Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een daily uit eigen zou voor mij dan een dikkere (amerikaanse) suv worden denkik.

    Escalade esv bv.



    Op lichte vracht


    Iets realistischer zou bv een een 5 of X5 zijn met de 50D motor.
    Last edited by kefkie; 08/10/2019, 22:42.
    BMW X5 45e

    Comment


    • Indien geen firmawagen, voor mij een 4x4 sowieso, mss wel een pick up.
      Met daarnaast evtl een kleine EV als mevrouw haar bedrijfswagen ook zou moeten inruilen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Een daily uit eigen zou voor mij dan een dikkere (amerikaanse) suv worden denkik.

        Escalade esv bv.



        Op lichte vracht


        Iets realistischer zou bv een een 5 of X5 zijn met de 50D motor.
        Hier eenzelfde verhaal. Maar dan niet de ESV. De gewone is goed genoeg

        Ik kan nu wel niet zonder firmawagen in mijn geval, maar moest dat wel gaan, zou mijne privé wagen een pak meer uitstoot hebben dan mijne bedrijfswagen. Ik heb in het verleden nog nooit naar taxen, BIV en verbruik gekeken. Fun heeft ook zijn prijskaartje.

        Comment


        • Privé zou ik vooral in de richting van de Mazda 6 kijken. Ook al kost die intussen al een stukje meer dan de vorige generatie, ik blijf het een knap geheel vinden.

          Een Mustang zou een leuk idee zijn maar iets te weinig praktisch en vooral te duur in dagelijks gebruik
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Hier eenzelfde verhaal. Maar dan niet de ESV. De gewone is goed genoeg

            Ik kan nu wel niet zonder firmawagen in mijn geval, maar moest dat wel gaan, zou mijne privé wagen een pak meer uitstoot hebben dan mijne bedrijfswagen. Ik heb in het verleden nog nooit naar taxen, BIV en verbruik gekeken. Fun heeft ook zijn prijskaartje.
            Ik dacht dat de ESV lang genoeg was om op LV te staan en toch een achterbank te hebben. Bij de gewone gaat dat net niet. Dacht ik
            BMW X5 45e

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

              Ik dacht dat de ESV lang genoeg was om op LV te staan en toch een achterbank te hebben. Bij de gewone gaat dat net niet. Dacht ik
              Geen idee. Normaal moet de laadruimte de helft zijn van uw wielbasis hart op hart.

              Ne maat van mij dacht dat ooit te doen met een Chevrolet Tahoe. Volledig omgebouwd en op de keuring zegt diene mens dat de achterbank wel 20cm naar voor moet om reglementair te zijn. Daar staat ge dan en absoluut die achterbank willen hebben. En dan is het natuurlijk handig als ge dan toevallig de keuringschef heel goed kent en dus toch met een groene kaart buiten rijdt.
              Maar zoveel miserie met diene Tahoe gehad, dat hij hem aan een Luxemburger heeft verkocht. Was ex-FBI voertuig met Whipple Charger, wendbare lamp op het dak en amail wat een licht, sirene er nog op en de blauw rode lichtjes in de bumper/zonneklep/achterruit En bij het demonteren van de deuren staken daar ook nog teflonmatten in.

              Comment


              • Ik heb onlangs iets horen waaien dat lichte vracht voor particulieren zou gaan afgeschaft worden. Maar nog niet nagevraagd of het effectief zo is.

                Zou me eigenlijk niet meer dan logisch lijken trouwens.

                Comment


                • ***haast zich snel om nog een RS6 / C63 / RRS op LV te vinden***
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Ik heb onlangs iets horen waaien dat lichte vracht voor particulieren zou gaan afgeschaft worden. Maar nog niet nagevraagd of het effectief zo is.

                    Zou me eigenlijk niet meer dan logisch lijken trouwens.
                    In het huidige Vlaams regeerakkoord 2019-2024 staat:
                    We optimaliseren de huidige trajecten van de kilometerheffing voor vrachtwagens en we onderzoeken of we de levering van onlinewinkels en andere pakketdiensten kunnen verduurzamen.

                    Vrachtwagens moeten meer betalen, tenzij ze ’s nachts rijden

                    En men is dus inderdaad op zoek, om de LV ook extra te belasten, eventueel met de KM-heffing of iets nieuws…. wat inderdaad niet meer als logisch is

                    Comment


                    • Hoeveel jaar waait zo'n wind al niet..
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Hoeveel jaar waait zo'n wind al niet..
                        Zo was er vroeger ook een wind van de oldtimerkeuring

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Dat laatste is nagel op de kop.
                          Het geruste gevoel wat je met een bedrijfswagen hebt is veel waard.
                          Wat zeg jij nu? Geruste gevoel? Je kan van de een op de andere dag ontslagen worden (bv een sanering) en je bent niet alleen je job kwijt maar ook je wagen...

                          Comment


                          • Ik denk eerder ivm de cost all in. Je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken over onderhoud, of er iets stuk gaat en moet betaald worden. Geen kosten van verzekeringen, taksen of wat dan ook.

                            Maar, zoals ik al tegen veel mensen heb gezegd, een firmawagen is NOOIT de jouwe. En het kan van vandaag op morgen een privilege zijn dat je kwijt bent door ontslag, reorganisatie of wat dan ook.

                            En dan zie ik pas problemen opduiken. Want omdat er een wagen is, is er soms geen financieel overschot om er één privé te kopen als je de firmawagen kwijt bent. Want intussen vergeten wat de full cost of CTO is.
                            Last edited by Utah; 11/10/2019, 11:02.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

                              Wat zeg jij nu? Geruste gevoel? Je kan van de een op de andere dag ontslagen worden (bv een sanering) en je bent niet alleen je job kwijt maar ook je wagen...
                              Logisch.
                              Bovendien tellen alle voordelen zoals maaltijdcheques, pensioenspaarplannen, firmawagen enz... ook mee in de berekening van de opzegvergoedingen.
                              Als er gezegd wordt dat een firmaslet bij uw onderhandeld loon hoort, moet je het ook bij ontslag zo beschouwen.
                              Trouwens, velen met een firmawagen beweren nauwelijks of geen profijt te doen aan hun wagen. Wat is dan eigenlijk het probleem?
                              Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 11/10/2019, 09:03.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

                                Wat zeg jij nu? Geruste gevoel? Je kan van de een op de andere dag ontslagen worden (bv een sanering) en je bent niet alleen je job kwijt maar ook je wagen...
                                Wat is het probleem....
                                Je bent iets kwijt dat je nooit betaald hebt.

                                En laat me eerlijk zijn. Mijn V90 mag ik onbeperkt in heel Europa gebruiken en die kost me netto 200€ per maand. (VAA ca 400€)
                                Voor het pensioen hoef ik het niet te doen, dat zit toch al aan het maximum.
                                Dus ik geef 100% toe dat ik daar stevig voordeel mee heb.


                                Als ik ontslagen wordt koop ik ofwel iets 2dehands, ofwel zoek ik een job met een auto.

                                Als die auto morgen in brand vliegt heb ik dezelfde dag een vervangauto, en een tijdje later een nieuwe. Dus ja, dat geeft me een enorm gerust gevoel.

                                Ik heb meer stress over de tweede (zelfgekochte) auto in het gezin dan over die firmawagen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                  Wat is het probleem....
                                  Je bent iets kwijt dat je nooit betaald hebt.

                                  En laat me eerlijk zijn. Mijn V90 mag ik onbeperkt in heel Europa gebruiken en die kost me netto 200€ per maand. (VAA ca 400€)
                                  Voor het pensioen hoef ik het niet te doen, dat zit toch al aan het maximum.
                                  Dus ik geef 100% toe dat ik daar stevig voordeel mee heb.


                                  Als ik ontslagen wordt koop ik ofwel iets 2dehands, ofwel zoek ik een job met een auto.

                                  Als die auto morgen in brand vliegt heb ik dezelfde dag een vervangauto, en een tijdje later een nieuwe. Dus ja, dat geeft me een enorm gerust gevoel.

                                  Ik heb meer stress over de tweede (zelfgekochte) auto in het gezin dan over die firmawagen.
                                  Hiermee ben ik dus akkoord.
                                  Tof dat je kan toegeven dat uw firmawagen een serieus voordeel betekent, en het is je gegund, trouwens mij niet gelaten, het is iedereen gegund.
                                  Ik snap alleen sommigen (velen?) niet die bij hoog en laag beweren dat het hen niets of nauwelijks iets oplevert.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    Wat is het probleem....
                                    Je bent iets kwijt dat je nooit betaald hebt.

                                    En laat me eerlijk zijn. Mijn V90 mag ik onbeperkt in heel Europa gebruiken en die kost me netto 200€ per maand. (VAA ca 400€)
                                    Voor het pensioen hoef ik het niet te doen, dat zit toch al aan het maximum.
                                    Dus ik geef 100% toe dat ik daar stevig voordeel mee heb.


                                    Als ik ontslagen wordt koop ik ofwel iets 2dehands, ofwel zoek ik een job met een auto.

                                    Als die auto morgen in brand vliegt heb ik dezelfde dag een vervangauto, en een tijdje later een nieuwe. Dus ja, dat geeft me een enorm gerust gevoel.

                                    Ik heb meer stress over de tweede (zelfgekochte) auto in het gezin dan over die firmawagen.
                                    Bovendien als je een eigen wagen hebt zorg je voor een buffer voor wanneer het misloopt, dat is met een bedrijfswagen net zo. Mijn zus heeft zo haar bedrijfswagen ingeleverd van de ene dag op de andere, een week later was ze 2000 euro lichter en terug op de baan.

                                    Mocht ze nu haar wagen perte Total gereden hebben was dat identiek geweest, of eigenlijk nog moeilijker want dan zou ze nog op haar werk moeten geraken.

                                    Ik ben geen fan van het idee dat iemand anders bepaald hoe ik mijn inkomen moet besteden, maar financieel kan je daar niet omheen ...

                                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • tommie heeft een job waar de auto in het loonpakket zit
                                      sinds 2017 hebben veel werknemers het cafetariaplan, zij kiezen zelf of ze een auto gaan leasen (of een fiets, computeraansluiting, extra verlof...of een combinatie van dingen) en betalen de helft van de lease netto bovenop de vaa, het zijn verschillende systemen, das interessant voor werknemers die boven de €55k grens zitten en daardoor geen pensioenverlies gaan lijden

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                        Hiermee ben ik dus akkoord.
                                        Tof dat je kan toegeven dat uw firmawagen een serieus voordeel betekent, en het is je gegund, trouwens mij niet gelaten, het is iedereen gegund.
                                        Ik snap alleen sommigen (velen?) niet die bij hoog en laag beweren dat het hen niets of nauwelijks iets oplevert.
                                        Tgoh, ik begrijp die uitleg wel omdat veel mensen het als een kado zien, een extraatje en dat is het niet. Het is gewoon een deel van je loon, dat dat fiscaal minder zwaar belast wordt maakt het interessant. Mocht ik datzelfde inkomen kunnen krijgen zonder maaltijdcheques, gsm, internet en wagen, waar ik trouwens allemaal wel een eigen bijdrage voor betaal, zou ik veel gelukkiger zijn. Want ik wil met mijn inkomen doen wat ik wil en de afgunst die het opwekt is ook niet fijn. Het is ook hypocriet, mocht ik 10 000 euro per maand hebben krijg ik geen commentaar en wanneer ik 1000 euro krijg en een BMW mag gebruiken van de zaak ben ik overal de gelukzak.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          tommie heeft een job waar de auto in het loonpakket zit
                                          sinds 2017 hebben veel werknemers het cafetariaplan, zij kiezen zelf of ze een auto gaan leasen (of een fiets, computeraansluiting, extra verlof...of een combinatie van dingen) en betalen de helft van de lease netto bovenop de vaa, het zijn verschillende systemen, das interessant voor werknemers die boven de €55k grens zitten en daardoor geen pensioenverlies gaan lijden
                                          Dat cafetaria plan is niet zo veel in voege hoor, maar het is gelukkig wel iets dat stilletjes zijn ingang krijgt
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X