat zelf.
                            Ja de aarde warmt op, maar hoe erg is het nu écht? De gevolgen van verschillende klimaatmodellen van IPCC, MIT etc. liggen heel ver uit elkaar.
                            En dan technologisch. Zijn EV's in de praktijk wel zo groen door hun levenscyclus heen? Productie-verbruik-elektriciteit-recyclage?
                            etc. etc .

Comment

Maar er zijn wagens die even fijn rijden, maar niet het posh imago hebben van P.
                              Uitzonderingen daar gelaten, maar ik heb de indruk dat de jongere generatie (pakweg geboren na 1990) daar een pak minder om geeft
                              Auto is voor die gasten vooral een A naar B vervoermiddel en dat mag ook autodelen of Uber zijn.
                              Onlangs nog gelezen dat het aantal 21-jarigen met een rijbewijs sinds begin de jaren '70 niet meer zo laag was.

Comment

• Ik heb altijd het idee dat een 911'je de VW golf is voor de rijkere mensen. Gewoon een auto voor mensen met geld, zonder verbeelding.

Tot je er eens deftig mee hebt gereden (circuit, rondritten,...). Dan zijn die dingen echt fantastisch om mee te rijden en begrijp ik de setup compleet.

Een 911 is gewoon dé beste sportwagen dat kan kopen. Je rijdt op het gemak naar het circuit, je zet daar belachelijk snelle rondetijden mee ( en krijg je weliswaar zwarte vlag op Zolder ), en rij je even rustig terug naar huis.

k heb daarna de GT3 mogen rijden, dat is nog een klasse hoger en daar lijkt een gewone C2S een stoomboot tegen.
                                BMW X5 45e

Comment

• Ik wil wel eens zien hoeveel 911’s er op circuit geraken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten

Uitzonderingen daar gelaten, maar ik heb de indruk dat de jongere generatie (pakweg geboren na 1990) daar een pak minder om geeft
                                    Auto is voor die gasten vooral een A naar B vervoermiddel en dat mag ook autodelen of Uber zijn.
                                    Onlangs nog gelezen dat het aantal 21-jarigen met een rijbewijs sinds begin de jaren '70 niet meer zo laag was.
                                    Tot het zover is dat ze in het echte leven moeten stappen.

https://gocar.be/nl/autonieuws/mobil...-naar-het-werk

Generatie Y en vooral Z: ze zijn verslaafd aan hun smartphone en verplaatsen zich per step, metro of fiets, maar helemaal niet meer in de ‘ecologische ramp’ die de auto is. Dat is het beeld, maar dat strookt helemaal niet met de werkelijkheid, zo beweert het VBO.

Comment

Tot het zover is dat ze in het echte leven moeten stappen.

https://gocar.be/nl/autonieuws/mobil...-naar-het-werk

Generatie Y en vooral Z: ze zijn verslaafd aan hun smartphone en verplaatsen zich per step, metro of fiets, maar helemaal niet meer in de ‘ecologische ramp’ die de auto is. Dat is het beeld, maar dat strookt helemaal niet met de werkelijkheid, zo beweert het VBO.

E53 X5

BMW X5 45e

Comment

• E53 X5, verdoeme toch schoon auto's. Was aan het twijfelen om een 3.0d te nemen of een e39 530i. uiteindelijk de e39 genomen. Beste auto die ik ooit gehad heb. Luxe, snel, ruim,.. Al mijn bedrijfswagens daarna konden daar niet aan tippen. Alleen de Giulia & Octavia RS TDI kwam in de buurt.

Om op de vraag terug te kopen: als mijn werkpaard (nu een GMC Sierra van 2014) volgend jaar is afgeschreven zal ik niet terug een nieuwe GMC kopen. Pas op, zeker content van die wagen! Alleen is de nieuwe GMC extreem lelijk en zijn de verbeteringen minimaal. Ik was aan het twijfelen tussen een Dodge Ram & een Ford F150/F250, maar een Dodge in zelfde configuratie is snel 7000 dollar duurder! Waarschijnlijk zal het dus een F150/F250 worden, het verschil in prijs is maar 3500 usd (op 50.000 usd). De Ford is ook mooier dan de Ram, lichter (dus ook zuiniger). De ram is wat generisch qua vormgeving. De afwerking van de Ram zou dan wel (beetje) beter dan de Ford.

Maw: zeker content van de GMC, maar anno 2019 zijn er bij de concurrenten betere alternatieven te koop.
                                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Ik heb ook nog getwijfeld tussen de X5 diesel of de E39. Uiteindelijk die laatste gekozen. Topkar, alleen wist die weg wel goed naar het benzinestation en de garage

De X5 heb ik uiteindelijk niet genomen wegens de automaten die nogal eens lastig konden doen bij de diesels bij hevig gebruik.

BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X