Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Geen bash wat weet ik ook. Hier staan 3 Duitse wagens. En toch ben ik overtuigd dat de Aziatische wagens het er, bij standaard uitrusting bijvoorbeeld, beter doen. Maar ik ben nu eenmaal een VAG volger sinds jaren, en daarmee Duitsers op den hof. Of ik hen superieur vindt toch andere wagens? Zeer zeker niet. Ik vindt bij Toyota en Kia bijvoorbeeld mooie modellen. Maar of ik bij de volgende wagen zal vergeten binnen te stappen bij Audi of VW ( Skoda en Seat buiten beschouwing gelaten)? Ik vrees ervoor...
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #82
      Ik bash ook geen Duitsers, maar als je particulier een wagen koopt en je denkt een beetje rationeel, kan je de huidige generatie Koreanen niet negeren. De rest van de wereld heeft het al door, Vlaanderen precies ook meer en meer.

      Comment


      • #83
        Ik heb hier een beetje van alles staan:

        een "dure" BMW waar het wel leuk met rijden is (maar waar alles aan en rond een "fortuin" kost) maar wel een mooie wagen en "goed" voor het zelfvertrouwen als je daar met rijdt (lees : jan m'n kloten bak)

        maar dan kan ik na dat ritje in een Dacia kruipen, met alle toeters en bellen, en dat rijdt eigenlijk op zijn manier bijna even goed... en het geweten dat alles aan en rond deze auto "goedkoop" is, geeft soms ook een goed gevoel (vooral in de portefeuille )

        maar dan kan ik na da ritje in m'n oude Ford kruipen, met niks aan hedendaags comfort, maar wel 100% betrouwbaar en kost mij in vergelijking met al die andere "nieuwe" auto's echt geen drol om deftig rijdende te houden. Als het roestspook niet bestond was dit gewoon de perfekte auto waar ik iedere dag mee zou rijden (wat ik tot voor 2j trouwens ook deed)

        dus ik zal hier nooit beweren dat die "dure" BMW de beste is van den hof, nooit !

        mijn volgende auto wordt waarschijnlijk het terug op de baan brengen van m'n geliefde Tigra, die sinds daily af zijnde bijna 10 jaar geleden eigenlijk meer in de garage geslapen heeft dan wat anders

        Comment


        • #84
          Hier in belgie doen de duitsers het traditioneel heel goed als het om bedrijfswagens gaat. Ik heb al heel lang de volgende regel naar mezelf toe: op de firma ne jonge duitser, als k em prive moet kopen ga ik voor nen ouwere japanner.
          Met de veranderende fiscaliteit en de opkomst van koreanen en Tesla, krijgen de duitsers nu al zware klappen. Omwille van de economie hoop ik toch dat de europese sector snel weer bijbeent.

          Comment


          • #85
            Tgoh Duitsers. Wij hebben 1 maal een A4 gehad die vrij standaard was en dat was een degelijke wagen met een zeer goed imago. Maar bij de vervanging zijn we toch resoluut voor een betere uitrusting gegaan.

            Begin dit jaar ging het tussen goed uitgeruste B-klasse, een even goed uitgeruste 5008 en een gelijkaardige Touran. Het is de 5008 geworden omdat die een leuker interieur had dan de Touran en praktischer was dan de B.



            Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

              had ge maar een 205 diesel moeten kopen ! Ik heb daar méér dan 400.000 probleemloze km mee gedaan ! buiten het gewone onderhoud , het enige wat ooit gebroken is , was het electrisch ventiel van de dieseltoevoer. Dus franse auto's zijn wereldtop

              Dus in een Peugeot diesel zitten andere remmen, ophangingsrubbers, cardanas rubbers, schakel pook en slijten de banden niet zo vlug
              De 308 van mijn broer kende, dit remmen fenomeen, toen ook...+ gebroken distributieriem

              Buiten de ontsteking chip was er met die benzine motor niets mis mee...

              Die chip ging trouwens stuk 1 maand nadat de wegenwacht de auto had moeten depanneren omdat de batterij van 24 AH na 4 jaar stuk was.... ken jij nog een auto met een batterij van 24 AH ??

              Het kan altijd nog erger, 2 Mercedes S (ergens tussen 1998 en 2010) van mijn vorige baas, werden telkens bij de eerste keuring (4 j) afgekeurd omdat de ophangingsrubbers (voor en achter) versleten waren, kosten telkens zo'n € 1200

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Da’s hier een ferm bash-de-duitsers topic geworden.
                Ik rij zelf met een 3-reeks (geen firmawagen) en ben gewoon eerlijk, geen merkblinde fanboy.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten


                  Dus in een Peugeot diesel zitten andere remmen, ophangingsrubbers, cardanas rubbers, schakel pook en slijten de banden niet zo vlug
                  De 308 van mijn broer kende, dit remmen fenomeen, toen ook...+ gebroken distributieriem

                  Buiten de ontsteking chip was er met die benzine motor niets mis mee...

                  Die chip ging trouwens stuk 1 maand nadat de wegenwacht de auto had moeten depanneren omdat de batterij van 24 AH na 4 jaar stuk was.... ken jij nog een auto met een batterij van 24 AH ??

                  Het kan altijd nog erger, 2 Mercedes S (ergens tussen 1998 en 2010) van mijn vorige baas, werden telkens bij de eerste keuring (4 j) afgekeurd omdat de ophangingsrubbers (voor en achter) versleten waren, kosten telkens zo'n € 1200
                  nogal een eenzijdig verhaal. Net zoals het mijne. Niks mis met franse auto's, tenzij hier en daar een model met miserie. Tgv. misbruik ?

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                    Ik rij zelf met een 3-reeks (geen firmawagen) en ben gewoon eerlijk, geen merkblinde fanboy.
                    Ik ben ook eerlijk, constateer gewoon da het topic die richting uitgaat want iedereen zit er nu over bezig. Heb zelf nen 3 reeks gehad en heb er ook al ferm op afgegeven.. te veel gebrekjes voor zijnen hoge prijs en reed niet veel beter dan iets anders.

                    Comment


                    • #90
                      En dat brengt ons weer naadloos in topic. Je volgende wagen hangt voor een groot deel af van de ervaring met je huidige en de verwachting naar je nieuwe. Merkentrouw is al lang voorbij bij de meesten. En de nieuwe jongere generatie heeft dat enkel bij hun smartphones. Apple adepten blijven meestal Apple adepten.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten


                        Dus in een Peugeot diesel zitten andere remmen, ophangingsrubbers, cardanas rubbers, schakel pook en slijten de banden niet zo vlug
                        De 308 van mijn broer kende, dit remmen fenomeen, toen ook...+ gebroken distributieriem

                        Buiten de ontsteking chip was er met die benzine motor niets mis mee...

                        Die chip ging trouwens stuk 1 maand nadat de wegenwacht de auto had moeten depanneren omdat de batterij van 24 AH na 4 jaar stuk was.... ken jij nog een auto met een batterij van 24 AH ??

                        Het kan altijd nog erger, 2 Mercedes S (ergens tussen 1998 en 2010) van mijn vorige baas, werden telkens bij de eerste keuring (4 j) afgekeurd omdat de ophangingsrubbers (voor en achter) versleten waren, kosten telkens zo'n € 1200
                        ik heb op mijn benzine 205 rond de 400.000 km's gezet. Ik heb noooooooooooooit last gehad van wat gij beschrijft. Met de huidige 308 ook niet trouwens.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #92
                          't zal alles of niks zijn

                          Comment


                          • #93
                            M'n huidige 320d doet het goed en ik ben er heel tevreden van, op alle vlakken. Vermits ik zoveel mogelijk de auto laat staan omwille van het 'leuke' verkeer, komen er ook niet veel km's bij. Auto is nu 4,5 jaar en heeft 55.000 km op de teller. Weinig km's, tevreden van, ziet er naar mijn mening goed uit en diesels worden tweedehands afgestraft. Met andere woorden, deze gaat nog lang blijven. Als deze ooit weggaat, dan koop ik een werkpaardje (Berlingo, Partner,...) en als de taxen nog zijn zoals ze nu zijn, dan zal er waarschijnlijk een kleine 'M' komen (M2?).Om te hebben, te koesteren, naar te kijken, mee te patsen, af en toe te rijden, enz... .

                            Comment


                            • #94
                              Absoluut niet merken- noch typetrouw.
                              In 40 jaar niet twee keer dezelfde auto/motor gehad. Het leven is me te kort om steeds hetzelfde te blijven herhalen.
                              De huidige zal het ook niet veel langer dan een jaartje uitzingen.

                              Comment


                              • #95
                                Yep , opnieuw Espace. Zonder twijfelen.
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • #96
                                  Voor het voorstellen van al de ex voertuigen is er al een topic.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • #97
                                    Eindelijk nog eens een topic dat wat leeft. Zal er dan maar een cliché tegen gooien, je moet je verleden begrijpen om je toekomst te kennen. Die reeksen van ex-voertuigen zijn hier perfect op hun plaats denk ik.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Weet nog niet of er zakelijk nog een nieuwe komt, meer dan waarschijnlijk niet maar privé zal er toch nog iets moeten gebeuren vrees ik want met de sportieve A3 blijven rijden zal geen optie zijn, maar zou hem toch graag willen houden als weekend-toy. Zéker als ie volledig betaald is.
                                      Voor dagelijks gebruik en toekomstige ritjes naar af en toe Griekenland zou ik toch iets van hybride of zelfs EV willen overwegen maar dan moet er eerst thuis toch nog wat veranderen. Wij hebben namelijk geen zonnepanelen liggen op de residentie en dat zou toch een “must” moeten zijn vind ik.
                                      Als voertuig denk ik in de eerste plaats dan aan Volvo XC40 plug-in of de nieuwe EV maar ook de Polestar 2 zie ik zeker zitten.
                                      We zullen wel zien...


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                        Eindelijk nog eens een topic dat wat leeft. Zal er dan maar een cliché tegen gooien, je moet je verleden begrijpen om je toekomst te kennen. Die reeksen van ex-voertuigen zijn hier perfect op hun plaats denk ik.
                                        Leeft?

                                        Er wordt hier weer verweten en gebashed.
                                        Uwen beste en slechtste of waarom deze wel of niet kan ik begrijpen maar als je ze allemaal wilt opnoemen dan hebben we daar al een topic over.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • Bashen en verweten? Heb jij dit topic goed gelezen? Dat valt toch wel redelijk mee niet?
                                          Als wat hier bv op deze pagina hierboven staat niet meer kan, dan hoeft het voor mij niet meer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X