Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    Mijn volgende wordt waarschijnlijk een Aixam, om zoveel mogelijk "in de weg" te rijden.
    ​​​​​
    Let op, op mijn volgende auto zet ik kruisraketten om alles wat in de weg gaat rijden weg te schieten!


    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Lees van velen dat ze niet merkgebonden zijn. Ik ook niet, maar echt makkelijk vind ik dat ook niet
      Dan is er teveel keuze.

      Ik zelf heb gehad: Talbot Solara, 2 Escorts, Astra, 2 Nissan Primera’s, Golf 3, 407, 3 Mondeo’s, Megane, Kia Sportage, C-Crosser, C5, DS5 en nu de Tiguan.

      Vooral met de Fords (4 van de 5) veel problemen gehad en met de DS5 ook.
      Hier een Mazda 323F 1.6i, een BMW 328i E36, vrouw had een Peugeot 106 1.1i toen ik haar leerde kennen. Toen een Fiat Doblo gekocht, dan een Fiat 500 1.2, dan een Fiat Tipo (rode sedan) 1.4i, dan een Abarth Punto Evo, dan kwam de eerste lease, 500C 1.3 Multijet, dan een nieuwe lease Fiat Tipo SW diesel-automaat, dan de 595C Competizione gekocht.

      Ook de Mazda, Peugeot en BMW heb ik graag gereden en verzorgd. Uit dit rijtje heb ik vooral aan de BMW toch veel kosten gehad (uit het hoofd, 8 keer nieuwe wiellagers voor, een lekkende benzinetank langs een van de dichtingen, een benzinepomp, een vlotter in de benzinetank, remservopomp, en op het einde was die kar echt rot aan het roesten. Had toen 240.000 km. Heb er 100.000 km mee gereden. Boite en blok waren echt top...
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • #63
        In mijn autogeschiedenis zit Volvo, Renault, BMW, Toyota, Land Rover, Saab, Audi en recent Hyundai en Smart.
        De leukste auto’s waren de R5 met lichtste motor beschikbaar en de Saab 9-5 aero. De ronduit slechtste was de Land Rover Freelander van de eerste generatie die ik van mijn ouders overnam. Die auto’s zijn ondertussen lang verleden tijd, dus mijn herinnering kan gekleurd (of verkleurd) zijn.
        Hyundai met verstand beslist, Smart eigenlijk omwille van de grote korting en omdat ik een
        klein doosje goed kan gebruiken in de krappe parkeerplaatsen op het werk.
        De Koreanen zullen wss wel mijn komende auto’s mogen leveren. Tenzij er een goed hybride/elektrisch alternatief is bij de Europeanen.

        edit: ik vergeet de MINI uit mijn nickname. Ook niet de beste wagen ooit
        Last edited by cooper s; 05/10/2019, 11:45.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

          Hier wat materiaal over uw hobby:

          Peugeot 205 1.1 van 1991 nieuw gekocht en in 6.5 jaar vooral door mijn vrouw 110.000 km mee gereden

          Onderhoud en herstellingen bij 4 tal Peugeot dealers…liepen toch aardig op, vooral de remmen…

          Vervangen:
          • 3x nieuwe remschijven, 5x nieuwe remblokken vooraan + 1 x achteraan
          • 4 aandrijfas rubbers vervangen na 5 jaar totaal stuk
          • Chip om de elektronische ontsteking te regelen (koste zo’n 6500 frank)
          • Stang voor verbinding versnellingsbak en pook, lag op de grond, afgesleept, was uitgesleten…
          • Voorste banden waren na max 40.000 km telkens totaal op
          Toen bij het 6e jaar, opnieuw remschijven en blokken + alle rubbers van de voorwielophanging vervangen moesten worden (waren zowat verdwenen…) , auto weg gedaan…
          • De auto reed alleen de eerste 2 jaar zachter, als een Corsa B
            • buiten de remmen, vanaf +/-10.000 km begon het stuur te trillen, dat heeft elke auto vertelde 4 dealers mij....maar wel 2x afgekeurd op de keuring na een groot nazicht...waarna het spel opnieuw begon bij een andere dealer !

          Nadien Corsa B 1.0, C 1.2 i, en nu D 1.2 i, deze reden na 7 à 8 jaar hetzelfde kraakten nooit en nooit remschijven nog remblokken vervangen, banden pas na ruim 60000 km
          (kleine defecten B: krukas sensor + schakel scharniertje, C: sensor van servo stuur +rubber motor steun, D bobijn)
          Gij trekt toch ook miserie aan .
          Bobijn, krukassensor.. zijn toch ampetante dingen, dan gade niet veer meer bollen.

          k zou in uw geval zéker geen VAG kopen want dat ligt na 20.000 uit elkaar.
          Da’s gelijk mij, maat van mij snapt ni da’k nen duren apple lader voor iphone koop, ik zeg ja die onofficiele da vertrouw ik ni, heb er nu toch ene gekocht en na 1 dag kortsluiting en mijn hoofdzekering knalt er uit :p .

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

            Gij trekt toch ook miserie aan .
            Bobijn, krukassensor.. zijn toch ampetante dingen, dan gade niet veer meer bollen.

            k zou in uw geval zéker geen VAG kopen want dat ligt na 20.000 uit elkaar.
            Da’s gelijk mij, maat van mij snapt ni da’k nen duren apple lader voor iphone koop, ik zeg ja die onofficiele da vertrouw ik ni, heb er nu toch ene gekocht en na 1 dag kortsluiting en mijn hoofdzekering knalt er uit :p .
            Bij de Corsa B stond je inderdaad stil....maar die sensoren kosten telkens slechts € 25 + wat werk, dan is dat vlug vergeten…

            Vanaf de Vectra B was er bij Opels, een krukas en nokkenas sensor, zodat je verder kon rijden, want er brand dan alleen een lampje…
            .
            Apple koop ik niet, een Samsung A7 is voor mij voldoende….en nog geen nieuwe lader moeten kopen….en met usb kan ik die ook opladen in mijn auto en elke PC….

            Comment


            • #66
              Onze auto geschiedenis is heel erg saai:

              -R9 overgenomen van mijn ouders
              -Clio 1
              -R4
              -Twingo 1
              -Renault Express
              -Trafic Minibus
              -Kangoo 1
              -Mégane Scenic 1
              -Kangoo 1 Express
              -Master L2H2
              -Kangoo 2
              -Dacia Logan Pick Up
              -VW Up
              -Mégane GrandTour
              -Captur
              -Kangoo Express
              -Mégane Scénic 2

              En nu steekt de Zoë mijn ogen uit...
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                Onderhoud en herstellingen bij 4 tal Peugeot dealers…liepen toch aardig op, vooral de remmen…

                Vervangen:[LIST][*]3x nieuwe remschijven, 5x nieuwe remblokken vooraan + 1 x achteraan
                Dat is bij een BMW tegenwoordig niet beter, behalve dan dat het nog een heel pak duurder is.
                Denk dat de remschijven van de huidige BMW's van chocolade is gemaakt.

                Nu 2 BMW's gehad, volgende zal meer dan waarschijnlijk iets anders zijn.
                Kwaliteit gaat zienderogen achteruit en qua binnenafwerking is het echt huilen met de pet op, nooit een interieur gehad dat zo slijtgevoelig is.
                Vroeger nog Citroën Picasso gehad (een ramp) en daarvoor twee Toyota's (Camry en Celica, superbetrouwbaar).
                Last edited by N-D-D-V-D-B; 05/10/2019, 19:47.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                Comment


                • #68
                  Japanse en Koreaanse wagens, in het algemeen Aziatische wagens, nemen een voorsprong op de andere constructeurs. Vrouwlief heeft 16 jaar een Suzuki wagen gehad. Nooit of te nimmer problemen mee gehad. Kon ze van haar 309 als voorganger niet zeggen.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                    Gij trekt toch ook miserie aan .
                    Bobijn, krukassensor.. zijn toch ampetante dingen, dan gade niet veer meer bollen.

                    k zou in uw geval zéker geen VAG kopen want dat ligt na 20.000 uit elkaar.
                    Da’s gelijk mij, maat van mij snapt ni da’k nen duren apple lader voor iphone koop, ik zeg ja die onofficiele da vertrouw ik ni, heb er nu toch ene gekocht en na 1 dag kortsluiting en mijn hoofdzekering knalt er uit :p .
                    Tiens, toeval wil dat ik niemand met een VAG product ken dat na 20000km open ligt. Maar dan ook echt niemand. Wat een toeval




                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                      Japanse en Koreaanse wagens, in het algemeen Aziatische wagens, nemen een voorsprong op de andere constructeurs. Vrouwlief heeft 16 jaar een Suzuki wagen gehad. Nooit of te nimmer problemen mee gehad. Kon ze van haar 309 als voorganger niet zeggen.
                      Voorsprong op wat? Puur op betrouwbaarheid?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                        Hier wat materiaal over uw hobby:

                        Peugeot 205 1.1 van 1991 nieuw gekocht en in 6.5 jaar vooral door mijn vrouw 110.000 km mee gereden

                        Onderhoud en herstellingen bij 4 tal Peugeot dealers…liepen toch aardig op, vooral de remmen…


                        had ge maar een 205 diesel moeten kopen ! Ik heb daar méér dan 400.000 probleemloze km mee gedaan ! buiten het gewone onderhoud , het enige wat ooit gebroken is , was het electrisch ventiel van de dieseltoevoer. Dus franse auto's zijn wereldtop

                        Comment


                        • #72
                          ..
                          Last edited by Rames; 07/10/2019, 22:08.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                            had ge maar een 205 diesel moeten kopen ! Ik heb daar méér dan 400.000 probleemloze km mee gedaan ! buiten het gewone onderhoud , het enige wat ooit gebroken is , was het electrisch ventiel van de dieseltoevoer. Dus franse auto's zijn wereldtop
                            Ik snap ni waarom er velen zo klagen over Peugeot, zelf Peugeot gereden, broers, ouders, familie hebben er ook jaren mee gereden en hebben er zelf nu nog een, nooit problemen of kosten aan gehad buiten dan het normale onderhoud.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                              had ge maar een 205 diesel moeten kopen ! Ik heb daar méér dan 400.000 probleemloze km mee gedaan ! buiten het gewone onderhoud , het enige wat ooit gebroken is , was het electrisch ventiel van de dieseltoevoer. Dus franse auto's zijn wereldtop
                              Een kennis zijn zoon heeft daar 450000 km mee gebold . Nooit olie ververst , die had een klein beetje olie verbruik en goot meestal veel te laat een beetje bij.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                Japanse en Koreaanse wagens, in het algemeen Aziatische wagens, nemen een voorsprong op de andere constructeurs. Vrouwlief heeft 16 jaar een Suzuki wagen gehad. Nooit of te nimmer problemen mee gehad. Kon ze van haar 309 als voorganger niet zeggen.
                                Betrouwbaar ja, maar zo saai, en het imago van een dweil.

                                Welke voorsprong zouden ze hebben?
                                Toyota staat misschien voor met hybride, en Hyundai volgt snel met wat electrische autos.
                                maar als het op bv automatisch rijden aan komt, staan ze nergens.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Betrouwbaar ja, maar zo saai, en het imago van een dweil.
                                  Een BMW 3 of Audi A4 heeft eigelijk al 15 jaar hetzelfde interieur en exterieur. .. Dat is niet saai?
                                  Als je telkens het "nieuwe" model koopt, is het alsof je altijd met hetzelfde rijdt en daarvoor mag je dan ook nog eens een prijs betalen die veel hoger ligt dan andere merken.
                                  Imago is het enige waar die merken nog op spelen, premium zijn ze al lang niet meer.
                                  Last edited by N-D-D-V-D-B; 05/10/2019, 23:48.
                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Betrouwbaar ja, maar zo saai, en het imago van een dweil.

                                    Welke voorsprong zouden ze hebben?
                                    Toyota staat misschien voor met hybride, en Hyundai volgt snel met wat electrische autos.
                                    maar als het op bv automatisch rijden aan komt, staan ze nergens.
                                    Nergens staan met automatisch rijden? Op een simpele i30 is autonoom remmen en lane keeping op alle uitrustingsniveaus standaard. Adaptieve cruise control is een zeer haalbare optie. De lane keeping op mijn Hyundai werkt bv schitterend. Ze gaan idd geen snufjes die nog niet op punt staan pushen. Hello Hyundai en andere foliekes zie ik nog niet snel gebeuren. Houden zo.
                                    Last edited by cooper s; 06/10/2019, 00:01.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten

                                      Nergens staan met automatisch rijden? Op een simpele i30 is autonoom remmen en lane keeping op alle uitrustingsniveaus standaard. Adaptieve cruise control is een zeer haalbare optie.
                                      Op Mazda ook bijna alles standaard, als je een nieuwe BMW 3-reeks configureert, betaal je meerdere duizenden euro voor dingen die Aziaten standaard hebben, bovenop de basisprijs die sowieso al vele duizenden duurder is.
                                      Last edited by N-D-D-V-D-B; 06/10/2019, 00:15.
                                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                      Comment


                                      • #79
                                        En het is dat een nieuwe - pakweg - 3 ook zoveel beter afgewerkt is dan een Aziatische wagen - not.

                                        Het enige wat ik nog premium vind is een motor in het vooronder te hebben à la 3.0 zescilinder.

                                        Dat zag je vroeger bij veel merken, nu enkel nog de Duitse aangevuld met hier en daar iets...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Da’s hier een ferm bash-de-duitsers topic geworden.
                                          Ik zal even meedoen: zo ne kona EV met plastieken interieur en
                                          rijke standaarduitrusting is voor mij veel meer premium en vooral technisch superieur aan nen BMW met verbrandingsmotor die niks standaard heeft.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X