Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

    Geloof me dat zie ik héél anders.
    Ik ben me dagelijks heel erg bewust van wat een voordeel dat is voor mij.
    Daarom behandel ik mijn auto ook alsof hij de mijne was altijd.

    En aan dat bestellen gaan maanden onderzoek vooraf, ...maar dat is dan weer omdat ik een petrolhead ben, vrees ik LOL
    Je zou het niet anders zien als je particulier moeten kopen dwz dat je dan een zwaar budget moet sparen, en dat jaren aan een stuk om te kopen wat je wenst. Alles zelf verzekeren, taksen, enz... ok je kan kiezen wat je wil, maar ook ik heb geen ongelimiteerd budget, net zoals bij een bedrijfswagen kiezen.
    Maar met alle onzekerheden van de huidige regering, ga ik mijn wagen oprijden. Ook iets waar je met een bedrijfswagen niet hoeft mee te zitten, dat zien je dan wel.
    Voor alle duidelijkheid, het is iedereen meer dan gegund, maar het heeft mij de laatste tijd, met die Anuna zever wel aan het denken gezet of ik er nog geld wil aan geven.
    Ik weet ook wel zeker dat liefhebbers anders omgaan met hun firmawagen! Maar wat ik hier zie in de straat vertelt mij anders over de gemiddelde firmawagen
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • We zijn ons er onderhand allemaal van bewust dat het anders moet met de bedrijfswagens in België, maar dan moeten ze wel met een deftig alternatief komen natuurlijk.
      Die cash for car regeling, is duidelijk een maat voor niets.
      Als ik er netto niet op achteruit ga, wil ik mijn wagen meteen inruilen, eerlijk gezegd. Dan koop ik wsl voor een stuk minder geld (tweedehands?) toch nog iets wat ik leuk vind.
      Maar fiscaal gezien is het voor bedrijven nog steeds dé fiscale incentive bij uitstek in België hé?

      Ondertussen spelen ook alle automerken er wel gretig op in, ten kosten van de particuliere klant inderdaad, en dat vind ik ook een beetje wrang eerlijk gezegd.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        We zijn ons er onderhand allemaal van bewust dat het anders moet met de bedrijfswagens in België, maar dan moeten ze wel met een deftig alternatief komen natuurlijk.
        Die cash for car regeling, is duidelijk een maat voor niets.
        Als ik er netto niet op achteruit ga, wil ik mijn wagen meteen inruilen, eerlijk gezegd. Dan koop ik wsl voor een stuk minder geld (tweedehands?) toch nog iets wat ik leuk vind.
        Maar fiscaal gezien is het voor bedrijven nog steeds dé fiscale incentive bij uitstek in België hé?

        Ondertussen spelen ook alle automerken er wel gretig op in, ten kosten van de particuliere klant inderdaad, en dat vind ik ook een beetje wrang eerlijk gezegd.

        Idem hier.

        Dan stap ik op het eerste vliegtuig (of de trein om aan het milieu te denken) om iet gelijkaardigs als dit te gaan halen.
        De BIV is een beetje een zure, maar dat valt nog wel min of meer te onderhandelen bij de aankoopprijs, maar de jaarlijkse taks is nog te doen.
        Jaarlijkse verkeersbelasting € 1.032,32 Belasting op inverkeerstelling € 5.947,4

        https://www.mobile.de/nl/Auto/Audi-Q...284463603.html
        BMW X5 45e

        Comment


        • Dat laatste vind ik ook kut.
          Als ik naar de catalogusprijs en nettoprijs van mijn auto kijk... no way dat ik dat zelf op tafel zou willen leggen privé.
          Ik geniet van wat ik als firmawagen krijg, maar als ik ooit op pensioen ga, dan zal ik er wel voor kiezen om minsten 2 klasses te zakken. En de kans dat ik dan een splinternieuwe koop is niet zo groot.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            Hier een gelijkaardig scenario. BMW is echt "out".
            De reden is simpel: kies maar eens tussen een kale BMW, een full option Volvo, of mid equipped Audi...
            Zelfs een Merc krijg ik beter uitgerust dan een BMW.
            Dat de 3 nu helemaal weg valt heeft vooral te maken met de slechte restwaarde, en dat betekent ook minder opties voor hetzelfde budget.
            VOLVO doet hier echt goede zaken, zowel met de V60, V90 als met de XC90.
            Bij mijn huidig en vorig werk is het anders: daar liggen BMW, Audi en Mercedes niet ver uiteen als je ze gelijk uitrust.
            Bij mijn vorig werk is het nog steeds vooral BMW dat de klok slaat, hier is het al sinds jaren Audi en dat blijft ook zo, misschien een beetje minder sinds de opmars van Volvo.
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

              Klopt hoor, als je binnen de juiste fleet policy valt bij VAG.
              Met de Q3 zit ik zelfs op 30%

              Maar toch moet je daarmee uitkijken.
              Op mijn offerte staat een BTW in prijs van 50.539 €
              Na alle fleetkortingen kom ik BTWI op 38.859 €
              Dat was een offerte van 10 september. 30% dus

              Als ik de auto vandaag op de Audi website configureer met dezelfde opties, kom ik "maar" aan 47.000€ BTW in
              Dus op vandaag zou het al maar 20% meer zijn.

              Rare jongens die automobielfabrikanten.
              Ik vermoed dat het bij VAG in het algemeen is, maar ik krijg maar 8,5%. Destijds laten configureren in 2 garages en er zat voor identiek hetzelfde €300 verschil op. Bij de eerste garage had ik Business Fleet (dus als ge maar 1 firmawagen hebt, terwijl ik had gezegd dat het er meer waren), en bij de andere FleetConventie A (dacht A) en dus 8,5%. Ondertussen is er enkel nog maar een Q8 aangekocht uit de VAG stal. Andere collega's zijn wel gaan zien voor Skoda in dezelfde garage als waar ik ga, maar de ene uiteindelijk gekozen voor een X-Trail en de andere een Astra Break omdat daar meer opties opzaten als de Octavia. Dus zal volgende keer wss nog altijd 8,5% zijn

              Ge begint het hier wel te merken dat iedereen zich vragen begint te stellen ivm die fiscaliteit enerzijds en de WLTP anderzijds. Gisteren na onze wekelijkse vergadering liet ik een balonnetje op en de baas reageerde direct lachend van: 'Tja, dan mogen jullie als volgende wagen allemaal een klein zuinig auto'ke gaan kiezen' met ne bepaalde insteek, denk ik wel
              Toen ik antwoordde dat ik dan gewoon ergens met de fiets ging werken en mij dan zelf wel nen AMG kocht als funcar in het weekend, was zijne blik wel goud waard

              Maar vandaag is door collega's het gesprek nog eens aangesneden hier en we zijn er toch niet gerust in.

              Comment


              • Jongens jullie zien het allemaal correct en fair. Geniet nog van jullie voordelen zolang het nog kan!
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • Ik twijfel nog altijd wat te doen na de termijn van de volvo gedaan is.

                  Prive wat kopen of opnieuw een leasingauto op elentriek of hybride.

                  Het huidige "probleem" voor mij is dat ik veel te lang met dezelfde auto moet rijden. Ik rij nog geen 2 jaar met de volvo en wil al terug wisselen
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Ik "wil" eigenlijk elk jaar of zelfs nog vaker wisselen LOL.

                    Ik probeer ook altijd met zoveel mogelijk andere auto's te rijden als ik de kans krijg.
                    Zo leer je ook auto's beter aanvoelen, vind ik zelf.
                    En vooroordelen voor bepaalde auto's teniet doen, of nog aan te sterken ;-)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Jongens jullie zien het allemaal correct en fair. Geniet nog van jullie voordelen zolang het nog kan!
                      Welk voordeel? Zonder firmawagen kan ik mijn job niet uitoefenen. Dus snap niet waarom ik dan gestraft moet worden omdat de publieke opinie iets tegen 'salariswagens' heeft.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Het huidige "probleem" voor mij is dat ik veel te lang met dezelfde auto moet rijden. Ik rij nog geen 2 jaar met de volvo en wil al terug wisselen
                        Als ik een nieuwe auto heb, ben ik altijd gelukkig, maar een paar maanden erna ben ik alweer in de configurators aant zoeken voor de volgende. Privé deed ik vroeger niet langer als 3 jaar. Enkel de Astra 4 jaar gehad. Daarna bij de firmawagens zoveel van werk veranderd dat ik telkens binnen het jaar een andere wagen had En de laatste 12 jaar is het altijd op 2 à 3 jaar geweest en deze keer gaat het met de Tiguan de eerste keer 4 jaar zijn, wat in principe dan ook geen straf is

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Welk voordeel? Zonder firmawagen kan ik mijn job niet uitoefenen. Dus snap niet waarom ik dan gestraft moet worden omdat de publieke opinie iets tegen 'salariswagens' heeft.
                          Oh nee niet weer
                          Kan je die wagen privé gebruiken? Dan is dat een voordeel dat je zelf geen kapitaal moet sparen om een wagen te kopen.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                            Oh nee niet weer
                            Kan je die wagen privé gebruiken? Dan is dat een voordeel dat je zelf geen kapitaal moet sparen om een wagen te kopen.
                            Wagen dat je privé mag gebruiken is idd een leuk voordeel. Ik besef het vooral als hij naar de garage moet. De leasing is “doe maar alles in orde “ met de auto van mijn vrouw is het “hopelijk is er nie te veel aan”


                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Comment


                            • Dat laatste is nagel op de kop.
                              Het geruste gevoel wat je met een bedrijfswagen hebt is veel waard.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                Oh nee niet weer
                                Kan je die wagen privé gebruiken? Dan is dat een voordeel dat je zelf geen kapitaal moet sparen om een wagen te kopen.
                                Dat klopt en op dat privédeel betaal ik toch ook mijn bijdrage. Zonder morren. Maar nu verplichten ze ons met wagens te gaan rijden die we eigenlijk niet willen. Nu rij ik wel nog met mijn goesting. Maar ik ben niet in de positie om dan te zeggen 'stop die auto maar waar die het zonlicht niet ziet, ik koop mij zelf wel mijn goesting'. Mijn vrouw kan dat wel, maar ik moet daarvoor mijn job opzeggen.

                                Comment


                                • Het blijft geen vergelijk met het kapitaal en de lopende kosten die je moet ophoesten als particulier. Zeker als je ook eens uw goesting wilt kopen. Een auto is de grootste verliespost ever ook.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Goede vraag : wat wordt je volgende indien het GEEN firmakrel zou zijn? Zelfde of iets anders?
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                      Goede vraag : wat wordt je volgende indien het GEEN firmakrel zou zijn? Zelfde of iets anders?
                                      Een Opel Corsa A 1.2


                                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                                      Comment


                                      • Indien firmakrel weg = alles weg hier en 1 daily die ook dient als weekendkar.

                                        Dit:https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...d-b70e9e8cb632
                                        Last edited by Utah; 08/10/2019, 20:08.
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                        Comment


                                        • laatste tijd zit ik eigenlijk uit bezigheid, eerste-eigenaars-karren te trekken, eigenlijk zijn dat échte autoliefhebbers (althans die auto waar ze nog mee rijden) je moet toch geschift verliefd zijn op uw kar als je er al 25 jaar mee onderweg mee bent kan niet anders

                                          Comment

                                          Working...
                                          X