Ik weet niet of ik de auto als een voordeel moet bezien. Ik zou mss liever met de fiets gaan werken, maar dat gaat niet met mijn job
Ik word belast op 7500km/jaar privé en daar zal ik dan ook zoiets rond zitten met woon-werkverkeer erbij. Al de rest van de 45 à 50000km de laatste jaren is puur voor werk.
De voordelen voor mij zijn inderdaad dat als er iets aan scheelt, ge u nergens zorgen over hoeft te maken of wekelijks die 'min' op uw afschriften ziet van het tanken.
Maar in mijn ogen zijn er 3 leaserijders:
1. Zij die dan eindelijk met een wagen kunnen rijden die ze anders niet zouden 'kunnen' kopen of niet 'zouden' kopen.
2. Zij die perfect kunnen rijden wat ze willen
3. Zij die moeten rijden met 'net niet' of 'totaal niet' wat ze willen rijden.
Ik behoor tot die laatste groep. Ik ben heel blij met mijne Tiguan, maar een R-line pakket was nog fijner geweest. Maar moest ik nu voor de moment privé kopen, dan was het wss een Mercedes GLE Coupé (wel occasie). Dat is een wagen die ik nooit zal hebben als firmawagen omdat het budget dat niet toe laat.
Ben ik daarom ongelukkig? NEEN. Maar dat neemt voor mij weg dat een firmawagen 'alleen' maar voordelen heeft.
Ok, ik kan privé dan nog een wagen erbij kopen, maar ik heb maar 2 staanplaatsen en de garage is meestal als magazijn in gebruik. Door de ligging van mijn huis, kan ik niet 1 auto net voor het huis parkeren.
Maar goed, te klagen hebben we ook niet natuurlijk.
Wel nog een voetnoot: Moest ik nu op 10 à 20km van huis wonen, dan zou ik met de fiets gaan werken en geen idee wat ik dan zou doen. Want zo een GLE is dan wat overkill om erbij te hebben. Mss dan een oud krel erbij ofwel een kleinere funcar, type A45 AMG of RS3 of zo.
Ik word belast op 7500km/jaar privé en daar zal ik dan ook zoiets rond zitten met woon-werkverkeer erbij. Al de rest van de 45 à 50000km de laatste jaren is puur voor werk.
De voordelen voor mij zijn inderdaad dat als er iets aan scheelt, ge u nergens zorgen over hoeft te maken of wekelijks die 'min' op uw afschriften ziet van het tanken.
Maar in mijn ogen zijn er 3 leaserijders:
1. Zij die dan eindelijk met een wagen kunnen rijden die ze anders niet zouden 'kunnen' kopen of niet 'zouden' kopen.
2. Zij die perfect kunnen rijden wat ze willen
3. Zij die moeten rijden met 'net niet' of 'totaal niet' wat ze willen rijden.
Ik behoor tot die laatste groep. Ik ben heel blij met mijne Tiguan, maar een R-line pakket was nog fijner geweest. Maar moest ik nu voor de moment privé kopen, dan was het wss een Mercedes GLE Coupé (wel occasie). Dat is een wagen die ik nooit zal hebben als firmawagen omdat het budget dat niet toe laat.
Ben ik daarom ongelukkig? NEEN. Maar dat neemt voor mij weg dat een firmawagen 'alleen' maar voordelen heeft.
Ok, ik kan privé dan nog een wagen erbij kopen, maar ik heb maar 2 staanplaatsen en de garage is meestal als magazijn in gebruik. Door de ligging van mijn huis, kan ik niet 1 auto net voor het huis parkeren.
Maar goed, te klagen hebben we ook niet natuurlijk.
Wel nog een voetnoot: Moest ik nu op 10 à 20km van huis wonen, dan zou ik met de fiets gaan werken en geen idee wat ik dan zou doen. Want zo een GLE is dan wat overkill om erbij te hebben. Mss dan een oud krel erbij ofwel een kleinere funcar, type A45 AMG of RS3 of zo.
Comment