Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is het laatste jaar in een serieuze overdrive geraakt. Plots moet alles veranderen. Ik kan daar inkomen, maar geleidelijk. En niet meteen alles verketteren.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Of is het net omdat er al tientallen jaren niks fundamenteels ondernomen is dat er nu misschien geen tijd meer is voor "geleidelijk"???
      Het is nu niet dat we aarde's en wat klimaten op overschot hebben, natuurlijk willen we het voor onze soort wat leuk houden in de toekomst...
      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Het gaat hem vooral over schadebeperking. En pas dan kan je gaan zien wat als eerste fundamenteel moet worden aangepakt.
        Hier moeten de Euro 4 wagens weg. Ok dan. Dan doen we ze toch gewoon naar Frankrijk of Afrika. En daar zijn ze dan plots milieuvriendelijk? Hoe hypocriet is dat?
        Economisch gezien moeten die maatregelen ook allemaal haalbaar zijn. Of denk je dat een plotselinge instorting van het bestaande economisch systeem geen impact zal hebben op het milieu? Dan gaan we met zijn allen weer bomen omkappen omdat we plots geen fossiele brandstoffen meer mogen gebruiken. Of denk je dat de armste werelddelen plots geld over hebben om alles plots in PV cellen en WT te steken?
        Last edited by Utah; 12/11/2019, 23:10.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Het probleem met alle linkse groendromers is dat ze niet willen begrijpen dat heel de wereld draait om centen.

Om even te overdrijven, laat ze doen en we gaan allemaal terug in de bossen leven en heel der dagen met kak naar elkaar gooien als bezigheidstherapie, want de economie zal praktisch dood zijn.

Ze willen alles maar afschaffen en verbieden, maar geen inkomsten genereren. Ja de bedrijfswagens afpakken en dat geld onder de minderbedeelden geven, nog meer stimulans om heel der dagen op hun luie kont te zitten en wachten op hun maandelijks gratis geld.

Dat er iets moet gebeuren, oke maar pak het deftig aan en niks op korte termijn.

10 jaar geleden smeten ze met de 99gr golfjes en nu gaan ze die verketteren. Gezellig voor die mensen.

Zelfde met de cruiseschepen in Antwerpen, nu zijn de bakfietsrijders daar weer tegen want het verpest het zicht en de lucht. Dat ze naast een van de grootste havens wonen (die ze ook kwijt willen natuurlijk) ter wereld met 1.000-en werknemers vergeten ze wel.

Laat ze eerst naar alternatieven zoeken en dan de huidige situatie rustig afbouwen.

Nee, eerst alles willen afpakken en dan zien wat er van komt

Last edited by kefkie; 13/11/2019, 08:50.
          BMW X5 45e

Comment

• Denken jullie nu echt dat we gewoon verder kunnen doen zonder enige economische impact?
            Meer regenval in de winter, meer droogtes in de zomer, etc: dat ga je in alle prijzen terug zien hoor.
            Verzekeringen worden duurder, eten wordt duurder, ...

Ofwel proberen we er zelf iets aan te doen en kunnen we op een gestructureerde manier met beheersbare kosten de klimaat verandering aangaan, ofwel doen we niets en wordt het continu brandjes blussen (letterlijk zoals in Australie en Californie) met veel grotere kosten tot gevolg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Denken jullie nu echt dat we gewoon verder kunnen doen zonder enige economische impact?
              Meer regenval in de winter, meer droogtes in de zomer, etc: dat ga je in alle prijzen terug zien hoor.
              Verzekeringen worden duurder, eten wordt duurder, ...

Ofwel proberen we er zelf iets aan te doen en kunnen we op een gestructureerde manier met beheersbare kosten de klimaat verandering aangaan, ofwel doen we niets en wordt het continu brandjes blussen (letterlijk zoals in Australie en Californie) met veel grotere kosten tot gevolg.
              Dat is al van alle tijden geweest hoor, niks eigen aan nu.

Deze ochtend ook, het San Marco plein staat onder op het 2 na hoogste peil ooit. De burgemeester vraagt om milieu maatregelen maar vergeet wel te zeggen dat in de jaren 50 en 60 het water hoger stond als nu.

We moeten gewoon aanvaarden dat het nu eenmaal normaal is in de wereld, maar blijkbaar durft men in de geschiedenisboeken niet meer kijken. Hoe vaak ik het KMI al niet betrapt heb op fake nieuws, het is niet meer bij te houden. Ze doen alles af als problemen van de moderne tijd maar zwijgen in alle talen dat het 100 jaar geleden ook voorkwam. Elke weeramateur weet dat trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Het probleem met alle linkse groendromers is dat ze niet willen begrijpen dat heel de wereld draait om centen.
                Tja, en het is net door die hebzucht en graaicultuur dat de wereld naar de kloten gaat.

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Ze willen alles maar afschaffen en verbieden, maar geen inkomsten genereren. Ja de bedrijfswagens afpakken en dat geld onder de minderbedeelden geven, nog meer stimulans om heel der dagen op hun luie kont te zitten en wachten op hun maandelijks gratis geld.
                Ja, want alle minderbedeelden zijn luieriken .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Dat is al van alle tijden geweest hoor, niks eigen aan nu.
                  Maar het gaat nu wel heel snel. Ik vrees toch ook dat de menselijke impact een oorzaak is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Maar het gaat nu wel heel snel. Ik vrees toch ook dat de menselijke impact een oorzaak is.
                    Logisch, we zijn met te veel dat is een katalysator op het veranderen van de wereld.
                    En daar gaan LEZ's of andere belastingen NIKS aan veranderen.

Ik snap niet waarom ik zou moeten betalen als ze aan de andere kant van de wereld nog steeds autobanden in de fik steken. Dat ze daar maar eerst eens orde op zaken stellen.

Comment

Logisch, we zijn met te veel dat is een katalysator op het veranderen van de wereld.

Ik snap niet waarom ik zou moeten betalen als ze aan de andere kant van de wereld nog steeds autobanden in de fik steken. Dat ze daar maar eerst eens orde op zaken stellen.
                      Dat is één ding, maar ook binnen onze regio en binnen België wordt er imho te vaak veel te hard doorgedrukt op 1 aspect terwijl andere aspecten met veel meer milieu-impact niet eens bekeken worden.
                      En vooral heel kortzichtig. De reden waarom er de laatste 10-15 jaar zoveel diesels in België rondrijden is voor het grootste deel veroorzaakt door de belastingspolitiek op brandstoffen in de jaren '90 - 2000 want toen wilden ze zoveel mogelijk af van benzines en richting diesels omwille van CO2.
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Beetje makkelijk niet, om altijd maar eerst met de vingerkes naar het oosten, westen en zuiden te wijzen.
                        We zullen allemaal iets moeten doen.
                        Feit is dat als je naar CO2 uitstoot kijkt per inwoner, we in het rijke noorden nog altijd veel hoger zitten dan in de landen waar ze autobanden opstoken.
                        En ook daar doen ze vanalles. Kenia plant miljoenen bomen, er zijn tal van landen waar ze wegwerpzakjes verbieden. Indie bant koken op hout, China stapt over op electrische bussen en scooters.
                        De grootste lamzakken op mileugebied zijn wij en de amerikanen.

Comment

• We kunnen er niet omheen dat het milieu probleem een impact zal hebben op de levensduur van onze huidige wagen, en de “beperking” voor de volgende.

Comment

Ja, maar je moet ergens beginnen hé. Ik ga niet akkoord met de maatregelen die vooral de gewone mens treffen. Maar dat er iets moet gebeuren, dat staat wel vast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Dat is één ding, maar ook binnen onze regio en binnen België wordt er imho te vaak veel te hard doorgedrukt op 1 aspect terwijl andere aspecten met veel meer milieu-impact niet eens bekeken worden.
                              En vooral heel kortzichtig. De reden waarom er de laatste 10-15 jaar zoveel diesels in België rondrijden is voor het grootste deel veroorzaakt door de belastingspolitiek op brandstoffen in de jaren '90 - 2000 want toen wilden ze zoveel mogelijk af van benzines en richting diesels omwille van CO2.
                              Het kortzichtige zit er nog steeds in want nu ligt de automarkt op zijn gat omdat niemand nog weet wat te doen. Het loopt hier voor geen meter.

Comment

Ja, maar je moet ergens beginnen hé. Ik ga niet akkoord met de maatregelen die vooral de gewone mens treffen. Maar dat er iets moet gebeuren, dat staat wel vast.
                                Ik ben het beu dat Europa altijd als eerste en enige aan iets begint en de rest gewoon verder doet alsof er niks aan de hand is. Sorry maar ik weiger daar in mee te gaan en dat is uiteraard geen goede mentaliteit. Ik geef dat gerust toe. Maar nu is het tijd aan andere om eens het voorbeeld te geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                  We kunnen er niet omheen dat het milieu probleem een impact zal hebben op de levensduur van onze huidige wagen, en de “beperking” voor de volgende.
                                  17% rijdt met een EUR4 of minder. Ik ken er zo twee en die hebben al aangegeven dat ze gewoon doorrijden en steden zullen mijden.
                                  Die gasten hebben juist gebouwd en zijn niet van zin rap iets anders te kopen.

Comment

Het kortzichtige zit er nog steeds in want nu ligt de automarkt op zijn gat omdat niemand nog weet wat te doen. Het loopt hier voor geen meter.
                                    Natuurlijk. Nu pushen ze gelijk gekken richting elektrische auto's. Gegarandeerd dat de overheid binnen een aantal jaar daar spijt van krijgt wegens achteruitgang in accijnzen op brandstof, te grote stijging van elektrisch verbruik in de winterperiode,...
                                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Natuurlijk. Nu pushen ze gelijk gekken richting elektrische auto's. Gegarandeerd dat de overheid binnen een aantal jaar daar spijt van krijgt wegens achteruitgang in accijnzen op brandstof, te grote stijging van elektrisch verbruik in de winterperiode,...
                                      Uiteraard.

Waren ze (ik dacht in NL) het niet eens aan het onderzoeken en EV extra te belasten door hun gewicht en doordat zij de wegen meer zouden slijten door hun directe vermogen dat zij afleveren?
                                      BMW X5 45e

Comment

Tja, en het is net door die hebzucht en graaicultuur dat de wereld naar de kloten gaat.

Ja, want alle minderbedeelden zijn luieriken .
                                        Idd verkeerd geformuleerd.
                                        BMW X5 45e

Comment

17% rijdt met een EUR4 of minder. Ik ken er zo twee en die hebben al aangegeven dat ze gewoon doorrijden en steden zullen mijden.
                                          Die gasten hebben juist gebouwd en zijn niet van zin rap iets anders te kopen.
                                          Awel, ik ben vrijdag in een “achterstandswijk” geweest in Antwerpen, de plek waar de bommen nog ontploffen voor de drugs.

Als al die EU4 ketels daar wegmoeten, dan ga ik enorm veel parkeerplaats hebben. Het staat daar vol met oude diesels, naast de dikke nieuwe benzen.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X