Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Hier in belgie doen de duitsers het traditioneel heel goed als het om bedrijfswagens gaat.
    Idd. Het klinkt chiquer om te zeggen dat je een bmw op de oprit hebt staan ipv een kia/skoda oid.

Dat die bmw dan komt met planken met een velleke over als stoelen en 0 opties nemen ze er wel bij.

Ik krijg de vraag ook geregeld. Waarom voor een volvo gaan ipv een “dikke” bmw. Nuja een kale 518d zie ik al zeker niet als dikke bmw, of een iets meer in de opties zittende D4, keuze is dan wel snel gemaakt.

De enige meerwaarde die bmw imo nog had was het rwdverhaal. Maar dat gooien ze ook overboord voor fwd en x-drive varianten.
    BMW X5 45e

Comment

• BMW krijgt ook wel rake klappen op de leasemarkt tegenwoordig.
      Vooral, denk ik, door hun optiepolitiek en geen RWD meer idd.

Bij mij op m'n werk zie ik ,dat vooral de jongere generatie nog een keertje een BMW bestelt, maar eens voorbij de 40 switchen ze bijna allemaal naar VAG of Volvo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
        Bashen en verweten? Heb jij dit topic goed gelezen? Dat valt toch wel redelijk mee niet?
        Als wat hier bv op deze pagina hierboven staat niet meer kan, dan hoeft het voor mij niet meer.
        Rustig blijven man.
        Is er iets gewist of iemand over aangesproken?
        Neen, dus zie ik het probleem niet.
        Enkel meegegeven dat er een al een topic is over al uw ex wagens zodat niet iedereen ze hier allemaal komt plaatsen.
        Wees blij, er is geen enkel forum waar je de vrijheid hebt zoals hier en er wordt hier in elk topic wel iets of iemand wat verweten.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Bij mij op m'n werk zie ik ,dat vooral de jongere generatie nog een keertje een BMW bestelt, maar eens voorbij de 40 switchen ze bijna allemaal naar VAG of Volvo.
          Wat is de reden waarom ze overschakelen op Volvo of VAG?
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Ik heb momenteel geen enkele bmw waar ik echt van denk wauw, die moet ik hebben. Buiten mss de X5.

Moest ik nu kiezen, zou het ook terug een VAG worden, een audi zelfs, een rode A6 break S-line.
            BMW X5 45e

Comment

• Er is hier duidelijk een ommezwaai naar SUV's geweest. Zoals op de ganse automarkt zeker?
              In ons geval kom je dan bij de X1 op management niveau.
              Vergeleken met een Q3, of een Skoda Kodiaq, krijg je dan bij BMW toch wel heel wat minder voor het budget moet ik zeggen.

Zelf ook de vergelijking gedaan tussen Q3 en X1, en voor mij was de ophanging van de X1 én het dashboard voor mij toch een afknapper.
              Voor hetzelfe budget had ik dan bij De Q3 ook nog's Alcantara sportzetels die ik op de BMW niet kon nemen en 18" velgen.

Vroeger reden we allemaal ook wel een periode een 3 reeks, maar die is ondertussen zo mega duur geworden als je hem met een beetje motor en nog wat uitrusting wil, dat die bij de meesten ook niet meer interessant is.

Toen ik hier een kleine 20j geleden begon, reed ik een dikke 320d met 163 pk, en zo'n beetje alles wat toen gangbaar was als leuke opties op zo'n auto.
              Moest ik die nu willen leasen, dan kom ik een dikke 150 €/md duurder uit, denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Ik heb momenteel geen enkele bmw waar ik echt van denk wauw, die moet ik hebben. Buiten mss de X5.

Moest ik nu kiezen, zou het ook terug een VAG worden, een audi zelfs, een rode A6 break S-line.
                +1

Recent nog met een nieuwe 5 kunnen rijden van een directielid hier.
                Comfortabele en goed uitziende auto best in zijn uitvoering , maar die "droogheid" van een BMW ophanging kan ik toch nog maar moeilijk gewend worden terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Ik heb momenteel geen enkele bmw waar ik echt van denk wauw, die moet ik hebben. Buiten mss de X5.

Ik ook niet. Moest ik nu moeten kiezen ik zou eens bij Volvo gaan kijken. Maar ik rij mijn F10 op. Goede wagen wel.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Volgende is reeds besteld. Volvo v60 T8. Zal na 10 maanden wachten in februari geleverd worden. Heb al met vanalles gereden, maar deze lijkt me toch echt het wachten waard.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Wat is de reden waarom ze overschakelen op Volvo of VAG?
                      Hier een gelijkaardig scenario. BMW is echt "out".
                      De reden is simpel: kies maar eens tussen een kale BMW, een full option Volvo, of mid equipped Audi...
                      Zelfs een Merc krijg ik beter uitgerust dan een BMW.
                      Dat de 3 nu helemaal weg valt heeft vooral te maken met de slechte restwaarde, en dat betekent ook minder opties voor hetzelfde budget.
                      VOLVO doet hier echt goede zaken, zowel met de V60, V90 als met de XC90.

Comment

• De XC40 heeft recentelijk ook weer een extra fleet korting gekregen.
                        Half jaar geleden kreeg met een beetje moeite een D3 Momentum pro met wat goodies in mijn leasebudget.
                        Momenteel zou ik kunnen gaan voor een héél goed uitgeruste Inscription.

Bij Audi idem dito. De Q3 die ik besteld heb, is in vergelijking met een X1 echt een pak beter uit te rusten.

Comment

• Zijn dat allemaal particuliere bestellingen waar jullie over praten?
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Nee fleet kortingen in mijn geval.
                            Particulier krijg je dat jammer genoeg niet voor elkaar.

Comment

Nee fleet kortingen in mijn geval.
                              Particulier krijg je dat jammer genoeg niet voor elkaar.
                              Ne maat van mij gaat deze week normaal gezien de Q5 TFSI-e bestellen. De zware ervan. Hij werkt wel als zelfstandige, maar het bedrijf waar hij voor werkt heeft een 500-tal wagens rijden waardoor hij het voor mekaar krijgt om ook van die kortingen te genieten. Die liet mij weten dat hij 28% korting krijgt. Maar dat zou wel enorm veel zijn voor een pas nieuw uitgebrachte wagen. Dus vraag me af of dat wel kan.

Comment

• Ik ben hier duidelijk nen duts in nieuwe wagens bestellen als particulier. Precies of jullie gaan een vers brood halen

Comment

• Particulier rij ik niet in hetzelfde gamma lol.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Ik ben hier duidelijk nen duts in nieuwe wagens bestellen als particulier. Precies of jullie gaan een vers brood halen
                                    Wij zijn hier dan ook nog een zeldzaamheid
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Ik ben hier duidelijk nen duts in nieuwe wagens bestellen als particulier. Precies of jullie gaan een vers brood halen
                                      Geloof me dat zie ik héél anders.
                                      Ik ben me dagelijks heel erg bewust van wat een voordeel dat is voor mij.
                                      Daarom behandel ik mijn auto ook alsof hij de mijne was altijd.

En aan dat bestellen gaan maanden onderzoek vooraf, ...maar dat is dan weer omdat ik een petrolhead ben, vrees ik LOL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ne maat van mij gaat deze week normaal gezien de Q5 TFSI-e bestellen. De zware ervan. Hij werkt wel als zelfstandige, maar het bedrijf waar hij voor werkt heeft een 500-tal wagens rijden waardoor hij het voor mekaar krijgt om ook van die kortingen te genieten. Die liet mij weten dat hij 28% korting krijgt. Maar dat zou wel enorm veel zijn voor een pas nieuw uitgebrachte wagen. Dus vraag me af of dat wel kan.
                                        Klopt hoor, als je binnen de juiste fleet policy valt bij VAG.
                                        Met de Q3 zit ik zelfs op 30%

Maar toch moet je daarmee uitkijken.
                                        Op mijn offerte staat een BTW in prijs van 50.539 €
                                        Na alle fleetkortingen kom ik BTWI op 38.859 €
                                        Dat was een offerte van 10 september. 30% dus

Als ik de auto vandaag op de Audi website configureer met dezelfde opties, kom ik "maar" aan 47.000€ BTW in
                                        Dus op vandaag zou het al maar 20% meer zijn.

Rare jongens die automobielfabrikanten.

Comment

Klopt hoor, als je binnen de juiste fleet policy valt bij VAG.
                                          Met de Q3 zit ik zelfs op 30%

Maar toch moet je daarmee uitkijken.
                                          Op mijn offerte staat een BTW in prijs van 50.539 €
                                          Na alle fleetkortingen kom ik BTWI op 38.859 €
                                          Dat was een offerte van 10 september. 30% dus

Als ik de auto vandaag op de Audi website configureer met dezelfde opties, kom ik "maar" aan 47.000€ BTW in
                                          Dus op vandaag zou het al maar 20% meer zijn.

Rare jongens die automobielfabrikanten.
                                          Ge denkt toch nie dat da dieven zijn?

Comment

Working...
                                          X